חשוב לי לדעת מה הצד החוקי של השימוש במרחבים הציבוריים לחלוקה.
בדגש על ירושלים
לא חרבה ירושלים אלא מפני שהעמידו דבריהם על דין ..
חשוב לי לדעת מה הצד החוקי של השימוש במרחבים הציבוריים לחלוקה.
בדגש על ירושלים
מבחינה הלכתית יבשה אין לי מושג מה התוקף של החלטה של מתכנן תחבורה ערבי כל שהוא במשרד התחבורה / עירייה / רמ"י / מי שלא קבע את התוכנית והחליט לשדוד את הציבור בהחלטה הזוזה שאלה פילוסופית.
אבל למעשה השטח מיועד לחניה ולא לדברים אחרים.
אין לכל אדם זכות לעשות בשטח ציבורי 'מה שבא לו'.
לכל שטח ציבורי יש ייעוד אחר.
יש בית כנסת, יש בית ספר, יש גינה וכו'.
אי אפשר לחנות בגינה ואי אפשר לבנות בית כנסת בגינה.
וגם אי אפשר לעשות מכירה בחניה.
אסור לקחת חניה ולבנות בית-כנסת [ראיתי מישהו שעשה כך...].
אסור ,להשתלט, על חניה ולבנות שם מחסן [ראיתי כמה שעשו כך...]
ואסור להפוך חניה לחנות
פשוט מאוד
מי שמסתפק מה ראוי לעשות, ילך וישאל דיין הבקי בדיני ממונות.
בלי להכנס לצד ההלכתי והחוקי, ודאי הטיעון משכנע, יעידו על כך שכונות שאין שם מצוקת חניה, לא כי יש הרבה מקום, פשוט כי להרבה מהדיירים אין בכלל רכבים..גם ככה בעלי הרכבים מקבלים לשימושם אחוזים נכבדים מ'הדרך הציבורית', לחניות ולנסיעה, וגורמים פקקים קשים.
למה שאני, כנטול רכב, לא אוכל להשתמש בחניה הציבורית לצרכי, ובעל הרכב יכול? כי יש לו רכב? כי העירייה החליטה? ולמה להחליט לתת בחינם 6 מ"ר בירושלים לאדם פלוני?
זה לא אני שואל, אלא זו התפיסה המובילה בקרב כלכלני ומתכנני תחבורה היום בכל העולם, שפחות ופחות קשובים לטענותיהם של בעלי רכב פרטי
אני מדבר על חניות ציבוריות כמובן
כמדומני שאין חולק שזו מכירה טובה, רק שהעזרה לכל השכונה באה על חשבון 2 בניינים...בתור מי שלא קנה מעולם במשנת יוסף
אני מסתכל על זה שרוב הציבור קונה מדי פעם ובדיוק כמו שלילדים יש זכות לשחק בחניה כך גם מותר שפעם בשבוע יהיה מכירה (אני לא מדבא על הלכלוך שזה באמת בעיה אבל אצלנו מנקים) ובמיוחד שכל מי שאין לו רכב ודאי שמסכים ואפילו רוצה שזה יהיה ואמור להיות שלכל דייר יש לו מקום חניה
מישהו שאל מורה הוראה הבקי בהלכות ממונות ?מבחינה הלכתית יבשה אין לי מושג מה התוקף של החלטה של מתכנן תחבורה ערבי כל שהוא במשרד התחבורה / עירייה / רמ"י / מי שלא קבע את התוכנית והחליט לשדוד את הציבור בהחלטה הזו
אני בספק רב אם מישהו יפסוק לך שזו גזילת הציבור
(הרבה מכירים את ביהכנ"ס בבני ברק שקיבל הוראה ברורה מהגרח"ק לשים את הקראוון שלהם על הקרקע - הציבורית - לילה לפני שהרקל"ה באה להניח שם את התשתיות שלה (הם לא ידעו זאת, אבל הגרח"ק ידע...)
וכמובן לא מדובר על הפקעת חניה לצרכים פרטיים
למרות שגם מקובל, לדוגמא, ששכן שמשפץ חוסם כמה חניות למספר חודשים
למה? כי הקביעה שהחניה שייכת באופן מוחלט לבעלי הרכבים היא עוול כלפי הציבור. נקודה.
מבחינה 'מוסרית', התועלת לציבור ממכירות / חלוקות היא שווה, אם לא עולה בהרבה, על מס' חניות שנתפסות למספר שעות
בסופו של דבר, הויכוח פה הוא בין בעלי הרכבים, שמבצעים את קניותיהם בנחת באושר עד ובאותו מחיר,
(וארמוז על כך שע"פ רוב יש להם יותר יכולת כלכלית ממילא),
ומצידם לא מרגישים את הצורך - רק את הנזק והעצבים שבהעדר חניה
לבין 70% מהציבור החרדי, שבלי המכירות האלו יתקשו מאוד להסתדר
לפחות תבטל חזרה את ההדגשים, שלא יהיה בולט כ"כ שזו "תגובה מטעם"...עברתי על האשכול, חשוב להבהיר בימים אלו של ריבוי אחדות:
יש להפריד בין טענות קונקרטיות על נזקים, מצוקת חניה, לכלוך ועוד
לבין טענות על ארנונה וכו' ולהיכנס לכיסים של מנהלי תחנות והבעלים.
מהניסוח של חלק מהתגובות משתמע קנאה, פשוט עמוקה עד כאב מהעובדה שמשנת יוסף הפכה לגוף עסקי שמגלגל המון כסף.
אז אם אינך סובל ממשנת יוסף, אבל שקוע בקנאה עמוקה וצרות עין בלתי נשלטת, אולי תחסוך את תגובתך וקנאתך מכולנו.
זה לא האשכול הראשון אודות משנת יוסף שממש ניכר מחלק המגיבים שעינם פשוט צרה ברווח של הבעלים.
לשיטתך שזה מקנאה.עברתי על האשכול, חשוב להבהיר בימים אלו של ריבוי אחדות:
יש להפריד בין טענות קונקרטיות על נזקים, מצוקת חניה, לכלוך ועוד
לבין טענות על ארנונה וכו' ולהיכנס לכיסים של מנהלי תחנות והבעלים.
מהניסוח של חלק מהתגובות משתמע קנאה, פשוט עמוקה עד כאב מהעובדה שמשנת יוסף הפכה לגוף עסקי שמגלגל המון כסף.
אז אם אינך סובל ממשנת יוסף, אבל שקוע בקנאה עמוקה וצרות עין בלתי נשלטת, אולי תחסוך את תגובתך וקנאתך מכולנו.
זה לא האשכול הראשון אודות משנת יוסף שממש ניכר מחלק המגיבים שעינם פשוט צרה ברווח של הבעלים.
אישית אני קונה במשנת יוסף והתועלת אצלי מרובה על הנזק (לעת עתה...)עברתי על האשכול, חשוב להבהיר בימים אלו של ריבוי אחדות:
יש להפריד בין טענות קונקרטיות על נזקים, מצוקת חניה, לכלוך ועוד
לבין טענות על ארנונה וכו' ולהיכנס לכיסים של מנהלי תחנות והבעלים.
מהניסוח של חלק מהתגובות משתמע קנאה, פשוט עמוקה עד כאב מהעובדה שמשנת יוסף הפכה לגוף עסקי שמגלגל המון כסף.
אז אם אינך סובל ממשנת יוסף, אבל שקוע בקנאה עמוקה וצרות עין בלתי נשלטת, אולי תחסוך את תגובתך וקנאתך מכולנו.
זה לא האשכול הראשון אודות משנת יוסף שממש ניכר מחלק המגיבים שעינם פשוט צרה ברווח של הבעלים.
אתה מבין שזה לא תשובה רצינית, זה תמיד השלכה הכי קלה להתבכיינות והתקרבנות..לשיטתך שזה מקנאה.
למה דווקא 'משנת יוסף' מעוררת את קנאת הציבור ?
יש מיליון ואחד עסקים אחרים.
לדעתי, לפי כל דין והיגיון, לא מצופה מעסק לעמוד בשום דבר שידעת עליו מראש וקנית על דעת כןאישית אני קונה במשנת יוסף והתועלת אצלי מרובה על הנזק (לעת עתה...)
אין לאף אחד בעיה שהם עסק רווחי.
הבעיה היא שהם לא פועלים לפי החוקים שמחייבים כל עסק לעמוד בהם.
קיימים חוקים להגנת הצרכן וברגע שאנו צרכנים (ולא נתמכים/חוסים/מקבלי מתנות חינם) מצופה מהעסק לעמוד בהם.
רוב המתלוננים על משנת יוסף ספגו נזק שנגרם מאי העמידה בחוקים האלו- כגון אי החזרת כסף עבור מוצר שנלקח בטעות, זיכוי חלקי על מוצרים שלא דווחו בעת המכירה, ועוד.
דווקא בנושא הזה הם טובים בהרבה מהאחריםאחוזי הרווח
אנחנו מודעים שאין לנו יכולת כיחידים לשנות את הנהלים שלהם ומחשבים נזק מול תועלת, ומחליטים האם להמשיך לקנות או לא.אנשים ממשיכים לקנות שם (וגם כנראה - אתה), למרות שהם מודעים לכל הנ"ל
התגובה הכי הגיונית פה לעת עתהאישית אני קונה במשנת יוסף והתועלת אצלי מרובה על הנזק (לעת עתה...)
אין לאף אחד בעיה שהם עסק רווחי.
הבעיה היא שהם לא פועלים לפי החוקים שמחייבים כל עסק לעמוד בהם.
קיימים חוקים להגנת הצרכן וברגע שאנו צרכנים (ולא נתמכים/חוסים/מקבלי מתנות חינם) מצופה מהעסק לעמוד בהם.
רוב המתלוננים על משנת יוסף ספגו נזק שנגרם מאי העמידה בחוקים האלו- כגון אי החזרת כסף עבור מוצר שנלקח בטעות, זיכוי חלקי על מוצרים שלא דווחו בעת המכירה, ועוד.
לא בעניין של להתווכח, שכל אחד יאמר את דעתו.לפחות תבטל חזרה את ההדגשים, שלא יהיה בולט כ"כ שזו "תגובה מטעם"...
חוקית זה לא נכוןלדעתי, לפי כל דין והיגיון, לא מצופה מעסק לעמוד בשום דבר שידעת עליו מראש וקנית על דעת כן
וזה כולל: תקני בריאות, נהלי החזרת מוצרים וזיכויים, וכל חוק אחר שמערכת החוקים הישראלית המציאה מראשה הקודח.
כל מה שידעת מראש - על מה אתה בא בתלונות?
אנשים ממשיכים לקנות שם (וגם כנראה - אתה), למרות שהם מודעים לכל הנ"ל
כלומר, זה שווה להם בחישוב עלות- תועלת
כיון שהמכירות האלו (לא רק משנת יוסף) אמנם אינם למטרת חסד אבל הם בפועל חסד אדיר לרוב הציבור, במחיר ובנגישות, אני חושש שהטהרנות הזו (כן, הם לא משלמים ארנונה על שעתיים שימוש במרחב ציבורי! איזו חוצפה. הם לא מקפידים על נוהל זיכוי &78529 של המועצה להגנת הצרחן. הם מנצלים עבדים-ילדים (שנהנים מכל רגע). ועוד טענות משונות כאלו ואחרות שנובעות מאיזה חוש צדק מוזר שבסוף ישפוך את התינוק עם המים
גילוי נאות אין לי קשר למשנת יוסף (חוץ מזה שאני לקוח די מרוצה בסה"כ)
מעניין אותי האם זה חוקי?כגון אי החזרת כסף עבור מוצר שנלקח בטעות,
להחזר כספי.לפי החוק ניתן להחזיר רק תוך 2 ימי עסקים ומעל 50 ש"ח
ככל הידוע לי, הלכתית הטענה הזו לא תופסתחוקית זה לא נכון
חנות שכותבת אין החזרות והחלפות
מחויבת לעמוד בחוק החזרות והחלפות גם אם תלתה שלט ענק.
יש חוקים!!!
ומי שלא רוצה לעבוד לפיהם שילך למכור במדינה אחרת.
מה ההבדל בין זה לכל גניבה אחרת מחנות (בשוגג)מעניין אותי האם זה חוקי?
אם לקחנו בטעות מוצר מהמכירה, שלא הזמנו ולא שלמנו עליו
אנחנו מעוניינים להחזיר אותו במכירה הבאה
[כמובן שלא מדובר במוצרי מזון או בפירות וירקות, אלא מוצר מהמכירות לבית, ארוז , ונשאר ארוז באריזה המקורית]
האם הם יכולים לחייב אותי בעמלת החזרה?
או לחייב אותי להשאיר את המוצר אצלי, ולשלם עליו?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: