הסמקתי עד תנוכיי אוזניי מהמחמאה הנפלאה שלכם - תודה רבה ! זה נותן לי המון כוחות להמשיך במה שאני עושה , אז שוב תודה תודה ועוד תודה (ועוד אחת...)
ובקשר לבחירת החומרים עם הלקוחות , בעניין זה אני מאוד גלוי ופיירי (מלשון פייר בלע"ז) עם לקוחותיי , כי להווי ידוע לכל בר בי רב , כי כמעט כל בעל מקצוע גוזר קופונים (לעתים דשנים שמנים ומשביעים מאוד...) מתיווך של בעל מקצוע אחר ללקוחותיו שלו , וגם אני לא שונה מהם כי בתוך עמי אני יושבת וכבר אמרה תורה , לעולם תהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות...
סתם לשם הדוגמה (ואני יודע שכמה וכמה מעצבים יכעסו עליי מאוד שאני מגלה רז זה ללקוחותיהם הפוטנציאליים)
לי כמעצב ישנו הסכם (חתום דרך אגב) עם ששת הנגרים שאני עובד איתם\מולם שלקוח שאני שולח אליהם יזכה אותי כמעצב בתום התשלום האחרון של לקוחותיי להם , בכ- 12% מהעלות הכוללת של העבודה על המטבח (ללא החומרים) וזהו שכר טרחתי מהם על כך שאני מביא להם לקוחות ... ואת בטח מבינה שמישהו אמור לשלם את זה ... אומנם לא בהכרח שהלקוח ישלם בסופו של יום יקר יותר בגלל הסיכום הזה שלי איתם , כי בל נשכח שלי כמעצב ישנו תג מחיר אחר [מוזל יותר] אצל הנגרים ובעלי החנויות מאשר ללקוח המזדמן ...
וכך עם רוב רובם של בעלי המקצוע והחנויות ...
ומכאן נגזרת בעצם התשובה לשאלתך , כי אם אני 'מלווה' זה אומר שאני מביא את לקוחותיי לבעלי המקצוע והחנויות שאני בוחר (ושיש לי סיכום איתם מראש) ואז אני גם גוזר את הקופון ... לכן הבחירה בידיהם האם 'לזכות' בליווי שלי אם לאו ...
לאור כל האמור (כתוב) לעיל , אני אישית כבר בשלב החתימה על החוזה ביני לבין לקוחותיי , מיידע אותם בנתון זה והחופש לבחור נתון בידם , האם 'לזכות' בליווי שלי כבעל מקצוע (ובכך להינצל מטריקים שטיקים ומחירים מופקעים על ידי ניצול תמימותם בגלל אי הבנתם הכוללת בתחום על ידי בעלי המקצוע והחנויות) או להתמודד בעצמם על כל המשתמע מכך ...
אני חוזר - אין בכך כל פסול אבל רק בתנאי שהלקוח יודע מראש ומחליט מרצונו החופשי שרצונו בכך !
נ.ב.
תודה כבר כתבתי ?!