כללי לעצור את התופעה העצובה והמבישה

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
תהליך שלוקח שנים ברחבי העולם עד שהוא מתעורר,
רוקם עור וגידים בחממה נפלאה זו בשנתיים שלוש...
מחמאה לא רעה בכלל.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
רגע אני לא מבין משהו, אם אני רוצה לעשות לי לוגו ואני לא יודע אם הגרפיקאי יעשה לי משהו טוב זה מפחיד להתחייב תשלום מלא על משהו שאולי אני לא ישתמש איתו בכלל..

מה עושים?
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פופקו;525674:
רגע אני לא מבין משהו, אם אני רוצה לעשות לי לוגו ואני לא יודע אם הגרפיקאי יעשה לי משהו טוב זה מפחיד להתחייב תשלום מלא על משהו שאולי אני לא ישתמש איתו בכלל..

מה עושים?


בוחרים מעצב על פי תיק העבודות שלו.
אם הוא עיצב 50 לוגואים שאהבת, מה הסיכוי שדווקא את הלוגו שהוא יעצב לך לא תאהב?

מעבר לכך, עושים מראש תיאום ציפיות מדוקדק לגבי מה אתה רוצה בלוגו.
מסכימים מראש שהוא שולח לך מספר אפשרויות לבחירה (אני תמיד מספקת 3 סקיצות שונות ללוגו).
בצורה כזו הסיכויים לפספס הם די קטנים.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני לא ממש קשור לתחום, אעפ"כ יש לי מה להציע לך פופקו:
תילך לאחד יוקרתי שאין ספק שירצה אותך, ותשלם בהתאם.
למה?
כי תצא מזה בזול... עם לוגו טוב מאוד ועם שירות V.I.P ...
הקש את הדילמה הזאת לנושא הזה בעריכת וידאו שם דעתך מפורסמת בנושא, זה די דומה.
אמנם לוגו מוצלח הולך פחות עם המקצוענות מאשר שם.
 

שמים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
ועוד נקודה חשובה.
גם בלי להשוות לבעלי מלאכה ומקצועות אחרים:
לו יצוייר שאותו גרפיקאי היה עובד כשכיר במשרדו של הלקוח, והלקוח היה מבקש ממנו סקיצות. היעלה על הדעת שהוא יעבוד ללא משכורת משך שעות ארוכות?
ומה יקרה אם הבוס לא יאהב את זה?
יעבדו על זה עוד ועוד עד שיגיעו לתוצאה הרצויה, מתוך הבנה שאם הגרפיקאי התקבל לעבודה הוא מתאים לה, וצריך להמשיך איתו. במקרה הגרוע ביותר הגרפיקאי יפוטר, אך יקבל את משכורתו גם על שעות אלו, ויותר, (לא רוצה להוסיף "והרבה יותר" כי יש הרבה חולקים על זה, אבל זה נושא בנפרד.) למרות שהעבודה לא הניבה פירות.
וזה מקובל על פי כל הגיון.
האם בגלל שהגרפיקאי במקרה זה השקיע בעצמו בסטודיו, והלקוח לא רואה בעיניו את השעות וההשקעה וכו' - הוא אמור לעבוד אפילו ללא שכר מינימום???
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
אוקיי אז הסיכום הוא כזה, בוחרים מישהו שהוא תותח, אומרים לו, אני בטוח ייקח אחת מהסקיצות שלך, פליז אל תאכזב, הוא עושה 3 סקיצות, בוחרים אחת ומתקדמים...

אוקיי- אז על מה כל הבלאגן?

כנראה שמדובר באנשים, כלומר הלקוחות, חוששים שייצא משהו שהם לא אוהבים, ולכן חייבים לסגור את הקו הזה בהתחלה, ולהגיע אם הלקוח להסכמה שהוא ראה את תיק העבודות ובוודאי שהוא ייקח סקיצה אחת השאלה היא איזה...
אני פשוט חושב שהלקוחות חוששים להתאכזב, ולכן צריך לטעת בהם ביטחון בך בין אם זה ע"י תיק עבודות איכותי, או ע"י לשון חלקה שמאחוריה יש אמת כמובן.
אבל אם זה לקוח שיודע שאתה תותח ומרגישים את זה, והוא אומר, "אני רוצה סקיצה סתם בלי לשלם ויש סיכוי שאני לא אעשה את זה אצלך, אתה פשוט שפן הנסיונות שלי...", אני חושב שברור ופשוט שחייבים להראות לו את הצד הלא נקי של הדלת..., ולהסביר לו כמו שאמרו בהתחלה שאין דבר כזה "סקיצה לכתובת מסויימת כשעולים על מונית..."

תחשבו אצלינו בעריכת וידאו אין בכלל כזה מושג סקיצה כמעט, מכיוון שהעבודות מאוד מורכבות, יש רק עבודה אחת, והוא חייב לסמוך עליך במאה אחוז, ובסכומים יותר גדולים מגרפיקה (העבודות יותר מעטות כמובן), ובכ"ז סומכים עליך.
אבל בגרפיקה שאתה גם נותן לו דוגמאות לבחור והוא גם יודע שאתה תותח, אני לא חושב שצריכים להיות יותר נחמדים מזה ללקוח, וזה כבר די והותר.

נ.ב. שיטה טובה שיש לי שגורמת לי אי פחד מאיבוד לקוחות וכמובן שהיא נועדה בעיקר לתת לי ביטחון למחירים גבוהים וללא התחנפויות מיותרות עובדת ככה.
ברגע שמתקשר לקוח שהוא רוצה משהו ותדעו לכם שמדובר לפעמים בסכומים של 5000 ש"ח ויותר, אני יוצא מנקודת הנחה ש90 אחוז זה סתם עובר אורח, והוא יילך לעורכת וידאו מתחילה, שתיקח לו 1500 שקל על עבודה של שבוע ויותר, ומשום כך פשוט כמעט לא אכפת לי ואינני להוט אחריו, וזה נורא מוסיף בסיגנון הדיבור שלנו בטלפון -
אני מדבר בצורה ברורה, שולח לו תיק עבודות, מתמחר כראוי, ויודע שרוב הסיכויים שהוא לא ייקח את זה, לא בגלל שהההגיון ככה אומר , אלא כי אני מדמיין את זה ככה, שהוא יגיד- לא!.
בפועל רוב הפעמים דווקא מכיוון שהם שומעים את הסכום היקר הם מבינים ומעריכים את זה, ו- 70 אחוז מהשיחות נסגרות בחיוב ובהמשך והסוף טוב.
אבל הכי חשוב זה לזכור שלא צריך את הלקוח, ורק אז , רק אז, בוקע מגרונינו קולו של ההיגיון הכלכלי, ולא קולו של הרגש שחושש מאיבוד לקוח אך גורם לנו לאבד פרופורציות ולהוריד מחירים בצורה לא הגיונית.
אם תרצו לדעת - לדעתי זו אחת הסיבות שעסק שיש לו מזכירה שאומרת את המחירים, ולה לא אכפת מהם בכלל, כי היא רק המזכירה -העסק מצליח בדר"כ, ויוצר לו שם טוב, מקצועי, ולא של מתחילים.

בהצלחה לכולנו :)
 

שלמה

משתמש מקצוען
אני חושב שיש כאן קצת אי סדר.
יש להפריד בין לקוח שמחפש גרפיקא/ית שיעצב לו לוגו. כאן זה המקום המתאים להראות לו תיק עבודות שיתרשם מהיצירתיות ומהמומחיות של הגרפיקא/ית.
בשום פנים ואופן לא הייתי בונה משהוא בשביל לקוח על מנת ש"יסכים" לעבוד איתי.

יש לקוח שכבר החליט מי הגרפיקא/ית ובע"ה הוא יקבל גם לוגו שיענה לשביעות רצונו, רק שהוא לא סגור על סגנון של לוגו וכו' . כאן זה המקום המתאים ליצור לו כמה סקיצות של לוגואים, שממנו יבנה את הלוגו המבוקש. כך שבתשלום עבור הלוגו שהזמין, יגולם כל הנסיונות וכו'.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י פופקו;525697:
אם תרצו לדעת - לדעתי זו אחת הסיבות שעסק שיש לו מזכירה שאומרת את המחירים, ולה לא אכפת מהם בכלל, כי היא רק המזכירה -העסק מצליח בדר"כ, ויוצר לו שם טוב, מקצועי, ולא של מתחילים.

מאוד מסכים עם הנקודה הזו.

כמי שמופקד על עסק שאינו בבעלותי, אני מסוגל להתייחס בשוויון נפש לאפשרות שלקוח יחליט לא לעבוד איתנו.
אמנם יש לי אינטרס מובהק למכור ולייצר הכנסה, אבל הרבה יותר קל לי לעמוד על שלי ולא להתקפל מול כל לקוח.
ואכן אני רואה בעיניים איך הגישה הזו משרה על הלקוחות תחושה של ביטחון ואמינות. והרציניים מביניהם, בסופו של דבר אינם נרתעים מכך, אלא אדרבא, זה מניע אותם לסגור עסקה.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י שלמה;525712:
יש לקוח שכבר החליט מי הגרפיקא/ית ובע"ה הוא יקבל גם לוגו שיענה לשביעות רצונו, רק שהוא לא סגור על סגנון של לוגו וכו' . כאן זה המקום המתאים ליצור לו כמה סקיצות של לוגואים, שממנו יבנה את הלוגו המבוקש. כך שבתשלום עבור הלוגו שהזמין, יגולם כל הנסיונות וכו'.

ודאי שסקיצות הן חלק מתהליך העבודה הראוי והלגיטימי בין מעצב ללקוח.
אבל רק אחרי שנחתם חוזה עבודה ובמסגרת שיתוף הפעולה ביניהם, שעליו הלקוח משלם מחיר מלא.

כל השרשור עוסק כאן בנושא אחר - לקוח שטרם סגר על התקשרות עם המעצב ומבקש סקיצה חינם על מנת להתרשם אם "מתחשק לו" לעבוד עם המעצב.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י naamah;525735:
ודאי שסקיצות הן חלק מתהליך העבודה הראוי והלגיטימי בין מעצב ללקוח.
אבל רק אחרי שנחתם חוזה עבודה ובמסגרת שיתוף הפעולה ביניהם, שעליו הלקוח משלם מחיר מלא.

כל השרשור עוסק כאן בנושא אחר - לקוח שטרם סגר על התקשרות עם המעצב ומבקש סקיצה חינם על מנת להתרשם אם "מתחשק לו" לעבוד עם המעצב.


אני לא מבין, התיק עבודות לא מספיק לו?, והוא רוצה עבודה פרטית לעצמו (שבמילים יפות נקראת -סקיצה) בלי לשלם???

תגידו אתם שמים לב כמה אהבלים אתם יוצאים?

אם עד היום הערכתי גרפיקאים (טובים), כנראה שממש לא נשארו עוד הרבה - וחבל.
 

תקשורת

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נעמה לא אמרה אמרה שצריך לתת לו את זה ולצאת אהבלים...
היא רק הגדירה שוב את הבעיה והוציאה מכלל הגזלנים והאבלים את אלו שנותנים סקיצות אחרי סגירת חוזה-


כדי לעשות סדר בבלגן ובשרשור הארוך הייתי ((וגם מקצת דעתי בנושא) הייתי מסכמת פה ענינים, אבל זה ארוך מדי לעכשיו.
אולי בשישי אחרי צהריים אוכל לעשות זאת, לא בזמן העבודה

אבל בכ"א רק מילה לנטע שפתחה את הנושא- את גדולה!!! אין עליך
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פופקו;525749:
אני לא מבין, התיק עבודות לא מספיק לו?, והוא רוצה עבודה פרטית לעצמו (שבמילים יפות נקראת -סקיצה) בלי לשלם???

תגידו אתם שמים לב כמה אהבלים אתם יוצאים?

אם עד היום הערכתי גרפיקאים (טובים), כנראה שממש לא נשארו עוד הרבה - וחבל.


לא הבנת.
וכנראה שזה בגלל שאתה לא עוסק בעיצוב אלא בעריכת וידאו.
בעריכת וידאו אין סקיצות, יש עבודה אחת וגמרנו.

