ולטווח הארוך עושה שירות נפלא לתושבי הקיבוץ בכך שהיא הופכת את הדיון למפלג ואמוציונלי במקום להתמקד בשאלה מאד חשובה ולא רק לגבי הנחל הזה: מי ובאיזו רשות נתן זכות לתושבי קיבוץ יהא צבעו אשר יהא את הזכות לנכס לעצמו באופן בלעדי משאב ציבורי.אני מאד מבינה את ההגיון בשימוש בפוליטיקת זהויות -
היא שמה את האלה הלבנים העשירים והשבעים מהקיבוץ בעמדת התנצלות, באופן ברור ומיידי.
זה כל כך נכון!ועוד נקודה, זו בעיה הלכתית ללכלך את ארץ ישראל! (אפילו באופן זמני)
הוא היה מהמגזר הדתי לאומי, למקרה שתהיתם
הסיבה שאין פחים במסלולים, היא לרוב בגלל שחיות הבר שלא אמורות להיות ניזונות מאשפה, נמשכות אל הפחים, ובסופו של דבר ניזוקות כתוצאה מאכילת מזון שלא בריא להם, ושקיות ניילון שנתקעות להן בגרון.בלת"ק.
השבוע היינו בפארק ירושלמי.
לאחר שגמרנו ניקינו ואז בעלי התכופף ואסף את הלכלוך שלנו ועוד כמה לא שלנו, שלא יהיה פתחון פה.
ואגב עזבנו אחרונים את הפארק, זה לא שמישהו ראה אותנו.
מי שפה שמזדהה עם הביקורת, אם אתה בדרגה של בעלי יש לך יכולת לשפר קצת את המצב.
ועוד נקודה, זו בעיה הלכתית ללכלך את ארץ ישראל! (אפילו באופן זמני)
ורק רוצה לציין שככל שיהיו יותר פחים באזורי פארק מסלולים וחניות, כך יהיה קל לכולנו לשמור.
אם אתם נמצאים במקום ואין בו פחים בצורה מתואמת וסבירה, תרימו טלפון ל106, תנתבו לעיר הספציפית, ותגיעו לנציג שם תגידו לו את הבעיה.
מנסיוני פניות עוזרות מאוד לשיפור פני העיר.
בתור מטייל רווק זה נכון.הסיבה שאין פחים במסלולים, היא לרוב בגלל שחיות הבר שלא אמורות להיות ניזונות מאשפה, נמשכות אל הפחים, ובסופו של דבר ניזוקות כתוצאה מאכילת מזון שלא בריא להם, ושקיות ניילון שנתקעות להן בגרון.
לכן בטיול עושים דבר מאוד פשוט.
לוקחים שקית אשפה מהבית, ובסוף האכילה וכו, מכניסים את הפסולת לתוכה, ולוקחים אותה אתכם.
( על פי רוב זה לא שוקל הרבה, ואפשר לקשור לתרמיל וללכת בכיף)
בחניון: לארוז יפה ולקשור למראה.בתור מטייל רווק זה נכון.
אבל מנסיון בתור משפחה מטיילת זה לא פשוט בכלל.
עשינו מסלול משפחתי, התינוק עשה עוד בחניה, מה נעשה עם הטיטול? נשאיר באוטו שיתבשל? ניקח איתנו שיסריח לנו כל הדרך? (אפשר להשאיר מתחת לאוטו, ולזכור לקחת כשחוזרים)
המשכנו במסלול המשפחתי והמונגש שקולנועית ניקוי יכולה לעבור בו בכיף אבל ללא הפחים.
מה עכשיו עושים עם הטיטול?
מילא אריזות ממתקים, מילא שקיות נילון, אבל טיטולים זה לא קל.
ואם זה פיקניק שלם באמצע המסלול שכולל כמות נכבדת של אשפה.
זה גם פיתוי גבוה מדי, וחבל.
הכול נכון ומובן אך זה לא חלופה להשליך את הטיטול על הרצפה וללכת.בתור מטייל רווק זה נכון.
אבל מנסיון בתור משפחה מטיילת זה לא פשוט בכלל.
עשינו מסלול משפחתי, התינוק עשה עוד בחניה, מה נעשה עם הטיטול? נשאיר באוטו שיתבשל? ניקח איתנו שיסריח לנו כל הדרך? (אפשר להשאיר מתחת לאוטו, ולזכור לקחת כשחוזרים)
המשכנו במסלול המשפחתי והמונגש שקולנועית ניקוי יכולה לעבור בו בכיף אבל ללא הפחים.
מה עכשיו עושים עם הטיטול?
מילא אריזות ממתקים, מילא שקיות נילון, אבל טיטולים זה לא קל.
ואם זה פיקניק שלם באמצע המסלול שכולל כמות נכבדת של אשפה.
זה גם פיתוי גבוה מדי, וחבל.
הכל נכון, רק כתבתי שבכל זאת היה כדאי שהעיריות והמועצות ידאגו לכמה שיותר פחים במיקומים סבירים.כמה קל - כמה פשוט.
גם יישוב א"י זה לא מצווה מהתרי"ג, זה מצווה שהמציאו המזרוחניקיםזה כל כך נכון!
וכל כך חבל שאין אצלנו חינוך כזה.
שמעתי פעם ילד שראה מישהו משאיר אחריו לכלוך והזדעק אוטומטית: "אתה מלכלכך את ארץ ישראל!"
הוא היה מהמגזר הדתי לאומי, למקרה שתהיתם
הרמב''ן היה מזרוחניק? הרמבם אולי גם???גם יישוב א"י זה לא מצווה מהתרי"ג, זה מצווה שהמציאו המזרוחניקים
זה היה בציניות אם זה לא היה ברורהרמב''ן היה מזרוחניק? הרמבם אולי גם???
אופס... הגבתי מהר מדי (גם לא היה 3 נקודות או איזה אימוג'י שיוכל להקל על ההבנה... הבוכה דווקא הראה על רצינות הדברים...)זה היה בציניות אם זה לא היה ברור
מסכימה לגמרי, והנושא הוא לא אנשי בית שאן כי לא רק הם נלחמים. זה מאבק לאומי, לא עירוני.להכניס את כל תושבי בית שאן תחת מטריה של ערסים זה ממש אבל ממש לא הוגן ולא נכון.
וחבל שדיון חשוב על חלוקת משאבים (כן. נחל הוא משאב ציבורי) מוסט בכוונה על ידי התקשורת לפוליטיקת זהויות.
לפחות שאנחנו לא ניפול במלכודת הזו.
יש עוד כמה טיעונים כבדי משקל בדיון הזהאבל הטיעון היחיד שתופס בויכוח הזה הוא שאי אפשר לתת לאנשים להכנס לחצרות הקיבוץ כי יתנהגו כמו שמתנהגים הקבוצות האלה בארץ
ויש מי שנוח להם לשייך התנהגויות מסוימות לפריפריה במקום להידיין בשאלת חלוקת המשאבים.הויכוח בחלק הגלוי שלו יושב על ההבדל בהתנהגות בין קבוצות אוכלוסיה בארץ.
דברי טעם של ממש,אחת נפלאה ממני:
מדוע כשעושים אצלנו בדק בית ועל ידי דרך עץ החיים הנפלאה שלנו הדוגלת במוסר ובתיקון המידות מוצאים אי אלו פגמים, ובפרט בתחומי בין אדם לחברו עליהם אין יוה"כ מכפר, תמיד אבל תמיד יקומו אלו שימצאו איזשהו יצור נאלח ונחות מהם שגם נמצא נוהג כך ויעביר את הביקורת אליו, "הנה גם הוא נוהג כך, מה אתם רוצים ממני?"
ביקורת על אי עטיית מסכות: החילוניים פחות שומרים...
ביקורת על ניקיון ואיכות הסביבה: גם החילונים לא שומרים, יום העצמאות בלה בלה בלה...
ביקורת על דרך ארץ ונימוס: החילונים יותר גרועים...
מספיק עם זה כבר!
יש אמת בדברים, קחו זאת לתשומת ליבכם, אין אמת תתעלמו.
התכונה הזו של השוואה לאחרים עומדת בניגוד מוחלט לתפיסת היהדות.
גם אנחנו החרדים שבערים חרדיותאנחנו החרדים בערי הנופש התרגלנו לרמת חיים מסויימת של סדר וניקיון, לא מתאים לנו שתושבי הערים האחרות יגיעו לכאן ויתפרקו קצת כי הם בנופש ואנחנו נתמודד עם הלכלוך.
אבל אם ברחובות ק"ס אתם לא נוהגים להסתובב בלבוש שכולל בגד ים ציצית כיפה וקרוקס אל תעשו את זה גם בעיר הנופש.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: