כל החומרה של 'שרויה' היא חומרה שקשה מאד להבין אותה.התכוונתי שזו החמרה שאפשר להבין אותה.
ובתורה כתוב 'על מצות ומרורים יאכלוהו', והלל היה כורך מצה ומרור ואוכלם יחד...
כל החומרה של 'שרויה' היא חומרה שקשה מאד להבין אותה.התכוונתי שזו החמרה שאפשר להבין אותה.
אצלנו במיץ תפוזים מעדן!!!!!
כל השנה מחכים לעוף הזה
אני רק שאלה:ומחכים כל השנה לפאלשע
אם נאכל את זה במשך השנה זה יאבד מהקסם שלו....אני רק שאלה:
אם עוף במיץ תפוזים זה מעדן, ומחכים כל השנה לפאלשע פיש -
למה אי אפשר להכין את זה באמצע השנה?
סבי נולד בהונגריה [היו יהודים בהונגריה לפני הבעש"ט והחת"ס] והוא אכל שרויה כרגיל.ואגב מנהג יוצאי הונגריה- הן החסידים והן תלמידי החת"ס (אין ליטאים יוצאי הונגריה) זה לא לאכול בפסח שרויה, ולשמיני של פסח לאכול קניידאלאך- בכלים של פסח
שאלה טובה.אני רק שאלה:
אם עוף במיץ תפוזים זה מעדן, ומחכים כל השנה לפאלשע פיש -
למה אי אפשר להכין את זה באמצע השנה?
גם אנחנו יוצאי הונגריה ואוכלים שרויה (סבתא שלי הגיעה מבודפשט, והוריה אכן לא אכלו שרויה, אבל סבי הגיע מאחת העיירות הקטנות בהוגריה - פרח לי השם - ושם כן אכלו שרויה)סבי נולד בהונגריה [היו יהודים בהונגריה לפני הבעש"ט והחת"ס] והוא אכל שרויה כרגיל.
אם כך גם כשיחממו אח"כ זה יבליע, וגם אם לא יחממו זה יהיה כבוש יותר מ 24 שעות שזה כמבושל,כך שאין לדבר סוףאולי יש בליעות בסירים.
כשהעליתי את הנקודה הזו בפני רב חשוב, אי שם בתקופה שבה מחפשים קולות מתחת לבלטות - הוא טען בפני שמצד עניין השרויה גופו אין שום סתירה, כי מיצי בשר וכדו' הם לא מים, ולא מחמיצים.כל החומרה של 'שרויה' היא חומרה שקשה מאד להבין אותה.
ובתורה כתוב 'על מצות ומרורים יאכלוהו', והלל היה כורך מצה ומרור ואוכלם יחד...
כל עוד מקובל כך מרבותינו " אין שאלות".כל החומרה של 'שרויה' היא חומרה שקשה מאד להבין אותה.
ובתורה כתוב 'על מצות ומרורים יאכלוהו', והלל היה כורך מצה ומרור ואוכלם יחד...
וואו איזה הבדלים ..............דווקא כספרדייה...
אצלנו כמעט לא אוכלים שום דבר מבחוץ רק מה שבסיסי
פסח זה בלי ממתקים, חלבי (רק הבסיס גבינה חלב וכו'), שימורים, שתיה מתוקה
כלום!!
אה ובלי שרויה...
נס שאורז אנחנו אוכלים....
כן, ובגמרא ברכות יש דיון אם יוצאים ידי חובה במצות מאורז ודוחן.כל החומרה של 'שרויה' היא חומרה שקשה מאד להבין אותה.
ובתורה כתוב 'על מצות ומרורים יאכלוהו', והלל היה כורך מצה ומרור ואוכלם יחד...
כנ"ל סבא רבא שלי. ואצלנו אוכלים שרויה.סבי נולד בהונגריה [היו יהודים בהונגריה לפני הבעש"ט והחת"ס] והוא אכל שרויה כרגיל.
סבי נולד בהונגריה [היו יהודים בהונגריה לפני הבעש"ט והחת"ס] והוא אכל שרויה כרגיל.
הונגריה התחלקה ל-2 אויברלנד ואינטרלנד- בחלק אחד היו יותר חסידים ששם התפללו נוסח ספרד ולא אכלו שרויה, ובחלק השני נהגו כמנהג הליטאים-אכלו שרויה והתפללו נוסח אשכנז.גם אנחנו יוצאי הונגריה ואוכלים שרויה (סבתא שלי הגיעה מבודפשט, והוריה אכן לא אכלו שרויה, אבל סבי הגיע מאחת העיירות הקטנות בהוגריה - פרח לי השם - ושם כן אכלו שרויה)
המקור "הגדת נשים" של הרפורמיםיהדות ארצות הברית: יש שנוהגים להוסיף את כוס מרים הנביאה – כוס מים, המסמלת את בארה של מרים, ואת חלקה החשוב ביציאת מצרים. את "כוס מרים" מניחים ליד כוסו של אליהו הנביא.
המקור "הגדת נשים" של הרפורמים
ובכל אופן, התנצלותי. בהחלט שגגה גדולה להביא את זה.אין לי כ"כ אחריות על התוכן... עשיתי העתק הדבק...
אני הונגרי מכל צדדי (ליטאים) ואוכלים שרויה בתיאבון רב כל חג הפסח.רוב החסידויות מלבד הלהתנער מפרורים
למי שכתב פה על הרלונטיות של השרויה- זה ספק חמץ גמור לדעת החסידים!!!! ולדעות מסוימות אכן חמץ גמור!
ואגב מנהג יוצאי הונגריה- הן החסידים והן תלמידי החת"ס (אין ליטאים יוצאי הונגריה) זה לא לאכול בפסח שרויה, ולשמיני של פסח לאכול קניידאלאך- בכלים של פסח
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: