דרוש מידע מענה לילד מחונן במגזר החרדי

מצב
הנושא נעול.

sk1203

משתמש מקצוען
לפעמים כאלה שיש להם IQ גבוה (אינטלגנציה שכלית)
יש להם EQ נמוך (אינטלגנציה רגשית)
יש לזה גם הסבר
יש שבע אינטלגנציות,
כאשר אחת האינטלגנציות גבוהה באופן חריג (משהו שהוא *קצת* יותר מחמש נקודות IQ מעבר לממוצע) זה לרוב מגיע על חשבון אינטלגנציה/ות אחרת/ות
 

sk1203

משתמש מקצוען
יש למישהו מבחן לאבחון מחוננות?
אבחון מחוננות זה לא מבחן אינטרנטי שעושים חמש דקות מהמחשב
זה אבחון יקר מאוד, של כמה מפגשים אצל פסיכולוג קליני
לא משהו שאפשר לבקש בפורום כלשהו
אא"כ התכוונת שאת רוצה המלצה למאבחנ/ת
 

sk1203

משתמש מקצוען
1720130808235.png

מחיפוש גוגל
 

sk1203

משתמש מקצוען
אבחון מחוננות זה לא מבחן אינטרנטי שעושים חמש דקות מהמחשב
זה אבחון יקר מאוד, של כמה מפגשים אצל פסיכולוג קליני
לא משהו שאפשר לבקש בפורום כלשהו
אא"כ התכוונת שאת רוצה המלצה למאבחנ/ת
סליחה, טעות שלי
גם פסיכולוג חינוכי יכול לאבחן
 

צבי2

משתמש פעיל
לא כל ילד מחונן הוא אוטיסט כמו שלא כל ילד חכם הוא מחונן....
הורים בד"כ אינם טובים באבחון, ומומלץ מאוד לפנות לאיבחון מקצועי, בהתאם לבעיה שהכי מפריעה, כמדומני שלפותחת האשכול הפריע העניין החברתי, שזה עניין למרפאה בעיסוק או פסיכולוג ופחות למבדקי מחוננים, אח"כ אפשר להמשיך לכיוון הזה
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יש פה לא מעט תגובות מגוחכות.
אחוז האוטיסטים מתוך המחוננים קטן מאד (קראתי איפשהו ש2%), רוב המוחלט של המחוננים אנשים נורמטיביים לחלוטין...
רבים מהמחוננים דווקא בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר.
אנשים פה מציעים עצות איך 'להתמודד' בתוספת אשליות כאילו שיש תקציבים כמו חנ"מ...
כנראה לא נתקלתם במחוננים מעולם.
זה נכון שלילד חכם יותר יש אתגרים מסוימים, אבל אנשים פה נסחפו לגמרי...
ואגב כמעט כל גדולי התורה התבלטו מאד בכשרונות בגיל צעיר בניגוד לסיפורים שהומצאו ב20 שנה האחרונות כדי לעודד את החלשים... לא אכנס לנושא רק אומר שגם החזו"א כתב כך.
לסיכום ילד מחונן זו ברכה גדולה ויש לו סיכוי הרבה יותר גדול לצאת תלמיד חכם, וחבל שהמסגרות התעשייתיות כיום לא מאפשרות כל כך.
 

הים הגדול

משתמש צעיר
.ואגב כמעט כל גדולי התורה התבלטו מאד בכשרונות בגיל צעיר בניגוד לסיפורים שהומצאו ב20 שנה האחרונות כדי לעודד את החלשים... לא אכנס לנושא רק אומר שגם החזו"א כתב כך.
איזה יופי שסוף סוף מישהו כותב את האמת

זוכר כשהייתי ילד
והמלמד בחיידר היה אומר "אם 'רק' תרצו - תגדלו הרב אלישיב"
ואני כילד קט תמהתי בתוכי, אם זה כ"כ קל לכל אחד, מדוע המלמד יושב על כסאו ולא נהפך לגדול הדור?:rolleyes:
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
מצטרפת לדברים שנאמרו פה.
מצד אחד - לא כל ילד מחונן הוא אוטיסט, וגם לא בהכרח יש לו בעיות חמורות או בעיות בכלל, ולא צריך לחפש את זה דווקא.
מצד שני, זה לא כמו כל כישרון אחר, זה כן משהו הרבה יותר מהותי עם השלכות רחבות.
לא כל המחוננים אותו דבר, אז מדברים בהכללות. כל אחד צריך לעשות את ההתאמות לפי הילד שלו ולראות מה רלוונטי לו.
יש הרבה מחוננים שאצלם היכולת החברתית נמוכה מעט יחסית לגיל (גם אם הם לא על הרצף). גם בין אלו שלא, עצם הפער בין היכולת הקוגניטיבית לשאר היכולות, והפער בין היכולות שלו לשל הסביבה, יוצרים בעיות.
הרבה מהבעיות האלו נובעות מהסביבה.
הסביבה גורמת לילד להגדיר את עצמו באמצעות הכישרון שלו.
הסביבה מתקשה לעכל את הפער בין היכולת הקוגנטיבית לשאר היכולות ונוטה לצפות מהילד להתנהג בהתאם ליכולת הקוגניטיבית.
המסגרות החינוכיות בנויות כך שילד מחונן לא מאותגר, וזה גורר בעיות של פרפקציוניזם וחוסר יכולת להתמודד עם מאמץ או כישלון.
הסביבה גם פשוט לא מתאימה לילד ולא מספקת לו את הצרכים שלו. מחוננים צריכים חברים שיתנו להם גירוי אינטלקטואלי. הם לא יכולים לספק את כל הצורך הזה מספרים ומידע, ואם זה מה שהם עושים אז הם מפספסים התפתחות חברתית.

לא צריך להתייחס למחוננות כבעיה, אבל אי אפשר להתעלם מזה שהיא מגיעה עם שלל בעיות אפשריות, והבעיות האלו צריכות מענה. (באופן כללי לילדים יש הרבה פעמים "בעיות", וצריך לטפל בהן גם אם הן שגרתיות ולא משהו עם כותרת. למחוננים יש את סט הבעיות האופייניות שלהם, ולפעמים הן גם חורגות בהיקפן ועומקן מהבעיות השכיחות של ילדים)

(אגב, היום אכן מדברים על מחוננות בכל מיני תחומים. מחוננות מוסיקלית, מחוננות חברתית, וכן הלאה. וכל אחד מאלו בא עם הצרכים המיוחדים וההשפעות שלו. גם להיות בעל אינטליגנציה חברתית ורגשית הרבה יותר גבוהה משל הסביבה זה לא רק דבש.)
 

hilasg

משתמש פעיל
יש לי שני ילדים שלפי כל מה שניסיתי לבדוק במשך השנים, מסתבר שהם מחוננים עם חלק גדול מהקשיים של מחוננות...
סוג של בדידות חברתית... אין להם באמת נושאי שיחה עם ילדים בני גילם... כי ילד בן 11 שמעניין אותו התפרקות אטומים ועוד כל מיני דברים נדירים בגאוגרפיה לא ממש מעניין כל ילד בגיל הזה...
לילד בן 11 שנמצא כ"כ הרבה שעות במסגרת (בפרט החסידית - שזה שעות רבות יותר) ומוצא את עצמו עם סף תסכול נמוך על כל דבר, כי אין לו מה לעשות אם הוא כבר מבין מראש הכל, אז הוא כבר הרבה פעמים לכתחילה לא מתחיל להקשיב ופשוט לא שם אלא בענייניו, בקיצור, הוא ממש סובל!...
ברגע שיש לו משהו אחר מאתגר יותר, הוא פשוט פורח...
דוגמה קטנה, נתתי לו ללמוד קורס בערבית, הוא בן אדם אחר!

השאלה שלי היא כזאת:
אני רוצה לדעת, במידה ואני מאבחנת את הילד, האם יש לי מזה משהו? האם אקבל תקציבים גם לטיפול רגשי תואם אבל גם לקידום הילד במקצועות שונים???
אני לא רוצה שמה שהוא ילד ויתעניין יהיה רק פיזיקה, מדעים ושפות, שאת כל אלה יש חינם והמון ברחבי הרשת...
אני כן רוצה שיהיו לי תקציבים לקבוע לו חברותות ברמה גבוהה בגמרה וכו' שלא ישב בטל בת"ת, ( למרות שאני יודעת שהעמל והיגיעה זה מה שצריך, אבל הבטלה אם כל חטאת... והתסכול של הילד לא שווה את זה...)


זה משהו שקיים?

תודה מראש לעונים :)
במשרד החינוך יש תוכנית שנקראת אמירים והיא מיועדת לתלמידים מחוננים,
התלמידים עוברים אבחון בכיתה ב במסגרת בית הספר לראות האם הם מחוננים
במידה וכן החל מכיתה ג הם נכנסים לפרויקט אמירים
הם מקבלים בין 5-7 שעות שבועיות בתוך בית הספר
בו הם יוצאים משיעורים אל שעורי אמירים שבהם נמצאים קבוצה של תלמידים מחוננים מביהס רב גילאית
ולומדים קורסי העשרה כמו מדינות מסביב לעולם, פסיכודרמה, אומנות ברמה מעמיקה וכו וכו
תוך שימוש במיומנויות שמותאמות למחוננים. וגם קורס ערכי חברתי למקום הרגשי שלהם
כמו לימוד רגשות, מיומנויות חברתיות
התלמידים המחוננים משתוקקים ומחכים לשיעורים הלאה מכמה סיבות:
1. קבוצת שווים - סופ סוף הם נמצאים בקבוצה שכולם מחוננים וזה סופר חשוב!
2. למידה מותאמת לרמה שלהם, הם נהנים בטירוף כי סופסוף יש אתגר
3. כלים רגשיים - כמו שכתבת ידוע שלמחוננים יש קשיים רגשים יחודים והם מקבלים כלים לכך
זה קיים גם בממלכתי חרדי (בכל ביהס שהוא תחת משרד החינוך)
וזה דבר מבורך!
יתכן שגם לחיידרים ולבתי יעקב יש תקציבים לכך, חשוב לבדוק זאת.
וחשוב להבין שזה לא פינוק או מותרות זה צורך קיומי למחוננים.
יש גם ביהס אחר הצהרים בזום שזה מיוד לתלמידי חיידרים שלא נמצאים בממח
זה מאוד שמור ואיכותי ולומדים שם קורסים בהנחיית מורים חרדים.
כמובן שיש גם לבנות עם מורות חרדיות.
ממש ממליצה.
אני לא זוכרת איך קוראים לביהס הזה אחר צהרים
וחס ושלם משלוח אותו לביהס אופק למחוננים בירושלים זה מעורב!
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
במשרד החינוך יש תוכנית שנקראת אמירים והיא מיועדת לתלמידים מחוננים,
התלמידים עוברים אבחון בכיתה ב במסגרת בית הספר לראות האם הם מחוננים
במידה וכן החל מכיתה ג הם נכנסים לפרויקט אמירים
הם מקבלים בין 5-7 שעות שבועיות בתוך בית הספר
בו הם יוצאים משיעורים אל שעורי אמירים שבהם נמצאים קבוצה של תלמידים מחוננים מביהס רב גילאית
ולומדים קורסי העשרה כמו מדינות מסביב לעולם, פסיכודרמה, אומנות ברמה מעמיקה וכו וכו
תוך שימוש במיומנויות שמותאמות למחוננים. וגם קורס ערכי חברתי למקום הרגשי שלהם
כמו לימוד רגשות, מיומנויות חברתיות
התלמידים המחוננים משתוקקים ומחכים לשיעורים הלאה מכמה סיבות:
1. קבוצת שווים - סופ סוף הם נמצאים בקבוצה שכולם מחוננים וזה סופר חשוב!
2. למידה מותאמת לרמה שלהם, הם נהנים בטירוף כי סופסוף יש אתגר
3. כלים רגשיים - כמו שכתבת ידוע שלמחוננים יש קשיים רגשים יחודים והם מקבלים כלים לכך
זה קיים גם בממלכתי חרדי (בכל ביהס שהוא תחת משרד החינוך)
וזה דבר מבורך!
מדייקת לגבי תכנית אמירים - זו לא תכנית שמיועדת רק למחוננים. הקבלה לתכנית היא לשיקול בית הספר. יש עדיפות למחוננים אבל הם לא היחידים שמשתתפים בתכנית. ["מחוננים" פה זה לפי המבחנים של משרד החינוך]
5-7 שעות זה לכל בית הספר, זה בדרך כלל מחולק לשעה-שעתיים לכל "חוג", ולא בהכרח מאפשרים לכל ילד להשתתף ביותר מחוג אחד.
לגבי הכלים הרגשיים - לא הייתי בונה על אמירים בשביל זה. זה לא כמו ימי השליפה. הצוות לא בהכרח עם הכשרה בחינוך מחוננים. התכנים מגוונים ומשתנים, לפעמים זה פשוט חוג בלי הרבה ערך מוסף. לפעמים יש ערך מוסף אבל לא בתחום הרגשי. זה גם לא הרבה זמן (שיעור-שניים) ככה שאין הרבה זמן מסביב בשביל אינטראקציה.
זו תכנית נחמדה מאד, אני לא אומרת שלא. לפעמים היא גם באמת עומדת בכל מה שתיארת. אבל לא תמיד, וזה בכל מקרה לא אותו מענה כמו יום השליפה.
 

sk1203

משתמש מקצוען
רבים מהמחוננים דווקא בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר.
???
נדיר באופן יחסי
לרוב האינטלגנציה שנפגעת מהמחוננות היא האינטלגנציה הרגשית
וזה לא אוטיזם. למרות שכמו שנאמר לעיל עלולים להיות כמה קווי דמיון (בעקבות הצורה שהקושי הרגשי עלול להתבטא כלפי חוץ)
 

תנתוש

משתמש רשום
יש לי שני ילדים שלפי כל מה שניסיתי לבדוק במשך השנים, מסתבר שהם מחוננים עם חלק גדול מהקשיים של מחוננות...
סוג של בדידות חברתית... אין להם באמת נושאי שיחה עם ילדים בני גילם... כי ילד בן 11 שמעניין אותו התפרקות אטומים ועוד כל מיני דברים נדירים בגאוגרפיה לא ממש מעניין כל ילד בגיל הזה...
לילד בן 11 שנמצא כ"כ הרבה שעות במסגרת (בפרט החסידית - שזה שעות רבות יותר) ומוצא את עצמו עם סף תסכול נמוך על כל דבר, כי אין לו מה לעשות אם הוא כבר מבין מראש הכל, אז הוא כבר הרבה פעמים לכתחילה לא מתחיל להקשיב ופשוט לא שם אלא בענייניו, בקיצור, הוא ממש סובל!...
ברגע שיש לו משהו אחר מאתגר יותר, הוא פשוט פורח...
דוגמה קטנה, נתתי לו ללמוד קורס בערבית, הוא בן אדם אחר!

השאלה שלי היא כזאת:
אני רוצה לדעת, במידה ואני מאבחנת את הילד, האם יש לי מזה משהו? האם אקבל תקציבים גם לטיפול רגשי תואם אבל גם לקידום הילד במקצועות שונים???
אני לא רוצה שמה שהוא ילד ויתעניין יהיה רק פיזיקה, מדעים ושפות, שאת כל אלה יש חינם והמון ברחבי הרשת...
אני כן רוצה שיהיו לי תקציבים לקבוע לו חברותות ברמה גבוהה בגמרה וכו' שלא ישב בטל בת"ת, ( למרות שאני יודעת שהעמל והיגיעה זה מה שצריך, אבל הבטלה אם כל חטאת... והתסכול של הילד לא שווה את זה...)


זה משהו שקיים?

תודה מראש לעונים :)
יש תכנית שנקראת "ביכורים"
היא מקבילה חרדית לתכניות למחוננים של הציבור הכללי,.
זה לא יתן לך תקציבים,אבל כן יתן העשרה למודית מותאמת.
מעבר לזה אני לא חושבת שאבחון של מחונן נותנת תקציבים . אלא אם כן הוא מאובחן על הרצף האוטיסטי(אחוז גבוה מהמחוננים מאובחנים ככאלה)
 

ANANAS

משתמש מקצוען
במגזר החילוני כל אחד חושב על הילד שלו ולכן יש בתי ספר למחוננים אצלנו במגזר החרדי לעומת זאת החינוך הוא להיות איש בין אנשים ולא מעל האנשים
וואו סליחה, איזו שטות.
ילדים מחוננים נחשבים ילדי חינוך מיוחד והם חייבים (ברוב המקרים) לקבל מענה מותאם אחרת הם בסכנה לנשירה חלילה.
זו לא אגואיסטיות אלא צורך קיומי!
הרבה פעמים המחוננות מגיעה עם קשיים רגשיים, סף תסכול נמוך, פער בין הרמה הקוגנטיבית לזו הרגשית וכו'.
משרד החינוך עורך מבחני איתור למחוננים בכיתות ב' וג' ומי שעובר ניגש לשלב ב'. מי שעובר גם אותו נחשב כמחונן וזכאי ליום\ימי שליפה במסגרת של מחוננים שמעניקה לילד קבוצת שווים, העשרה, סקרנות ואתגר.
יש מבחני איתור מותאמים וההורים גם יכולים לבקש להגיש את הילד באופן עצמאי.
במחוז החרדי יש את בית הספר המקוון "ביכורים" בשיתוף עם רשת חב"ד. לבנות בבוקר ולבנים אחה"צ. לומדים שם תכנים מותאמים וברמה גבוהה מאוד.
 

**Moko**

משתמש מקצוען
בדר"כ אם יוצאים ע"ח שעות הלימודים זו פעם אחת (אולי יש יוצאי דופן)
יש גם תוכניות מצטינים שזה אחה"צ ולא ע"ח שעות הלימודים
בכ"א זה לא נושא האשכול
למה לא נושא האשכול ?
עברתי רק על 2 העמודים הראשונים כאן עד שמצאתי את התגובה הנ"ל,
אני חושבת שבמקום לחפש קצבאות וטיפולים רגשיים-צריך למנף את היכולות של הילד הלאה. במקום לחפש פסיכיאטר שישים עליו טיקט ואז המורים יהנהנו ברחמים כשהילד יוכיח שיש לו רף תסכול נמוך- אפשר ורצוי ללמד אותו להגדיל את רף התסכול ע"י חוויות שמותאמות ליכולות הגבוהות שלו
גם בעלי היה בתכנית לילדים "עם יכולות מעבר לרגיל", לא יודעת אם זה משהו שקיים היום. אבל ברור לי שכדאי לכם להשקיע מאמץ בלחפש איך לקדם אותם מאשר איך "לנרמל" את היחס של הסביבה אליהם - זה רק יקטין אותם וישאיר אותם מאחורה, חבל!
יש לכם אוצר בבית ואתם יכולים להקפיץ אותו בכמה רמות. מנסיון, זה לא משהו שפוגע ביכולות החברתיות אלא רק מגביר את הדימוי העצמי של הילד והיכולות שלו להתבטא ולהסביר את עצמו.
וכן, אולי ככה הוא יבין שלא כולם ברמה שלו ולפעמים הוא צריך להסביר איך הגיע לזה או לחילופין לדבר על נושאים אחרים
ב ה צ ל ח ה :)
 

פירקוד!!

משתמש פעיל
תפסיקו להפוך את כל המחוננים לאוטיסטיסטים. זה ממש לא נכון!! זה נכון שהרבה פעמים נוצרים פערים חברתים שהיו נחסכים אם היתה להם קבוצת שווים להיות בה!!. אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים שנרדפו חברתית ע"י ילדים חלשים ובריונים שהפנו את כל התסכול של חוסר ההצלחה שלהם על אלו שלא קשה להם.. ומבחינת הצוות אין שום מענה!!!! יש טיפול בחינוך החרדי רק לחלשים ומבחינת הצוות: "תודו לה' שלילד שלכם אין קשיים בלימודים ותהיו בשקט".
 

ליה עמר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
תפסיקו להפוך את כל המחוננים לאוטיסטיסטים. זה ממש לא נכון!! זה נכון שהרבה פעמים נוצרים פערים חברתים שהיו נחסכים אם היתה להם קבוצת שווים להיות בה!!. אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים שנרדפו חברתית ע"י ילדים חלשים ובריונים שהפנו את כל התסכול של חוסר ההצלחה שלהם על אלו שלא קשה להם.. ומבחינת הצוות אין שום מענה!!!! יש טיפול בחינוך החרדי רק לחלשים ומבחינת הצוות: "תודו לה' שלילד שלכם אין קשיים בלימודים ותהיו בשקט".
מסכימה עם כל מילה!
יש לי ילד מוכשר וחכם מאד, לא עבר אבחון מחוננות
אבל יש לו פער משמותי לעומת בני גילו, מה שיצר קשיים חברתיים ובדידות, והוא מאד סובל מהצקות של ילדים.
הוא עבר אבחון אצל מטפלת רגשית והיא הסבירה שמה שיוצר את הריחוק החברתי הוא הפער בין הרמה השכלית שהיא גבוהה לעומת הרמה הרגשית שהיא תואמת גיל.
טיפול רגשי עזר לו מאד, והרבה שלו מעודד אותו להתקדם ונותן לו משימות נוספות ודפי עבודה.
גם אני כילדה סבלתי מאד מכך, תחומי הענין שלי לא היו סטנדרטיים לגיל והחברות הגדירו אותי כמתנשאת - מה שכלל לא נכון. הרגשתי בדידות. כדי למנוע את זה היתי עושה עם בנות שיעורי בית ומלמדת אותן למבחנים. סוג של מורה פרטית. אבל לא היו לי חברות באמת. ותוסיפו על זה את השעמום בשיעורים 🙄.
 

מה יש

משתמש מקצוען
אחוז האוטיסטים מתוך המחוננים קטן מאד (קראתי איפשהו ש2%), רוב המוחלט של המחוננים אנשים נורמטיביים לחלוטין...
רבים מהמחוננים דווקא בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר.
אנשים פה מציעים עצות איך 'להתמודד' בתוספת אשליות כאילו שיש תקציבים כמו חנ"מ...
כנראה לא נתקלתם במחוננים מעולם.
להפך. אנחנו טוענים שמחוננים אינם אוטיסטים, והקשיים שלהם לא נובעים מחוסר הבנה חברתית אלא מפער מאד גדול עם בני גילם.
תחשוב על בחור מוסיקלי ששמים אותו במקהלת זייפנים. זה ייצר אצלו תסכול. ותחושת זרות.
עכשיו תתאר לעצמך שהמקהלה הזו היא הפעילות הקבועה של הילד, 3 שעות ביום.
ליבי עליו.
בת"ת נמצאים שעות רבות ביום, רב ימי השנה
לצערי הרב (זה כבר לא קשור למחוננים) צוות חינוכי הוא לרב לא האנשים הכי מבריקים ביקום. חכמים כן, רגישים כן, בעלי יכולות כן. אבל, נתנונים פשוטים של משרד החינוך מורים שרב המורים שמכינים תלמידים לבגרויות של 5 יחידות לא עברו בעצמם 5 יחידות.
מי שעבר הלך ללמוד מקצעוות טכנולוגיים.
מי שמוכשר בדרך כלל לא ימצא עצמו רב'ה אלא ר"מ (ב"ה שמגזר החסידי זה פחות מדויק כי ככה יש לנו מלמדים לילדים)
גם אצל בנות החכמות לומדות תכנות/ראית חשבון, וכל מי שרוצה לומדת הוראה. בדרך כלל- בלי לזלזל באף מורה (גם אני למדתי הוראה...) זה לא הבנות שקטפו ציונים גבוהים בלי מאמץ. נותרו מעט מאד אידאולוגיות שדוגלות בהוראה לכתחילה.

מי יאתגר את הילד?
המורה שמאוים שהקף השאלות והסקרנות של הילד רחב מהיקף ידיעותיו של המורה?

אני לא מחוננת. סתם סקרנית ואוהבת ידע (חננה בלעז) ורב המורות שנאו אותי וחפשו דרך להשתיק אותי. ולא הייתי חצופה בכלל, סתם תלמידה שאתגרה אותן קצת-קצת.
הרמה הלימודית בזמני לא היתה גבוהה כמו היום. אז הגעתי בקלות להישגים. בלימודי תואר כשנדרשתי להשקיע הזעתי כל כך הרבה בשביל לשבת על הכיסא! פשוט לא התרגלתי לזה.
היה לי קשה בחברה כי לא היו לי חברות עם תחומי ענים משותפים. אצל בנות מאד לא אוהבים קשרים עם בנות מכתות גבוהות וכו' והיה לי משעמם בכיתה. זה לא הביא לדברים טובים.
כשהילד שלי בן 3 קורא בקלות טקסטים מכל סוג, הוא נחשף לדברים שהם מעבר ליכולת ההבנה שלו. כשהוא נמשך לספרי קריאה במקום למשחקים עם בני גילו הוא מפסיד חוויות חברתיות, הזדמנות ליצירת קשרים חברתיים, ופיתוח כישורי חברה- עמידה בתור ועוד. ושוב, הוא מחונן סתם חכם וסקרן.
ב"ה, מודה עליו. אבל מחוננים זה ברכה בתנאי שהסביבה פתוחה ומכילה.
תסתכלו בסיפורים על גאוני פעם המוכשרים. נסעו לישיבה גדולה בגיל 13. למדו עם מלמד פרטי, התחככו בגדולי עולם בגיל צעיר. ברור שהם יצאו גדולי עולם. הסביבה אפשרה להם את זה. אף אחד לא חשב שהם ישבו בכיתה ויקשיבו למלמד מסכם בפעם השלישית משניות שלמדו לפני שנתיים בשבת משעממת קצת
 

sk1203

משתמש מקצוען
תפסיקו להפוך את כל המחוננים לאוטיסטיסטים. זה ממש לא נכון!! זה נכון שהרבה פעמים נוצרים פערים חברתים שהיו נחסכים אם היתה להם קבוצת שווים להיות בה!!. אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים שנרדפו חברתית ע"י ילדים חלשים ובריונים שהפנו את כל התסכול של חוסר ההצלחה שלהם על אלו שלא קשה להם.. ומבחינת הצוות אין שום מענה!!!! יש טיפול בחינוך החרדי רק לחלשים ומבחינת הצוות: "תודו לה' שלילד שלכם אין קשיים בלימודים ותהיו בשקט".
זה לא נכון שאין קשיים
לרוב בתחום הלימודי יותר קל להם (גם לא תמיד)
אבל בתחום הרגשי, הרבה פעמים למחוננים קשה יותר, ולא רק בגלל ילדים מסכנים וחלשים שמציקים להם
וזה גם לעיתים לא רחוקות משהו שמעבר לתסכול שדובר כאן
הרבה פעמים נקודות הIQ "גוזלות" כביכול את נקודות הEQ
ויש קווי דמיון משותפים למחוננות ואוטיזם (מהיכרות קרובה וכמחוננת בעצמי)
 

hilasg

משתמש פעיל
יש תכנית שנקראת "ביכורים"
היא מקבילה חרדית לתכניות למחוננים של הציבור הכללי,.
זה לא יתן לך תקציבים,אבל כן יתן העשרה למודית מותאמת.
מעבר לזה אני לא חושבת שאבחון של מחונן נותנת תקציבים . אלא אם כן הוא מאובחן על הרצף האוטיסטי(אחוז גבוה מהמחוננים מאובחנים ככאלה)
כן כון ביכורין לזה התכוונתי תוכנית מעולה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה