דרוש מתכון מנה עיקרית בשבת למשפחה צעירה

מצב
הנושא נעול.

יוסי יצחקוב

משתמש רשום
לעצם העניין אנחנו (גם זו"צ) בחורף (וגם בקיץ אבל פחות זמן) אחרי הדגים עוצרים שרים זמירות, מדברים, מעלים דיונים, מדברים על פרשת השבוע, מנשנשים קצת ממתקים, שותים תה, וכו' ואחרי שעה וחצי שעתיים (ויותר) ממשיכים למרק ועיקרית
ובקיץ עושים עיקרית קלילה (לדו' מוסיפים למרק עצמות ולפני שבת מפרקים את העוף מהעצמות שמים עם חצי כוס עד כוס אורז בשקית מחוררים את השקית ושמים בצ'ולנט זה יוצא ממש מוצלח ויחסית קליל (צריך רק לשים לב להוסיף עוד מים לצ'ולנט כי האורז סופג הרבה)
אבל (אצלנו בכל אופן) תמיד כוס תה חמה וטובה (בלי הרבה סוכר!!) מועילה לטפל בכבדות ועוזרת להמשיך בסעודה
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אני יכולה לבדוק ולעדכן.
וחוץ מזה שבכל דבר כמובן גם יש מסורת.
מסורת כן אבל לא הלכה.
מקווה שלא יסקלו אותי אבל גם מנהג של רב'ה או קהילה לא הופכת את זה להלכה.
הלכה זה שכתבו הפוסקים בלבד.
גם המקורות שהובאו לעיל בחשיבות אכילת הלאקשין או הפראפיל (מקווה שכתבתי נכון) זה סמך ורמזים בעלמא ולא הלכה פסוקה.
ידוע מה שכתבו ז"ל שיש מנהג אותיות גהנם.
לדוגמא יש קהילות שטובלות את הפת במלח אחר ברכת המוציא ואומרים בכל טיבול (ג"פ) פסוק ה' מלך וכו' וכי מנהג זה הוא הלכה? ברור שלא הוא מנהג בעלמא (שאמנם הובא בחלק ממנהגים של אותה עדה) ולדעת גדולים יש לבטלו כי יש בכך הפסק בין ברכת המוציא לטעימת הפת.
וכן עוד הרבה דוגמאות.

עם זאת כמובן שאין לזלזל ולו במעט בכל המסורת של קהילות ישראל כל עוד ואינם נוגדים את ההלכה הצרופה המקובלת מדור דור.
ואשרי ההולכים במנהגי אבותיהם רק מה שיש שרצו להסביר כאן שזה לא הלכה שהעובר ע"ז עבר עבירה אלא מנהג (קדוש) שנהגו.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אבל אם אנחנו לא יודעים את הטעם,איך אנחנו יודעים אם אנחנו עושים את זה סתם או כי היה להם רעיון מקודש?
למה אוכלים גוטע'ס (חבושים) בראש השנה?
אני לא יודעת.
אבל להגיד עליהם "זאל זיין א גוט יאר" כמו שאמרו הסבתות שלי, מרגיש לי עם הרבה יותר כח מאשר להמציא על חסה שיחוס עלינו.
כי לדבר שאנחנו עושים מכח אבותינו יש כח, גם אם אנחנו לא יודעים למה.

מי שלא מצליח להבין את הנקודה זה בסדר. אפשר לעבור הלאה..

ברור שלכל ענייני מאכלי שבת יש סיבות וכוונות עמוקות.
מה שאני מנסה להעביר זה שגם אם ידוע לנו שיש סיבה, ולא בדיוק ברור לנו מהי זה גם בסדר.
 

ילילי

משתמש מקצוען
למה אוכלים גוטע'ס (חבושים) בראש השנה?
אני לא יודעת.
אבל להגיד עליהם "זאל זיין א גוט יאר" כמו שאמרו הסבתות שלי, מרגיש לי עם הרבה יותר כח מאשר להמציא על חסה שיחוס עלינו.
כי לדבר שאנחנו עושים מכח אבותינו יש כח, גם אם אנחנו לא יודעים למה.

מי שלא מצליח להבין את הנקודה זה בסדר. אפשר לעבור הלאה..

ברור שלכל ענייני מאכלי שבת יש סיבות וכוונות עמוקות.
מה שאני מנסה להעביר זה שגם אם ידוע לנו שיש סיבה, ולא בדיוק ברור לנו מהי זה גם בסדר.
אוכלים חבושים בשביל ברך שהחיינו על פרי חדש.
וזה הפרי החדש שהיה להם באירופה.

עריכה: אחרי שסבתא שלי נפטרה הפסקנו עם החבושים. אין עניין לקנות/ להכין משהו שאף אחד לא אוהב וילך לפח אחר כך. סבתא שלי כן אכלה מזה לכן כל השנים כן הכינו.
 
נערך לאחרונה ב:

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למה אוכלים גוטע'ס (חבושים) בראש השנה?
אני לא יודעת.
אבל להגיד עליהם "זאל זיין א גוט יאר" כמו שאמרו הסבתות שלי, מרגיש לי עם הרבה יותר כח מאשר להמציא על חסה שיחוס עלינו.
כי לדבר שאנחנו עושים מכח אבותינו יש כח, גם אם אנחנו לא יודעים למה.

מי שלא מצליח להבין את הנקודה זה בסדר. אפשר לעבור הלאה..

ברור שלכל ענייני מאכלי שבת יש סיבות וכוונות עמוקות.
מה שאני מנסה להעביר זה שגם אם ידוע לנו שיש סיבה, ולא בדיוק ברור לנו מהי זה גם בסדר.
קיצער מה שבאידיש נשמע לך יותר מסורתי
יכול להיות שלפני 100 שנה ישבו בפסח בבית של סבא וסבתא שלך וחיפשו להגיד על גוטעס משהו כי זה מה שהיה ואמרו
זאל זיין א גוט יאר"
לא כתבתי את מה שכתבתי מזילזול חלילה
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
כתוב "מנהג ישראל דין הוא"
לא אומרת דוקא על אוכל בשרי בסעודת שבת אבל רק מראה שלמנהג יש תוקף הלכתי ולא לזלזל במנהגים
במשנה ברורה הרבה פעמים כתוב נהגו וכו' וכו' וזה ממש הלכה


סבא שלי בעלי קיבל על עצמו משהו בפסח ובעלי לא רצה להקפיד על זה והיה צריך לעשות התרת נדרים
הרב (גרוס) לא התיר לו בקלות בכלל רק בגלל הנסיבות הוא התיר בדוחק
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
קיצער מה שבאידיש נשמע לך יותר מסורתי
יכול להיות שלפני 100 שנה ישבו בפסח בבית של סבא וסבתא שלך וחיפשו להגיד על גוטעס משהו כי זה מה שהיה ואמרו
לא.
מה שבא ליהודי מאבותיו זה עם יותר כח ממה שהוא ממציא.
אבל אם אפשר להוציא דברים מהקשרם אז למה לא?
אני לא כותבת בצורה אישית. לא להגיב לי בצורה אישית בבקשה.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אבל אם אנחנו לא יודעים את הטעם,איך אנחנו יודעים אם אנחנו עושים את זה סתם או כי היה להם רעיון מקודש?

לפני 200 שנה היה באירופה יהודי שמאלי, הוא החזיק את הסכין ביד שמאל.
הבן שלו לא שאל למה הוא עושה את זה, אלא החזיק גם ביד שמאל.
הנכד לא חשב אפילו לשאול הוא עושה כמו אבא שעושה כמו סבא
ועד היום כולם מחזיקים את הסכין ביד שמאל.
כמו המעשה באדמו"ר פלוני שנהג בכל פעם שיצא מהמקווה לגזוז את צפרניו, וחסידיו המשיכו בדרכו בדבקות עליונה והסבירו שיש בכך סודות נעלים ונעלמים.
לימים שאלו את פי כ"ק האדמו"ר שליט"א לטעם המנהג הקדוש.
השיבם הרב'ה בנימת שחוק (שלא לומר התפקעות מצחוק..) לא טעם ולא סוד פשוט כשאני יוצא מהמקווה הצפרניים מתרככות ובנקל אני מצליח לגוזזן כדבעי.
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא.
מה שבא ליהודי מאבותיו זה עם יותר כח ממה שהוא ממציא.
אבל אם אפשר להוציא דברים מהקשרם אז למה לא?
אני לא כותבת בצורה אישית. לא להגיב לי בצורה אישית בבקשה.
לא הוצאתי דברים מהקשרם וכמובן שהדורות מידרדרים ויש הרבה טעם למעשה אבותינו
אבל צריך לדעת סיבה וטעם לכל מנהג(זו דעתי , אגב בנושאים אחרים זה לא ככה כמו אמונה ועוד, והיא לא רווחת) על מנת להגיע לחיבור פנימי ואמיתי
כל טוב, גוט שאבעס, הדיון מוצה עד תום
 

אין עוד מלבדו"

משתמש פעיל
לא הוצאתי דברים מהקשרם וכמובן שהדורות מידרדרים ויש הרבה טעם למעשה אבותינו
אבל צריך לדעת סיבה וטעם לכל מנהג(זו דעתי , אגב בנושאים אחרים זה לא ככה כמו אמונה ועוד, והיא לא רווחת) על מנת להגיע לחיבור פנימי ואמיתי
כל טוב, גוט שאבעס, הדיון מוצה עד תום
אשריך שאת כל כך מחוברת בחיבור פנימי ואמיתי לכל דבר שאת עושה
תלמדי אותי איך
למשל איך את מתחברת לזה שאת אוכלת חלבי בשבת? מה התחושות וכו'
וסתם אם את מזלזלת במנהגים של אחרים והמנהגי הוריך אל תתפלאי שילדיך יזלזלו בדרך שלהם אם היא לא תמצא חן בעינהם
 

רוחי ב

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
קצת לא לענין הזלזול בקהילות שלמות בציבור שלנו שנוהגות מנהגים מסוימים,
אם זה לא בא לכם בטוב, הכל בסדר, אף אחד לא הכריח אתכם,
אבל הזלזול בלתי מתקבל על הדעת
סליחה שאני ככה חריפה, אבל זה ממש מציק.
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אשריך שאת כל כך מחוברת בחיבור פנימי ואמיתי לכל דבר שאת עושה
תלמדי אותי איך
למשל איך את מתחברת לזה שאת אוכלת חלבי בשבת? מה התחושות וכו'
וסתם אם את מזלזלת במנהגים של אחרים והמנהגי הוריך אל תתפלאי שילדיך יזלזלו בדרך שלהם אם היא לא תמצא חן בעינהם
זה הוצאת דברים מהקשרם
לא כתבתי שאני אוכלת חלבי בשבת
אני לא מזלזלת במנהגים של אחרים, לא במנהגי הורי וחברי, אני כן קצת מזלזלת שכותבים סבא שלנו עשה כך ולכן אנחנו עושים את זה ,וכבר כתבו למעלה את האופציות למה הוא עשה את זה, ללא הבנת הסיבה והענינים שעומדים מאחורה
בקיצור שכל אחד יעשה כטוב בעיניו
 
נערך לאחרונה ב:

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
לא הוצאתי דברים מהקשרם וכמובן שהדורות מידרדרים ויש הרבה טעם למעשה אבותינו
אבל צריך לדעת סיבה וטעם לכל מנהג(זו דעתי , אגב בנושאים אחרים זה לא ככה כמו אמונה ועוד, והיא לא רווחת) על מנת להגיע לחיבור פנימי ואמיתי
כל טוב, גוט שאבעס, הדיון מוצה עד תום
נכון מאד, אני רואה שאנחנו מסכימים על הכל
בנוסף ציינתי שיש גם טעם למנהג אבותינו בידינו כשאנחנו לא יודעים מה הטעם שלהם.

יש גם טעמים שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים (כל מיני פשעטלך חביבים) אבל הטעם האמיתי לא נודע לנו.
וזה גם בסדר.
 

ניו פייס

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אבל תבדקי למה בבית הורייך אוכלים מאכל מסויים... אולי הם אוכלים את זה כי זה מה שהם אוהבים?
לאכול משהו רק כי ככה אכלו אצל הורינו זה לא מסורת.

ואם את לא מכניסה טונה הבייתה כי את שונאת את הריח וגם אמא שלך אז לילדים שלך יהיה אסור להכניס טונה הביתה? זה נהיה מסורת?
רגש יהודי, דקויות, מוכר לך?
אלו ההבדלים שלכן אנחנו אוכלים מרק ולאקשין ופארפל,
ולא, בעלי לא לובש חולצות משובצות עם שלייקעס, ואני לא מכבסת את בגדינו בנהר.
 

שוקולד עילית

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סתם בשביל האינטלגנציה, המחלוקת הישנה היתה הפוכה מזו,
המתנגדים טענו כלפי החסידים "חדש אסור מן התורה" ;)
נכון, התכוונתי לכך שחסידים מוצאים ענינים בכל דבר לעומת הליטאים שפחות בענין הזה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  84  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה