טור דעה מזל טוב לשר השיכון ולציבור החרדי: שכונה חדשה (בגודל עיר וחצי) נולדה !

יעקב 11

משתמש פעיל
בוטלו המכרזים במערב קרית גת שאלקין הוציא בזמנו למגזר הכללי




שמעתי שראש העיר קרית גת אבירם דהרי הודיע לשר השיכון יצחק גולדקנופף שהוא מבטל את כל ההסכמים על הבניה לחרדים בקרית גת מערב (שפיר) ואזהרה שהוא הולך לתביעה לבית משפט.
מישהו שמע פרטים?
 

עולם כמנהגו נוהג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
@עו"ד נתן רוזנבלט , יש לכם מידע אם המכרז על כ3,500 אלף יח"ד שפורסמה בכרמי גת לציבור החרדי,
הוא במקום המכרז של ה5,300 שיועד במערב קרית גת? (יצוין שבמקביל פורסמה חוברת המכרז על 5,300 יח"ד לציבור החילוני בצפון קרית גת, ולמערב קרית גת שיועד לחרדים עוד לא פורסם.)
 

צבי1

משתמש פעיל
@עו"ד נתן רוזנבלט , יש לכם מידע אם המכרז על כ3,500 אלף יח"ד שפורסמה בכרמי גת לציבור החרדי,
הוא במקום המכרז של ה5,300 שיועד במערב קרית גת? (יצוין שבמקביל פורסמה חוברת המכרז על 5,300 יח"ד לציבור החילוני בצפון קרית גת, ולמערב קרית גת שיועד לחרדים עוד לא פורסם.)
עד שהוא יענה
כן זה מיועד לחרדים
זה השטח שקצת יותר קרוב לקריה הקיימת מיועד לחרדים3400 דירות, זה הבניינים הנמוכים שמבין האזור
אלקין ניסה להריץ קודם את המכרזים שמתוכננים בנינים גבוהים וכך לקבע שכונה חילונית, זה בוטל
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
עד שהוא יענה
כן זה מיועד לחרדים
זה השטח שקצת יותר קרוב לקריה הקיימת מיועד לחרדים3400 דירות, זה הבניינים הנמוכים שמבין האזור
אלקין ניסה להריץ קודם את המכרזים שמתוכננים בנינים גבוהים וכך לקבע שכונה חילונית, זה בוטל
ראית את המכתב שדהרי הוציא? זה נראה כאילו הוא מנסה לרדת מכל העניין של השכונה החרדית ונבהל מעצמו ערב בחירות. אשמח אם יודעי קרוא וכתוב (בעיון) יסבירו לנו בשלוש מה הבנאדם הזה רוצה בשלושת העמודים הצפופים?
 

קבצים מצורפים

  • התראה לשר הבינוי והשיכון ורמי (1).pdf
    KB 317.4 · צפיות: 49

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
ראית את המכתב שדהרי הוציא? זה נראה כאילו הוא מנסה לרדת מכל העניין של השכונה החרדית ונבהל מעצמו ערב בחירות. אשמח אם יודעי קרוא וכתוב (בעיון) יסבירו לנו בשלוש מה הבנאדם הזה רוצה בשלושת העמודים הצפופים?
הבן אדם הזה רוצה שני דברים עיקריים:
א. את הכסף של הסכמי הגג על הדירות במכרזים שבוטלו.
ב. לבטל את המכרז של החרדים.
 

צבי1

משתמש פעיל
ראית את המכתב שדהרי הוציא? זה נראה כאילו הוא מנסה לרדת מכל העניין של השכונה החרדית ונבהל מעצמו ערב בחירות. אשמח אם יודעי קרוא וכתוב (בעיון) יסבירו לנו בשלוש מה הבנאדם הזה רוצה בשלושת העמודים הצפופים?

1.יש בחירות, והעיר ברובה היא לא חרדית (הוא סיכם חצי חצי חילוני חרדי וזה מצטייר ככניעה) סיכוי לא קטן שהוא לא יבחר שוב
2.כספים, שנראה שהוא צודק שחייבים לעיריה כספים על האצטדיון ועוד דברים בלי קשר לשיווקים החדשים בצפון ומערב, וגם מענק 30,000 ש"ח על כל דירה, שנועד לביטול, אבל עריית ק"ג הספיקה לחתום יומיים לפני הביטול
3.לזרז את השיווקים בשביל לקבל כספים חדש לטובת ישן, נראה שהוא מצליח,
4.משתמע שסבאלה החביב גולדקנוף יותר פוליטיקאי ממה שהוא נראה, וזה לטובת החרדים (יתכן ספציפי בגלל שמוטי בוגר קרית גת ויש לו הרבה חשדנות כלפי דהרי)

תחושות בטן: אבירם תכנן 5,300 בלבד לחרדים, אם ירצו יותר הוא לא מתנגד, אבל בתנאי שיאשרו לו שכונות חדשות לדרום, וכן תכנון חדש למזרח מעבר לקו הרכבת, המכרז האחרון 3411 דירות לחרדים, זה מעבר למה שסוכם,
אולי ניסיון לקבע שכונה חרדית מעבר למה שסוכם בלי לתת תמורה לאבירם לחילונים, שאבירם לא תכנן את זה, ואולי יתכן שמהב"ש יכול עכשיו לטעון שאין עיכובים משמעותים בשיווק, ביטלו 2900 והציאו חדש 3400
מקווה שעזרתי
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
הנה המחירים הצפויים למכרזים בקרית גת
(צריך להתעלם מהאנשטישמיות וההסתה או לקחת גלולה נגד הקאה...)

TheMarker | נדל"ן

משרד השיכון מציג: דירות לחרדים זכאים יימכרו במחיר נמוך ממחירן לחילונים​

לפני שבועיים פורסמו שני מכרזי ענק לשכונות חדשות בקריית גת ■ הפער במחירי הדירות בין חרדים לחילונים משמעותי — אף שהדירות באותו מפרט ובשתי שכונות במיקום דומה ■ ברמ"י ובמשרד השיכון סירבו להסביר את הפער, למעט ההסבר שההבדלים קשורים בתנאי השטח

הדר חורש

06:09, 18 ביולי 2023

פרסום פרטי מכרז המגורים הענק בקריית גת חושף פערי מחיר בלתי מוסברים בין החלק שמיועד לאוכלוסייה הכללית לבין זה שמיועד לאוכלוסייה החרדית.

שני חלקי המכרז מיועדים להתקיים באזורים חדשים שסופחו לעיר, האחד מצפון לעיר והשני ממערב לה. אולם מחיר הדירות לזכאי משרד השיכון הלא חרדים, צפוי להיות גבוה בשיעור ניכר ממחיר הדירות לאוכלוסייה החרדית.


לעומת זאת, מחירי המינימום להשתתפות במכרז החרדי גבוהים ב-30% ממחירי המינימום ליזמים במכרז לאוכלוסייה הכללית. בענף הבנייה יש המעריכים שסיכויי המכרזים להצליח נמוכים לנוכח הסיכונים הכרוכים בהם.

חרדי שלם פחות


לפני שבועיים פורסמו רשמית שני מכרזי ענק של המדינה לשכונות החדשות בקריית גת: בהודעות הרשמיות של משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נמסר שבעיר הדרומית ייבנו בתוך זמן קצר יחסית לא פחות מ-10,600 דירות חדשות — שיכפילו כמעט את אוכלוסיית העיר הקטנה, המונה 65 אלף תושבים. אולם בפועל פירסמה רמ"י מכרז שאפתני פחות, ל-8,579 יחידות דיור בלבד.

מועד הגשת ההצעות למכרז הכללי נקבע לאוגוסט הקרוב, ולמכרז החרדי לאוקטובר. גם היחס בין החרדים והאוכלוסייה הכללית השתנה: במקום חלוקה שווה, מציעה כעת המדינה לחרדים רק 3,411 דירות, בעוד שהתוכניות לאוכלוסייה הכללית נשארו קרובות להבטחות הרשמיות, 5,168 דירות.

במכרז הכללי ישווקו 60% מהדירות (3,100) במחיר מטרה. לעומת זאת, במכרז החרדי ישווקו 80% מהן במחיר מטרה (2,730 דירות)
שני המכרזים כוללים דירות במחיר מטרה — מחיר נמוך קבוע מראש המוכתב ליזמים הזוכים במכרז על ידי משרד השיכון, ומיועד לזכאים שיעלו בגורל. במכרז הכללי ישווקו 60% מהדירות (3,100) במחיר מטרה. במכרז החרדי הן ישווקו במחיר מטרה בשיעור גבוה הרבה יותר, 80% (2,730 דירות).


מהמכרזים עולה גם הבדל מפתיע במחיר המטרה המוכתב ליזמים על ידי משרד השיכון: מחיר המטרה במכרז החרדי נקבע על ידי שמאי ממשלתי ל-10,288 שקל למ"ר — כלומר 12 אלף שקל כולל מע"מ. ממחיר זה צריך היזם להפחית 20% — שיעור ההנחה המוכתב על ידי משרד השיכון במסגרת התוכנית, ולגבות מהרוכשים 17% מע"מ. המשמעות היא שדירה סטנדרטית בשטח כולל של 110 מ"ר תעלה למשפחה חרדית כ-1.059 מילייון שקל בלבד.


מהשוואת תנאי המכרזים עולה שלהערכת השמאי מחיר הדירה במכרז הכללי גבוה יותר: 10,880 שקל למ"ר או 12.7 אלף שקל כולל מע"מ. מחיר דירת 110 מ"ר צפוי לעלות למשתכן הלא־חרדי כ-1.120 מיליון שקל, כלומר 61 אלף שקל יותר מלמשתכן החרדי.

הפער אינו גדול, אבל משמעותי כשמדובר במשפחות הצעירות המתקשות להגיע לסכום הנדרש. לא ברור כיצד נוצר פער מחירים כזה בין שתי דירות באותו מפרט ממשלתי בשתי שכונות חדשות במיקום דומה באותה עיר.


"אם הייתי יזם לא הייתי משתתף"

מנקודת מבטם של היזמים, ההבדלים בין שני המכרזים גדולים ובעייתיים יותר. התנאים בשני המכרזים קשים, בעיקר בשל הסיכונים הגדולים שנדרשים המתחרים ליטול על עצמם. גורמים יזמיים שעימם דיברנו טוענים שמדובר בהצעה מופרכת, חסרת בסיס כלכלי, שככל הנראה פורסמה לצרכים פוליטיים.


"אם הייתי יזם לא הייתי משתתף בפרויקט הזה", אמר השמאי יוסי פרץ, יו"ר מחוז דרום בלשכת שמאי המקרקעין, שבחן את תנאי המכרזים. "תנאי ההצמדה למדד עשויים לשחוק את כל הרווח היזמי, נוכח חוסר הוודאות הכרוך בפרויקט". פרץ והמבקרים האחרים של המכרזים מתייחסים לתנאי ההצמדה במכרז, במסגרת מדיניות חדשה שהתקבלה במשרד השיכון לפני כשנה: מחירי הדירות לזכאים יוצמדו למדד תשומות הבנייה ממועד חתימת רוכשי הדירות על החוזה או ממועד מתן היתרי הבנייה, המאוחר מבין השניים.

קשה לראות הבדלים משמעותיים בין פיתוח השכונה הכללית, מצפון לעיר, לשכונה החרדית המתוכננת במערב קריית גת. בשני המקרים מדובר בתוואי שטח ישר יחסית שהבנייה עליו אינה מסובכת
המשמעות היא שהזוכים במכרזים חשופים לעליית מדד תשומות הבנייה למשך זמן לא ידוע ובלתי מוגבל מראש. מתן ההיתרים תלוי ברצונה הטוב של הרשות המקומית, ועיריית קריית גת ידועה בהתנהלות תזזיתית ונתונה לתוכנית הבראה. תוכנית המכרזים פורסמה לאחר דיונים ממושכים בין משרדי הממשלה לעירייה, בסיכומם הובטח לעירייה תשלום של 300 מיליון שקל בתמורה לשיתוף פעולה עם התוכנית. ההסכמה לא מנעה מראש העיר אבירם דהרי לאיים על שר השיכון יצחק גולדקנופף ומנהל רמ"י ינקי קוינט בהליכים משפטיים וביטול ההסכם, בטענה שהכסף שהובטח טרם הועבר לו.


תנאי המכרז ליזמים שיתחרו על הבנייה לחרדים יהיו קשים מאלה המוצעים לחילונים. על פי שיטת מכרזי "מחיר מטרה" אמורים היזמים לממן את ההנחה לדירות לזכאי משרד השיכון, באמצעות הרווח מהדירות שהם יכולים למכור במחירי השוק החופשי. במכרז החרדי מהוות הדירות במכירה לשוק החופשי רק 20% מסך הדירות, בעוד ששיעור הדירות שצריך לשאת את ההנחה במכרז הכללי כפול. גם מחיר המינימום שיכולים היזמים להציע במכרזים שונה, וגבוה יותר באופן יחסי במכרז החרדי.

במכרז לשוק הכללי נדרשים היזמים לשלם הוצאות פיתוח של 872.5 מיליון שקל בתוספת תשלום מינימום למדינה בסך 69.5 מיליון שקל. כלומר, דמי ההשתתפות המינימליים במכרז הם 942 מיליון שקל, ובממוצע כ-182 אלף שקל לדירה. המשתתפים במכרז החרדי פטורים כמעט לחלוטין מתשלומי מחיר מינימום למדינה, אולם הם נדרשים לשלם הוצאות פיתוח גבוהות ב-30% יחסית למכרז לאוכלוסייה הכללית. דמי הפיתוח שדורשת המדינה מסתכמים ב–809 מיליון שקל, ועליהם יש להוסיף 2.5 מיליון שקל מחיר מינימום למדינה. מדובר בדמי פיתוח של 238 אלף שקל לדירה.


ברמ"י ובמשרד השיכון סירבו להסביר את הפערים הגדולים בין שני המכרזים, למעט הסבר כללי שהבדלים במחירי הפיתוח קשורים בתנאי השטח. עם זאת, קשה לראות הבדלים משמעותיים בין פיתוח השכונה הכללית, מצפון לעיר, לשכונה החרדית המתוכננת במערב קריית גת. בשני המקרים מדובר בתוואי שטח ישר יחסית שהבנייה עליו אינה מסובכת. אך יש לציין כי נדרשים לבנייה החרדית יותר מוסדות ציבור, שכן, שיעור הילודה הגבוה בציבור החרדי מצריך בנייה של יותר גני הילדים ובתי ספר, בנוסף לשיעור שימוש גבוה יותר בבתי כנסת ומקוואות.


זוהי בדיוק הסיבה שהמדינה התחייבה לשלם לעיריית קריית גת מענק מיוחד על פי מפתח של 30 אלף שקל עבור כל דירה חדשה שתיבנה. על פי ההסכם, תוספת מוסדות הציבור הנדרשת אמורה להיות ממומנת על ידי המדינה ולא להיכלל בהוצאות הפיתוח המושתות על היזמים.

התחזיות להגדלת אזורי התעסוקה בקרית גת אינן מבוססות על עבודה מקצועית. אם תמומש התוכנית להרחבת מפעל "אינטל", תהיה ההרחבה מחוץ לגבולותיה המוניציפליים של העיר
משרד האוצר, אגב, התנגד למענק בטיעון שאין דרך לוודא שהכסף יוקדש לבניית מבני ציבור. גורמים ממשלתיים טענו שמדובר למעשה בתשלום שכל מטרתו לרכך את התנגדות הרשויות לבנייה למגורים. עיריית קריית גת סובלת מגירעון תקציבי שנתי מתמשך שהצטבר ל-18% מתקציבה.

הגדלת אזורי התעסוקה

למרות שבעיר יש יחס סביר בין מגורים לאזורי תעסוקה, העירייה מתקשה להתאים את הוצאותיה להכנסות ועוברת בשנים האחרונות תוכנית הבראה פיננסית.

תוכניות הממשלה להגדיל את אוכלוסיית העיר פי שלושה במסגרת המאמצים לפתרון משבר הדיור מבוססות על הגדלת הכנסות הארנונה באמצעות הרחבה של אזורי התעסוקה בעיר ב-1.75 מיליון מ"ר בנויים, בהשוואה לכ-800 אלף מ"ר היום.

אולם התחזיות להגדלת אזורי התעסוקה אינן מבוססות על עבודה מקצועית אלא על "כללי אצבע", כהגדרת משרד הפנים. אם תמומש התוכנית להרחבת מפעל "אינטל" באזור התעשיה המזרחי של קריית גת, תהיה ההרחבה מחוץ לגבולותיה המוניציפליים של העיר.
 
נערך לאחרונה ב:

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לעומת זאת, מחירי המינימום להשתתפות במכרז החרדי גבוהים ב-30% ממחירי המינימום ליזמים במכרז לאוכלוסייה הכללית. בענף הבנייה יש המעריכים שסיכויי המכרזים להצליח נמוכים לנוכח הסיכונים הכרוכים בהם.
הם נדרשים לשלם הוצאות פיתוח גבוהות ב-30% יחסית למכרז לאוכלוסייה הכללית. דמי הפיתוח שדורשת המדינה מסתכמים ב–809 מיליון שקל, ועליהם יש להוסיף 2.5 מיליון שקל מחיר מינימום למדינה. מדובר בדמי פיתוח של 238 אלף שקל לדירה.
במכרז הכללי ישווקו 60% מהדירות (3,100) במחיר מטרה. במכרז החרדי הן ישווקו במחיר מטרה בשיעור גבוה הרבה יותר, 80% (2,730 דירות).
זאת אומרת שהשכונה החילונית תהיה הרבה יותר שווה ליזמים.
ועוד מעט יתחילו השאלות למה השוק חופשי שמה יקר ללא פורפורציה, למה לא משקיעים באיכות הדירות, ועוד.
(כשנאלצים לשלם יותר, להוציא יותר % בזכאות, ולגבות פחות, כל אחד מבין מה התוצאה).
או שפשוט המדינה "לא תבין" למה אף אחד לא ניגש למכרזים...
 

מולטי תקשורת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

מולטי תקשורת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

מולטי תקשורת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
עם 20% בלבד לדירות בשוק החופשי ?
עדין הם מקבלים את הקרקע במחיר נמוך מאוד
וגם ה20% דירות זה דירות שימכרו במחירים מאוד גבוהים בשונה מהמכרזים שחזרו בערד ששם הרוח הוא קטן יחסית פר דירה..
 

צבי1

משתמש פעיל
רשמתי פה ב11/07 לפני כמה ימים שלעניות דעתי
בכלל לא בטוח שהמכרזים בקרית גת יצליחו
240,000 פיתוח
80% למחיר מופחת, גם אם יהיה שב"ס, רק 20% לשוק חופשי
9,600 למטר
לפני 5 שנים היה מכרזים בק"ג לפי 8,000-8,500 למטר אבל רק 120,000 עלות פיתוח
55% משתכן, 45% שוק חופשי
מדד התשומות עלה מאז בכ15%, וכמובן גם הריבית ולווי בנקאי
כדאי לבדוק מול יזמים, ואולי לשפר קצת את התנאים
 

צחי קרמר

משתמש פעיל
עדין הם מקבלים את הקרקע במחיר נמוך מאוד
וגם ה20% דירות זה דירות שימכרו במחירים מאוד גבוהים בשונה מהמכרזים שחזרו בערד ששם הרוח הוא קטן יחסית פר דירה..
תקרא את החוברת מכרז
סיכוי נמוך ממש שמישהו יתמודד
 

צחי קרמר

משתמש פעיל
רשמתי פה ב11/07 לפני כמה ימים שלעניות דעתי
בכלל לא בטוח שהמכרזים בקרית גת יצליחו
240,000 פיתוח
80% למחיר מופחת, גם אם יהיה שב"ס, רק 20% לשוק חופשי
9,600 למטר
לפני 5 שנים היה מכרזים בק"ג לפי 8,000-8,500 למטר אבל רק 120,000 עלות פיתוח
55% משתכן, 45% שוק חופשי
מדד התשומות עלה מאז בכ15%, וכמובן גם הריבית ולווי בנקאי
כדאי לבדוק מול יזמים, ואולי לשפר קצת את התנאים
שכחת שכתוב שם שיהיה רה ארגון על הקרקע (תכנוני)
בעברית הסרט של אחיסמך שוב
מה שכן במהלך הרה ארגון יהיה רב הסיכויים תוספת יחידות משמעותית
אם מישהו מבפנים יעדכן קבלן מסויים שזה משתלם יש מצב שיתמודדו
 
  • תודה
Reactions: szn

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה