דרוש מידע לימודי ניתוח התנהגות בסמינרים, בעד או נגד?

מצב
הנושא נעול.

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
מגוחך, בעיניי, שצוציקית בת 18-19, שעוד לא מכירה את החיים - הולכת ללמוד את זה.
היא גידלה פעם ילדים? הבינה במה זה כרוך? התחככה עם תלמידים? היא ילדונת בעצמה. בקושי סיימה את הטיפש עשרה שלה. מינימום של התאמה בין המקצוע להבשלה אישיותית.
עגבניות.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
מה אומרים, ממליצים ללכת או ש...
אשתי למדה בסמינר
התחילה לעבוד מיד כשסיימה
היא היית צוציקית
אבל בשנה אחרי לקחו אותה לעבודה קבועה
מגוחך, בעיניי, שצוציקית בת 18-19, שעוד לא מכירה את החיים - הולכת ללמוד את זה.
היא גידלה פעם ילדים? הבינה במה זה כרוך? התחככה עם תלמידים? היא ילדונת בעצמה. בקושי סיימה את הטיפש עשרה שלה. מינימום של התאמה בין המקצוע להבשלה אישיותית.
עגבניות.
אבל מאוד מגוחך שתלמידות צעירות ילמדו אותו.
במיוחד בתחום הזה ההתחככות עם התלמידים מאוד חשובה.
זו תאוריה מי מתאים
מי שיש לו את זה יצליח
ומי שלא
אז כשהוא מבוגר הוא משוכנע שהוא הכי טוב
ואז עדיף שיעבוד כצוציק שלא מאמין בעצמו
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
זו תאוריה מי מתאים
מי שיש לו את זה יצליח
ומי שלא
אז כשהוא מבוגר הוא משוכנע שהוא הכי טוב
ואז עדיף שיעבוד כצוציק שלא מאמין בעצמו
נו נו.
בדרך כלל הוא מאמין בעצמו גם כשהוא צוציק.
כשהאו מבוגר, לפחות יש לו ניסיון חיים - מה שא"א לומר בגיל הצעיר.
הדין זהה, אגב, ללימודי יועצת חינוכית. קטנטונת בת 20 (אולי עם תינוק, אולי גם זה לא) מסבירה להורים מבוגרים מנוסים איך לפעול עם המוז'ינקעלע שלה.
נו, באמת...
 

ספיידרמן

משתמש מקצוען
שנת נסיון ועבודה לצד מנתחת התנהגות שווה פי כמה מכמה שנות לימוד...
בא נשאל אתכם,
תעסיקו מנתחת התנהגות שיצאה הרגע מהלימודים, ויש לה תעודה.
או שתיקחו אישה עם נסיון חיים,/גידול ילדים/ עבודה לצד מנתחת כמו בגני תקשורת וכו'???
מבחינתי זה כמו ללמוד בסמינר הדרכת כלות...
זה מגוחך.
 

סטוכיומטריה

משתמש צעיר
בד"כ לסמינריסטיות יש ניסיון עם ילדים, אחים קטנים, הדרכה, התנדבות...
אם המורה טובה והתוכן נקי-למה לא?
כן, בת 20 מנתחת התנהגות.... אבל בת 20 מורה, ובת 20 רואת חשבון, ויותר מהכל- בת 20 אמא!!
אולי אני טועה... אבל כך נראה לי
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
בד"כ לסמינריסטיות יש ניסיון עם ילדים, אחים קטנים, הדרכה, התנדבות...
אם המורה טובה והתוכן נקי-למה לא?
כן, בת 20 מנתחת התנהגות.... אבל בת 20 מורה, ובת 20 רואת חשבון, ויותר מהכל- בת 20 אמא!!
אולי אני טועה... אבל כך נראה לי
איפה פגשת בת 20 מורה קבועה בכיתה? אמא למתבגרת? (תינוק בד"כ לא זקוק לניתוח התנהגות. בד"כ) רואת חשבון זו טענה שלא קשורה לאירוע.
ולא לכולן יש ניסיון. ולא תמיד עם הפן המאתגר של החיים.
וניתוח התנהגות הוא הרבה מעבר להוראה.
אין לי בעיה שילמדו ויחכימו. הבעיה שלי תהיה כשזה יתחכך עם הילדים שלי...
 

סטוכיומטריה

משתמש צעיר
איפה פגשת בת 20 מורה קבועה בכיתה? אמא למתבגרת? (תינוק בד"כ לא זקוק לניתוח התנהגות. בד"כ) רואת חשבון זו טענה שלא קשורה לאירוע.
ולא לכולן יש ניסיון. ולא תמיד עם הפן המאתגר של החיים.
וניתוח התנהגות הוא הרבה מעבר להוראה.
מסכימה עקרונית ותודה על ההארה!
אבל לגבי הניסיון- לא מסכימה... בפר"ח פוגשים הרבה סיפורים קשים..
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
גם אם זה לא הכי עם תועלת כמו שהאריכו
-השאלה מה במקום..
אם זה להוסיף קורס או שיעור במקום משהו אחר שאין בו שום תועלת - אדרבה.. מי שכשרונית וטובה בזה תרוויח מי שלא תרוויח ידע נחמד
 

chaia

משתמש מקצוען
גם אם זה לא הכי עם תועלת כמו שהאריכו
-השאלה מה במקום..
אם זה להוסיף קורס או שיעור במקום משהו אחר שאין בו שום תועלת - אדרבה.. מי שכשרונית וטובה בזה תרוויח מי שלא תרוויח ידע נחמד
לא מספיק כל היועצים והמטפלים שמרשים לעצמם לטפל באנשים אחרי שלמדו קורס קצר במכון עלום שם, עכשיו אחת בת 20 שלמדה קורס נחמד תקרא לעצמה מנחת התנהגות ותייעץ להורים?
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
מסכימה עקרונית ותודה על ההארה!
אבל לגבי הניסיון- לא מסכימה... בפר"ח פוגשים הרבה סיפורים קשים..
פחחח
ומה הגדרת התפקיד שלה, במקום הזה? לתת עוד קצת חום ואהבה? להפיח בה ביטחון עצמי?
נו, את משווה את זה לאחריות שיש למנתחת התנהגות? למשמעות של הדברים?
 

reish

משתמש מקצוען
מגוחך, בעיניי, שצוציקית בת 18-19, שעוד לא מכירה את החיים - הולכת ללמוד את זה.
היא גידלה פעם ילדים? הבינה במה זה כרוך? התחככה עם תלמידים? היא ילדונת בעצמה. בקושי סיימה את הטיפש עשרה שלה. מינימום של התאמה בין המקצוע להבשלה אישיותית.
עגבניות.
מסכימה חלקית.
ללמוד מקצוע מורכב בגיל כ"כ צעיר זה אכן מגוחך, רק לא חושבת שתנאי הסף הוא גידול ילדים (ובינינו, יש גם צוציקיות בנות 23 עם זוג זאטוטים שלא ממש מכירות את החיים). ומנגד, אני מכירה מטפלות פרא-רפואיות מעולות, רווקות.
אני יותר מוטרדת מהיקף הלימודים ורמת ההכשרה.
בארץ עדיין אין הסדרה של המקצוע, כך שאיכות הלימודים בסמינר יכולה להיות לא גבוהה בכלל. מי מלמדת? כמה סטאז' התלמידות עושות? על ידי מי?
במקומות אחרים אני יודעת שיש צורך בתואר ראשון כדי להתקבל. זה מוביל לכך שגיל הכניסה ללימודים גבוה יותר, ולרוב יש רקע אקדמי רלוונטי כמו חנ"מ, עו"ס, וכן הרבה פעמים גם ניסיון מקצועי מסוים.
אני עובדת עם מנתחות התנהגות שהיו גננות בחנ"מ כמה שנים לפני שהלכו ללמוד את המקצוע. זה בעיני מבורך ממש.
 

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
קצת סדר,
למנתחת התנהגות מגיעים מקרים מורכבים שמורות עם המון שנות ניסיון לא הצליחו בהם.
ולכן לא אפשרי שמישהי שלא עמדה לפני כיתה,
או לחילופין בחנ"מ התחככה עם תלמידים עם הפרעות התנהגות- תבוא ותביע דעה.
אני אישית לא למדתי ניתוח התנהגות
אבל עבדתי כמה שנים בבי"ס לילדים עם הפרעות התנהגות ששם זה ממש הביסיק,
ובגלל ההכרות שלי עם התחום אני אומרת שזה לא תחום תאורתי - חיבים להתנסות.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
מסכימה חלקית.
ללמוד מקצוע מורכב בגיל כ"כ צעיר זה אכן מגוחך, רק לא חושבת שתנאי הסף הוא גידול ילדים (ובינינו, יש גם צוציקיות בנות 23 עם זוג זאטוטים שלא ממש מכירות את החיים). ומנגד, אני מכירה מטפלות פרא-רפואיות מעולות, רווקות.
אני יותר מוטרדת מהיקף הלימודים ורמת ההכשרה.
בארץ עדיין אין הסדרה של המקצוע, כך שאיכות הלימודים בסמינר יכולה להיות לא גבוהה בכלל. מי מלמדת? כמה סטאז' התלמידות עושות? על ידי מי?
במקומות אחרים אני יודעת שיש צורך בתואר ראשון כדי להתקבל. זה מוביל לכך שגיל הכניסה ללימודים גבוה יותר, ולרוב יש רקע אקדמי רלוונטי כמו חנ"מ, עו"ס, וכן הרבה פעמים גם ניסיון מקצועי מסוים.
אני עובדת עם מנתחות התנהגות שהיו גננות בחנ"מ כמה שנים לפני שהלכו ללמוד את המקצוע. זה בעיני מבורך ממש.
תנאי סף הוא לא גידול ילדים. הוא עוד פרמטר לבשלות אישית. רווקה בת 30 בשלה אישיותית יותר מאשה בת 23 עם 2 ילדים, כן?
מצד שני, הכרה מעמיקה עם גידול ילדים ומה שזה כולל, כמו התמודדות שלנו עם קשיים של ילדים/ גידולם - יכולים בהחלט להוסיף.
כשמצטרפת לכך הטענה של המשך דברייך, זה מתעצם עוד יותר. לפחות שתהיה בשלות והבנה בסוגיות החיים (וזה לא משנה אם מדובר בגידול ילדים או בגיל שעולה)
 

reish

משתמש מקצוען
תנאי סף הוא לא גידול ילדים. הוא עוד פרמטר לבשלות אישית. רווקה בת 30 בשלה אישיותית יותר מאשה בת 23 עם 2 ילדים, כן?
מצד שני, הכרה מעמיקה עם גידול ילדים ומה שזה כולל, כמו התמודדות שלנו עם קשיים של ילדים/ גידולם - יכולים בהחלט להוסיף.
כשמצטרפת לכך הטענה של המשך דברייך, זה מתעצם עוד יותר. לפחות שתהיה בשלות והבנה בסוגיות החיים (וזה לא משנה אם מדובר בגידול ילדים או בגיל שעולה)
פרמטר מסוים.
סורי, זה נושא שקצת מקפיץ אותי.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
פרמטר מסוים.
סורי, זה נושא שקצת מקפיץ אותי.
הכל טוב.
אני גם לא הייתי אמא בגיל 23, ומבינה יופי למה את מתכוונת. זה לא סותר שיש בשלות שרוכשים עם החיים. ואני בהחל חושבת שאמא לילדים בגן לא יכולה להבין התמודדות של אמא לילדי עשרה.
זה הכל
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה