התייעצות מלמד שמרביץ

מצב
הנושא נעול.

גיטרה אקוסטית

משתמש מקצוען
כל המורות שלימדו אותי, נשארו במשרה עד זקנה ושיבה, לא רצו לעזוב את הביה"ס על אף שהגיעה הפנסיה. בסוף הן נאלצו לעזוב, מה לעשות אי אפשר ללמד שאתה חצי גוסס......
אם החינוך הציוני שנמצא בפשיטת רגל נכנס בכל הכח למחנה שלנו, והורים לוקחים את המחנכים [בדור המסכן שלנו] ומגבים את ילדיהם כשהם טועים ומפתחים לילדיהם אכזריות לתפור תיקים למלמדים שמלמדים ללא אמוציות אישיות, אלא לשם שמים, מספיק הורה אחד או 2 [בדור שלנו לא חסר] לחסל את עולם המלמדים האיכותיים, שילכו לעבוד בהייטק או כל דבר אחר,
לשלול מידה כזו או אחרת זה לא הפיתרון, אין קסם בחינוך, לא סתם אחז"ל חנוך לנער ע"פ דרכו,
אולי שיהיה גוף מורכב מדיינים וידונו על מלמדים אם הם כשירים ואם יהיו תלונות יישבו וידונו בכובד ראש, ללא הגישה המזלזלת והקיצונית עם היד על ההדק למשטרה, למשרד החינוך, לתקשורת,
די!! את המחיר של העיוות הזה כלל הציבור החרדי משלם, וחבל, כואב לי מאד
 

Sefi T

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
לא מזמן נפתח כאן אשכול על שכר המורים, ודנו כאן על נושא המורים. כבר שם הזכרתי שלא כל אחד יכול להיות מורה, ועכשיו אני אפרט קצת יותר.
אני זוכרת את עצמי ילדה קטנה בכיתה ב', ששכחה להביא ספר מסוים - זה קורה. אבל לתגובה של אותה מורה חמת מזג לא ציפיתי, היא העמידה אותי באמצע הכיתה ושאגה בקול: "אתן יודעות למה אני מוציאה אותה, כי היא לא הביאה ספר כבר שלושה פעמים" וככה יצאתי מהכיתה בבושת פנים.
ואני שואלת את עצמי, מי נתן לך הרשאה להיות מורה, הלוואי והיו מורים שלא היו יכולים לקבל הרשאה לכך. כן בדיוק כמו משתמש חדש בפרוג שלא יכול להגיב.
כי עם נפשות יהודיות טהורות לא משחקים!!!
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
אם זה המקרה אז תודי לה' שהמלמד מוכן להשתמש בשיטה הישנה והותיקה שעדיפה מכל העונשים החליפיים
כל המלמדים המעולים מתגעגעים לשנים בהם היה מותר להשתמש במידה ב"פליקים"
זה העונש היחיד שמצד אחד מרתיע את הילד ומצד שני תוך שניה הילד כבר אחרי העונש
כל עונש אחר לוקח זמן ומשגע את הילד
חיים ולדר קורא לזה שהיום יש פליקים יותר כואבים, פליקים לנפש.
של השפלות, זלזול, אי אמון ועוד
הם גורמים יותר נזק מה"פליקים" של פעם...
בינו נא זאת!
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא קראתי הכל-
אם זה משהו חד פעמי בעקבות התנהגות חריגה- זה סיפור אחד
אם זה משהו קבוע- מודיעים לו חד משמעית שאין על מה לדבר על התנהלות כזאת הלאה.
ואם חייו חשובים לו- אז הרגע שיפסיק עם זה.

לא יעזור? פונים למנהל שיתערב בדחיפות
אם גם זה לא עוזר- הולכים לרב לשאול מה לעשות.

אסור לתת לזה להמשך.
ככה לא מחנכים. נקודה.
לא היום ולא פעם.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
@הכלבויניק @מלפפון @מירושש @טחינה גולמית
אתם יודעים מה המשמעות של 'מרים יד בתורת משה'??
--
כילד חטפתי הרבה מהרעבעס וחלקם גם שלא בצדק.
כל מי שהיה מחנך עם אהבה המכות שלו לא השפיעו לרעה.
--
יש יותר ילדים שנשרו מחיסרון גבולות מאשר אלו שנשרו בגלל מכות של רבה, עדיין עיקר החינוך וההשפעה היא בבית וקשה מאד לתאר שהמצב בת"ת גזר את גורלו של הילד בלי שהיה להוריו חלק בכך.

נ.ב. לצערי הרב "אני לא בטוח" שכל אלו המתלוננים מעולם (אבל מעולם) לא עשו זאת הם או בני זוגם (בטעות כמובן) על אחד הילדים..
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם זה משהו חד פעמי בעקבות התנהגות חריגה- זה סיפור אחד
אם זה משהו קבוע- מודיעים לו חד משמעית שאין על מה לדבר על התנהלות כזאת הלאה.
ואם חייו חשובים לו- אז הרגע שיפסיק עם זה.

לא יעזור? פונים למנהל שיתערב בדחיפות
אם גם זה לא עוזר- הולכים לרב לשאול מה לעשות.

אסור לתת לזה להמשך.
עד כאן מסכים!
ככה לא מחנכים. נקודה.
לא היום ולא פעם.
פעם כן, היום לא ראויים!
 

חיה4

משתמש מקצוען
לא מבין את כל אלו שממהרים להמליץ לפנות למשטרה!

נכון שהמלמד לא נוהג כשורה, אבל מכאן ועד להרוס לו את החיים..

תחשבו על המשפחה שמאחוריו ! חוץ ממשטרה יש דרכים אחרות למגר כאלו תופעות !

איזה עולם הפוך...

המלמד אמור לדאוג לו ולמשפחתו (ולהתנהג בהתאם).
ואתה אמור לדאוג לבן שלך.
לא להפך...
 

אוקינוס

משתמש מקצוען
מלמד שמרביץ מקומו להיות בבית!
ולא משנה מה הסיבה
בפרט שזה לעיתים קרובות.

זה אנשים שמוציאים את התסכול שלהם על ילדינו באופן לא חינוכי ביכלל ולא שולטים על עצמם..

אגב פעם שמעתי שיש חיידר שהמנהל אמר למורים ילד שלדעתכם צריך לקבל סטירה ראשית תצאו החוצה תתיעצו עם עוד מורה ואם לדעת שתיכם הוא אמור לקהל את העונש להוציא את הילד לחדר אחר לא מול חבריו להסביר לו באופן יפה על מה העונש וכו' ואם לאחר כל זה עדיין המורה חושב שזה מגיע לו שיתן לו..

זה מראה עד כמה המורים (לא בהכללה) אבל אלו שבאופן קבוע מרימים ידים מקומם לא בחינוך ילדינו...
 
נערך לאחרונה ב:

מקפיצה

משתמש מקצוען
לא לשתוק!!!!
להרים טלפון למלמד ולדבר אליו באסרטיביות שיבין שבבן שלכם לא נוגעים. ואוי ואבוי אם תשמעו שוב וכו'.
ואפשר גם לאיים שתפנו להנהלה להתלונן עליו.
הכי חשוב מהכל, להאמין לילד למה שהוא מספר, ולדאוג שהוא לא יסבול.

אני שוב אשאל. תנסו להתרכז.
מה הייתם עושים אם המלמד שנפל בחלקו של בנכם הוא אחד שמאמין בכוח הזרוע. ולאו דווקא סטירות וכיו"ב. אלא מכות קשות עם קורטוב אכזריות.
עכשיו תדלגו על הקטע של "מי אמר שזה נכון" "האם אפשר לסמוך על עדות הילד". בואו נניח שזה אמיתי ונכון וברור. עכשיו ספרו לי מה הייתם עושים.
 

טחינה גולמית

משתמש מקצוען
נ.ב. לצערי הרב "אני לא בטוח" שכל אלו המתלוננים מעולם (אבל מעולם) לא עשו זאת הם או בני זוגם (בטעות כמובן) על אחד הילדים..
אין ספק שהורים טועים, אבל הורה הוא ללא ספק אוהב את הילד יותר מאשר המלמד שלו. ומה שבעיקר מפריע לי הוא שזה מול 30 זוגות עיניים נוספים.
אם רבה יקרא לילד לפינת הפרוזדור בהפסקה ויוריד לו שם פליק, בתקוה שזה אכן מגיע לו, אני לא רואה פה טרגדיה בכלל.
כילד חטפתי הרבה מהרעבעס וחלקם גם שלא בצדק.
כל מי שהיה מחנך עם אהבה המכות שלו לא השפיעו לרעה.
נכון.
אחד מבני משפחתי "סרוג" שהוריו שלחו אותו לרזילי (עוד לא היה ממ"ד) והוא אמר לי שכל סטירה שניתנה שם הגיעה בצדק, והיא הייתה הדרך היחידה להעמיד ילדים במקום. אבל שוב מדובר על לפני 30 שנה כמעט.
 

זהבי סגל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
קצת על החינוך של הרב עובדיה זצ"ל
(מיותר לציין שזה לא לכל אחד..).
כשתהיו הרב עובדיה תעשו מה שאתם רואים לנכון.
אצלו זה היה אהבה טהורה פלוס מצוות חינוך פשוטה. בלי השפלות.
 

michal2100

משתמש מקצוען
אני שוב אשאל. תנסו להתרכז.
מה הייתם עושים אם המלמד שנפל בחלקו של בנכם הוא אחד שמאמין בכוח הזרוע. ולאו דווקא סטירות וכיו"ב. אלא מכות קשות עם קורטוב אכזריות.
עכשיו תדלגו על הקטע של "מי אמר שזה נכון" "האם אפשר לסמוך על עדות הילד". בואו נניח שזה אמיתי ונכון וברור. עכשיו ספרו לי מה הייתם עושים.
אצלנו, עוד לפני שהבן שלי חטף, אבל סיפר כמה פעמים שהרב מרים ידיים
הרמנו טלפון למפקח וביררנו בעדינות אם זו דרך מקובלת ומאושרת

המפקח דווקא ממש לא אישר
ועוד טען שהרב כנראה לא משתלט, והוא רב זמני באמת
ואכן הרב הזה הפסיק ללמד (הוא היה יותר אחראי / מזכיר) וכנראה בלית ברירה הוכנס לכיתה
 

טחינה גולמית

משתמש מקצוען
הכי חשוב מהכל, להאמין לילד למה שהוא מספר,
כשהתקשרתי למלמד כשהוא הכחיש שהרביץ לבני, ואמר לי ש95% ממה שהילדים מספרים זה המצאות אזרתי אומץ ושאלתי אותו, אם גם ילד שמתלונן שמישהו נגע בו ברחוב, אני גם אמורה להכניס את זה ל95% אחוז האלו. למה לזה להאמין ולזה לו? יכולתי למשש את ההלם שלו דרך הקו.
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
אני שוב אשאל. תנסו להתרכז.
מה הייתם עושים אם המלמד שנפל בחלקו של בנכם הוא אחד שמאמין בכוח הזרוע. ולאו דווקא סטירות וכיו"ב. אלא מכות קשות עם קורטוב אכזריות.
עכשיו תדלגו על הקטע של "מי אמר שזה נכון" "האם אפשר לסמוך על עדות הילד". בואו נניח שזה אמיתי ונכון וברור. עכשיו ספרו לי מה הייתם עושים.
מתקשרים למלמד ומבהירים לו חד משמעי
שבילד שלכם הוא לא נוגע
אם יש לו בעיה עם הילד שיעדכן את ההורים שישלח אותו הביתה שישלח אותו למנהל
נגיעה? בשום פנים ואופן לא
ואתם רואים את זה בחומרה רבה
ומוכנים לעשות הכל כדי שזה לא יקרה

* מכירה מישהי שעשתה כך והשקט שב על כנו...
 

הר סיני

משתמש פעיל
אשתף אתכם בסיפור אישי שעד היום כמעט 25 שנה מלווה אותי בכל פעם שאני ניזכר בסיפור..

הייתי ילד בן 12 תחילת שנה יום השני של חודש אלול נכנסתי לכיתה כמו כולם 'זכיתי' במלמד שהיה שמן ובדיוק באותה תקופה עשה ניתוח טבעת.. באותו יום הוא סיפר איזה סיפור מוזר על פרה וכו' וכולם צחקו ולא היה לו נעים והוא חיפש כל הזמן על מי להטיל את הפחד בכיתה.
באמצע השיעור אמרתי איזה משפט לחבר בשקט והחבר צחק (לא שאני מצדיק את מה שעשיתי אבל את מה שקיבלתי בטוח לא מצדיק...)
המלמד קם ממקומו אמר לי צא החוצה, יצאתי וחיכיתי מול דלת הכיתה כמו ילד טוב.
אחרי דקה הבהמה הזו יוצא מהכיתה בתנופה עם הילקוט שלי ומעיף לי את זה לפנים ואז נכנס לכיתה ויוצא אחרי דקה ומתחיל לתת לי אגרופים בעצמות ליד הפה בין האוזנים עם האגודל שלו שכל אגודל כמו יד שלי... וסטירות, נפל לי הכיפה על הריצפה והוע צעק עלי תרים את הכיפה התכופפתי להרים ותוך כדי חטפתי עוד כמה מכות עד שברחתי לקומה למטה.
פגשתי את המנהל הייתי כחול ממש כך בכיתי ואמרתי לו אם אתה לא מפטר אותו היום אני מזמין משטרה!
המלמד בעצמו פיחד על החיים שלו אחרי השיעור כולם ראו אותי היום בהלם מוחלט.
חזרתי הביתה בערב בוכה אבי היה בחו"ל אימי נבהלה התקשרה למלמד ושאלה אותו בצורה יפה מה קרא הוא אמר הילד שלך שקרן לא נגעתי בו...
ותבינו הייתי כחול..
העצבים שלי עלו לי ולא חשבתי פעמים התקשרתי למשטרה התחלתי לצעוק לא זוכר כבר מה אמרתי את השם שלו והכותבת וניתקתי...
היה באותו יום בלאגן כל המשפחה והדודים התנפלו על המלמד והמנהל וכו'
למחרת אני מגיע לחיידר והמנהל אומר לי מי שמזמין משטרה למלמד שילך הביתה עניתי לו מי שמרים יד על ילדים בצורה כזו מקומו בבית אחרי שהוא יילך אני יילך הוא ראה שאין לו ברירה הוא אמר לי שאם אני רוצה להישאר שאני ייכנס באמצע השיעור לבקש סליחה מהמורה.. תבינו אני עוד צריך לבקש סליחה כמובן שלא הסכמתי.
בכל אופן בסוף הסיפור ניגמר והעיקר שהמלמד מפחד עד היום לגעת בילד.

אני זוכר את הסיפור הזה כמו אתמול הושפלתי בוזיתי לעיני חבריי והמלמד לא קיבל על זה כלום מלבד קצת צעקות של המשפחה..
אבל מה שבטוח שאם בזכותי הוא הפסיק להרים ידים אז זה היה שווה.

מסקנא
אל תתנו לשום מלמד בחיים להרים ידים על ילדיכם ולא משנה מה הוא עשה זה לא מחנך זה עושה בדיוק ההיפך כמובן לא צריך לצעוק על המלמד לעיני הילד אבל מלמד צריך לדעת שהילד שלכם לא קורבן לבעיות שלו...
אם ילד צריך לקבל עונש חמור אפשר לשלוח הביתה או שההורים יתנו סטירה וכו'

...
 

גלידה בגביע

משתמש מקצוען
לא מבין את כל אלו שממהרים להמליץ לפנות למשטרה!

נכון שהמלמד לא נוהג כשורה, אבל מכאן ועד להרוס לו את החיים..

תחשבו על המשפחה שמאחוריו ! חוץ ממשטרה יש דרכים אחרות למגר כאלו תופעות !
הייתה פעם מורה באיזה בית ספר של חסידות מסוימת שמאד הציקה לילדות, לאחר תלונות רבות, פנתה הנהלת הבית ספר לרבי של החסידות לשאול מה לעשות עם אותה מורה. וההוא הורה לפטר אותה מידית.
כמובן שאחרי כמה ימים בא אליו בוכה בעלה של אותה מורה וסיפר שיש לו 10 ילדים בבית ואין להם מה לאכול ורחמנות וכו'
ענה לו הרבי:"לא על חשבון בנות ישראל".וסירב בכל תוקף להחזיר את אותה מורה לתפקידה!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה