המדריך היומי מדריך קצר על מסך מחשב

system

משתמש רשום
הסבר על מסך מחשב<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" /><o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
<o:p> </o:p>
ימיו של מסך המחשב המרצד שלנו ספורים לעיניים שלנו כבר נמאס ואנחנו מתחילים להפנים את העובדה שבקרוב מאוד נצטרך מסך חדש. הבעיה היא שעם כל כך הרבה נתונים במפרט המסך הכל נשמע לנו כמו סינית. אז איך בכל זאת נהיה בטוחים שבחירת המסך שלנו תהייה באמת נכונה?
<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
הגודל כן קובע

עד לפני זמן לא רב מסך ה-17" היה הגודל המופץ ביותר בעולם מסכי המחשב. הודות לירידה הדרסטית של מחירי המסכים בשנים האחרונות ,הגדלים הנמכרים ביותר הם מסכי ה-19" וה-22".

ה-19" נבחר בדרך כלל לשימוש ביתי-משרדי ממוצע כגון: אינטרנט ,אימיילים,וורד וכדומה. ה-22" בדרך כלל יבחר לשימושים נרחבים יותר כגון: צפייה בסרטי
DVD או לכל המכורים למשחקיי המחשב (הגיימרים). למשוגעים שבינינו ישנם כיום דגמי מסך ענקיים שמגיעים עד ל-46"

מלבני או מרובע מה ההבדלים בכלל?

מסך מלבני - כיום רוב מסכי ה
LCD מגיעים בפורמט רחב 16:9 שיהיה מצוין לסרטים (מגיעים בפורמט רחב) ומשחקים ,גם לשימושים פשוטים יותר כגון אינטרנט,הפורמט הרחב בעל יתרון של הצגת כמות רבה יותר של מידע כמו אפשרות עבודה נוחה עם 2 חלונות פתוחים בו זמנית.

מסך מרובע - את מסכים המרובעים בפורמט 4:3 מעדיפים כל המשתמשים בתוכנות גראפיקה והנדסה כמו אוטוקאד ופוטושופ וזאת משום שבפורמט הזה התמונה מוצגת באופן מדוייק יותר ואינה "נמתחת לצדדים" כמו בפורמט 16:9,רוב הדגמים הנמכרים בפורמט 4:3 הם ה-19" וה-20"

מה זה
PIVOT ולמה הוא טוב?
מסכי ה-
PIVOT הם מסכים הניתנים לסיבוב ממצב מאוזן (רגיל שוכב) למצב מאונך (עומד) אופציה זאת תהיה עדיפה יותר לשימוש לאורך כמו קריאה קבועה של מסמכי טקסט על כל סוגיהם.

איכות התמונה ומרכיביה - תמונת המסך שלנו מורכבת ממספר רב של נתונים שלכל אחד מהם יש תפקיד מכריע על איכות התמונה שנקבל .

סוגי הפאנל : הפאנל הוא הרכיבים האופטיים והאלקטרוניים המרכיבים את המסך ומתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

TN film - סוג הפאנל הפופולארי ביותר המתאפיין במחיר זול יחסית ,זמן תגובה מהיר (מהווה יתרון משמעותי לסרטים ומשחקים) אך גם בטווח צבעים מוגבל וזווית צפייה צרות למדי.

S-PVA/ PVA - הפאנל הבא בתור יקר ואיכותי יותר מה TN. סוג הפאנל הזה מיועד בעיקר לשימוש גרפיקה,שרטוט וצילום, בזכות קשת הצבעים המדוייקת יותר שלו וזוויות הצפייה הרחבות יותר שלו.

S-IPS/IPS - הפאנל האיכותי,המקצועי והיקר ביותר מיועד לאלה שרוצים תמונה עם זוויות צפייה רחבות ודיוק צבע מקסימאלי ללא פשרות אך ידוע בזמן תגובה איטי יותר מקודמיו ולכן הוא הפאנל האולטימטיבי לשימוש גראפיקה מקצועי.

<o:p></o:p>

הרזולוציה<o:p></o:p>
הרזולוציה היא המדד לחדות ורמת הדיוק בפרטיי התמונה. ככל שהרזולוציה תהה גבוהה יותר כך גם איכות התמונה תהה חדה ומפורטת יותר.

בחירת הרזולוציה צריכה להיות יחסית לגודל המסך - ככל שגודל המסך שניבחר יהיה גדול יותר כך רמת הרזולוציה שלו צריכה להיות גבוהה יותר.

גודל נקודה - התמונה במסך מורכבת מנקודות זעירות .גודל הנקודה הוא בעצם הצפיפות של הנקודות,ככל שהמרווח בין הנקודות יהיה קטן יותר כך חדות התמונה תהיה גבוהה יותר
גודל הנקודה נמדד לפי מילימטרים מ-0.16 ל-0.29 מ"מ גודל הנקודה הנפוץ ביותר הוא 0.26.

בהירות - מסך עם בהירות גבוהה יתפקד טוב יותר בתאורה סביבתית גבוהה. הבהירות נמדדת לפי
cd/m2 והטווחים נעים בין 200 ל-500 cd/m2 טווחי הבהירות הנפוצים ביותר הם בין 250 ל-300 cd/m2.

במקרים שהמסך שלנו ימוקם בתאורה סביבתית גבוהה כמו חלון שקוף ,מרפסת וכו', מומלץ לבחור בהירות גבוהה יותר של 500
cd/m2 ומעלה.

יחס ניגודיות - יחס הניגודיות קובע את רמת הגוונים הכהים בתמונה , ככל שיחס הניגודיות שנבחר יהיה גבוה יותר כך הגוונים הכהים <o:p></o:p>


יחס ניגודיות גבוה יהיה חשוב ביותר למשחקים וצפייה בסרטים והטווחים שלו כיום נעים בין 1:700 ל-1:20000 ואף יותר. בשימוש בסיסי כגון
WORD וכודמה תוכלו להסתפק גם ביחס ניגודיות קטן באזור 1:1000

זמן תגובה - זמן התגובה אומר לנו מה המהירות המקסימאלית באלפיות השנייה שתמונת המסך יכולה להתחלף הוא קריטי בעיקר במקרים סרטים ומשחקים בהם התמונה זזה במהירות גבוהה .

לשימוש כזה הבחירה האופטימאלית תהה כמובן 2
MS. זמני התגובה נעים בין 2MS8 - MS כשמהירות התגובה הממוצעת עומדת על 5MS מהירות שמתאימה לכל סוגי השימושים חוץ מלגיימרים שבנכם כפי שצוין לעיל.

זווית צפייה - הזווית המקסימאלית שמימנה ניתן לצפות ללא שינוי באיכות התמונה. ככל שזווית הצפייה גבוהה יותר כך לא נצטרך לסובב את המסך לאדם שנמצא לידינו על מנת שיוכל ליראות תמונה ברורה. זווית הצפייה הסטנדרטית כיום עומדת על 160 מעלות ותהה מספיק טובה לצפייה של מספר אשים בו זמנית, לשימוש מקצועי ניתן להשיג מסכים עם זוויות צפייה גבוהות יותר וכך גם המחירים. <o:p></o:p>

החיבורים ,מה ההבדלים ביניהם?<o:p></o:p>
VGA - החיבור האנלוגי והישן עוד מתקופת מסכיי השפורפרת המגושמים מתאים למחשבים עם כרטיס מסך ישן ללא חיבור DVI. <o:p></o:p>
DVI - חיבור דיגיטלי לתמונה באיכות גבוהה בין מסך ה LCD למחשב שלנו.

HDMI - החיבור האיכותי ביותר בין המסך למחשב התומך גם בטכנולוגיית High definition ומכאן שמו בחירה אידיאלית לצפייה של סרטים ולתמונה החלקה והברורה ביותר.

USB - מופיע במסכים מטעמיי נוחות בלבד. מיועד לאלה מבינכם שנמאס להם להתכופף אל מתחת לשולחן בכל פעם שצריך לחבר את ה-DISK ON KEY או את האייפוד.

סאונד:
חלק מהמסכים (בעיקר היותר יקרים שבהם) מגיעים עם רמקולים מובנים שאיכותם כמו עוצמתם תהיה בסיסית ביותר ,רמקולים חיצוניים תמיד יתנו איכות קול טובה יותר.

טווח מחירים:
מסכים בגודל של 19" עולים החל מ-690 שקלים ומעלה, את המחיר יקבעו בעיקר רמת הרזולוציה, מהירות התגובה,סוג הפאנל ויחס הניגודיות.

אחריות ושירות:
רוב היבואנים הרשמיים נותנים אחריות של 3 שנים החל מהפיקסל השרוף הראשון. אך מכיוון שבמדינתנו כיום אין הגבלה ליבוא רשמי בלבד של ציוד אלקטרוניקה ומחשבים, צריך לוודא שנותן האחריות הוא היבואן הרשמי ושלא מדובר ביבוא פרטי (פראללי).

במקרה כזה לא תוכלו לקבל שירות או אחריות אצל היבואן הרשמי ,מה שעלול לעלות לכם בטרטורים ,ריצות ובסופו של דבר קניית מסך חדש.


בהצלחה
 

bris

משתמש סופר מקצוען
תודה , אבל נא לציין מקור

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/841/242.html

אתה הרי לא היית רוצה שיעשן העתק/הדבק לכתבה שעמלת עליה הרבה בלי לתת שום קרדיט ?

ובנוסף זה כתבה די שנה (שנתיים וחצי...) הרבה השתנה מאז.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מאז נכנס בין היתר הLED.

היה מאוד טוב אם היו משתפים כאן אחד את השני בחדשות חומרה.
והייתי שמח לשמוע על כזה אתר חילופי לפחות (hwzone מוכר לי, אבל הוא ממש לא עונה על ציפיותיי בנושא חומרה. זה גם אתר כבד ולא נוח).
 

A JERBI

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י system;568406:
מסך מרובע - את מסכים המרובעים בפורמט 4:3 מעדיפים כל המשתמשים בתוכנות גראפיקה והנדסה כמו אוטוקאד ופוטושופ וזאת משום שבפורמט הזה התמונה מוצגת באופן מדוייק יותר ואינה "נמתחת לצדדים" כמו בפורמט 16:9,רוב הדגמים הנמכרים בפורמט 4:3 הם ה-19" וה-20"
לא הבנתי, אם המסך מוגדר נכון הרווחתי מקום על המסך, והונה אינה נמתחת לצדדים!
 

system

משתמש רשום
שוב אני מודה לכם שהבאתם את המקור למדריך זה שהבאתי מתוך מאגר של מדריכים הנמצאים אצלי,

יש לי עוד כמה מדריכים שאני מחפש להם מקור,

שנית, עדיין ההסבר במדריך זה על חלקי המסך שימושי וונמצא בכל מסך כמעט אפי' שהמדריך בן שנה וחצי.

אשמח תמיד אם תוסיפו עוד דברים שלא מופיעים במדריכים או תעשו מדריכים לבד
לרווחת המשתמשים

תודה לכם.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
א. ה LED לא ככ חשוב כמו שחושבים. מסכים טובים (כמו סידרת ה ULTRASHARP של דל) יהיו טובים גם בלי LED (עע ה 2209WA) ומסכים גרועים יכולים להיות גם עם LED. הם יהיו אולי דקים ואסתטיים אבל איכות התמונה לא חייב שתהיה טובה.
ה LED הוא אמצעי של שיטת תאורה אחורית (או צדדית), להבדיל מהפלורסנט שהיה נהוג במסכים הקודמים (ועדיין קיים בהרבה). שניהם מבוססים על טכנולוגית LCD (להבדיל ממסכי AMOLED למשל שיש להם תאורה עצמאית ).
דווקא רוב המסכים המקצועיים בשוק עדיין לא LED. קשה יותר לעשות LED IPS - בגלל פיזור האור השונה, אולי זה עניין של זמן ואולי לא יטרחו לעשות את זה בכלל.
ב. בגלל משפט פיתגורס חישוב פשוט יעלה שמסך עם אורך אלכסון קבוע יתן פחות שטח בסמ"ר ככל שהיחס בין הצלעות יגדל . דהיינו שטח המסך בס"ר של מסך שנקרא "מרובע" (הוא לא באמת מרובע אלא יחס של 4:3) יהי גדול בכ 7 אחוז ממסך רחב רגיל (16:10).
למי שמתקשה עם החשבון אני יכול לפרט.
ג. וכן, הסיבה העיקרית למעבר לתצוגות רחבות יותר ויותר של התעשייה היא בעיקר עלויות ייצור נמוכות יותר , גם בגלל ששטח המסך קטן ביותר ברוחב נתון (- עע סעיף ב) וגם בגלל שאפשר ל"גזור" יותר פאנלים של LCD מ"ופל" סיליקון בתהליך הייצור.

Bennie Budler, product manager of IT products at Samsung South Africa, confirmed that monitors capable of 1920x1200 resolutions aren't being manufactured anymore.

“It is all about reducing manufacturing costs. The new 16:9 aspect ratio panels are more cost effective to manufacture locally than the previous 16:10 panels,” Budler said.
 

bris

משתמש סופר מקצוען
עכשיו הסתכלתי במאמר , הווא רצוף אי דיוקים מזעזעים . אין שום התייחסות לצורה שבה מודדים ניגודיות (דינמית סטטית) אין התייחסות ל GAMUNT. בלי רמה. אם היה לי זמן...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה