מחיר למשתכן מחיר למשתכן רמת בית שמש ד

האברך ממיר

משתמש מקצוען
זה ההבדל בין רמה ד' לשאר השכונות בבית שמש.
שאר השכונות כל אחד בודק איפה הוא חוסך עוד 3 דק' נסיעה למחוץ לעיר לעומת השכונות האחרות.
רמה ד' בכלל לא צריכים לצאת. יש בו הכל ;)
אתה שוב רוצה שאחזיר אותך לנושא עליו אנחנו מדברים?
רק משכונות אחרות נוסעים לביתר? תושבי ד' לא נוסעים אליה אף פעם? אז למה הם צריכים קו ישיר לביתר?
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
רמה ד' כשכונה עם 9,500 - 12,000 יחי"ד (השערות מפה באשכול) זה אומר תוך כמה שנים שכונה עם כ60,000 תושבים ובהמשך זה יכול להגיע גם ליותר מ100,000 תושבים (בהתחשב בכך שהשכונה חרדית עם משפחות מרובות ילדים בעז"ה שכיום הם עדיין זו"צ, תוספות בניה ויחידות נורווגיות שרגילות במגזר, וכו').
בהתחשב בכך השכונה צריכה תח"צ ברמה מספקת לעיר, ולא להישען על התח"צ של בית שמש.
וכמובן שלא להזיז קווים מהשכונות הותיקות בשביל להעביר אותם ברחוב האמוראים או בזכריה הנביא...
השכונה כשכונה בגודל של עיר צריכה קווי תח"צ עצמאיים (קרי: רק מהשכונה) לירושלים (בכל האיזורים והשכונות), בני ברק, ביתר עילית, צפת ומירון, מודיעין עילית, אלעד ועמנואל, ועוד (ואטו כי רוכלא ניזיל ונמני?)
בנוסף, ערים רבות שעד היום לא היה מספיק ביקוש להוציא אליהם קו מיוחד מבית שמש, כיום יחד עם השכונות החדשות הביקוש מספיק בשביל קו אוטובוס קבוע (שהוא יכול לעבור בצירים ראשיים בכל העיר וזה מספיק).
וכמובן, שעם בניית והתפתחות חריש, הר יונה, קרית גת מערב, כסיף, תילה, טבריה החרדית, וכו', השכונה תצטרך קווים גם לשם.
ולמי ששואל למה צריך בכלל תח"צ? התשובה הפשוטה שהיות ולא "כל" המגזר החרדי גר ברמה ד' ואנשים צריכים לנסוע מרמה ד', כמו גם אנשים מכל הארץ שצריכים לנסוע אל רמה ד', לכל מיני צרכים (הורים, משפחה, עבודה, סידורים, שמחות, לימודים, וכו') לכן ככל שהשכונה גדולה יותר היא צורכת תח"צ יותר.
בנוסף, כמובן שהשכונה צריכה גם קווים פנימיים בתוך השכונה (כל אחד מבין שאין אפשרות לאורך זמן להצטרך ללכת מהבית אל כל מקום בשכונה עד שעה ברגל כי זה "בשכונה" ובינתיים עדיין כמעט ואין קווים פנימיים בשכונה, ואין שום קו תועלתי שמקיף את כל השכונה בצורה סיבובית -למעט קו 21 באופן חלקי-) רק שזה יכול להיפתר עם תכנון נכון של הקווים לרחבי בית שמש שמסלולם בשכונה ותדירותם הגבוהה יכסו את הצורך בקווים הפנימיים.
ובגלל שהעיר הקרובה ביותר לרמה ד' היא בית שמש, סליחה, אחרי הכל רמה ד' היא חלק מבית שמש, וחוץ מהצורך של תח"צ לכל עיר סמוכה ההישענות על בית שמש היא גדולה מאד, וככל שהשכונה תגדל הצורך של תושבי בית שמש מחוץ לשכונה להגיע לשכונה גם יגדל, צריך גם קווים רבים ומתוכננים נכון לכל רחבי העיר.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אחת הטעויות הקריטיות בשכונה זה קו 2:
בלי הקו הזה היה קטסטרופה, אבל מתכנני הקו הזה החליטו משום מה להעביר אותו דרך המרכז המסחרי ברמה א'.
מה הבעיה?
קו לרמה ב' מספיק מבוקש, קו למרכז המסחרי ברמה א' גם מאד מבוקש, וקו מהמרכז המסחרי ברמה א' לרמה ב' ותחנת הרכבת גם לא נשאר ריק.
וכשהכל נמצא בקו אחד עם תדירות של 15-20 דקות בלבד, ואפי' לא קורדיון...
את התוצאות כולנו מכירים, כשרואים את הקו עובר... ואם זה לא מספיק אז אני מקווה שהתעלפות מדוחק על האוטובוס תוביל את האחראים להתחיל לחשוב על פתרונות ולא על תירוצים.
זה בלי להיכנס לעובדה שהרחוב שם פקוק מאד, מה שמאריך את הדרך בהרבה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הקווים שהשכונה צריכה בדחיפות:
1. קו שיתחיל מהמסוף דרך ד'1 על האמוראים ימשיך באליהו הנביא לאורכו, בירקון יפנה לכביש 10 עד ליפה נוף שם ימשיך לאורך לוי אשכול.
המעלות של הקו:
  • קו שיועיל לנסיעה מד'1 לד'3 בלי "לנחש" מתי האוטובוס מגיע מהסיבוב בכל העיר.
  • קו שיקצר את היציאה מד'3 אל עבר העיר.
  • קו מרכזי ומהיר מהשכונה לרמה ה', הקריה, חפציבה, ותחנת הרכבת.
  • הקו ישמש גם את תושבי רמה ג', ה', והקריה.
  • הקו לא עובר ברחובות הפקוקים בעיר.
  • הקו יקצר את הנסיעה אל עבר תחנות האוטובוס של הקווים הבינעירוניים שאין לרמה ד'.
2. קו שיתחיל מד'1 דרך רחובות אביי, רב חנן, (הגשר), רב חנינא, רב יצחק נפחא, תלמוד ירושלמי, אליהו הנביא, נהר הירדן. (ההמשך לא משנה כל כך).
  • הקו יחבר את רמה ד' כולל ד'2 וד'4 בהתחלה מד'1 כנ"ל בקו הקודם.
  • קו נוסף לקצר את היציאה מד'3 אל עבר העיר.
  • קו נוסף לרמה ב' מכל רחובות השכונה, שיוריד את העומס מקו 2.
  • הקו לא יעבור ברחוב קישון שגם פקוק וגם מעמיס על הקו.
3. קו שיסע בהאמוראים, זכריה הנביא, צאלים, קישון, מנחם פורוש, וחזור (צאלים, זכריה הנביא, האמוראים מהכיוון השני).
  • הקו יסייע לכל אלה שצריכים לנסוע לסידורים ברמה א', לבנק, לחנויות, וכו'
  • הקו יוריד עומס מקווים אחרים.
  • הקו ישפר את תדירות הקווים בשכונה.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
הקווים שהשכונה צריכה בדחיפות:
1. קו שיתחיל מהמסוף דרך ד'1 על האמוראים ימשיך באליהו הנביא לאורכו, בירקון יפנה לכביש 10 עד ליפה נוף שם ימשיך לאורך לוי אשכול.
המעלות של הקו:
  • קו שיועיל לנסיעה מד'1 לד'3 בלי "לנחש" מתי האוטובוס מגיע מהסיבוב בכל העיר.
  • קו שיקצר את היציאה מד'3 אל עבר העיר.
  • קו מרכזי ומהיר מהשכונה לרמה ה', הקריה, חפציבה, ותחנת הרכבת.
  • הקו ישמש גם את תושבי רמה ג', ה', והקריה.
  • הקו לא עובר ברחובות הפקוקים בעיר.
  • הקו יקצר את הנסיעה אל עבר תחנות האוטובוס של הקווים הבינעירוניים שאין לרמה ד'.
2. קו שיתחיל מד'1 דרך רחובות אביי, רב חנן, (הגשר), רב חנינא, רב יצחק נפחא, תלמוד ירושלמי, אליהו הנביא, נהר הירדן. (ההמשך לא משנה כל כך).
  • הקו יחבר את רמה ד' כולל ד'2 וד'4 בהתחלה מד'1 כנ"ל בקו הקודם.
  • קו נוסף לקצר את היציאה מד'3 אל עבר העיר.
  • קו נוסף לרמה ב' מכל רחובות השכונה, שיוריד את העומס מקו 2.
  • הקו לא יעבור ברחוב קישון שגם פקוק וגם מעמיס על הקו.
3. קו שיסע בהאמוראים, זכריה הנביא, צאלים, קישון, מנחם פורוש, וחזור (צאלים, זכריה הנביא, האמוראים מהכיוון השני).
  • הקו יסייע לכל אלה שצריכים לנסוע לסידורים ברמה א', לבנק, לחנויות, וכו'
  • הקו יוריד עומס מקווים אחרים.
  • הקו ישפר את תדירות הקווים בשכונה.
וקויים בינעירוניים שיסעו דרך נחל נובע.
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
מישהו יודע איפה אפשר לקנות דיו למדפסת
בד1?
 

די

משתמש סופר מקצוען
@אור אורות שכוייח על כל הרעיונות.
האם שלחת אותם לפרנקל? p.tachbura#kbsh.biz (להחליף # ב@)
אם לא, לא אכפת לי לעשות העתק הדבק ולשלוח לו...
 

די

משתמש סופר מקצוען
אתה שוב רוצה שאחזיר אותך לנושא עליו אנחנו מדברים?
רק משכונות אחרות נוסעים לביתר? תושבי ד' לא נוסעים אליה אף פעם? אז למה הם צריכים קו ישיר לביתר?
לא אמרתי שלא נוסעים.
אבל רוב האנשים לא בוחרים מקום מגורים לפי 'איפה נחסוך עוד 5 דק' נסיעה'.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
@אור אורות שכוייח על כל הרעיונות.
האם שלחת אותם לפרנקל? p.tachbura#kbsh.biz (להחליף # ב@)
אם לא, לא אכפת לי לעשות העתק הדבק ולשלוח לו...
אם אתה רוצה תשלח לו, אני כבר מיואש.
לא שלחתי לו ולא לאף אחד.
(בעבר הייתי מציף עם פניות, עד שהתייאשתי, אז דווקא הוא עדיין לא היה ממונה, אבל איך שהבנתי מחברים אין שינוי).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אין דברים כאלה, יש סטטיסטיקה בציבור החרדי שעומד על 5.7 נפש למשפחה פחות מ 72א'
לא יודע לפי מה בנוי הסטיסטיקה ואיזה רמה של חרדים מחושב שמה איזה סגנונות וקהילות וכו', וגם באיזה גילאים, והאם זה כולל גם דירות נורווגיות.
בבניין שאני דר בו נראה לי שהיום (עם די הרבה זו"צים) כבר מתקרבים לממוצע הזה (3.7 ילדים למשפחה).

סתם מעניין, כמה תושבים (כולל ילדים) גרים היום בד'?
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
סטטיסטיקה לא מחשבים בניין אחד,
אלא 500 איש (כ20 בניינים) יכול להיות הפתעות כמו שתיארת בבניין שלך,
אבל בחישוב על כל רמה ד', זה ממש רחוק מהדעת לחשוב כך רמה ד' זה מראה של כלל הציבור החרדי שעומד על לא יותר מ5.7 למשפחה (1,350,000 לחלק ל230,000 משפחות)
-
צריך לקחת בחשבון משפחות מבוגרות/ חד הוריות/ זקנה... / יש גם הרבה דירות בשכונה שאינה מאכלסת כלל והיא באה לשימוש של מוסדות/חנויות ועוד כל מיני חיות...
סתם מעניין, כמה תושבים (כולל ילדים) גרים היום בד'?
אולי לדי, יש תשובה.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הקווים שהשכונה צריכה בדחיפות:
1. קו שיתחיל מהמסוף דרך ד'1 על האמוראים ימשיך באליהו הנביא לאורכו, בירקון יפנה לכביש 10 עד ליפה נוף שם ימשיך לאורך לוי אשכול.
המעלות של הקו:
  • קו שיועיל לנסיעה מד'1 לד'3 בלי "לנחש" מתי האוטובוס מגיע מהסיבוב בכל העיר.
  • קו שיקצר את היציאה מד'3 אל עבר העיר.
  • קו מרכזי ומהיר מהשכונה לרמה ה', הקריה, חפציבה, ותחנת הרכבת.
  • הקו ישמש גם את תושבי רמה ג', ה', והקריה.
  • הקו לא עובר ברחובות הפקוקים בעיר.
  • הקו יקצר את הנסיעה אל עבר תחנות האוטובוס של הקווים הבינעירוניים שאין לרמה ד'.
2. קו שיתחיל מד'1 דרך רחובות אביי, רב חנן, (הגשר), רב חנינא, רב יצחק נפחא, תלמוד ירושלמי, אליהו הנביא, נהר הירדן. (ההמשך לא משנה כל כך).
  • הקו יחבר את רמה ד' כולל ד'2 וד'4 בהתחלה מד'1 כנ"ל בקו הקודם.
  • קו נוסף לקצר את היציאה מד'3 אל עבר העיר.
  • קו נוסף לרמה ב' מכל רחובות השכונה, שיוריד את העומס מקו 2.
  • הקו לא יעבור ברחוב קישון שגם פקוק וגם מעמיס על הקו.
3. קו שיסע בהאמוראים, זכריה הנביא, צאלים, קישון, מנחם פורוש, וחזור (צאלים, זכריה הנביא, האמוראים מהכיוון השני).
  • הקו יסייע לכל אלה שצריכים לנסוע לסידורים ברמה א', לבנק, לחנויות, וכו'
  • הקו יוריד עומס מקווים אחרים.
  • הקו ישפר את תדירות הקווים בשכונה.
לדרוש בכל קבלת קהל בנושא תחבורה!
העתקת פטנט התחבורה - מרמת אברהם, לקווים הפנימיים ברמה ד'
עומסי התחבורה הפנימית ברמה ד', כבר חרגו כל גבול, הרעיון הבא אולי תמחק חצי מהעומסים-
בשכונת רמת אברהם, קיימים כבר הרבה זמן 2 קווים פנימיים שמשרתים בצורה מוצלחת מאוד 1,300 משפחות.
קו 12, ו-22, קווים אלו משמשים את תושביה כדי להגיע לצירים ראשיים ולקווי תחבורה נוספים
עד לפני תקופה, הקווים היו מסיימים את מסלולם ברחוב הרב יעקב איידלשטיין שבמרכז השכונה
והיו מתחילים את המסלול מרחוב בעל הסולם
- יום אחד בחסדי שמיים, הוארכה לפתע מסלולי הקווים המסיימים, והוסיפו לה 2 תחנות בצורה כזאת שהם מסיימים את המסלול באותו מקום בו הם מתחילים!
מאותו יום השתנה חלק מהרגלי התחבורה לטובה בצורה יוצאת מן הכלל!
- הוכפלה השימוש בקווים כדי לצאת מהשכונה ללא תוספת קווים חדשים! ומעתה יכלו תושביה לצאת מהשכונה ולהגיע לציר ראשי גם ע"י הקווים המתחילים וגם ע" המסיימים.
ומכאן לשכונת רמה ד'
אין יותר פשוט מזה להוסיף תחנה אחת או שתיים לקווים 6, ו-2, שיגיעו עד רחוב נחל נריה!
וע"י כך תוכפל השימוש של אותם קווים ללא תוספת נסיעות! תוספת של תחנה אחת או שתיים בלבד לקו!
ומשם חלק גדול מהנוסעים יעדיפו במקום לחכות לאוטובוס הבא שיאריך את המסלול בכל רמה ד', פשוט קודם תן לצאת! ומשם ימשיכו ע"י קווים 16, 17, 5, או, לכל יעד שתרצו!

רמת אברהם בוצע!
1717441441149.png


רמה ד' לביצוע!
1717441466249.png
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
לא אמרתי שלא נוסעים.
אבל רוב האנשים לא בוחרים מקום מגורים לפי 'איפה נחסוך עוד 5 דק' נסיעה'.
אז למה אתה מציין שהשכונות הדרומיות קרובות יותר לביתר, אם אנשים לא בוחרים מקום מגורים לפי זה.
ברור שבחירת מקום מגורים היא בראש ובראשונה לגופו של מקום. אבל יש משמעות לנגישות גם לאיזורים שהם לא מקום המגורים. ואם עוסקים בקרבה לביתר, רמה ד' היא לא הדוגמא המתאימה לקרבה.
כבר הבטחתי לעצמי שאני נוטש את הוויכוח לעניינים תעלתיים יותר.
אבל אני לא מצליח להתאפק. בלי נדר, הפעם זה סופי.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אז למה אתה מציין שהשכונות הדרומיות קרובות יותר לביתר, אם אנשים לא בוחרים מקום מגורים לפי זה.
ברור שבחירת מקום מגורים היא בראש ובראשונה לגופו של מקום. אבל יש משמעות לנגישות גם לאיזורים שהם לא מקום המגורים. ואם עוסקים בקרבה לביתר, רמה ד' היא לא הדוגמא המתאימה לקרבה.
כבר הבטחתי לעצמי שאני נוטש את הוויכוח לעניינים תעלתיים יותר.
אבל אני לא מצליח להתאפק. בלי נדר, הפעם זה סופי.
כתבתי את זה מראש שלא בוחרים מקום מגורים לפי חיסכון של 5 דק' בנסיעה בינעירונית.
באותה מידה אפשר להגיד שבחפציבה יש פחות חנויות מרמה ד' וממילא בפועל צריך לנסוע יותר ביום יום, אז גם אם הנסיעה הבינעירונית יותר קצרה, אבל מתבזבז יותר זמן על נסיעות לשכונות אחרות בבית שמש. או שבחפציבה האוטובוסים מלאים אז בפועל צריך לחכות יותר זמן לאוטובוס.
אתה התחלת לדון איזה שכונה קרובה יותר ליעדים בינעירוניים אז זרמתי איתך. בפועל זה דבר עם משמעות נמוכה. אם אתה רוצה אז אכתוב במפורש "טעיתי לגבי ביתר". כמו שכתבתי אני לא חושב שאנשים הולכים לגור בחפציבה כדי לחסוך 10 דק' בנסיעה לירושלים. יש אנשים שבדווקא רוצים לגור בחפציבה כי יש שם קהילה טובה שמתאימה להם וכו' אבל לא כדי לחסוך כמה דקות נסיעה לירושלים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה