דרוש מידע לימודי מקצוע CBT

מצב
הנושא נעול.

חוח

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
סליחה על השאלה אם יורשה
עו"ס תואר ראשון לפי החוק מורשית לטפל
ואשמח אם יענו ידידי העוס"ים בכנות
האם התואר הראשון אכן מקנה כלים מספקים לטיפול?
למיטב ידיעתי והבנתי ממש לא!!!
התואר הראשון מקנה בסיס נרחב.
מי שבאמת טוב בזה --מבין לבד שכדי לטפל ממש הוא צריך ללמוד הכשרות נוספות!
כמו תואר שני קליני, פסיכודרמה, תרפיה באומנות או מה שלא יהיה
אבל זה כן מהווה בסיס מצויין.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ואגב, לא יודעת למה כל אחד מתכוון כשהוא כותב נפש
בכל אופן לא מתכוונת לכל מיני שיטות שהמציאו וכו'
הטיפול יהיה אותו טיפול באותם שיטות הן ביהודי = חילוני וחרדי והן בגוי
אלא שהמטפל יצטרך לבוא מתפיסה שמכבדת את האמונה וההשקפה של המטופל וזה כמובן משתנה בין חרדי לחילוני בין גוי שמאמין בדת מסויימת וכו..
אם על זה דיברתם - מסכים בהחלט.
רק מעיר, שיתכן מאד שחילוני יכיל יותר התנהגות מסוימת של חרדי שנפגע, מאשר חרדי שמבחינתו הוא עבר על 'יהרג ואל יעבור'.
 

קסם

משתמש רשום
הקפדה על כך שהמתקבלים יהיו אנשים שלמים בנפשם, שמסוגלים לקחת אחריות על נפש של מישהו אחר.

סליחה שאני לא מתאפקת,
אבל לידיעתך מי שפיתחה את שיטת הטיפול DBT שהיא שיטת טיפול פסיכותרפיסטית חדשנית יחסית ומצליחה מאוד מאוד (שאגב CBT מסתעף ממנה) היא מרשה לינהאן שסבלה בעצמה מהפרעת אישיות גבולית.

ואם נלך אחורנית ממש אז ידעת שפרויד המהולל גם לא היה שלם בנפשו?

ויש לי עוד דוגמאות לתת לך. אבל נסתפק בזה.
 

חיולה

משתמש מקצוען
סליחה שאני לא מתאפקת,
אבל לידיעתך מי שפיתחה את שיטת הטיפול DBT שהיא שיטת טיפול פסיכותרפיסטית חדשנית יחסית ומצליחה מאוד מאוד (שאגב CBT מסתעף ממנה) היא מרשה לינהאן שסבלה בעצמה מהפרעת אישיות גבולית.

ואם נלך אחורנית ממש אז ידעת שפרויד המהולל גם לא היה שלם בנפשו?

ויש לי עוד דוגמאות לתת לך. אבל נסתפק בזה.
לא אני כתבתי זאת
אבל להבנתי היא התכוונה שכעת באותו זמן שרוצים ללמוד לטפל, הם יהיו כשירים לכך
גם אני מכירה כמה עוסקים בנפש (פסיכולוגית ופסיכיאטר) שעברו דיכאון והשתקמו ובאו מתוך שליחות לעזור לאחרים ככאלה שחוו זאת, ללמוד מקצוע טיפולי

אבל, וזה אבל גדול
יש הגיון רב במה שרותי כתבה
ברור שאף אחד לא יסכים ללכת לפסיכולוג בעל פיצול אישיות או סכיזופרני למשל
שימי לב 2 הדוגמאות שנתת זה לא אנשים שבאו ללמוד, אלו אנשים שפיתחו שיטה\תאוריה
(כנ"ל פרויד, לינאהן שמתוך ההפרעה שסבלה פיתחה שיטת טיפול) אז נכון שפרויד בהמשך גם טיפל (לא מידיעה ברורה, ואם זה לא נכון אשמח שתתקנו אותי) אבל גם אז לא היה מושג של תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה מהסיבה הפשוטה שתורת הנפש הייתה אז בחיתוליה..
 

נעמי בת עמי

משתמש פעיל
לא אני כתבתי זאת
אבל להבנתי היא התכוונה שכעת באותו זמן שרוצים ללמוד לטפל, הם יהיו כשירים לכך
גם אני מכירה כמה עוסקים בנפש (פסיכולוגית ופסיכיאטר) שעברו דיכאון והשתקמו ובאו מתוך שליחות לעזור לאחרים ככאלה שחוו זאת, ללמוד מקצוע טיפולי

אבל, וזה אבל גדול
יש הגיון רב במה שרותי כתבה
ברור שאף אחד לא יסכים ללכת לפסיכולוג בעל פיצול אישיות או סכיזופרני למשל
שימי לב 2 הדוגמאות שנתת זה לא אנשים שבאו ללמוד, אלו אנשים שפיתחו שיטה\תאוריה
(כנ"ל פרויד, לינאהן שמתוך ההפרעה שסבלה פיתחה שיטת טיפול) אז נכון שפרויד בהמשך גם טיפל (לא מידיעה ברורה, ואם זה לא נכון אשמח שתתקנו אותי) אבל גם אז לא היה מושג של תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה מהסיבה הפשוטה שתורת הנפש הייתה אז בחיתוליה..
ושום מטפל מקצועי לא יעז לטפל היום כמו פרויד.... הוא עשה דברים הזויים.
ובכלל הכל השתנה מאז.
וגם פרויד היתה שיטה של איש אחד והיא בעיתיצ ולוקה בחסר..
וללמוד באופן מקצועי ואקדמי זה ממש לא לקדש או ללמוד את פרויד. הפואנטה היא כל שלבי ההכשרה למניהם עד שאתה מורשה לטפל, וכל החומר שאתה לומד ומתבשל בתוכו..
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אם על זה דיברתם - מסכים בהחלט.
רק מעיר, שיתכן מאד שחילוני יכיל יותר התנהגות מסוימת של חרדי שנפגע, מאשר חרדי שמבחינתו הוא עבר על 'יהרג ואל יעבור'.
לא צריך ללכת עד כדי כך, הרבה אנשים בתחום הנורמטיבי לגמרי של נושאים רגישים שכאלה מרגישים יותר בנוח לחשוף את צפונות ליבם בפני אנשים שלא מהמגזר שלהם בדיוק. (כמו שסיפרה לי מטפלת זוגית בנושאים רגישים תושבת התנחלות כלשהי באזור ירושלים, שמגיעות אליה הרבה נשים מחסידות סגורה מסוימת, בשיטת 'חבר מביא חבר'. דווקא בגלל שהיא 'מבחוץ'.)
 

קסם

משתמש רשום
אבל, וזה אבל גדול
יש הגיון רב במה שרותי כתבה
ברור שאף אחד לא יסכים ללכת לפסיכולוג בעל פיצול אישיות או סכיזופרני למשל
שימי לב 2 הדוגמאות שנתת זה לא אנשים שבאו ללמוד, אלו אנשים שפיתחו שיטה\תאוריה

אוקי,
יצא לך לקרוא את נפש לא שקטה ?
פסיכיאטרית מצליחה מאוד שהרבה מהמטופלים שלה אהבו אותה דווקא בגלל שהיא בעצמה סובלת מהפרעה דו קוטבית.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרעיון הוא לא הקמה של מפעל של דמות אחת, מצידי שיהיו הרבה מכונים שיעשו את זה.
הרעיון להקים מל"ג חרדי. שיתן רף של מקצוענות.
שיגדיר כמה רמות של מקצוענות, למשל: מטפל מומחה, מטפל קהילתי, מטפל.
שיגדיר את החומר הנלמד, ושיקבע רף ציונים, שיאשר מורים. ושיבקר את יישום ההוראות.

שאנשים יאמינו לו, ויחפשו 'מטפל של המלג"ח',
ויהיה ביקוש ללימודים האלו,
ושהמכונים ילמדו כך.
חוששני שזהו חזון אוטופי מדי...
יהיה ניתן להסתפק בנייר עמדה שיוציא גוף רבני מוסמך, שירד לרזולוציות הכי קטנות של הסילבוס האקדמי, ויקבע בבירור לגבי כל נקודה בעייתית עד כמה האיסור ללמד אותה הוא 'יהרג ואל יעבור' ואי אפשר 'להחליק' אותו בשום אופן, ועם זה להגיע למל"ג ולנסות להגיע איתו להסכמים כלשהם לגבי נוסח מסוים של תעודה שהם יסכימו עליו.
אה...
ואז לחכות לפשקווילים של האינטרסנטים שכיסיהם לא התמלאו דיים, ולגלות שכל הגורמים הרבניים קיבלו רגליים קרות ומסרבים לעמוד מאחורי הגוף...
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
ראו את הודעתי מכאן ואת המשך השרשור https://www.prog.co.il/threads/מה-התפקיד-של-הפסיכולוגית-בתוך-הקהילה.621379/page-7

פסיכולוגיה כמו רפואה דורשת זמן לימודים רק כדי להוכיח שאתה "חכם" ורציני.
לפי הידוע לי ניתן להיות פסיכולוג, גם אם עושים תואר ראשון בדבר אחר.

לימודי הפסיכולוגיה כוללים קורסים שלמים על שיטות עתיקות -בלתי חשובות, ומעוותות.

אם אנחנו החרדים היינו מאורגנים, היה קם גוף בלתי תלוי - מוסמך על ידי רוב הרבנים,
שיהווה גוף מקביל של המל"ג, ושיהיה המסמיך לתואר שווה לפסכולוג, בלימודים הכוללים את כל עיקרי לימודי הפסיכולוגיה וההתנסויות.
למשל, הגוף יהיה מפוקח על ידי מועצה של 50 פסיכולוגים ומטפלים ידועים בציבור - אנשי מקצוע.
ויהיה מפוקח על ידי 50 רבני קהילות.
ולתוכן הלימודים יהיו אחראים אלו ואלו.
התוכן יהיה רציני, מעמיק, וכוללני.
הלימודים יהיו קצרים יותר מתואר שני, נקיים יותר ואמינים.

כך אדם שהולך למטפל כלשהו, ידע אם הוא מוסמך, אם הוא רציני.
שרלטנים יחדלו להתקיים בציבור.
יותר חרדים ילכו להתמקצע כראוי.
והמטפלים יהיו יותר מצוידים בהשקפה תורנית נכונה.
כשנצליח להקים כשרות אחת מוסכמת..
זה יהיה הפרויקט השני.
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
אם על זה דיברתם - מסכים בהחלט.
רק מעיר, שיתכן מאד שחילוני יכיל יותר התנהגות מסוימת של חרדי שנפגע, מאשר חרדי שמבחינתו הוא עבר על 'יהרג ואל יעבור'.
אני סותרת את דבריך,
כי 'יהרג ואל יעבור' זה בעיקר התחושה שהציבור נותן ולא הפסיכולוג!! לכן לא משנה מאיזה דת הוא!
ואם כבר, ב"ה, ההתפתחות בעולם הפסיכולוגיה היא בקצב מואץ במקביל לדרישה של הציבור
וקיימים מטפלים מקצועיים, טובים, מנוסים, בתוך הציבור, שמקבלים הכל !!
(וכאלה שעדיין בוחרים ללכת למי שמחוץ למגזר זה בעיקר 'פן יראו ופן ידעו')
והנקודה המרכזית שרציתי להוסיף היא:
יש פעמים שדווקא המילה של החרדי יכולה יותר להתיישב על הלב, מאשר המילה של החילוני.
החרדי שהוא אדם תורני, שמור מהציבור הכללי, יכול להרגיע נדכאי נפש שבטוחים שעברו על 'יהרג ואל יעבור' ע"י שיסביר תורה פשוטה שזה לא ככה, ודווקא בחרדי יתנו אמון מלא מה שלא בטוח אצל החילוני שלא מכיר דת.
(הכל בדגש על פסיכולוג מקצועי)
אז נכון שטיפול הוא כולל הכלה והבנה ולא שיעור יהדות, אבל פעמים המטופל נתפס לאקסיומה לא נכונה במוח שלו ובטוח שעשה מעשה בל יכופר ולכן ה'אוקי, אתה בסדר לגמרי' של החרדי, ישמע לו יותר אמין משל החילוני.
כי החרדי כשאומר לך אתה בסדר לגמרי הוא יודע מה הוא מדבר יש לא אסמכתות תורניות שאתה סומך עליהם מה שלא בטוח קיים אצל החילוני

לא שהטיפול אצל החילוני לא טוב
אבל לא סותר שאצל החרדי אפשר לקבל המון גם בנקודות רגישות מאוד.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
רק הערה לגבי הקטע התעסוקתי,
מכירה מישהי שכל הזמן מנפנפת בכך שיש לה קליניקה עמוסה עמוסה...
אבל:
היא לא גומרת ללמוד- לא רק קורסים שמרחיבים אופקים ושיטות טיפול, אלא עכשיו התחילה תואר לא ככ רלוונטי.. העיקר תואר..
כל פעם ששואלים בקבוצת היועצות מי יכולה לקבל מקרה..- היא מיד קופצת, גם אם מדובר באזור יחסית מרוחק...
וכן הלאה...
ואגב היא כבר שנים רבות בעולם הטיפול, ובאמת משקיעה (והתרשמתי מהצד שהיא באמת טובה, לא מכירה לעומק).
כך שכנראה לעולם א"א באמת לדעת עד כמה הקליניקות משגשגות.. בטח לא על סמך הצהרות המטפלים/ות.
הרבה הצלחה לכולם!
זאת אמירה שיש לה משמעות בעיניי.
כשבאה מטפלת ומתחננת למטופלים או מוכרת את עצמה בשיווק אגרסיבי לרוב אני לא מסובבת את הראש לכיוונה. גם אם היא מקצועית מאד מבחינת תעודותיה. כבר נתקלתי במישהי עם שלל תעודות אקדמי הזוי, אבל עורכת ציד מטופלים מכוער ממש, ההרגשה היא שהיא רואה כסף ולא בן אדם, ומלבד זאת גם הזמן של מטפלת הוא מוגבל, ככה שאם יש לה מקום לעוד ועוד מטופלים, מסתבר שהקליניקה שלה לא מפוצצת כפי שהיא רוצה לתאר.
למטפלות שאני עובדת מולן אני צריכה להתחנן שיקלטו עוד מקרה, ושומעת גם "אין לי מקום בשלושה חודשים הקרובים" ונאלצת לבדוק עבורן אם מדובר במשהו מהעולם הטיפולי שלהן.

לעומת זאת כבר פגשתי מטפלת בשיטה מאד פופלרית, שחיפשתי פסיכולוג מומחה לבעיה מורכבת מאד, והיא ספונטנית ביקשה / התחננה שאפנה אליה את הבעיה.
כנ"ל ברוב הפעמים כשמישהו כאן מבקש עזרה וקמה מטפלת וכותבת לו "פנה אליי באישי" אני חשה הסתייגות, אולי הסתייגות לא נכונה, אבל זה משדר לי ציד מטופלים.

גם ככה העולם הטיפולי הוא לא מתגמל במיוחד, מטפלות שעמוסות מעל הראש יכולות לקבל 15 מטופלים שבועיים בקליניקה, העבודה קשה מאד, המון אחריות, ניהול עסק עצמאי, שכירת קליניקה, הדרכות ועוד.
לא נפגשתי בהרבה שמרוויחות בנטו יותר מ10 אלף, ואני מדברת על כאלה שלא נושמות מעומס מטופלים.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
יש פעמים שדווקא המילה של החרדי יכולה יותר להתיישב על הלב, מאשר המילה של החילוני.
החרדי שהוא אדם תורני, שמור מהציבור הכללי, יכול להרגיע נדכאי נפש שבטוחים שעברו על 'יהרג ואל יעבור' ע"י שיסביר תורה פשוטה שזה לא ככה, ודווקא בחרדי יתנו אמון מלא מה שלא בטוח אצל החילוני שלא מכיר דת.
(הכל בדגש על פסיכולוג מקצועי)
רק שימי לב שאלו שיש להם ספקות לגבי המטפל גם לא יקבלו את זה שהפסיכולוג הוא חרדי.
איך הוא למד פסיכולוגיה אם הוא חרדי? וכו' וכו'?


שוב אני אסייג ואגיד שלדעתי דווקא בנושא כמו קדושה ובנושאי פגיעה כדאי ללכת דווקא לפסיכולוג מהמגזר משלל סיבות, אבל יש בודדים כאלה.
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
ראו את הודעתי מכאן ואת המשך השרשור https://www.prog.co.il/threads/מה-התפקיד-של-הפסיכולוגית-בתוך-הקהילה.621379/page-7

פסיכולוגיה כמו רפואה דורשת זמן לימודים רק כדי להוכיח שאתה "חכם" ורציני.
לפי הידוע לי ניתן להיות פסיכולוג, גם אם עושים תואר ראשון בדבר אחר.

לימודי הפסיכולוגיה כוללים קורסים שלמים על שיטות עתיקות -בלתי חשובות, ומעוותות.

אם אנחנו החרדים היינו מאורגנים, היה קם גוף בלתי תלוי - מוסמך על ידי רוב הרבנים,
שיהווה גוף מקביל של המל"ג, ושיהיה המסמיך לתואר שווה לפסכולוג, בלימודים הכוללים את כל עיקרי לימודי הפסיכולוגיה וההתנסויות.
למשל, הגוף יהיה מפוקח על ידי מועצה של 50 פסיכולוגים ומטפלים ידועים בציבור - אנשי מקצוע.
ויהיה מפוקח על ידי 50 רבני קהילות.
ולתוכן הלימודים יהיו אחראים אלו ואלו.
התוכן יהיה רציני, מעמיק, וכוללני.
הלימודים יהיו קצרים יותר מתואר שני, נקיים יותר ואמינים.

כך אדם שהולך למטפל כלשהו, ידע אם הוא מוסמך, אם הוא רציני.
שרלטנים יחדלו להתקיים בציבור.
יותר חרדים ילכו להתמקצע כראוי.
והמטפלים יהיו יותר מצוידים בהשקפה תורנית נכונה.
זה לא מציאותי ולעניות דעתי, הסיבה העיקרית היא כי התפיסת חיים בת ימינו מתנהלת באופן שמוגדר 'עד הקצה',
לכן עובר זמן רב עד שמגיעים למצב של 'להכשיר את השיקצה'.
פה עסקו בפסיכולוגיה
אבל תלך קצת אחורה, תחטט בעבר,
כמה נפלו בחשיפה לאינטרנט עד שקמו חסימות טובות לציבור החרדי ??
כמה מובטלות בחינוך היו עד שהכניסו לימודי הנדסאות לסמינרים ??
כמה זמן עבר עד שצצה מכללה אחת לחרדיות ללימודי סיעוד ??
ועוד כהנה וכהנה
השינוי מתרחש (ובעיקר) רק כשמגיעים לקצה הסיבולת
מצד אחד זה שומר יותר על הציבור, מצד שני מסטגמט את מי שלא נוהג כך.
מ"מ זאת שיטת ההתנהלות !
לא יודעת אם מוסכמת על כל הרבנים, אז ב"ה שיש לכל אחד מורה דרך שינחהו בפרטי.
 

שירבירשירי

משתמש פעיל
רק שימי לב שאלו שיש להם ספקות לגבי המטפל גם לא יקבלו את זה שהפסיכולוג הוא חרדי.
איך הוא למד פסיכולוגיה אם הוא חרדי? וכו' וכו'?
לא נכנסת לזה, כי זה השלב הראשוני עוד לפני שהולך לפסיכולוג שצריך לברר (עם עצמו)
ואם השלב הזה לא מתיישב בדעתו אז בכלל לא מתאים לו ללכת לפסיכולוג חרדי לא משנה איפה נעוצה הבעיה.

שוב אני אסייג ואגיד שלדעתי דווקא בנושא כמו קדושה ובנושאי פגיעה כדאי ללכת דווקא לפסיכולוג מהמגזר משלל סיבות, אבל יש בודדים כאלה.
נכון בהחלט!!
 
נערך לאחרונה ב:

לבן

משתמש סופר מקצוען
ואגב, לכל אלו שכותבים נגד פסיכולוגיה רק רוצה להוסיף:
שימו לב שמכונים מסויימים שמתפארים בכך שהם לא עובדים עם פסיכולוגיה ותורות הגויים, עובדים בשיטות הרבה יותר גרועות ולא מפוקחות בכלל.
לדוגמא, מכון שמפרסם בכל החתך של העיתונות החרדית על ריפוי סכיזופרניה ודו קטוביות בדרך התורה ולא חלילה דרך הפסיכולוגיה הכפרנית ותרופות, העומדת בראשו מצהירה על שימוש בשיטות הבאות: מגירות (כיתתי- הרב וואזנר כתב נגד בחריפות) תטא הילינג (חשוד על עבודה זרה ובעייתי לשימוש על פי רוב הפוסקים
https://www.hidabroot.org/question/119165 https://www.hidabroot.org/question/28816 https://www.toraland.org.il/שאלות-ותשובות/נושאים-שונים/אקטואליה-כללי/תטא-הילינג/)

עדיין לא שמעתי רב שמתבטא על סי בי טי או איאםדיאר שהם חשודים בעבודה זרה או כיתתיות.
מסתבר שיש דברים גרועים יותר מהאקדמיה, ועוד מנופפים בהם כ"טיפול על פי דרך התורה"
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
סליחה שאני לא מתאפקת,
אבל לידיעתך מי שפיתחה את שיטת הטיפול DBT שהיא שיטת טיפול פסיכותרפיסטית חדשנית יחסית ומצליחה מאוד מאוד (שאגב CBT מסתעף ממנה) היא מרשה לינהאן שסבלה בעצמה מהפרעת אישיות גבולית.

ואם נלך אחורנית ממש אז ידעת שפרויד המהולל גם לא היה שלם בנפשו?

ויש לי עוד דוגמאות לתת לך. אבל נסתפק בזה.

הדוגמאות לא משנות דבר לגבי מה שאמרתי. כי גם אם פרויד היה סכיזופרן ולינהאן סבלה מהתקפי עצבים, לא ארצה לשלוח מישהו יקר לי לפסיכותרפיסט שאינו בעל נפש בריאה ויציבה.

מטפל רגשי עם הפרעת אישיות לא 'יבין את המטופל', אלא ישעבד אותו לצרכיו בנרקסיסטיות או יפתח בו תלות או סתם יתסבך אותו.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אגב, אדריכל הוא לא בנאי.
גם היום ניתן להיות חוקרים ולפתח שיטות בפסיכולוגיות בלי להיות מטפלים.
זה לא הופך את האדם למטפל.

אם פרויד היה מטפל אני לא יודעת - הוא היה תיאורטיקן.
ההבדל בין לשער תזה, לאשש אותה ולהוציא אותה לאור דורש תחומי כישורים ויכולות שונים לחלוטין מלהיות זה שמשתמש באותן תיאוריות ורותם אותן לצורך הטיפול בבני אדם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אוקי,
יצא לך לקרוא את נפש לא שקטה ?
פסיכיאטרית מצליחה מאוד שהרבה מהמטופלים שלה אהבו אותה דווקא בגלל שהיא בעצמה סובלת מהפרעה דו קוטבית.

גם אם ג'יימיסון הייתה בעלת יכולות נדירות (כישורים ואישיות), והצליחה לגבור על המחלה ולמנף אותה, היא היוצאת מן הכלל שאינה באה ללמד על הכלל.

עריכה: היא גם הייתה מתוחזקת ומטופלת היטב, בין היתר בזכות לימודיה באקדמיה. היא הייתה מודעת בדיוק לגבולות היכולת שלה, לסיכונים ולאפשרויות.
 

חני ליבוביץ

משתמש מקצוען
[
סליחה שאני לא מתאפקת,
אבל לידיעתך מי שפיתחה את שיטת הטיפול DBT שהיא שיטת טיפול פסיכותרפיסטית חדשנית יחסית ומצליחה מאוד מאוד (שאגב CBT מסתעף ממנה) היא מרשה לינהאן שסבלה בעצמה מהפרעת אישיות גבולית.

ואם נלך אחורנית ממש אז ידעת שפרויד המהולל גם לא היה שלם בנפשו?

ויש לי עוד דוגמאות לתת לך. אבל נסתפק בזה.
א. פרויד לא כל כך מהולל כיום. הוא היה אז עם מידע שלא היה לאחרים ולכן הפך לנחשב כל כך אבל יש עליו אכן המון ביקורת. מניחה שלו היה היום לא היינו ניגשים אלין לטיפול.
ב. לגבי שיטת הDBT שהיא אכן מעולה והיחידה שיש לה הצלחות בשטח עם אישיות גבולית, אכן מפתחת השיטה סבלה בעצמה מאישיות גבולית. השיטה אכן מעולה אבל בעולם לא הייתי שולחת מישהו לטיפול אצלה. השיטה-כן, מפתחת השיטה- לא כמטפלת!!!
בשונה מרותי אני חושבת שאף אחד לא יכול לקחת אחריות על נפש של הזולת
אבל ללכת לטיפול מותר רק אצל אנשים בריאים נפשם
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה