דרוש מידע לימודי ניתוח התנהגות בסמינרים, בעד או נגד?

מצב
הנושא נעול.

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
ומחנכת רווקה בלי ילדים למתבגרות?
ויועצת בתיכון שעוד לא נשואה?
ויועצת זוגית גרושה?
ומפקחת בבתי ספר שהילדים שלה כמעט ברווחה?
ורב שמרצה בין היתר גם על זוגיות וגרוש?
ומנחה הורים שה' ישמור על הילדים שלו?
הכל דוגמאות אמיתיות שאני מכירה ואין סוף לדבר.

צריך שתהיה הכשרה טובה ואיכותית שתקנה גם כלים טיפוליים וגם כלים בינאישיים וכבוד לכל אחד.
בכל גיל ובכל מצב יכולים להיות אנשים שמוכשרים בזה ושיש להם נפש שמתאימה לעסוק בזה.
כבודדים - ודאי שיש שיתאימו לניתוח התנהגות בגיל צעיר /יתאימו להדריך זוגיות כגרושים/הורות כרווקים וכו'
אבל באופן גורף כל התנסות מוסיפה רובד ועומק לחיים ניסיון שלא ניתן לקנות מקריאה. מי שיש לו אותה באופן טבעי - הוא הנדיר.
כמסלול שמכשיר לא רק את יחידות הסגולה, שהן אולי אולי אחת למחזור - יש סיכון בהענקת תעודה מקצועית לאלו שחסרות מיומנויות בסיסיות וקריטיות לאיכות העבודה בתחום.
 

חיולה

משתמש מקצוען
קצב ההכפלה של החרדים הוא אזור ה25 שנה ושל החילונים בערך 200 שנה
לכן אחוז הילדים החרדים בתוך אוכלוסית בני גילם הוא ענק
אבל באמת שעדיף שנשאיר את הבמה לדיון על מנתחות התנהגות
נכון ועדיין שיעור התלמידים החרדים בבתי ספר יסודיים מהווה רק 30.9% מכלל התלמידים בבתי הספר היסודיים בחינוך היהודי
לא ברור איך הגעת ל60%
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
זה בדיוק העניין פה
מה נחשב תעודה מוכרת ומה לא
(איזכור למה שקרה עם לימודי הריפוי בעיסוק וקלינאות שרצו להכניס בסמינרים?...)
כיום התעודה של וינגייט נחשבת למוכרת
כבודדים - ודאי שיש שיתאימו לניתוח התנהגות בגיל צעיר /יתאימו להדריך זוגיות כגרושים/הורות כרווקים וכו'
אבל באופן גורף כל התנסות מוסיפה רובד ועומק לחיים ניסיון שלא ניתן לקנות מקריאה. מי שיש לו אותה באופן טבעי - הוא הנדיר.
כמסלול שמכשיר לא רק את יחידות הסגולה, שהן אולי אולי אחת למחזור - יש סיכון בהענקת תעודה מקצועית לאלו שחסרות מיומנויות בסיסיות וקריטיות לאיכות העבודה בתחום.
כל תעודה שמוענקת היא על לימודים עם Xשעות של סטאז'/עבודה מעשית
הלימודים בסמינרים מתעסקים כמעט רק עם פרקטיקה ולא עם תאוריה מה שמביא לביקורת מחד
אבל להצלחה מעשית מאידך
כנראה
הפשרה המסתמנת סביב התעודות של החדש-אתי סיני יהיה יותר שעות סטאז'
 

זמר

משתמש מקצוען
נכון ועדיין שיעור התלמידים החרדים בבתי ספר יסודיים מהווה רק 30.9% מכלל התלמידים בבתי הספר היסודיים בחינוך היהודי
לא ברור איך הגעת ל60%
התכונתי לשנתון של כיתה א האמת נראה לי 50%+
 

חיולה

משתמש מקצוען
כיום התעודה של וינגייט נחשבת למוכרת

כל תעודה שמוענקת היא על לימודים עם Xשעות של סטאז'/עבודה מעשית
הלימודים בסמינרים מתעסקים כמעט רק עם פרקטיקה ולא עם תאוריה מה שמביא לביקורת מחד
אבל להצלחה מעשית מאידך
כנראה
הפשרה המסתמנת סביב התעודות של החדש-אתי סיני יהיה יותר שעות סטאז'
נכון מאוד כי וינגייט היא מכללה אקדמית

מהאתר של איגוד מנתחי ההתנהגות בישראל:
מהם תנאי הקבלה לתכניות הלימוד בארץ?

תנאי הקבלה במרבית התכניות ללימודי ניתוח התנהגות בישראל דומים: על מנת להירשם ללימודים עליך להיות בעל תואר ראשון (BA) ולעבור ראיון קבלה כחלק מתנאי הקבלה.
*ייתכנו הבדלים בתנאי הקבלה בין התכניות השונות.


בסמינרים לעומת זאת כל מי שרוצה יכולה לבוא וללמוד בדומה להוראה.
 

יוןןוייוןןוייוןןוי

יוןןוייוןןוייוןןוייוןןוייוןןוייוןןוי
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
מגוחך, בעיניי, שצוציקית בת 18-19, שעוד לא מכירה את החיים - הולכת ללמוד את זה.
היא גידלה פעם ילדים? הבינה במה זה כרוך? התחככה עם תלמידים? היא ילדונת בעצמה. בקושי סיימה את הטיפש עשרה שלה. מינימום של התאמה בין המקצוע להבשלה אישיותית.
עגבניות.
התלבטתי בין צוחק לשכוייח!
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
מהאתר של איגוד מנתחי ההתנהגות בישראל:
מהם תנאי הקבלה לתכניות הלימוד בארץ?

תנאי הקבלה במרבית התכניות ללימודי ניתוח התנהגות בישראל דומים: על מנת להירשם ללימודים עליך להיות בעל תואר ראשון (BA) ולעבור ראיון קבלה כחלק מתנאי הקבלה.
*ייתכנו הבדלים בתנאי הקבלה בין התכניות השונות.
הגוף הזה הוא הגוף שעושה את המקסימום שסמינרים לא יוכרו
אגב די נמאס מהנחיתות החרדית
והתפיסה שמי שאין לה תואר שווה פחות
אפשר לבנות רגולציה טובה בלי שליטה של המל"ג
והתפיסה שמי שלא כופר אינו חוסה תחת החופש האקדמאי
אבל דבורי כפירה שאינם קשורים בכלל לחומר הלימודי יכול להיאמר בזכות החופש האקדמאי
 

reish

משתמש מקצוען
אשתי עובדת
אופי העבודה משתנה
בגדול הדרכת צוות
תנאי שכר מתחיל ב62 לשעה פחות או יותר
אפשר במשרות רגילות להתקדם עד100+ בבסיס אחרי זה פרטי והדרכת מנתחות זה עולם אחר של שכר
השמה
זה תלוי אופי
כי בדרך כלל לא מקבלים בהתחלה משרה מלאה
וצריך עצבים חזקים
לוותר על משרה מלאה כמורה//סייע כדי לעבוד יומיים בשבוע
אני עובדת הרבה עם מנתחות התנהגות.
כל הקולגות שלי התחילו עם משרה מלאה.
מה שכן - הן לא נמנות על המגזר החרדי ובטח ובטח שאין להן תעודה של סמינר/וינגייט
 

אמא של אלי

משתמש פעיל
מכירה בוגרות וינגייט שהתחילו עם משרה מלאה
לא בטוחה שמומלץ, נכון מאוד גם להשאר בשטח ולזכור את גבולות הגיזרה של המורה/ גננת
את העומס המוטל עליה, את הקושי בביצוע איסוף נתונים ועוד
אגב הלימודים בסמינרים
חבל מאוד שהכניסו את המסלול לסמינרים (א"כ אני מבינה למה) בהחלט יש מקום לבשלות כשעובדים במקצוע כה רגיש , אבל כיון שכבר נכנס הייתי ממליצה לבוגרות לצאת לעבודה עם המון ענווה, לחפש עבודות פחות מורכבות (גננת חדשה בגן מורכב מול ילד חריג בעבודה בייתית) והכי חשוב להיצמד לסופרוויג'ן מקצועית.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
שניתוח התנהגות צריכה בשלות רגשית
ABA הוא מקצוע שביסודו מפריד את הרגש מההתנהגות
כך שכל השיח סביב בשלות רגשית פחות מתאים
אז שמנתחות התנהגות תנתחנה רק ילדים להורים שלמדו ניתוח התנהגות בעצמם, ואז הם יצליחו להפריד את הרגש מההתנהגות ולקבל את ההנחיות הרובוטיות מפי המנתחת בשלווה מופלאה ועניינית.

כל עוד הן הולכות לעבוד עם בני אדם ולבבות פועמים, הן זקוקות מעבר לכלי המקצועי גם לבשלות. גם לרגישות.

אגב, כל מנתחות ההתנהגות שהיתה לי אינטרקציה איתן, היו מאד מאד רגישות. (בעצם היה גם מנתח - מהוותיקים בארץ, גם הוא נכלל בנ"ל) אבל הן גם לא היו בוגרות סמינר טריות.
 

פרפר

משתמש מקצוען

לימודי ניתוח התנהגות בסמינרים, בעד או נגד?​

נגד.
ולא רק לימודי ניתוח התנהגות.
נגד לימודי מקצוע בסמינרים בכלל.
ביום שבו נשתחרר מהתלות הזו בסמינרים, עולם התעסוקה החרדי יראה אחרת לגמרי.
 

חיולה

משתמש מקצוען
נגד.
ולא רק לימודי ניתוח התנהגות.
נגד לימודי מקצוע בסמינרים בכלל.
ביום שבו נשתחרר מהתלות הזו בסמינרים, עולם התעסוקה החרדי יראה אחרת לגמרי.
וואי ממששש
כמעט כל מי שאני מכירה לא עובדת היום במקצוע שלמדה בסמינר (ניחוש: הוראה, אבל למען האמת גם מהנדסות תוכנה, כאלה שלמדו הנה"ח ועוד מקצועות 'סמינריים')
וחבל גם על הכסף שההורים משלמים
ללמוד הוראה בסמינר זה למעלה מ30,000 שח בידיעה שהבת לא תעסוק בזה אחר כך ואחרי הסמינר תלמד משהו אחר
לא חבל?
 

Efrat א

משתמש מקצוען
ללמוד הוראה בסמינר זה למעלה מ30,000 שח בידיעה שהבת לא תעסוק בזה אחר כך ואחרי הסמינר תלמד משהו אחר
לא חבל?
לא שמעתי על אף אחת מהסמינר שלי שלמדה הוראה ולא רצתה להיות מורה.
מאיפה את מביאה את זה?
לא הבנתי, סתם היא לומדת משהו שהיא בטוחה שהיא לא תעבוד בו??
 

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
וואי ממששש
כמעט כל מי שאני מכירה לא עובדת היום במקצוע שלמדה בסמינר (ניחוש: הוראה, אבל למען האמת גם מהנדסות תוכנה, כאלה שלמדו הנה"ח ועוד מקצועות 'סמינריים')
וחבל גם על הכסף שההורים משלמים
ללמוד הוראה בסמינר זה למעלה מ30,000 שח בידיעה שהבת לא תעסוק בזה אחר כך ואחרי הסמינר תלמד משהו אחר
לא חבל?
קודם כל רוב האנשים שלמדו מקצועות - לא תמיד ממשיכים עם המקצוע שלמדו,
כך שזה לא נכון באופן גורף לכל אלו שלמדו בסמינרים,
מכירה הרבה סביבי שעובדות דווקא במקצוע שלמדו,
והן עברו את מסלול ההכשרה בסמינר, של ראית חשבון, יעוץ מס, חשבות שכר והוראה.
מניחה שיש גם הרבה שלמדו תיכנות והשתלבו, אבל לא מהיכרות אישית.

היום אין חובה ללמוד דווקא הוראה, חשוב לבחור מסלול שיתאים אישית לבחורה,
ואי אפשר להתעלם מכך שללימוד בסמינר יש מעלה,
בכך שהוא בונה ומשמר את התלמידה
בפרק הזמן הכי קריטי מבחינת התפתחות אישית ורוחנית,
והמציאות מוכיחה.


לגבי ניתוח התנהגות, לדעתי זה יכול להוות כלי מקפיץ להוראה,
אני מניחה שאלו שפונות ללימוד הזה, יש להן נטיה לעניין, ורגישות לילדים,
זה אמנם צעד ראשון, אבל כל דבר מתחיל מצעד ראשון ומתפתח.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
לכל מי שכתב/ה
שניתוח התנהגות צריכה בשלות רגשית
ABA הוא מקצוע שביסודו מפריד את הרגש מההתנהגות
כך שכל השיח סביב בשלות רגשית פחות מתאים
בתור מנתחת התנהגות וגם מרצה בתחום, אני חולקת על הדברים האלו.
מנתח התנהגות שעובד עם אנשים, בטח עם אנשים שפנו אליו בגלל מצוקה כלשהי, צריך להיות קודם כל אנושי, ובהחלט בעל יכולות רגשיות מפותחות של הקשבה, אמפטיה ועוד, כמו בכל מקצוע טיפולי, ובכלל במקצוע שנותן שירות לאנשים.

אני אולי לא אובייקטיבית, אבל חושבת שזה מקצוע מדהים, עם הרבה ביקוש ואופציות שונות לתעסוקה.
אני בהחלט ממליצה לסטודנטיות צעירות לעבוד קודם במגזר הציבורי עם סופרויז'ן מקצועי על בסיס קבוע.
 

חיים שיש בהם

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
עריכה תורנית
אגב, כל מנתחות ההתנהגות שהיתה לי אינטרקציה איתן, היו מאד מאד רגישות. (בעצם היה גם מנתח - מהוותיקים בארץ, גם הוא נכלל בנ"ל) אבל הן גם לא היו בוגרות סמינר טריות.
אשתי בוגרת סמינר טריה (אז כשהיא התחילה ) עם רגישות מטורפת
לגבי ניתוח התנהגות, לדעתי זה יכול להוות כלי מקפיץ להוראה,
בל תשחית
 

אמ123

משתמש פעיל
אני רוצה להתייחס לפן המקצועי של טיפול התנהגותי:
ללמוד ניתוח התנהגות מקצועי זה לקבל ידע תיאורתי ויישומי , להתנסות בשטח ולהיות במלווה בהדרכה באופן תמידי.
מלבד זה, כדי לעבוד בתחום בצורה מקצועית, הכלי הזה לכשעצמו לא מספיק.
השיטה הזאת טובה אבל לא מספיקה לילדים עם בעיות התנהגות.
צריך לשלב כלים נוספים ולהתמקצע כל הזמן. (CBT/DBT ועוד)
וכדי לתת כלים משמעותיים לגננות/למורות או להורים צריך ללמוד עוד הרבה מסביב.
אי אפשר להפריד התנהגות מרגש.
לדוגמא, ילד יכול לסגל לעצמו התנהגות בעייתית כתוצאה מחוסר יכולת להתמודד עם רגשות קשים.
נהיה חייבים להתייחס גם לרגשות..
סתם דוגמא.
אז ללמוד רק ניתוח התנהגות וללכת לעבוד עם ילדים... יש בזה הרבה מן החסר..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה