ישראל בני ברק
משתמש צעיר
זה בהנחה שאני צודק ואפשר להבחין בקלות בין זכר לנקבה (טעיתי כשכתבתי על הכרבולת זה היה מבנה צוואר ועוד) על כל פנים לא כולם הסכימן עם דעתי.אז ההלכה לא משתנה והביצים הם ספנא מארעא ודם לא אוסר אותם!!
זה בהנחה שאני צודק ואפשר להבחין בקלות בין זכר לנקבה (טעיתי כשכתבתי על הכרבולת זה היה מבנה צוואר ועוד) על כל פנים לא כולם הסכימן עם דעתי.אז ההלכה לא משתנה והביצים הם ספנא מארעא ודם לא אוסר אותם!!
עד שהאפרוחים מגיעים ללולי מטילות הם עוברים בלולי גידול.זה ממש לא סביר ואולי אפילו מוזר לומר כך
למה שמגדל מטילות עבור ביצים יפרנס ויאכיל 10 אחוז של זכרים
והאם הוא לא יכול להביא את @ישראל בני ברק שיאמר לו אם חמק שם איזה זכר?
הוא לא רואה כל יום כשהוא עובר ואסף את הביצים שמלול אחד יש פחות ביצים מחבירו?
למה שיסמוך על בדיקה של אפרוח בן יומו ולא יסנן מידי פעם זכרים? ועוד לפני שלב ההטלה?
אולי התפספס ונכנס אחד לאלף אבל עשר אחוז???
יישר כח לך, וכן לכל אלו שכתבו מילים חמות ומעודדות,רק אני שמתי לב שהאשכול הגיע ל361 הודעות כמנין "משגיח"?
צפה בקובץ המצורף 1344914
חייב לציין שהדיון פורה ,מגוון ומרתק.
אשריכם ישראל!
תודה לך @הכריש! על העלאת המודעות והנושא החשוב
את הפוסט הפותח כבר קיבלתי במייל...יישר כח לך, וכן לכל אלו שכתבו מילים חמות ומעודדות,
אני חייב לומר שכשראיתי את התקלות במטבח, שיתפתי את הקרובי משפחה, אך הרגשתי מחויבות ליידע את הציבור מה קורה במקומות האלו, בתור השתדלות גרידא העליתי את זה כנושא בפרוג, אבל לא חלמתי בחלומות הכי רחוקים שהנושא כל כך יתפוס פופולריות כפי שאתם רואים בתמונת מסך שעד לשעה זו הנושא זכה בשלושים אלף צפיות!!!
צפה בקובץ המצורף 1345148
מקווה מאד שהדבר יהיה לתועלת הציבור, וככל שהציבור (כן, הציבור...) יידע לדרוש את רמת הכשרות הגבוהה, ונראה לעסקים אנחנו לא מתפשרים בזה, אז לאט לאט גם בעלי העסקים יבינו שאין ברירה אלא להביא את ההכשר המהודר,
יש לציין שיש כמה בדצ"ים שכשרותם היא ברמה גבוהה, אך באותה מידה יש גם כמה רבנויות שתעודת הכשרות שלהן אינה נופלת ברמתה מבדצ"ים אלו. כאמור, הבעיה אינה ברבנויות הבעיה היא בדרישה הציבורית , אם אנחנו כציבור הייינו דורשים כשרות ברמה גבוהה, ומדירים את רגלינו מבתי מלון, מסעדות ואולמות בהם אין הקפדה ראויה, היה הדבר מעלה מיד את רמת הכשרות של הרבנויות. כאשר אין דרישה, בעל מסעדה "עושה טובה" לרבנות המקומית בכך שהוא מסכים להחזקת משגיח ברמה פחות ממינימאלית, וגם אם לא יהיה משגיח הוא כמעט ולא יפסיד לקוחות.
דווקא לא.אני לא יודע באיזה לול טייל המטיל ספק, ומן הסתם זה היה בלול לפטם, אבל לולי המטילות לא יתכן שיהיה שם זכר כלל מכמה סיבות.
לא בלולי המטילות שאני ראיתי. גם בכלובי הסוללה (שאני ראיתי) יש מספר תרנגולות בכל כלוב.1. כל תרנגולת נמצאת לבד בכלובון קטן, בו היא יכולה רק להוריד את הראש ולגרגר גרגיר, ולהרים את הזנב להטיל ביצה כך שגם אם יש זכר הוא לא יפגוש שום נקבה.
לא בלולים שאני ראיתי.2. מתקן בלול סופר כמה ביצים מטילה התרנגולת, וכשהכמות יורדת לפחות מ30 ביצים בחודש, התרנגולת כבר לא רווחית והיא מועברת לטיפול להגדיל את הכמות, לכן אם יהיה זכר בכלוב, תוך יום יראו שבכלוב אין תרנגולת מטילה.
לא מכיר חוק כזה. יש לך מקור?3. לא חוקי בישראל בשום אופן לשווק ביצה שיכול להווצר בו אפרוח, כי הבצים האלו מחזיקים הרבה פחות זמן מעמד, ויש על זה פיקוח חמור, ביצים שיש בהם זכר יכולים להיות משווקים רק למפעלים יחודיים בפיקוח.
כל מה שכתבתי זה משיחה עם לולן שערך לי ביקור מקיף בלול שלו.דווקא לא.
לא בלולי המטילות שאני ראיתי. גם בכלובי הסוללה (שאני ראיתי) יש מספר תרנגולות בכל כלוב.
לא בלולים שאני ראיתי.
"טיפול להגדלת הכמות"?! מה זה?טי
לא מכיר חוק כזה. יש לך מקור?
באיזה שלב של ייצור היין טוחנים?!אין בזה בעיה - טוחנים אותם והם בטלים, וגם בעיה של ביטול איסור לכתחילה אין כי הסיבה שלא מסננים עד הסוף (על ידי שטיפת הענבים) היא שזה הורס את הענבים מעשיית יין.
מענייןאך באותה מידה יש גם כמה רבנויות שתעודת הכשרות שלהן אינה נופלת ברמתה מבדצ"ים אלו.
יש את דריכת הענבים (ריסוק) לא משאירים את הענבים שלמיםבאיזה שלב של ייצור היין טוחנים?!
מסננים במסננת גסה (לא נפה) ואחר כך עושים שפיות כל שבועיים.
אין שום טחינה בתהליך
עיין ברשימת המומלצים באתר 'כושרות' - https://www.kosharot.co.il/index2.php?id=281&lang=HEBמעניין
מובן מאליו, שאין שום חשש לאיסור מחמת החרקים שמשתרבבים לענבים ואינם מגיעים בשום צורה ליין הסופי.באיזה שלב של ייצור היין טוחנים?!
מסננים במסננת גסה (לא נפה) ואחר כך עושים שפיות כל שבועיים.
אין שום טחינה בתהליך
רק לסבר את האוזןאין קשר בין 'חלק בית יוסף' ל'חלק כמו שיש'.
'חלק בית יוסף' זו הגדרה הלכתית, 'חלק כמו שיש' לא.
טעות נפוצה היא לחשוב שאם הבשר 'חלק ב"י' הוא כשר גם לאשכנזים.
יש סירכות (צדיק כתמ"ר סימן) שלדעת השו"ע הם חלק, ולדעת הרמ"א הם טרף.
להבנת הענין, 'חלק' או 'גלאט' פירושו שאין בריאות סירכות. אם יש סירכות הבהמה טריפה ואין בזה חולק.
המחלוקת המפורסמת בין השו"ע לרמ"א נוגע להגדרה של סירכה. אם ניתן להסיר את הסירכה (באיזה אופן מסירים את הסירכא זה נושא אחר) בלי לנקב את הריאה (דבר שנבדק אם הוא מבצבץ במים לאחר הסרת הסירכא) לרמ"א זה לא מוגדר כסירכא (כמבואר דיעה זו בב"י) ולכן הוא כשר ולשו"ע בכל מקרה זה טרף.
השו"ע מטריף אם יש סירכא (למעט מספר סירכות כנ"ל). אם אין סרכות כאלה, הרי שהבשר גלאט. ואין זה משנה אם הוא 'חלק כמו שיש' או לא. לרמ"א אין מושג גלאט. יש כשר ויש טרף.
העדה החרדית מקילים בסירכות יותר מההכשרים האחרים בגלל שהם סומכים על קולות של הבית דוד לגבי פירוק סירכות.
בא נסגור שדם חולדות כן, וחרקים קטנים עד בינוניים לא,מובן מאליו, שאין שום חשש לאיסור מחמת החרקים שמשתרבבים לענבים ואינם מגיעים בשום צורה ליין הסופי.
מי שיכול להסביר לי מה מתכוונים כשכותבים:
"ראיתי באחד הבדצ"ים מקרה של פאשלה/פספוס הזנחה"
או
"ראיתי בכשרות רגילה מקרה של הקפדה מעולה/עמידה על הכללים/נהלים"
אודה לו מאד!
מה פתאום לא מגיע זכרים יש בדיקה מאוד חזקהעד שהאפרוחים מגיעים ללולי מטילות הם עוברים בלולי גידול.
ברור שללולי המטילות מגיעים פחות מ10% זכרים גם בגלל שמעבירים אותם ללולי המטילות בגיל שיותר קל להבחין בין זכר לנקבה.
זה לא נכון בכל הלולים בדרך כלל נמצאים כמה ביחד1. כל תרנגולת נמצאת לבד בכלובון קטן, בו היא יכולה רק להוריד את הראש ולגרגר גרגיר, ולהרים את הזנב להטיל ביצה כך שגם אם יש זכר הוא לא יפגוש שום נקבה.
וכל המכירות ביצים הביתיות שאין לך באמת מושג מי אם הם חתומות או מזויפות...3. לא חוקי בישראל בשום אופן לשווק ביצה שיכול להווצר בו אפרוח, כי הבצים האלו מחזיקים הרבה פחות זמן מעמד, ויש על זה פיקוח חמור, ביצים שיש בהם זכר יכולים להיות משווקים רק למפעלים יחודיים בפיקוח.
הדברים האלו אמורים רק בביצים רגילות ולא בביצי חופש או ביצים אורגניות.
השקלול צריך להיות לאורך זמן, זה ברור.אחוזים זה בדותא.
ראשית, מפני שלכל היותר מדובר בממוצע.
יש ימים טובים יותר ויש ימים גרועים יותר.
זה תלוי בזנים הנשחטים ובגידולם.
גם לא ברור אם הנתון באחוזים זה בשיקלול יומי, חודשי, שנתי או בכלל משהו אחר לא ידוע?
שנית, יש גם אחוזי נבילות בעקבות סכינים פגומים לאחר השחיטה.
גם זה משתנה מיום ליום, ותלוי בעיקר בעונת השנה ובטיב השטיפה של הפועלים הערבים (וכמובן בשימת לב של השוחטים).
יש ימים שמדובר באחוזים גבוהים מאוד, ויש שבמספרים זניחים.
בהמות אלו כנראה לא נכנסים לסטטיסטיקה של הסרכות.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
25.07
י"ט תמוז
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
25.07
י"ט תמוז
פתיחה חגיגית:
תשכחו מכל מה שהכרתם!
גם עיצוב גרפי, גם בניית אתרים וגם בינה מלאכותית, בקורס אחד, חדשני ומפוצץ תוכן!
סילבוס חדש!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
תהילים פרק לא
א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה: