זה פשוט מה שהיה מתאים לסופר בראש, זה מה שהוא תכנן, אז דקותיה\שניותיה של הדמות נקצבו במדוייקבדיוק נתקלתי בדוגמא מעניינת: דמות נורת (לרוב לא בראשה) ורגע אחרי שסיימה להגיד את בקשתה האחרונה, היא הולכת לבית עולמה בדיוק מושלם.
זה פשוט מה שהיה מתאים לסופר בראש, זה מה שהוא תכנן, אז דקותיה\שניותיה של הדמות נקצבו במדוייקבדיוק נתקלתי בדוגמא מעניינת: דמות נורת (לרוב לא בראשה) ורגע אחרי שסיימה להגיד את בקשתה האחרונה, היא הולכת לבית עולמה בדיוק מושלם.
אני יודע, אבל אם מטרת הפורום לעורר בין היתר על דיוק בתחקיר, מומלץ לבדוק (ואגב אני בדקתי) כמה זמן נשאר לאדם במצב הזה (ל"ע)...זה פשוט מה שהיה מתאים לסופר בראש, זה מה שהוא תכנן, אז דקותיה\שניותיה של הדמות נקצבו במדוייק
בזה דווקא כן נתקלתי.2. הדמות מתחילה לומר את הבקשה האחרונה שלה ומתה לפני שהספיקה להשלים אותה או לומר בכלל.
דווקא כבר נתקלתי בשלושתם.אני יודע, אבל אם מטרת הפורום לעורר בין היתר על דיוק בתחקיר, מומלץ לבדוק (ואגב אני בדקתי) כמה זמן נשאר לאדם במצב הזה (ל"ע)...
זה גם יכול לייצר טווסיטים מעניינים:
1. הדמות לא הספיקה לומר כלום ומתה.
2. הדמות מתחילה לומר את הבקשה האחרונה שלה ומתה לפני שהספיקה להשלים אותה או לומר בכלל.
3. קומדיה - "אופס, אני רואה שיש לי עוד זמן... אז תגיד מי ניצח במשחק אתמול?..."
וכו', וכד', כיד הדמיון.
מי אמר שזאת שאלה של זמן? אם הולכים על אמינות עד הסוף - זאת גם שאלה של יכולת (נתיב אוויר חסום, בעיה נשימתית...)אני יודע, אבל אם מטרת הפורום לעורר בין היתר על דיוק בתחקיר, מומלץ לבדוק (ואגב אני בדקתי) כמה זמן נשאר לאדם במצב הזה (ל"ע)...
סליחה? מוחה בתוקף בשם הנשים שרוצות לקרוא עוד כמה דברים אחריםהנשים בלאו הכי רוצות לקרוא רק דרמות משפחתיות בהן הגיסה משוויצה בבגד היוקרתי והשנייה במוס אגוזים מעללף.
4. האמין ביותר שפגשתי - דמות שמצליחה להגיד שברי מילים ואחר כך מנסים לשבור את הראש ולהשלים אותן למשפט הגיוני.זה גם יכול לייצר טווסיטים מעניינים:
1. הדמות לא הספיקה לומר כלום ומתה.
2. הדמות מתחילה לומר את הבקשה האחרונה שלה ומתה לפני שהספיקה להשלים אותה או לומר בכלל.
3. קומדיה - "אופס, אני רואה שיש לי עוד זמן... אז תגיד מי ניצח במשחק אתמול?..."
וכו', וכד', כיד הדמיון.
אם זה אכן המצב, זו ראייה ניצחת לטענה של @הגיבן (ת) בעניין חוסר האינטלגנציה החמור של הסופרים ביחס לקוראים.מקוצר הזמן קראתי ברפרוף את תגובות קודמיי (הגם שנראה שיש בחלקם תובנות רבות וחשובות).
אני תוהה, האם סופרי המתח בציבור החרדי לא מגדירים מראש את קהל קוראיהם על פי החלוקה דלהלן:
ילדים עד גיל 12 - קומיקס בלבד (רצוי עיבוד של שמואל ארגמן)
גיל 12 עד גיל 16 - קהל היעד העיקרי
גברים בני 16 עד החתונה מתחלקים לשניים:
הבחורים השמרנים - שוקדים בעולמה של תורה (בשביל ביה"ז, הרמה מספקת בהחלט)
הבחורים הפתוחים יותר בלאו הכי מעדיפים לקרוא את לי צ'יילד ודן בראון.
כנ"ל גם לאחר הנישואין.
הנשים בלאו הכי רוצות לקרוא רק דרמות משפחתיות בהן הגיסה משוויצה בבגד היוקרתי והשנייה במוס אגוזים מעללף.
אם כך -למה להשקיע??
אינני יודע האם המצב הוא כך.אם זה אכן המצב, זו ראייה ניצחת לטענה של @הגיבן (ת) בעניין חוסר האינטלגנציה החמור של הסופרים ביחס לקוראים.
אולי זה דיון נפרד, אבל אם ספר הוא טוב ומושקע ויש בו חידוש, למה באמת שלא יימכר? כלומר מה יכולות להיות הסיבות שיגרמו לו להיכשל ועוד באקלים ספרותי שיש בו ז'אנרים מועטים מאד?בסופו של יום, הביקורת יש לה מקום חשוב, אבל ישנה גם המציאות.
מי יקרא את הספר הנ''ל? מי יהיה זה שישקיע את מיטב כספו ויוציא ספר שלא יכסה את ההוצאות וישאר עם חובות?!
אם את מדברת על נחשון, אני דווקא חושבת שסופר טוב שינצל את המומנטום ויקפוץ למים (קרי מותחנים המיועדים למבוגרים) יכול להצליח מאד - ולו רק מהסיבה שאין לו כמעט במי להתחרות.הרי בפועל נראה שיש צורך בשינוי, ולא תמיד יהיה נחשון שיקפוץ למים - וגם אם כן, סביר להניח שבימינו אנו, בנושא זה, הוא יטבע...
זאת הכללה רצינית בעיני. זה שיש חלק בציבור שמעדיף נישה ספציפית מאד (כי זה מה שיש ברוב המקרים...) לא אומר שאין חלק גדול שיאהב נישות אחרות. וחוץ מזה יש גם את עניין ההרגל.ניסיוני, קראתי מותחן פסיכולוגי (לא חרדי כמובן), התיאורים והסיטואציות גדולים מידי על הציבור שלנו לדעתי, לא כולם מספיק יבינו ויש כאלו שזה יהיה יותר מידי עבורם, מידי זר, מידי קשה וכו'
ספציפית זה דווקא מובן בעיני. מצאו להם נישה טובה שגם תכניס להם קצת, למה לא? רק שאז המטרה היחידה שדורשת שיפור תמידי היא להוציא ספר נוסף לפורים או פסח ולהצליח להגדיל מכירות. ואז כמובן אין שום צורך לקיים דיון כזה בקהילת כתיבה, אולי בפורום שיווק ומכירות (יש דבר כזה?)אני לא מעודדת להוציא עבור הכסף, ממש לא.
נכון. ביקורת באמת מציבה רק מראה. אולי באמת תפתחי על זה דיון נפרד יהיה מעניין לשמוע את הרעיונות.מעניין אותי מה הפרקטיקה, כי ביקורת ניתן להביע אבל מה עם פתרונות?
האמת היא שיש פה נקודה, כי אם יש מעט ז'אנרים לכאורה זה אמור להצליח - אבל האם יש ביקוש?אולי זה דיון נפרד, אבל אם ספר הוא טוב ומושקע ויש בו חידוש, למה באמת שלא יימכר? כלומר מה יכולות להיות הסיבות שיגרמו לו להיכשל ועוד באקלים ספרותי שיש בו ז'אנרים מועטים מאד?
בהתאם למה שאמרתי קודם לכן, מי יקרא אותו? מה הגודל של קהל היעד?אם את מדברת על נחשון, אני דווקא חושבת שסופר טוב שינצל את המומנטום ויקפוץ למים (קרי מותחנים המיועדים למבוגרים) יכול להצליח מאד - ולו רק מהסיבה שאין לו כמעט במי להתחרות.
אני מסכימה שאכן יש כאלו שעל אף שהספר לא היה איכותי במיוחד הוציאו מהדורה נוספת, וזה בגלל שכמו שאמרנו - קהל היעד הוא נוער בעיקר ורמות שונות של איכות יכולות להתאים לטווח גילאים רחב יותר במה שנקרא 'נוער'.סליחה שאני אומרת אבל קראתי ספרים שמפאת כבוד סופריהם לא ציינתי את שמם כאן, ולהפתעתי הרבה התברר לי שהם הצליחו למכור גם מהדורה שנייה! ואם אלו הצליחו לעשות את זה, אני לא חושבת שסופר שינסה להיות קצת יותר טוב יכשל עד כדי כך...
בדיוק ההרגל הוא מה שמציב את הסיכון למי שינסה לעשות את השינוי, אני מאמינה שאם כמה סופרים ירימו את הכפפה ויוציאו כמה ספרים בסגנון בו זמנית, או אפילו ספר אחד עם מהלך שיווקי טוב אולי יצליחו כאן - אבל שוב מגיעים לסוגיית הסיכון והמימון של המהפך החיובי הזה.זאת הכללה רצינית בעיני. זה שיש חלק בציבור שמעדיף נישה ספציפית מאד (כי זה מה שיש ברוב המקרים...) לא אומר שאין חלק גדול שיאהב נישות אחרות. וחוץ מזה יש גם את עניין ההרגל.
אני אשמח, ואע"פ שאני לא טכנופובית, משום מה אני לא יודעת איך לפתוח כאן דיון בפרוגנכון. ביקורת באמת מציבה רק מראה. אולי באמת תפתחי על זה דיון נפרד יהיה מעניין לשמוע את הרעיונות.
המשפט הזה מעלה לי שתי שאלות מעניינות...אבל כמה נשים ילכו לקרוא מותחן פסיכולוגי/משפטי מאשר לקרוא ספר רגש איכותי מסופרת מוכרת?
כי הוא לא קיים עדיין. איך תצליחי לדמיין אותו?...אני לא מצליחה לדמיין מותחן רצח במגזר החרדי, פשוט לא מצליחה,
להוציא ספר ועוד בפעם הראשונה זה כמעט תמיד לקחת סיכון. בעצם כמעט כל שלב של התקדמות בחיים דורש לקיחת סיכונים ברמה כלשהי...אבל שוב מגיעים לסוגיית הסיכון והמימון של המהפך החיובי הזה.
האפשרות נמצאת בראש הדף של קהילת כתיבה.אני אשמח, ואע"פ שאני לא טכנופובית, משום מה אני לא יודעת איך לפתוח כאן דיון בפרוג
קראתי את מירב התגובות ועלתה בי השאלה הזו מספר פעמים - האם במצב שמישהו היה מרים את הכפפה ומנסה לעשות שינוי בז'אנר המתח במגזר החרדי ומוציא ספר מותחן פסיכולוגי, משפטי או כל סוגה אחרת - האם זה היה נוחל כישלון או הצלחה?
מעניין מאוד, אני יפתח על זה דיון בעז"ה ויתייג כאןיש ספרים כאלה. יש עוד מותחנים חרדיים שמפוזרים פה ושם לאורך תתי הז'אנר חוץ ממותחן פעולה, וחלק מהם טובים מאד. (האמת שרובם ישנים, מעניין לחקור).
אז אולי הסיבה למה היום הספרים הם כאלה לא קשורה לזה לחרדיות או לסיכון כספי, אלא שקהל היעד רוצה דווקא את הבינוניות? קריאה קלילה, שלא דורשת עומק מחשבתי ולא שואבת את הקורא לתוך הספר.
באחד מהדיונים באא"ר על ספר אפשר לראות את הקוראים מצביעים על טעויות/נפילות של הסופר, ומצד שני זה לא מוריד כחוט השערה מההערצה שלהם לסופר ולספר ולדמויות...
כנראה שאין הרבה שדורשים יותר, ולמיעוט הזה לא משתלם לכתוב. או שהאחוז הקטן מתוך המיעוט הזה שיכול ורוצה לכתוב - זה מה שתרם את הספרים שכבר יש על המדף, וזו הסיבה לגדילה הלא ניכרת של ספרים כאלה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: