התייעצות מלמד שמרביץ

מצב
הנושא נעול.

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
במידה ואכן הדברים נכונים, והתגלה שהרב אלים,
ולא שהילד שלי אלים, לא הייתי מוותרת בשום אופן.

הייתי פונה להנהלה ומודעעה חד משמעית שיבדקו בחוזר מנכל מה מותר למורה לעשות ומה אסור.
ויבהירו לרב שאין יותר מכות, אפילו לא אחת.
במידה והוא מרים יד- פונים למשטרה. היא פותחת לו תיק, בית משפט, ועבודות שרות, ושלילת רישיון הוראה.
(רמז: אסור היום מבחינת החוק להעניש תלמיד בעונש גופני, או להשפיל אותו או לפגוע בו).
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אני הייתי מתקשר לרב'ה ומבקש ממנו לעדכן אותי מיד אחרי שהוא הרים יד על הבן שלי
נראה לי שהוא היה מבין את המסר..

ולכל אלו שמנסים כאן ללמד זכות על המלמד - אני מרחם על הילדים שלהם, ילדים שאין להם הגנה בסיסית מההורים זה נורא!
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
במידה והוא מרים יד- פונים למשטרה. היא פותחת לו תיק, בית משפט, ועבודות שרות, ושלילת רישיון הוראה.
לא הייתי ממהר לעשות את זה..
ולו רק בשביל החינוך של הילד.
***נסו לדמיין את ההרגשה של הילד אחרי הגשת תלונה במשטרה על הרב שהרביץ לו..
 

ששונית

משתמש מקצוען
תתיחסו לזה כמו הורים שהבן שלהם ירד מהדרך בגלל מכות כאלו.
קראתי בעבר ספר שכתב פסיכולוג חרדי מאוד מתון על תופעת הנשירה המואצת בציבור החרדי בריכוזים החרדיים בארה"ב, ולכל המקרים ללא יוצא מן הכלל היה קדימון של התעללות מילולית או פיזית במקום הלימודים.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
לא הייתי ממהר לעשות את זה..
ולו רק בשביל החינוך של הילד.
***נסו לדמיין את ההרגשה של הילד אחרי הגשת תלונה במשטרה על הרב שהרביץ לו..
ממה נפשך, אם הרב לא אשם ולא נקט באלימות, הרי הדבר מתברר בברור עדין מולו.
אם הוא אומר להורים שזו משנתו החינוכית, הילד מבין שמשנה חינוכית כזו- מקומה במקומות רעים כמו משטרע, ואין להתנהלות זו קשר לבן תורה נורמלי ותקין.
ילד שיודע כי הוריו יעשו הכל על מנת להגן עליו מפני רוע, יגדל לבעל ביטחון עצמי, ולא יתן לאנשים חיוניים לפגוע בו להשפיל אותו את את בטחונו העצמי.

וגם לא כל דבר חייבים לערב את הילד. וכל מקרה לגופו).
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
לענ''ד כלפי הבן חייבים לשדר אימון מוחלט במערכת (קרי-המלמד) עם כל הקושי שבדבר
וכמובן לפנות למפקח ע''כ אני מאמין שהבן שלכם איננו הקרבן היחיד והמערכת יודעת ע''ז
צעד נוסף זה לשוחח עם המלמד לא בצורה ביקורתית (זה רק יגרום לעוינות כלפי התלמיד גם אם יפסיק להכות) אלא מתוך רצון כנה לטובת הילד וגם כדאי לשחד אותו לקראת ר''ה עם איזה משהו נחמד ולהבהיר למלמד בצורה נאותה שאתה מודע לכך שהבן טועם מפעם לפעם מנחת זרועו ועל הבן שלי זה לא עובד אלא רק ע''י מחמאות ואמון בילד ולשמור על קשר אדוק עם המלמד הוא כבר לא ירצה ולא יעיז להמשיך בכך
הרבה נחת
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
חושבים 10 שנים קדימה ומנסים לענות לילד שיבוא מולך וישאל- למה לא הגנת עלי? באיזו זכות?
מנסים לחשוב מה יקרה אם ילד שסר מן הדרך בגלל הפגיעות יתבע את ההורים ואת המלמד בגיל 18. או החבר שלו שדווקא כן נשאר שומר מצוות אבל לא מוכן לשתוק.
ואז חושבים איך להגיב.

אגב, למנוע מהמלמד להכות את הילד ולהשאיר אותו חשוף לפגיעה החברים זה לא פחות גרוע ולא יתרום לבריאות הנפשית שלו.

כשנותנים גב לילד והוא יודע שההורים מגוננים עליו מפגיעה גם זה במחיר של אי נעימות מול ההנהלה או הקהילה, זה מסר חזק מאד לכל החיים.
 

חרש עץ

מטבחים ונגרות יוקרה, מפעל cnc חדשני, עבודה עברית.
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הרבה של הבן שלי התקשר אלי פעם ואמר לי שבני התנהג בכיתה בצורה שלא מתקבלת על הדעת.
לאורך כל השיחה לא הבנתי למה הוא לא יכל להעיף לו איזה סטירה ולגמור את הסיפור, במקום לעשות מזה עסק.
עכשיו אני מבין. הוא פחד מהמשטרה.
(כמובן אני לא מדבר על אנשים רעים ומתעללים, את אלו אולי באמת צריך להסגיר).
 

מאן דאמר..

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תרוצו מהר למשטרה
לא מבין את כל אלו שממהרים להמליץ לפנות למשטרה!

נכון שהמלמד לא נוהג כשורה, אבל מכאן ועד להרוס לו את החיים..

תחשבו על המשפחה שמאחוריו ! חוץ ממשטרה יש דרכים אחרות למגר כאלו תופעות !
 

טעם של פעם

משתמש פעיל
ממה נפשך, אם הרב לא אשם ולא נקט באלימות, הרי הדבר מתברר בברור עדין מולו.
אולי הוא כן סטר (כמובן לא באופן של אלימות) וגם צדק?
אם הוא אומר להורים שזו משנתו החינוכית, הילד מבין שמשנה חינוכית כזו- מקומה במקומות רעים כמו משטרע, ואין להתנהלות זו קשר לבן תורה נורמלי ותקין.
חוסך שבטו שונא בנו אמר שלמה וגם על בני תורה אמר כך.
 

טחינה גולמית

משתמש מקצוען
לאחר מעשה משתפת:
לאחר שהבן שלי חטף סתירה על לא עוול בכפו (עד כמה שידוע לי)
הרמתי טלפון למלמד עצמו ושאלתי אותו למה הרביץ לבני מחמדי, כשאמר לי שהוא לא זוכר שהוא הרביץ לו בכלל, עלה דמי לראשי, והודעתי לו באופן חד משמעי שבפעם הבאה שהוא נוגע בילד שלי מטוב ועד רע או בכל ילד אחר בכיתה (ואגב זה מפריע לי לא פחות, אולי יותר) אני מעבירה את זה הלאה (מעבר להנהלה.) כי זה בניגוד לחוק. הוא הבין את זה מצוין, התגובה שלו הייתה שמהיום הכל יהיה בסדר!
מאותו יום נגמר עידן המכות בכיתתו!!!

התובנות שלי מהסיפור:
-העניין הסתיים בשקט בלי לערב את ההנהלה, כך שלא ביזיתי את המלמד בכלל, והוא מבחינתו רצה שזה ישאר כך ולכן שינה טקטיקה.
- כשהרמתי טלפון לכמה אמהות שבנן חטף סטירות- הן לא ידעו מזה בכלל!!! הילד כ"כ בטוח בזה שעשה משהו נוראי שמי יודע איזה עונש הוא יקבל בבית כתוספת.

כשכתבתי "על לא עוול בכפו" התכוונתי למלמד שמן שישב על כסאו ומכיוון שקשה לא לא לקום להפליק לזה שבאמת מגיע לו (אם בכלל) את הסטירות באופן קבוע חטף זה שישב הכי קרוב אליו כך שהוא לא הטריח את עצמו אפילו לקום מהכיסא וזה בעיקר מה שהעלה לי את הפיוז כי גם אני לא מאלה שנורא נבהלים מאיזה סטירה שמתעופפת אחת ל...



-
 

CONNECTIONS

עסק חכם ואוטומטי מרוויח יותר ועובד פחות!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני שוב אשאל. תנסו להתרכז.
מה הייתם עושים אם המלמד שנפל בחלקו של בנכם הוא אחד שמאמין בכוח הזרוע. ולאו דווקא סטירות וכיו"ב. אלא מכות קשות עם קורטוב אכזריות.
עכשיו תדלגו על הקטע של "מי אמר שזה נכון" "האם אפשר לסמוך על עדות הילד". בואו נניח שזה אמיתי ונכון וברור. עכשיו ספרו לי מה הייתם עושים.
מוציאים את הילד מיד מהחיידר נקודה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אולי הוא כן סטר (כמובן לא באופן של אלימות) וגם צדק?
כתבתי אלימות.

אם תלמיד מתקיף את הרב, והוא סוטר לו בחזרה, לא הייתי קוראת לכך אלימות.
אם התלמיד מתפרע וקופץ בזיגזג, והרב חד פעמי סטר לו, נו נו,לא בסדר. אבל לא הייתי קוראת לכך אלימות.

מבחינתי אלימות מגיעה במחשבה תחילה מתוך אג'נדה של הרב לשלוט בתלמידיו בכח הזרוע.
הוא מטיל חיתתו על התלמידים באמצעות אלימות. או שאינו שולט על עצמו ועל ידיו ורגליו לעיתים קרובות, ואימפולסיבי ברמה שמשרתת אותו יותר מפעם בשבוע.
 

-LIGA

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
דבר ראשון לשמוע את המלמד בעצמו
קודם לברר מהמורה עצמו, לא מהילדים.
למה נראה לכם שהמלמד הולך להודות שהוא הרביץ??? (ואם השיחה מוקלטת?)
לא מאמין שזה קיים בחיידר. עם מנהל ומפקח נורמאלים שמסתובבים ומודעים למה שקורה אצלם
קיים גם קיים!!
לצערי.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
למה נראה לכם שהמלמד הולך להודות שהוא הרביץ??? (ואם השיחה מוקלטת?)
יש מלמדים שאומרים שזו האג'נדה שלהם.
טומספרים להורה כמה הילד שלו גרוע.
זה לא משהו שמתקבל מבחינתי.

אם הוא מכחיש במצח נחושה, הוא ידע שעוקבים אחריו וישלוט במעשיו.
וגם אם היה משהו, לפחות הוא יתאפק בפעם הבאה.
 

דולפין .

משתמש פעיל
מה הייתם עושים אם המלמד שנפל בחלקו של בנכם הוא אחד שמאמין בכוח הזרוע. ולאו דווקא סטירות וכיו"ב. אלא מכות קשות עם קורטוב אכזריות.
מה זאת אומרת שמאמין בכח הזרוע, מאמין למה, ...
אז שירביץ את ראשו בקיר, אין אמונה בכח הזרוע, זה לא מהלך בחינוך, ואין שיטה כזו.
זה רק בתור s.o.s, ורק במקרים נדירים.
אין כזו שיטה, (חוץ ממזרח אסיה), ושלא יבלבל את המח.
מקל חובלים זה, מתוך שליטה, במקרים נדירים להרעיד את נפש הילד, ואם הילד נרעד ממכותיו ומספר לאחרים, זה לא הכיוון.
עדיף שישתמש במקל נועם לאחרים ומקל חובלים על עצמו.
 

ELFISH

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ברור!
רק צריך להזהר שזה לא ייראה כנקמה מתוקה (..) במלמד
איך מתחברת המילה "מתוק" להורה שיודע שהבן שלו לומד אצל מלמד רע/ אכזר/ טיפש?

מבחינתי אם הגעתי למסקנה שהמלמד לא ראוי, וההנהלה מגבה אותו, הילד לא ישאר ללמוד אצלו (ועמדתי בנסיון הזה פעם. והעברתי חיידר)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה