למדתי את הציטוטים שלך, והנה התובנות:דבר ראשון דברי הרב לנדא זצל להבנת הענין
וזה מידע מכאןהבדלים בין גלאט וחלק - כושרות
עושים סדר בכשרות! האתר המקצועי שיתן לכם את המידע על כל מה שבאמת עומד מאחרי מערכת הכשרותwww.kosharot.co.il
כמובן שמה נכתב על העדה החרדית זה הפרחות ללא בסיס.אודות שחיטת הבקר - בד"ץ בית יוסף
לפני עשרות שנים, החל מרן מאור ישראל זצ"ל לעורר ולזעוק על נושא שמירת פסקי מרן הבית יוסף, כשגולת הכותרת הוא בשמירה על פסקיו בנוגע לכשרות המאכלים, ובעיקר בנושא הבשר החלק כדעת מרן הבית יוסף, הואיל ורוב הבשר שהיה משווק בארץ ישראל, היה מוכשר ומונהג לפי פסקיו של הרמ"א, ולפי פסקי הגאון בעל הבית דוד, ועל […]www.badatz.biz
מאתר בית יוסף:
עכשיו מה כתב הרב go123'כאן המקום לפרסם את אשר סיפר לפני מספר שנים הגאון הגדול רבי שלמה עמאר שליט"א למרן מאור ישראל זצ"ל בשובו מסיור שערך מטעם הרבנות הראשית לישראל, בכמה ממפעלי הבשר במדינות דרום אמריקא, כי הנה לאחר יוזמת בד"צ "בית יוסף" החלו עוד בדצי"ם לשחוט בדרום אמריקא, והנה נוכח הרב לדעת כי אחוזי הבשר החלק היוצאים ממפעלים אלו גדולים לאין שיעור מהאחוזים הנהוגים בבד"צ "בית יוסף", כאשר בבד"צ "בית יוסף" אחוזי ה"חלק" עומדים על עשרים ושבעה אחוז בערך, ובאותם מפעלים עומד המספר על קרוב לחמישים ושמונה אחוז, וכשנשאל ראש הצוות העומד שם לפשר הדבר, השיב לו הלה בתמימות כי דווקא ביום זה, בעת ביקורו של הגר"ש עמאר במפעל היו הבהמות מעט חולות ולכן אחוז ה"חלק" עמד "רק" במספר זה, אבל ביום רגיל האחוז הוא גבוה יותר. והדבר מעורר פליאה כי המפעלים שוכנים בסמיכות מקום אחד לשני, והבהמות הם אותם בהמות וכיצד יתכן הפרש כה גדול בין שני המפעלים, אלא דבר זה מעיד ללא ספק על הידור רב וביצוע אמיתי ומדוייק של דעת מרן הבית יוסף זיע"א, שלא להחתים בחותמת "חלק" אלא ריאה שהיא ללא סירכא או ריר כלל.
דהיינו: שאחוזי החלק בהכשר בית יוסף מגיע לאותם אחוזים שהעדה"ח מגיע בגלאט רמ"א.ב. הרבה ספרדים כותבים על חלק שלכך אסור להם לאכול מהכשרים אשכנזים,
העדה החרדית מגיעה ל23-37% גלאט לרמ"א, מתוכם כ3-5% חלק לב"י , חלק הכוונה כמו שיש, הרב לנדא כמעט באחוזים האלו.
מעניין מאוד איך יש הכשרים ספרדים מעל 50% חלק - כמו שיש, הזוי.
אולי זה מהטעם שצריך בודק פנים יר"ש וד"ל.
יתכן שזה התשובה,
ואתה מסביר ש22-30% מהסירכות נכנסים באותם סירכות של 'צדיק בתמ"ר'.יש סירכות (צדיק כתמ"ר סימן) שלדעת השו"ע הם חלק, ולדעת הרמ"א הם טרף.
מעניין אם הבודקי פנים כאן יאמתו את הנתון הזה.