אין כזה דבר בעולםלוקחים את הדברים הטובים מכל העולמות
אין כזה דבר בעולםלוקחים את הדברים הטובים מכל העולמות
באלו אחוזיםהסמינר לא מוגדר כשנת גשר למכללה. חלק מהבנות כנראה יגיעו בסוף למכללה, כמו בנות שלומדות בסמינר ומגיעות אח"כ למכללה.
סליחה שאני אומרת, אבל כנראה שאת לא יודעת מה זה שיעורי השקפה ויהדות ברמה גבוהה...מעלה עוד נקודה.
אני לומדת בכיתה י"ב
יש לנו כמיות! שיעורי קודש [2 סוגי תורה 3 סוגי נביא שמירת הלשון יהדות שקפה ועוד..] חצי מהיום אם לא יותר אנחנו לומדות קודש [יש בסה"כ 11 שעות שבועיות שהם לא קודש]
בקיצור כוילל אנחנו תמיד בוכות שאנחנו אברכיות בלי לקבל מילגה
וזה די גורם לראקציה כי כמה אפשר לשבת וללמוד פחות או יותר את אותם דברים??
והמשפט שהכי נשמע בכיתה זה "די מתי כבר נתחיל ללמוד משהו לחיים"
ככה שאני בספק אם בנות היו מעונינות ללמוד עוד שנה קודש בזמן שכל החברות שלהם לומדות מקצוע
לא מסכימה איתך.בי"ב עדיין לא בשלים לדעתי, זה יכול להיות אינטנסיבי
אפילו אם בוגרים, יש ריאקציה מכל מיני דברים
הראש עדיין בקדחת המבחנים וכו'
אין בשלות תעסוקתית ורוחנית לקבל.
לדעתי ממה שראיתי.
יש צדק בדברייך.אני לא מצליחה להבין את המתנגדים..
הציבור הליטאי עצום. כמה בנות מסיימות כל שנה י"ב, נניח רק בירושליים?
כמה אלפים, אם לא יותר.
זה סמינר של קבוצה קטנה ומצומצמת. מניחה שקשר אישי זה חלק מהענין. מקסימוםםם 50 בנות? 60? מן הסתם תהיינה בנות לא ירושלמיות (שם זה הולך להיפתח?) ברור שזה לא מתאים לרב הליטאים! זה גם לא אמור להיות. זה מיועד לפחות מהאוכלוסיה שיש לו צורך.
אבל אני למשל, בטוחה שהייתי נרשמת
ונכון, אני לא קלאסית, אבל אני שמורה בכל קנה מידה, אולי אפילו בני ברקי. וממשפחה שמורה מאד.
וההורים שלי לא רצו שנלך לאקדמיה אחריי י"ב, אמרו בפה מלא שמשלמים בידיעה שלא אעבוד במה שלמדתי, אבל אחריי שנתיים של הכרות וחשיפה יותר עם העולם ש'בחוץ' אז כן עשיתי לימודים.
ולחשוב ששיעורים בקול הלשון הם תחליף לסמינר- זה ממש לא אותו דבר.
ו @shira bira נכון שאנחנו רוצות מקצוע לפני חתונה, אבל הגיל ממילא עלה.
וכל מי שרוצה ללמוד משהו שאין בסמינר- ממילא לומדת 4 ואפילו 5 שנים אם למדה בתיכון חרדי בערים הגדלות שאין בגרויות.
((אמנם סיימתי סמינר לפני 10 שנים אבל אני שומעת מאחיות שלי ולא מרגישה איזשהו שינוי מהותי. בבנות כן, בסמינר פחות. התהליך איטי מדי ולחלוטין לא מדביק את הקצב..))
כל מילה.חבל שלא היה את זה כשאני הייתי
הייתי בסמינר נטו בשביל מסגרת והתעלות השקפתית רוחנית, לימודי בית יהודי וכו',
שלוש שנים (שנתיים + שנה שלישית של הוראה) של לימודים- ואני לא מתעסקת בכלל במה שלמדתי חח
סכום כספי עצום.
כשכל הזמן ידעתי שרוב הסיכויים שאני לא אעבוד בזה..
לכן לפחות בחרתי את המקצוע שהכי פחות שנוא עלי.
אני חושבת ש80 אחוז לא באמת עוסקים במה שלמדו בסמינר לטווח ארוך- או אפילו קצר.
זה גם לא גיל באמת לדעת מה רוצים לעשות, ואין בשלות אמיתית מבחינה תעסוקתית, כמעט כל מי שאני מכירה למדה אח"כ שוב.
בהצלחה רבה במיזם
זה נשמע מבורך ונצרך
מעניין.כל מילה.
נשארתי בסמינר לה' ו' רק בשביל המסגרת והחממה.
לא היתה אופציה של לימודי קודש בלבד, אז למדתי את המקצוע שהיה הכי סביר בעיני.
אחר כך הלכתי ללמוד מקצוע אמיתי, במשך כמה שנים טובות.
במבט לאחור אני שמחה שנשארתי בסמינר, גם מהסיבה שלא הייתי באמת בשלה לבחור מקצוע, אבל חבל לי על ההשקעה שהיתה לריק.
מסגרת כזו שממוקדת בבניית התשתית ליציאה לחיים יכולה להוות פתרון מעולה.
ממש לא הרוב ולא הנורמה.רק ההבדל הוא, שהבנות מחול לא ממהרות לשום מקום, והעול שאמור להיות מוטל עליהן אחרי החתונה, לרוב קטן בהרבה משל חברותיהן הישראליות...
מה עוד שהן מרוויחות פה את אפקט ארץ ישראל, ולא נכנס לבסיס לחיים יהודיים, שבכל אופן מוצק יותר בארץ הקודש...
אני מרגיש בדיוק להפך שהמטרה של המקום הוא לתתג את כל שאר האנשים כאני חושב שזה דבר כואב מאוד מה שקורה פה
מה שכתוב במסילת ישרים
"שעד שתראה אחד מתחסד לא תוכל מלמנוע אותו מלגס השכל"
זה בערך מה שכולם חושבים על הדברים האלה
הציבור הליטאי כציבור קריירסטי שחותר למצליחנות לא יכול להכיל תנועה של שלווה
נינוחות ורוגע
זה משהו מובנה בציבור ששואף למצליחנות שהגדרתו היא כישרון כישרון וכישרון
כדי שיוזמה כזאת תצליח צריך לראות אם קיימות ישיבות של בנים בסגנון של הבנות שהולכות ללמוד שם
במידה ויש ---אז זה רעיון טוב
במידה ולא-אז זה לא רעיון טוב
מכללה אחרי שמסיימים סמינר זה סוג מסוים מאוד של שמרנותוההורים שלי לא רצו שנלך לאקדמיה אחריי י"ב, אמרו בפה מלא שמשלמים בידיעה שלא אעבוד במה שלמדתי, אבל אחריי שנתיים של הכרות וחשיפה יותר עם העולם ש'בחוץ' אז כן עשיתי לימודים.
אותי לימדו פעם שמי שמתקיף בדרך כלל הוא מתגונןאני מרגיש בדיוק להפך שהמטרה של המקום הוא לתתג את כל שאר האנשים כ
"שעד שתראה אחד מתחסד לא תוכל מלמנוע אותו מלגס השכל"
ולא אני חושב שהרבה כאלה שעברו במסלול הטוב והרגיל הם עמוקי מחשבה
שלא עסוקים בקריירה
המערכת מורכבת מ5 ימי לימודים בשבוע.תוכלי לכתוב את מה שכתבת בכמה מילים פשוטות ומתומצתות (לא מילים גבוהות...)
הסמינר מיועד לבנות "מבקשות", שבסגנון יותר מתעמקות וחושבות?
סוג לימודי הקודש של סמינר אופקים?
כמה שעות לימודים זה יהיה? (זה ממש קשוח ימים שלמים רק לימודי קודש והשקפה)
איך עובד בפועל ההתנסות במקצועות? (ואם מישהי רוצה להיות פסיכולוגית לדוגמא?)
מה שונה זה מבין סמינר שערים לדוגמא?
(ויש לי מלא חברות שלמדו בסמינר מזכירות בסכום מזערי לחודש, ותוכ"ד למדו מקצועות בחוץ בסוד.
והיה לי בסמינר שיעורי קודש והשקפה ובית יהודי מהממים, דבר אחד שהפריע לי זה שמורות שדיברו איתי על בעיות בעולם התעסוקה ונתנו דוגמא שח"ו לא קוראים לדברים בעבודה בשמם הפרטי היו מנותקות מאד מהמציאות, כי מתוקף עבודתן הן מעולם לא נאלצו לקרוא למנהל הסמינר בשמו, על אף שזכור לי שלשרתים כן היו קוראים בשמם.,
אבל הבעיה הזאת לא תיפתר כל עוד זו שתלמד על בעיות תעסוקה לא תהיה שכירה במשרד עם בוסים ועובדים גברים.)
אבל חנ"מ זה מקצוע שממש קל להתנסות בו (התנדבתי בע"מ בכיתה ט')יום אחד התנסות מעשית- התנדבות מאורגנת בתוך סביבת עבודה אליה שוקלים ללכת. למשל, אם מישהי רוצה ללמוד חינוך מיוחד היא תתנדב בתוך מסגרת בה תפגוש צוות פרא רפואי, יועצות חינוכיות, עוסי"ות, מורות חנ"מ, מנתחות התנהגות ואנשי מנהלה.
הקודש בטל ברוב?שאר הימים מחולקים
1/3 קודש- שיעורים, הרצאות, למידה קבוצתית ואישית
1/3 התפתחות אישית- כלי ניהול, פרזנטציה, ניהול מו"מ מקצועי, דיבייט ועוד
1/3 הכנה לעולם העבודה- תהליך אישי, סדנאות ואנגלית אינטנסיבית.
חנ"מ הוא דוגמה שעליה קל להדגים את העקרון.אבל חנ"מ זה מקצוע שממש קל להתנסות בו (התנדבתי בע"מ בכיתה ט')
לא הבנתי איך זה עובד בפסיכולוגיה? בעוסי"ת קלינית?
ובעוד מקצועות שאין דרך להתנסות בהם....
יהיה להם לפחות הכנה לפסיכומטרי? לתואר?
משהו שיזרז לפחות את הלימודים ברמה כלשהיא?
הגיל לא עלה באופן מקרי.ו @shira bira נכון שאנחנו רוצות מקצוע לפני חתונה, אבל הגיל ממילא עלה.
וכל מי שרוצה ללמוד משהו שאין בסמינר- ממילא לומדת 4 ואפילו 5 שנים אם למדה בתיכון חרדי בערים הגדלות שאין בגרויות.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: