אני למדתי בסמינר. כיום לימודי המסלול דורשים הרבה, ולימודי הקודש מעטים וברמה ממש נמוכה. גם מי שלא לומדת מקצוע האוירה הכללית לא נותנת הרבה כבוד לשיעורי הקודש כי העיקר זה התעודה. הרבה בנותש לא מחויבות בקודש (בנות מסלול מחשבים למשל) נעדרות המון מהשיעורים הללו.
מה גם שיש מדי הרבה דברים שכל כך חשוב לדבר עליהם ולא עושים את זה בסמינר.
סיימתי סמינר לפני כ10 שנים. זה לא המון, אני לא כל כך זקנה (עוד לא 30). כמה התקדמו מאז בסמינר?
דברו איתנו על להמנע מעבודה על מחשב וכמה אינטרנט זה נורא.
קצת קצת קצת על זה שיש פתרונות סינון.
הכללים להתנהלות נכונה מבחינה רוחנית במקומות עבודה- הרפרוף שעשו עליהם והניתוק שלהם מהמציאות לא הכינו אותנו בכלום לחיים. בכלום ממש. לא מדברת על הכנה מקצועית לתעסוקה. יחסי עובד מעביד, זכויות עובדים ועובדות בפרט (בהתחשב בזה שרבים מאותם סמינרים לא מקיימים את הזכויות הללו זה לא מפליא). הכנה לראיון עבודה. איך מנהלים משא ומתן על שכר.
מחילה.
אבל לא כ"כ מסכימה איתך
א. את בעצמך מציינת שסיימת לפני 10 שנים ובימינו כל 3 שנים זה דור...
מן הסתם גם הסמינר שלמדת בו מדבר כיום אחרת...
אז בזמנו אכן עבודות עם אינטרנט זה היה משהו שפחות נחשפו אליו
כך שגם אם היית לומדת בסמינר כמו שמציעים פה עדיין היית נשארת עם אותה בעייה עקב התקדמות השנים...
----
לא מסכימה בנוגע ללימודי קודש ברמה נמוכה!!
למדתי באחד הסמינרים הכי נחשבים בארץ , למדתי תכנות במגמה מאוד עמוסה
אז נכון אם היה מורה מרדימה פחות התאמצו להגיע לשיעור
אבל רוב השיעורים וההרצאות הייתה נוכחות מלאה!!!!
היו שיעורים מיוחדים!! בנות היו קמות בשביל זה !!או מוותרות על לימוד למבחן קשה....
בסמינרים שאני מכירה בכלל לא.
באופן כללי בסמינרים ליטאיים בי"ב אין בכלל הכנה לחיים. בנות בי"ב בסמינר ליטאי כיום לא קרובות ליציאה לחיים. הן מתנהלות כמעט כמו בנות בט', ואפילו רמת האחריות העצמית שדורשים מהן להפגין לא מרשימה.
הכללים בתיכון מתאימים לנערות. גם גישת החינוך המקובלת והרווחת.
ושנה שמוקדשת רק להתפתחות עצמית- זה היה אמור להיות משהו שנקפוץ עליו. האם באמת התפיסה הרווחת היא שהפיתוח העיקרי של אישה יהודיה הוא הגדלת כושר ההשתכרות שלה ובהקדם האפשרי?? האם פיתוח האישיות שלה הוא לא מטרה, ולא רק לצד הוצאת בגרויות ולימודי מקצוע?? היא לא נשמה יהודיה שצריכה מזון, ללמוד להתחבר בעצמה למקורות ולקב"ה??
אני לא מכירה את התוכנית הזו אבל רב הבנות במשפחה שלי כן עשו שנה בסמינרים אמריקאיים/גייטסהד. ראיתי את התהליך שהן עברו ושנה זה לא רק זמן. זה גם תלוי במיקוד שלה.
גיל הנישואים זה בדיחה עצובה. כל כך הרבה בנות לא יוצאות משנתיים סמינר עם מקצוע, שלא נדבר על המסלולים ששנה ג' ממש משמעותית בהם. אז לא עדיף שנה מכוונת משנתיים מריחת זמן וכל כך הרבה כסף?
הבעיה העצובה זה השם בשידוכים. נכון. זה בעיה קיימת. האם אפשר לפתור אותה? לא בטוחה.
אבל בואו נמשיך לא לשנות ולשפר כלום בחיים כי שם בשידוכים...
ווואאאו
בתור אחת שעדיין זוכרת את שנה י"ב - אף אחת לא דמתה לעצמה כמו שהייתה בט'
כולם התבגרו הן רוחנית הן השקפתית וכו...
----
בלי כל קשר גם מהשיעורים היפים ששמעתי אני חושבת שלא הם אלו שהכינו אותי לחיים
הוסיף ודאי!!
אבל בד"כ זה חינוך מהבית או רצון חזק מאוד של ב"א
יש כאלה שגם במקום שילמד אותם ויכין אותם יצאו פחות....(וכבר ראיתי כאלה...)
ויש כאלה שגם אם הם יהיו במדינה רחוקה ינסו להתחזק ולשמוע הרצאות בטלפון וכו....
-----
וודאי שזה משפיע על שידוכים כי לצערינו הסגנון של הבנות שם פחות שמור מסמינרים אחרים
(והיו כבר כמה שניסו לפתוח קונספט דומה לזה...)
----
אני חושבת שסמינר איכותי נותן לבנות שלו לימודי קודש מעולים גם תוך כדי לימודי מסלול
ומי שרוצה יותר שתשמע כל יום קו למען אמהות....
===========
שוב , כל הנ"ל נכתב היות ונשמע פה מהדברים שכביכול בת רגילה קלאסית מסמינר מעולה תחליט ללכת לשם...
אבל לבנות שבאמת רוצות אקדמיה/חוצניקים וכו.... אז באמת יכול להיות שזה פתרון מצוין....