בעיצוב גרפי, כחלק מתהליך העבודה הרצוי, הנכון והלגיטימי, מגישים ללקוח מספר סקיצות לבחירתו (לעיתים 2, לעיתים 3), מתוך הבנה שיש יותר מפיתרון אחד מושלם לבריף.
במקרים אחרים לא מגישים מספר סקיצות לבחירה, אבל מאפשרים ללקוח להגיד "מה שהצעת לא נראה לי מסיבות XYZ, בוא ננסה כיוון חדש". כמובן שבחוזה מראש מגדירים את מס' הסקיצות האפשרי, זה חייב להיות תחום ומוגבל ולא תהליך אינסופי.

כך עובדים מעצבים בכל העולם.
הקובלנה היא רק על אלה שמתחילים להנפיק סקיצות עוד לפני שנסגר חוזה.
ההבדל הוא שכאשר אנחנו במסגרת של חוזה חתום, בסופו של דבר הלקוח יהיה מחוייב לבחור את אחת הסקיצות שהגשנו, בעוד שללא חוזה הוא יכול לזרוק הכל לפח וללכת למעצב הבא שיעשה לו את זה בשקל תשעים.
 

vj

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י naamah;525528:
אין דבר כזה לא מעוניין לשלם.
יש מקצועות בהם משלמים על תוצר פיזי במידה וקונים אותו, ויש מקצועות בהם משלמים על העבודה שבוצעה, לא משנה אם שלמים עם התוצר הסופי או לא. עיצוב גרפי משתייך לחלק השני של המקצועות.

הבה נצייר מצב דמיוני בו שלום הבית של מר וגברת לופוחובסקי התערער, והם החליטו לפנות לייעוץ זוגי אצל יועץ מומחה, עליו קיבלו המלצות ממספר מקורות. הם יושבים אצל אדון יועץ מספר פגישות, מקבלים עצות חכמות פרי נסיונו רב השנים. כעבור מספר פגישות ועוד לפני זמן העברת התשלום, מר וגברת לופוחובסקי מחליטים, לא עלינו, להתגרש זה מזה.
אדון יועץ מגיש להם חשבונית על שירותיו, האם יסרבו לשלם רק מפני שבשרוה התחתונה, הייעוץ שלו לא הועיל להם לשקם את שלום הבית?
לא, זה לא יעלה על הדעת, נכון?

זה מזכיר לי שהלכתי לנטורפתית עם הבת שלי, ושאלתי אותה : ואם זה לא יעזור? אז היא אמרה לי, תראי זה הטיפול, , זה כמו שאת הולכת לרופא אחר.

ד"א: זה הרבה פעמים לא עוזר ואנחנו משלמים!
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י naamah;526237:
לא הבנת.
וכנראה שזה בגלל שאתה לא עוסק בעיצוב אלא בעריכת וידאו.
בעריכת וידאו אין סקיצות, יש עבודה אחת וגמרנו.

בעיצוב גרפי, כחלק מתהליך העבודה הרצוי, הנכון והלגיטימי, מגישים ללקוח מספר סקיצות לבחירתו (לעיתים 2, לעיתים 3), מתוך הבנה שיש יותר מפיתרון אחד מושלם לבריף.
במקרים אחרים לא מגישים מספר סקיצות לבחירה, אבל מאפשרים ללקוח להגיד "מה שהצעת לא נראה לי מסיבות XYZ, בוא ננסה כיוון חדש". כמובן שבחוזה מראש מגדירים את מס' הסקיצות האפשרי, זה חייב להיות תחום ומוגבל ולא תהליך אינסופי.

כך עובדים מעצבים בכל העולם.
הקובלנה היא רק על אלה שמתחילים להנפיק סקיצות עוד לפני שנסגר חוזה.
ההבדל הוא שכאשר אנחנו במסגרת של חוזה חתום, בסופו של דבר הלקוח יהיה מחוייב לבחור את אחת הסקיצות שהגשנו, בעוד שללא חוזה הוא יכול לזרוק הכל לפח וללכת למעצב הבא שיעשה לו את זה בשקל תשעים.

אופס... דווקא את זה הבנתי :)
מה שלא הבנתי (ועל זה הדיון כאן) זה באמת איך אפשר להתחיל לעבוד על סקיצות שעות, בידיעה שכשלא סגרת איתו חוזה יש מצב שהוא פשוט סתם נתן לך לעבוד, אני פשוט הזדעזעתי שיש אנשים שמוכנים לעבוד חינם ללא איזה חתימת חוזה שבסופו של דבר כן תהיה עבודה משותפת על אחת מהסקיצות.
בקיצור אני כן מבין ת'היגיון לעשות אפילו 5-10 סקיצות אם בסופו של דבר העבודה תהיה משותפת ואחת מהסקיצות חובה שתיבחר!
אך לא הבנתי את אלה המצודדים (אם יש בכלל?) בדעה שגם אם הלקוח לא סגר שום חוזה על אחת מהסקיצות, אלא סתם רוצה לעניין לעצמו ת'חיים ולחפש סגנונות שונים עד שהוא יהיה מרוצה, ובלי לשלם על כך שקל... מה זה שוק "טעימות"?
 

dvdhll

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
רק נקודה אחת שלא ראיתי שבאה לידי ביטוי בתגובות: שאלו פה מה עם הצד של הלקוח, ואם הוא לא יאהב את זה?
ובכן, הטבע האנושי הוא כזה שאנחנו אוהבים יותר דברים ששילמנו עליהם. כשאתה קשור למשהו, אתה מסוגל לאהוב אותו. כשאינך מחויב, אתה מתלבט ומסתפק ופוזל הצידה.
לכן הסיכוי שלקוח יאהב סקיצה שהוא שילם עליה הרבה יותר גדול. זה (גם) לטובתו.
משעה שהבנתי את זה, נהיה לי הרבה יותר קל לשלם על דברים: אני פשוט יודע כמה זה חוסך לי זמן והתלבטויות (ששווים גם הם כסף), ומעלה את תחושת הערך של מה שקיבלתי.
 

סטודנטית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אורה;525560:
בלי לחוות דעה,
דווקא אני שמעתי שבאולמות יוקרתיים הלקוח מגיע ל"טעימות" לפני הזמנת תפריט לארוע. דהיינו הזוג מפנה ערב, ומגיע לאולם שם מגישים לפניו מכל ההצע שניתן להזמין. ההורים וגם החתן או הכלה טועמים מכל הסוגים ומחליטים מה להזמין, זה כולל יותר מתפריט של חתונה אחת... ואפשר לצאת משם שבעים למשך יומיים...

לטעימות באולם מוזמנים רק אחרי שסגרו אירוע!!!(ימים בודדים לפני האירוע)ואם יבטלו אותו ישלמו קנס.....לא כל מי שרוצה לברר על אירוע באולם מוזמן לטעימות!
 

Boaz sharon

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
נכתב ע"י סטודנטית;529744:
לטעימות באולם מוזמנים רק אחרי שסגרו אירוע!!!(ימים בודדים לפני האירוע)ואם יבטלו אותו ישלמו קנס.....לא כל מי שרוצה לברר על אירוע באולם מוזמן לטעימות!

הדוגמא של הטעימות ממש לא מתאימה כאן, כי כשמזמינים אירוע לכ500 איש בסכום ממוצע של 50,000 ₪, בעל האולם אפילו לא מרגיש את המנות שאוכלים אצלו במסגרת הטעימות.
כשמכינים סקיצות ללקוח זה בד״כ כבר 80% מהעבודה. יש הבדל עצום
 

ml2

משתמש רשום
כל הרעיון של האשכול הזה הוא על סקיצות שהלקוח מקבל לפני שהוא סגר על חוזה.

אבל מה קורה אם חתמנו חוזה, אבל לא צוין במפורש כמות הסקיצות, כמו שקרה לי עם לקוחה שעיצבתי לה ספר, עשיתי לה 3 סקיצות שונות לכריכה, והיא לא אהבה שום דבר אח"כ עשיתי לה עוד 3 אחרים וגם אותם היא לא רצתה...

אני מצרפת פה דוג' לאימיילים שקיבלתי ממנה:
יש לך כח לנסות עוד משהו?
העיצוב הראשון שלך של הפרחים היה טוב יותר - רק לשנות צבעים. ואולי לא פרחים???
תנסי גוון ורוד יותר בהיר-יותר פסטלי, וגם הכיתוב בבורדו- ננסה גם גוון אחר?
האם ניסית גם את שאר התמונות? בתמונה זו אין אופי. אולי תנסי תמונה אחרת?
קיבלתי. הקודם יותר טוב. אבל אני עדיין לא מרוצה.

אתם מבינים? הלקוחה פשוט לא מרוצה!
יצא שעשיתי לה אולי 13 סקיצות ודוג' שונות!
בסופו של דבר היא בחרה משהו, אבל הרגשתי שהיא לא יצאה מספיק מרוצה. ומלכתחילה גם סיכמנו שאני יעשה את אותה כריכה גם באנגלית, אבל היא כבר לא חזרה אלי...
אז מה עושים? יש אפשרות להגיד ללקוח: סליחה התחרטתי המחיר הוא אחרת ממה שסיכמנו?
ומה עם תיקונים שלקוחות מבקשים אין ספור פעמים?
גם על זה צריך לחתום מלכתחילה?
ודרך אגב המחיר שלקחתי לה היה באמת נמוך, ממש לא הרגשתי שקיבלתי תגמול הולם על העבודה שלי, רק שאני פשוט בתחילת הדרך, למדתי את הלקח...
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י ml2;529926:
כל הרעיון של האשכול הזה הוא על סקיצות שהלקוח מקבל לפני שהוא סגר על חוזה.

אבל מה קורה אם חתמנו חוזה, אבל לא צוין במפורש כמות הסקיצות, כמו שקרה לי עם לקוחה שעיצבתי לה ספר, עשיתי לה 3 סקיצות שונות לכריכה, והיא לא אהבה שום דבר אח"כ עשיתי לה עוד 3 אחרים וגם אותם היא לא רצתה...

אני מצרפת פה דוג' לאימיילים שקיבלתי ממנה:
יש לך כח לנסות עוד משהו?
העיצוב הראשון שלך של הפרחים היה טוב יותר - רק לשנות צבעים. ואולי לא פרחים???
תנסי גוון ורוד יותר בהיר-יותר פסטלי, וגם הכיתוב בבורדו- ננסה גם גוון אחר?
האם ניסית גם את שאר התמונות? בתמונה זו אין אופי. אולי תנסי תמונה אחרת?
קיבלתי. הקודם יותר טוב. אבל אני עדיין לא מרוצה.

אתם מבינים? הלקוחה פשוט לא מרוצה!
יצא שעשיתי לה אולי 13 סקיצות ודוג' שונות!
בסופו של דבר היא בחרה משהו, אבל הרגשתי שהיא לא יצאה מספיק מרוצה. ומלכתחילה גם סיכמנו שאני יעשה את אותה כריכה גם באנגלית, אבל היא כבר לא חזרה אלי...
אז מה עושים? יש אפשרות להגיד ללקוח: סליחה התחרטתי המחיר הוא אחרת ממה שסיכמנו?
ומה עם תיקונים שלקוחות מבקשים אין ספור פעמים?
גם על זה צריך לחתום מלכתחילה?
ודרך אגב המחיר שלקחתי לה היה באמת נמוך, ממש לא הרגשתי שקיבלתי תגמול הולם על העבודה שלי, רק שאני פשוט בתחילת הדרך, למדתי את הלקח...


זה הנקודה!
ברגע שמס' הסקיצות אינו מוגבל, היא כל הזמן חוששת מה היא תפסיד אם היא לא תנסה עוד משהו שאולי יהיה יותר יפה.
כשהמספר מוגבל היא מתמקדת במה שיש ואותו מתאימה לציפיות שלה.
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ml2 - זה כזה סגנון של אנשים...
ועליהם ייאמר - או שמור מרחק, או עשה חוזה פרטני עד גיחוך.
אבל צוחק מי שצוחק אחרון...

יישר כוח שלא איבדת את עצבייך עדיין,
אם אכן לא איבדת אותם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה