דרוש מידע מיומנו של משגיח כשרות - כנסו וגלו מה אתם אוכלים!!

אברהם בלוך

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
שאלת את הרב שלך שלא אוכל בית יוסף ולכן תשובתו היתה לא
אבל יש הרבה רבנים "רציניים" שכן אוכלים בית יוסף ומורים לתלמידיהם כן לאכול ודוקא אלא בכלל לא סומכים על הרב זריצקי ולא מכירים אותו בכלל
ומכיון שכך אל תכתוב הלכה פסוקה שאין לאכול אחרי שחצי עם ישראל כן אוכל (וזה כאילו לא פוליטי?)
אני אישית לא אוכל את שניהם אבל אני גדל בציבור שכן אוכל וסומך לכתחילה
צודק,
אבל כוונתי היתה שמכיון שחלק נכבד ביותר מהציבור [כמדומני לפחות חצי] לא סומך על הכשרים אלו ורבנות מהדרין ירושלים כן מכניסה אותם אז אנשים אלו מתוך חוסר ידיעה אוכלים הכשרים שהם לא סומכים עליהם,

אני מצרף סקר הכשרים שנסקר כאן בפרוג, אין בכך שום ראיה וכמובן זה לא ''רב רציני'' אך זה רק אינדיקציה להראות שמרבית הציבור לא אוכל הכשרים אלו, [אחוז הספרדים שענו נמוך אז אין מכאן ראיה על בית יוסף אלא על ההכשר השני]
נא לא להמשיך את הנידון הפוליטי\הלכתי,
מקווה שהובנתי כראוי,

נ.ב. מעניין אותי מיהם אותם רבנים שמורים לתלמידיהם לאכול בית יוסף,
1679171381381.png
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
@הכריש!
אני אתייחס לנושא שבו פתחת את האשכול : הכבד בכמה נקודות מנסיון
א, למה בכלל המקרר פתוח זה אמור להיות סגור והמפתח אצל המשגיח בלבד
ב, לגבי התבנית עם המים זה תלוי בסוג התנור ובהרבה תנורים תעשייתיים אין בעיה יש להם איזה מערכת שמנקזת את זה החוצה
ג, לגבי הדלת מנסיון שלי עם תנורים כאלה תמיד היה פתח ניקוז עליון ליציאת האדים משהו שמובנה בתנור
ד, נכון שצריך כלים נפרדים והנוהל הוא שיש גסטרונום מיוחד שמסומן בצבע וכן מגש רשת שמסומן בצבע וגם הסכין של הכבד הוא רק לכבד וגם המסננת שטיפה ותפקידו של המשגיח לדאוג לשטוף את הכלים הנ"ל ולהחזירם לארון כלשהו שאף אחד לא יגע בהם זה משהו שבנוהל זה לא משהו חדש
ולגבי הסיפור השני זה הזוי
מה אתה לא יודע מי הטבח , מי נכנס ויוצא ,מה מבשלים שם ,מה התפריט
נשמע מוזר
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
צודק,
אבל כוונתי היתה שמכיון שחלק נכבד ביותר מהציבור [כמדומני לפחות חצי] לא סומך על הכשרים אלו ורבנות מהדרין ירושלים כן מכניסה אותם אז אנשים אלו מתוך חוסר ידיעה אוכלים הכשרים שהם לא סומכים עליהם,

אני מצרף סקר הכשרים שנסקר כאן בפרוג, אין בכך שום ראיה וכמובן זה לא ''רב רציני'' אך זה רק אינדיקציה להראות שמרבית הציבור לא אוכל הכשרים אלו, [אחוז הספרדים שענו נמוך אז אין מכאן ראיה על בית יוסף אלא על ההכשר השני]
נא לא להמשיך את הנידון הפוליטי\הלכתי,
מקווה שהובנתי כראוי,

נ.ב. מעניין אותי מיהם אותם רבנים שמורים לתלמידיהם לאכול בית יוסף,
צפה בקובץ המצורף 1340662
א, באמת הסקר לא משקף כלום לגבי האכלוסיות ודאי שיש בפרוג יותר חסידים וליטאים מספרדים .
ב, לגבי בית יוסף מדובר בהרה"ג ר' עובדיה יוסף זצוק"ל וסיעתו ומדובר במאות רבנים של הציבור הספרדי
ולפני שתיידע אותנו מה אתה חושב על הקבוצת רבנים הנ"ל ותלמידיהם רק ליידע אותך שיש עוד אנשים בעולם והם יכולים לפעמים לחשוב אחרת ממך
ודרך אגב מי שאוכל הרבנות ירושלים מסתמא שהוא אוכל בית יוסף לא מכיר מישהו שאוכל הרבנות ולא אוכל בית יוסף
 

הכריש!

משתמש מקצוען
@הכריש!
אני אתייחס לנושא שבו פתחת את האשכול : הכבד בכמה נקודות מנסיון
א, למה בכלל המקרר פתוח זה אמור להיות סגור והמפתח אצל המשגיח בלבד
ב, לגבי התבנית עם המים זה תלוי בסוג התנור ובהרבה תנורים תעשייתיים אין בעיה יש להם איזה מערכת שמנקזת את זה החוצה
ג, לגבי הדלת מנסיון שלי עם תנורים כאלה תמיד היה פתח ניקוז עליון ליציאת האדים משהו שמובנה בתנור
ד, נכון שצריך כלים נפרדים והנוהל הוא שיש גסטרונום מיוחד שמסומן בצבע וכן מגש רשת שמסומן בצבע וגם הסכין של הכבד הוא רק לכבד וגם המסננת שטיפה ותפקידו של המשגיח לדאוג לשטוף את הכלים הנ"ל ולהחזירם לארון כלשהו שאף אחד לא יגע בהם זה משהו שבנוהל זה לא משהו חדש
ולגבי הסיפור השני זה הזוי
מה אתה לא יודע מי הטבח , מי נכנס ויוצא ,מה מבשלים שם ,מה התפריט
נשמע מוזר
א, המקרר פתוח כי אני לא נמצא בכל השעות (כמו שכתבתי למעלה)
ב, אני צריך לבדוק את התנור אצלי, לא כל התנורים אותו דבר.
ג, כתבו כאן כבר שבדיעבד זה בסדר
ד, הסיפור עם הכבד היה הפעם הראשונה שהכשירו כבד מאז שאני משגיח, ולכן הגעתי בבוקר וכבר באמצע התהליך של ההכשרה, ככה שלא היה לי עדיין תבניות מסומנות. אני בא לחפש את התבניות אבל כבר הערבי עזר לי...

לגבי הסיפור השני, אני מגיע ב8:30 למטבח ומידי פעם מגיע יותר מוקדם, ואין לי איך לדעת מי מגיע לפעמים יותר מוקדם.
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
ודרך אגב מי שאוכל הרבנות ירושלים מסתמא שהוא אוכל בית יוסף לא מכיר מישהו שאוכל הרבנות ולא אוכל בית יוסף
רבנות מהדרין לא רבנות רגילה יש הרבה מהציבור החרדי שאכלו/אוכלים
כמדומה שרוב הציבור האשכנזי לא אוכל בית יוסף (לא משנה הטעם)
ובירושלים יש הרבה מציבור זה שסמכו לאכול רבנות מהדרין, ואני מכיר כמה וכמה כאלה, אפילו שבית יוסף לא אכלו, כי בזמנו לפני שמונו רבני העיר שליט"א, היו בכשרות יותר מהציבור האשכנזי כגון הרב של גילה הרב שלזינגר וכן הרב שמואל בורנשטיין
כיום שרבני העיר סומכים על בית יוסף, ולפחות הרב עמר שליט"א מסתבר לכתחילה שבלכתחילה, ממילא הם לא יכולים לא לאכול בית יוסף ולאכול רבנות מהדרין
 

יונלה

משתמש מקצוען
הבן שלי משגיח במאפיה שבהשגחת העד"ח,
המפתח של התיבה שממנה מדליקים את התנור נמצא רק אצלו,
אין מצב שמישהו אחר מדליק תנורים, (בישול עכו"ם)

יש פיקוח ממש מוקפד מטעם מערכת הכשרות, בנוסף למצלמות וביקורי פתע
 

szn

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הרב שלזינגר אמר לי, כששאלתי אותו על תותים במוצרי חלב, שהליינים שהכי מוכרים זה המוצרים עם תותים, ולכן הם משקיעים בזה המון. המכונות מסירות את כל השכבה החיצונית |(שם יש בד"כ תולעים), ולאחר מכן יש השריה מאד חריפה שמוודאת שלא נותרו תולעים.
שימו לב שבמוצרי תנובה התותים לא ממש מרוסקים, כך שזו התשובה, ולא עניין הטחינה

יכול להיות שאת צודקת, מה שאני כתבתי שמעתי בפאנל כשרות מנציג של העדה"ח.
 

אורי מלאכי

משתמש פעיל
ם משגיח שהוא (אבא שלי במקרה⁰)
לפני פסח היה במפעל ידוע בכשרות מהודרת
ומפעל שעושה דברים לפסח
והעובדת אוכל לחם ליד המכונה באמצע שפועלת
הוא אומר זה חמץ ואת מכינה דברים לפסח
ואחראים אומרים אנחנו נטפל
מה נטפל המוצר חמץ
מסיורים שעשיתי במפעלי מזון בארץ נשמע שזה יכול לגרום למשרד הבריאות לסגור אותם
כי כל יצור המזון צריך רמה של סטריליות אומנם יש ויש אבל די נראה לי שאכילה ליד מכונה שמייצרת זה כבר עובר כל גבול
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
מעניין אותי מה הולך בבתי חבד בעולם....
על בתי חב"ד בעולם אני סומך הרבה יותר מהרבה כשרויות בארץ
שם זה יותר ביתי והחבדניקים מקפידים שכל פיפס יהיה לפי כל החומרות שלהם והמוצרים בדרך כלל בהזמנה מראש והמטבח מנוהל היטב ואין שם טיילת אנשים שאינם צריכים להיות שם
 

אורי מלאכי

משתמש פעיל
לפני כמה שנים הייתי בחתונה באולם בירושלים
למרות שלא אכלנו מההכשר הקבוע שם המחתנים הביאו משגיח נפרד של הכשר טוב יותר כדי שאנשים יאכלו ברוגע
אחרי שנגמר ונסענו כמה חברים הביתה אחד מהם אמר שהוא דיבר עם המשגיח ובכלל לא החליפו את הסירים שבבוקר בישלו בהם עופות ובשר בהכשרים שאנחנו לא סומכים עליהם כולם הזדעזעו , אבל אני רציתי לדעת למה הוא אמר זה עכשיו
הרי כבר עזבנו הוא היה צריך לומר את זה בחתונה כדי שאם נאמין לו לא נאכל אבל להגיד את זה עכשיו זה רק צער ונערווין בלי תועלת
לפעמים אני מרגיש כך כלפי דיון בסגנון הזה כל אחד מביא סיפור/שמועה בלי פרטים או מידע איך להיזהר בעתיד ואני מבין את זה אף אחד לא רוצה שזה יהפוך לדיון על הכשר כזה או אחר(שיגרום לסגירה מהירה של האשכול) אבל בלי זה איזה משמועות יש לזה, תדע להיזהר
אבל מה אני העשה אני בנאדם רגיל בלי כשרים בשום הכשר איך אני אמור לברר או שהפתרון לא לסמוך על שום השכר
כי אם הייתי מאמין לכל מה שכתוב פה זה המסקנא שהייתי מגיע אליה
 

דותוש'

משתמש מקצוען
הבנתי מצויין
ובכל ההכשרים יש בעיות איסור דאורייתא
אני אומר שמצד הדין של עד אחד נאמן באיסורים, כל שאני לא יודע אם יש בעיא הוא נאמן
איזה עד בדיוק מעיד לך? התעודה??
המשגיח בעצמו אומר לך שהוא לא יודע מה באמת הולך במטבח.
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
א, המקרר פתוח כי אני לא נמצא בכל השעות (כמו שכתבתי למעלה)
ב, אני צריך לבדוק את התנור אצלי, לא כל התנורים אותו דבר.
ג, כתבו כאן כבר שבדיעבד זה בסדר
ד, הסיפור עם הכבד היה הפעם הראשונה שהכשירו כבד מאז שאני משגיח, ולכן הגעתי בבוקר וכבר באמצע התהליך של ההכשרה, ככה שלא היה לי עדיין תבניות מסומנות. אני בא לחפש את התבניות אבל כבר הערבי עזר לי...

לגבי הסיפור השני, אני מגיע ב8:30 למטבח ומידי פעם מגיע יותר מוקדם, ואין לי איך לדעת מי מגיע לפעמים יותר מוקדם.
לגבי הסיפור השני
עצה שני תזמן את הבעלים לפגישה איתך והמפקח ותשבו על תכנית מסודרת ונוהל ברור מי נמצא באיזה שעה ומי לא אמור להימצאות שם אצל מי יש מפתחות למקררים וכ"ו
וכך תעבוד בלב שלם שאתה את עבודתך עושה נאמנה
בהצלחה ושלא תצא תקלה תחת ידך בעז"ה
 

אורי מלאכי

משתמש פעיל
שם זה יותר ביתי והחבדניקים מקפידים שכל פיפס יהיה לפי כל החומרות שלהם והמוצרים בדרך כלל בהזמנה מראש והמטבח מנוהל היטב ואין שם טיילת אנשים שאינם צריכים להיות שם
מצד שני הם פונים במיוחד לציבור הכללי שיהיה לו הכשר בנכר אז לא יתכן שהם מקילים לפעמים כדי שלא יהיה מחסור(לא באיסור ממש אבל בדברים שהכשר טוב לא יקל) כך שלהגיד שהם טובים יותר מכל הכשר נשמע לי מוגזם
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
@הכריש
אם אני מבין נכון, המקום שאתה משגיח עליו נקרא "רבנות מהדרין"
ומה עושה את ההבדל בין רבנות רגילה לרבנות מהדרין?

לגבי להפסיק להיות משגיח, מסתבר שזה לא יעזור, וזה רק להציל מן הארי

לגבי בדיקת ביצים, ברור שעדיין יש עניין, ובוודאי אם מוצאים דם שצריך לזרוק
נכון שיש יותר קולא בעניין בזמננו
והביצים שמגיעים בנוזל ייתכן שהם נבדקו (לא יודע)


כל הנושא של כשרויות הוא אכן מפחיד, וכמובן שמשתדלים לעשות את המאמץ הגדול שלא ניכשל, ובוחרים בכשרות שמצהיר שהוא עושה את המקסימום כדי שנאכל כשר!

לגבי תותים אני מצרף ממה שמצאתי מהרו רווח

כשרות של תותים נגועים​

כ"ח סיון התשע"ב | 18/06/2012​

מאת:
אני שמעתי בהקשר לתותים שאם הם טחונים אז אפשר לאכול אין בהם בעיה של תולעים. רציתי בבקשה לדעת אם זה נכון ואם כן אז מה זה אומר??
תות שדה הוא אכן פרי שהוא בחזקת נגוע ויש לנקותו טוב קודם האכילה, ובאם נהגת לפי כללי הניקיון, אין חובה להסיר את הקליפה, או לטחון את הפירות. הטחינה זה פועל יוצא של הלכה כללית בחרקים שאם יש לפניך כבר מוצר טחון באופן שבוודאי אם היו חרקים הם כבר נטחנו, ואינם ניכרים בתערובת, מותר להשתמש במוצר, כיון שאם נשאר משהו שאיננו ניכר הוא בטל, אולם חלילה להשתמש בזה לכתחילה ולטחון תות כדי להתירו באכילה.
להלן אופן הנגיעות וצורת הבדיקה של תות שדה:
במחקר ארוך ומקיף שערכנו מגידולי ארץ ישראל ומגידולי חו”ל, על החרקים המצויים בתות שדה. מתברר שבכל המקומות נמצאו אותם נתוני נגיעות. וזה כולל תותים מחלקות רגילות, חלקות אורגניות, תותים ישר מן השטח ותותים לאחר שעברו שטיפה במיתקני שטיפה במפעלים שונים. ואף תותים לאחר שעברו תהליך הקפאה. ובכל הסוגים נמצאו חרקים. הסוגים העיקריים הם: תריפסים כולל ביצי תריפס שבקעו מהם זחלים. פסוקאים. אקריות אדומות ואקריות שקופות, עכבישים. חיפושים. זחלי עש וכנימות עלה. גם באותם תותי שדה שנמצאו בהם ביצי תריפס, והנחנו להם לבקוע, לאחר שיצאו הזחלים הם נצפו [באמצעות מיקרוסקופ דיגיטלי כשהכל מתועד וניתן לצפייה באתר המכון] נכנסים לכיסים שעל גבי התות, ואף מתחפרים בחלקם תחת הגרעין הנמצא בתוך הכיס [אולם ההתחפרות לא הייתה מוחלטת]. תותים אלו עם הזחלי תריפס, עברו את השטיפה דלהלן ואף הם נמצאו נקיים. בתום ביצוע כל הבדיקות, הוצגו המסקנות הבאות: א. ברור כי כל החרקים נראים וניכרים לעין, כפי שהובחנו רוב החרקים בבדיקה ויזואלית בלבד. כולם ניכרו ברחישתן בבירור. ניכרו במחושיהם. ניכרו גם לאחר מיתתם באיבריהם והרוב המוחלט ניכר בגופו ממש גם לאחר מיתתו. ב. למעשה אף חרק לא נמצא מחופר ממש להוציא חרק [עכביש] שהתחפר עקב התהפכות כאשר הגורם האנושי הוא שגרם לכך. כמו כן הזחל תריפס החי התחפר ויצא אולם עדיין מכל קצוותיו הוא נותר בחוץ באופן ששפשוף ידני או ספוג היה מסיר אותו. גם בעבר שמצאנו התחפרות, היא הייתה נדירה וגם אז היו חלקי החרק בחוץ באופן ששפשוף היה מוריד אותו. ג. נראה בבירור שבשטיפה ראויה מספיק וק”ו באם יש תוספת שפשוף ידני על פני כל התות. ואין כל צורך לחייב לקלוף או לחייב טחינה. והגם שיש מקרים נדירים של התחפרות, [הגם שבכל ה – 471 תותים שנבדקו בבדיקה זו לא נמצא ולו אחד], עדיין אין מיעוט זה מחייב קילוף, זאת ועוד שגם לאחר ההתחפרות עדיין חלק מהחרק נותר בחוץ ובשפשוף הוא אמור לרדת.
מהמסקנות הללו הומלצו לניקיון התות כדלקמן: תות אף מהמטעים היותר מטופלים זקוקים לניקוי, ק”ו בשטחי בר או ממקומות שאינם מטופלים [כגון סחורה נכרית המגיעה לשווקים בשנת השמיטה]. אופן הניקוי הוא כדלקמן:
א. יש לבחור את התותים השלימים, היפים, ולא את “התאומים” או הסדוקים.
ב. להוריד את הפרח הירוק שבקצה הפרי עם חתיכה דקה של בשר הפרי.
ג. להשרות את התותים במי עם חומר ניקוי [כגון סטרילי או אמה] למשך דקה וחצי [לא יותר כדי שהפירות לא יתקלקלו]. ולסובב את הפירות בתוך הכלי עם החומר.
ד. להוציא את כל הפירות מהחומר ולשטוף מהסבון.
ה. לשפשף כל פרי תחת ברז מים עם ספוג או מברשת רכה על כל חלקי הפרי ובפרט במקומות המסתור.
ו. פרי שיש חשש לחדירה או שהוא רך מידי וכיו”ב יש לחצותו לשניים. את שאר הפירות אין חובה לחצות לשניים.
מומלץ! לא להשתמש כלל בפירות תות שדה קפואים, ללא כשרות מיוחדת גם על עניני חרקים, כיון שעל אף שגם בהם אפשר לנקות היטב, עדיין הניקוי קשה מאד לאחר הפשרת התות כיון שהוא רך מאד, וקשה ביותר. ב”ה בעונה זו, יש תותי שדה המשווקים בחזקת נקיים מחרקים מגידול מבוקר ומפוקח ע”י משגיחים מומחים, וראוי לקחת תוצרת מחברות אלו בלבד, ולהימנע מכל חשש.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
כשר? הכל כשר. לא פגשתי רב שאמר להגעיל כלי שבישלו בו רבנות.
אבל מהודר? ודאי שלא.
אני שמעתי על רב שאמר להגעיל כלי שבושל בו בטעות מזון עם קטשופ היתר מכירה.
אם בהכשר רבנות סומכים על התר מכירה, אז כנראה שצריך להגעיל את הכלים האלו.
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
נכון. אחרי שכתבתי ראיתי שבהיתר מכירה יש אומרים להגעיל.
ההסבר הוא פשוט. לרבנות יש סטנדרטים נמוכים מהבדצים ומשכך קורה שם יותר פשלות. (אני מדבר מידיעה והסיפור של פותח האשכול למשל יוכיח).
אז בדיעבד אני יכול לסמוך שבמוצר שלי לא קרה פשלה והוא כשר.
אבל בהיתר מכירה אני יודע בודאות שהשתמשו במשהו שלשיטתי אינו כשר.
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
איזה עד בדיוק מעיד לך? התעודה??
המשגיח בעצמו אומר לך שהוא לא יודע מה באמת הולך במטבח.
לא אמור להיות דבר כזה
ואם זה כך על המשגיח להתפטר מיד .
מצד שני הם פונים במיוחד לציבור הכללי שיהיה לו הכשר בנכר אז לא יתכן שהם מקילים לפעמים כדי שלא יהיה מחסור(לא באיסור ממש אבל בדברים שהכשר טוב לא יקל) כך שלהגיד שהם טובים יותר מכל הכשר נשמע לי מוגזם
נכון שהם נותנים שירות לציבור הכללי אבל הם חיים שם וזה האוכל היחיד שלהם ובדר"כ הם מחמירים מאוד והם מייבאים בעצמם את המוצרים או מייצרים אצלם ,
מניסיון ביליתי בהרבה בתי חב"ד בעולם והם מקפידים שם על כל קוץ שיהיה לפי כל החומרות שלהם ובמיוחד בפסח
 

ks

משתמש מקצוען
דוגמא לחוסר הבנה בסיסי בכשרות במטבח מוסדי, אף הכשר לא בודק דם בביצים לא במפעל ולא במלון ולא במסעדה, כולל העדה החרדית

הרבה ממוצאי שם רע על הכשרים לא מבינים בדיני כשרות ובמציאות בשטח וחושבים שמה שהם נוהגים בבית זה מה שנעשה כם במטבח מוסדי
בלת"ק מכאן,
לא נכון
מכירה משגיח של העד"ח שחלק גדול מעבודתו הוא בדיקת ביצים - אחת אחת.
עריכה - מדובר בביצים עבור שיווק נוזל ביצים. כן שגם במוצר זה הביצים נבדקות.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה