דרוש מידע לימודי מקצוע CBT

מצב
הנושא נעול.

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
זו ממש לא המצאה
לא שלי ולא של אף אחד
חז"ל הקדושים אמרו זאת
אין לי זמן לחפש מקורות
אבל מה שברור שנפש של יהודי בנויה אחרת מנפש של גוי
אפשר גם להסתכל על זה שפסיכולוגיה מטפלת ברובד הנמוך היותר של הנפש שהוא משותף גם לגויים וגם ליהודים, ומעבר לזה צריך עוד 'קומה' של התייחסות לחלקים הרוחניים יותר.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
עולה על כולנה אחד שמפרסם שילמד את שיטתו הטהורה, רק מי שלא למדה שום שיטה כלשהי משיטות הגויים (הסיבות ברורות)
אני מכירה מישהי שלומדת שם, יש לך מושג אם זה יכול לגרום לנזק?
 

korot

משתמש מקצוען
אימון זה לא טיפול.
בתור אדם אני חושבת שאימון זה כלי מדהים להשגת יעדים אישיים (לא במקום אלא נותן מענים אחרים מטיפול).
ובתור יועצת תעסוקתית אני אכניס גם פה את ההסתייגות שלי ממקצועות שאין שום אפשרות לעבוד בהם בלי לפתח קליניקה פרטית.
בהודעותייך חוזר ע"ע שוב ושוב חוסר האימון (היחסי, למעט ותיקים מנוסים בעלי שם וכו') שלך בעבודה כעצמאים,
ב 2020 מתרחקים מהתפיסה הזאת בדרך ללמעלה...
לתשומת ליבך כיועצת תעסוקתית..
 

חיבור*

משתמש מקצוען
עברתי כבר מאות מטפלים שטענו שלמדו מאיקס שכל הידע שלו מהתורה, כי הפסיכולוגיה לא בנויה לנפש היהודי, וכשבדקתי מקורות מסתבר שלקחו שיטות קיימות וגיירו אותם

דוגמאות?
שמואל טל שלשיטתו פיתח שיטה שלמה תורתית טהורה- מתבסס על סי בי טי טהור.
גידי דבוש משקוף משתמש באושו מתורות המזרח בלי ניפוי קל, באותן מילים ממש
חוה ממכון אדם משתמשת בשיטת המגירות ותטא הילינג
עולה על כולנה אחד שמפרסם שילמד את שיטתו הטהורה, רק מי שלא למדה שום שיטה כלשהי משיטות הגויים (הסיבות ברורות)

וצישינסקי עצמו למד באקדמיה, ומלמד אקדמיה, וכל השיטה המותאמת לנפש היהודית היא פרי פיתוח אישי שלו ולא איזה משהו שכתוב באורים ותומים.
לא הוגן להשוות.
צישינסקי לא אומר שהוא מלמד פיתוח חדש של שיטה יהודית.
הוא מלמד מה שלומדים גם באקדמיה אבל יש ערך מוסף ענק של התייחסות גם לצד היהודי.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
בלת"ק חלקי.
אני חושבת שמי שלא רוצה להגיע לדרוך באקדמיה, ובכל זאת רוצה להגיע קרוב לעולם הטיפול, אפשר לפנות לעולמות קרובים כמו אימון למשל.
גם באימון אפשר לעזור לאנשים לעשות תהליכים יפים מאד, בהנחה שהמאמן יודע את מקומו כמובן.

עריכה: רואה שכבר כתבו לפני.
 

חיולה

משתמש מקצוען
עברתי כבר מאות מטפלים שטענו שלמדו מאיקס שכל הידע שלו מהתורה, כי הפסיכולוגיה לא בנויה לנפש היהודי, וכשבדקתי מקורות מסתבר שלקחו שיטות קיימות וגיירו אותם

דוגמאות?
שמואל טל שלשיטתו פיתח שיטה שלמה תורתית טהורה- מתבסס על סי בי טי טהור.
גידי דבוש משקוף משתמש באושו מתורות המזרח בלי ניפוי קל, באותן מילים ממש
חוה ממכון אדם משתמשת בשיטת המגירות ותטא הילינג
עולה על כולנה אחד שמפרסם שילמד את שיטתו הטהורה, רק מי שלא למדה שום שיטה כלשהי משיטות הגויים (הסיבות ברורות)
ואגב, לא יודעת למה כל אחד מתכוון כשהוא כותב נפש
בכל אופן לא מתכוונת לכל מיני שיטות שהמציאו וכו'
הטיפול יהיה אותו טיפול באותם שיטות הן ביהודי = חילוני וחרדי והן בגוי
אלא שהמטפל יצטרך לבוא מתפיסה שמכבדת את האמונה וההשקפה של המטופל וזה כמובן משתנה בין חרדי לחילוני בין גוי שמאמין בדת מסויימת וכו..

לא רוצה לפתוח נושא חדש של מה ההבדל בין נפש לנשמה
אבל לא זוכרת מי כתב (אולי החזו"א) שלגוי יש נפש בהמית, לגוי יש אכזריות שלא נמצא אצל אף יהודי.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
בהודעותייך חוזר ע"ע שוב ושוב חוסר האימון (היחסי, למעט ותיקים מנוסים בעלי שם וכו') שלך בעבודה כעצמאים,
ב 2020 מתרחקים מהתפיסה הזאת בדרך ללמעלה...
לתשומת ליבך כיועצת תעסוקתית..
את יכולה לכתוב את גם בענק, לא רק בקטן.
אני עומדת מאחורי המילה שלי, והמידע מעודכן בהחלט ל 2020.
מישהו פתח על זה אשכול ואיבדתי אותו, אני אשמח להיכנס לשם שוב ולדון.
 

korot

משתמש מקצוען
עברתי כבר מאות מטפלים שטענו שלמדו מאיקס שכל הידע שלו מהתורה, כי הפסיכולוגיה לא בנויה לנפש היהודי, וכשבדקתי מקורות מסתבר שלקחו שיטות קיימות וגיירו אותם

דוגמאות?
שמואל טל שלשיטתו פיתח שיטה שלמה תורתית טהורה- מתבסס על סי בי טי טהור.
גידי דבוש משקוף משתמש באושו מתורות המזרח בלי ניפוי קל, באותן מילים ממש
חוה ממכון אדם משתמשת בשיטת המגירות ותטא הילינג
עולה על כולנה אחד שמפרסם שילמד את שיטתו הטהורה, רק מי שלא למדה שום שיטה כלשהי משיטות הגויים (הסיבות ברורות)

וצישינסקי עצמו למד באקדמיה, ומלמד אקדמיה, וכל השיטה המותאמת לנפש היהודית היא פרי פיתוח אישי שלו ולא איזה משהו שכתוב באורים ותומים.
חכמה בגויים תאמין!

אבל:

א. המינימום שזה לא יהיה סותר ליסודות ע"פ התורה.

ב. כשאני מדבר על תורה, לרגע אני לא מתכוון לגידי דבוש או לטל ודומיהם.

ישנם חכמי תורה שהתמקדו בנפש האדם, הרב וולבה כדוג'. הם לא צריכים כלום מהפסיכולוגיה המערבית.

(אולי זה טעות לפתוח נושא מורכב ולהביע בו דעה, כשאין לי נכונות ומשאבים ע"מ להגן על העמדה במידת הצורך..אבל בכ"ז...)
 

חיבור*

משתמש מקצוען
אכן ישנה משמעות.
השאלה היא מאיפה מביאים את אותה 'תפיסה יהודית מדויקת'.
מהתורה. זה לא משהו שמתחבא.
האם העובדה שהרמב"ם למשל, הביא ב'שמונה פרקים' תפיסות פילוסופיות מסוימות, הופכת את תפיסות אלו ל'תפיסה יהודית'?
לא בהכרח.
האם העובדה שגדולי הדורות הביאו פה ושם כל מיני רעיונות חשובים בנפש האדם, אומרת שאפשר לאגד מהם שיטה ומתודה טיפולית מסודרת?
לא.

קיצר, לא הבנתי מה אתה טוען;)

מה זה אומר?
ציינו שבעייתי ללמוד תפיסה יהודית אחת ממישהו אחד על נושא שיש עליו כ"כ הרבה גישות ושיטות.
על זה כתבתי שלא מדובר בגישות אלא בבסיס ששם אין חולק והתורה היא אחת.
והזכרתי שלמדו ולומדים אצלו אנשים מכל גווני הגישות כראיה לדבריי.
 

bat 7

משתמש סופר מקצוען
את יכולה לכתוב את גם בענק, לא רק בקטן.
אני עומדת מאחורי המילה שלי, והמידע מעודכן בהחלט ל 2020.
מישהו פתח על זה אשכול ואיבדתי אותו, אני אשמח להיכנס לשם שוב ולדון.
אני מסכימה עם @korot
אנחנו היום בעולם שהולך ונהיה יותר ויותר פרלינסר או עצמאי,
והקורונה רק האיצה תהליכים כאלו.

אבל גם באימון אפשר לעבוד בלי לפתוח קליניקה פרטית.
לחבור לגופים כמו תמך למשל, או ארגונים דומים.
 

korot

משתמש מקצוען

לבן

משתמש סופר מקצוען
לא הוגן להשוות.
צישינסקי לא אומר שהוא מלמד פיתוח חדש של שיטה יהודית.
הוא מלמד מה שלומדים גם באקדמיה אבל יש ערך מוסף ענק של התייחסות גם לצד היהודי.
צודק. אישית מעריכה כמה מטפלי צישינסקי שאני מכירה וגם מכירה מטפלי איט"ה שמפנים אליהם בנושא קדושה בגלל שהפרוטקול הרשמי סבוך להתאמה, וממילא תלוי דעת ל
אין ספק שיש לו שכר משמעותי בתחום, אך עדיין לצערי יש פרצות בהכשרה שלו. ויש מטפלים שיוצאים מהכשרתו והידע שלהם לא מספק.
עצם העובדה שכל השיטה בנויה סביבו ומאדירה אותו, והוא המרצה היא בעייתית. ההכשרה לנשים שאינן יכולות לשאול אותו ישירות, היא לא מוצלחת.


אני מכירה מישהי שלומדת שם, יש לך מושג אם זה יכול לגרום לנזק?
לא יודעת אם גורם נזק, לא התעניינתי בשיטה.
עצם החשיבה וצורת הגישה שכולם טועים, פסולים, רעים, (קראתי את החוברת שהוציא, השמצות לפעמים חסרות בסיס על כל שיטה טיפולית שהיא כולל סי בי טי ו12 הצעדים) זו צורת חשיבה הרסנית ולא בריאה.
מעבר לכך שלמטפלת שלומדת אצלו לעולם לא תהיה היכולת להתייעץ עם גורמי טיפול או לרכוש ידע מהעולם הפסיכולוגי אחרי שמאכילים ומשקים אותה בכמה כל השיטות הקיימות פסולות.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
*אתה

המידע אולי כן, התפיסה לא.

היום דיונים על 60 לשעה או 85 לשעה או 110 לשעה, צורמים את האוזן המעודכנת בשפת התעסוקה והפרנסה המתקדמת.

(שבעיני מוכרחת מלבד בתחום ההיטק)

אני נוהגת לקרוא לתפיסה החדשנית הזאת "תפיסת יוסי לוי"
דיבורים בעננים ותפיסת עולם נורא וורבלית ועדכנית.

בסופו של דבר חשבונות הבנק של רוב האנשים נותרים בשפל.
היומרנות שלא לדבר על "שישים ש"ח לשעה" נובעת דווקא מהעובדה שלרוב האנשים אין בסופו של דבר את שישים הש"ח הלו, זה תפוח האדמה הלוהט.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בהודעותייך חוזר ע"ע שוב ושוב חוסר האימון (היחסי, למעט ותיקים מנוסים בעלי שם וכו') שלך בעבודה כעצמאים,
ב 2020 מתרחקים מהתפיסה הזאת בדרך ללמעלה...
לתשומת ליבך כיועצת תעסוקתית..

- רוב האנשים העצמאיים - פשוט קמים ויוזמים. ופחות נעזרים ביועצת תעסוקתית בוודאי אם הם מצליחים.
- גם ב- 2020 יש הרבה מאד אנשים שלא מתאים להם להיות עצמאים והם חיים בשוק התעסוקה כשכירים - גם אם זה לפעמים נראה כפרילאנס או בהעסקה מרחוק.
- בשוק הטיפול בפרט, יש משמעות ליכולת העסקה כשכירים, לא תמיד זה נראה כמו העברת כרטיס. אלא כמו אלו שיש להן קליניקה והן מוכרות ע"י קופות חולים, או יכולות לעבוד במוסדות ציבור וכד'. גם עצמאיות מועסקות במקום הזה הן אמנם לא מקבלות תלוש משכורת אלא מנפיקות קבלה. עדיין עליהן להיות מוכרות.

כך שזה לא רק המעמד כלפי מ"ה ומע"מ. אלא יותר הכרה.
 

korot

משתמש מקצוען
אני נוהגת לקרוא לתפיסה החדשנית הזאת "תפיסת יוסי לוי"
דיבורים בעננים ותפיסת עולם נורא וורבלית ועדכנית.

בסופו של דבר חשבונות הבנק של רוב האנשים נותרים בשפל.
היומרנות שלא לדבר על "שישים ש"ח לשעה" נובעת דווקא מהעובדה שלרוב האנשים אין בסופו של דבר את שישים הש"ח הלו, זה תפוח האדמה הלוהט.
הכתב הקטן בהודעה הראשונה שלי בנידון, הייתה לבטא ולגרום לכך שזה לא יהפך לנושא באשכול...

אבל לגופו של עניין, נאמר זאת כך...

אני מתאר לעצמי של"יוסי לוי" יש הרבה כסף מ"תפיסת יוסי לוי"
אבל השאלה
א. כמה הוא מצליח להעביר את זה לאחרים
ב. בעיני מי שיש בו בעצמו ולו קמצוץ מ"תפיסת יוסי לוי" אין סיכוי שהוא יהיה מאלו שמפרנסים את יוסי לוי..
אבל התפיסה כשלעצמה קיימת בועטת ומצליחה!

(בפרטי אוכל לתת מס' מראה מקומות שבמאות בודדות של שקלים ניתן להיבנות על המסלול הזה, שאגב הנושא העיקרי באשכול, גם משתלב יותר נכון עם התפיסה ממבט תורני ואמוני לעניין הפרנסה)
 

korot

משתמש מקצוען
רוב האנשים העצמאיים - פשוט קמים ויוזמים. ופחות נעזרים ביועצת תעסוקתית בוודאי אם הם מצליחים.
למי שרוצה להצליח בעצמו יותר, כדאי לאמץ את הגישה. והתועלת שבעתיים כשמדובר ביועץ תעסוקתי שיאמץ את זה כלפי עצמו ולשם יכוון את המתייעצים. (גלגל הצלחה)
גם ב- 2020 יש הרבה מאד אנשים שלא מתאים להם להיות עצמאים והם חיים בשוק התעסוקה כשכירים
ברור שיש הבדל בבסיס של האנשים, אבל ל'אימון' יש פה הרבה מקום לשנות אנשים בקטע הזה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
למי שרוצה להצליח בעצמו יותר, כדאי לאמץ את הגישה. והתועלת שבעתיים כשמדובר ביועץ תעסוקתי שיאמץ את זה כלפי עצמו ולשם יכוון את המתייעצים. (גלגל הצלחה)

ברור שיש הבדל בבסיס של האנשים, אבל ל'אימון' יש פה הרבה מקום לשנות אנשים בקטע הזה.

קצת הרבה יומרני.
גילוי נאות, כמעט לא הייתי שכירה בחיי.
ונכון שלשכירים ברוב המקרים לבסוף יש תקרת זכוכית.

עדיין לומר שזה מתאים לכל אחד?
או שמי שלא כזה יעבור אימון ויוושע?
 

korot

משתמש מקצוען
גילוי נאות, כמעט לא הייתי שכירה בחיי.
לכן נשמע לך יומרני שגם מי ש"שכיר באופיו" יכול להיהפך לעצמאי מצליח.

גילוי נאות, כמה וכמה שבסביבתי הקרובה היו "שכירים בנשמתם" (אין לי איך לבטא את העומק שאני מתכוון במילים האלה)
והיום הם עצמאים פורחים ומשגשגים.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
*אתה

המידע אולי כן, התפיסה לא.

היום דיונים על 60 לשעה או 85 לשעה או 110 לשעה, צורמים את האוזן המעודכנת בשפת התעסוקה והפרנסה המתקדמת.

(שבעיני מוכרחת מלבד בתחום ההיטק)
האוזן שלי די מעודכנת, נראה לי.
אבל כאמור, אני מוכנה להסביר באשכול המיועד מדוע ולמה אני עדיין בעניין, למרות כל הדיבורים על גמישות על תעסוקתית אני עדיין חושבת שכאשר בוחרים במקצוע, צריך לבחור משהו שבשוק עוד אנשים מעריכים ומוכנים לשלם עליו במושגים של שעות עבודה, לא רק בגיוס לקוחות סיזיפי).
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה