דרוש מידע לימודי מקצוע CBT

מצב
הנושא נעול.

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בקטנה: כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא. מה זה החלק הזה? זה חלק בנפש. לגוי כמדומני אין את החלק של יחידה, ועוד.
על זה בדיוק כתבתי:
'חבורֶׂה למדנית' כזו או אחרת, שמלקטת ניצוצות של רעיונות מספרים שונים, שפעמים רבות הוצאו מהקשרם לחלוטין?

'חלק לעולם הבא' הוא כפשוטו, וכמו שכתב הרע"ב על המשנה (סנהדרין פ"י מ"א) שהכוונה שהם יהיו בעולם הבא שיגיע אחרי תחיית המתים.
סורי, אבל הקב"ה 'המציא' את זה.
הקב"ה אכן ברא את גוף ונפש האדם, ונתן ליהודי את התורה. אין שום הוכחה לטענה שיש ליהודי נפש שונה ואחרת.
התורה היא לא משהו חיצוני לאדם עם הוראות מסוימות וכו', אלא נפשו של האדם אמורה להתאחד עם מטרת ורוח התוה"ק.
אכן, נפשו של האדם, אם היא תקינה ויציבה ובריאה, אמורה להתאחד עם מטרת התוה"ק. אבל לפעמים משהו 'נתקע' בדרך, ואז הטיפול בנפש הוא ככל הטיפולים בעולם. בדיוק כמו שגופו של האדם אמור להתאחד עם התוה"ק, אבל כאשר הגוף נפצע או נחבל, הוא מקבל טיפול בדיוק כמו כל גוי בעולם.
 

sheen

משתמש מקצוען
מעריכה מאד את מי שלא לומד באקדמיה, באמת. אבל כמו שהוא לא יתימר להיות רופא בלי זה, ואין ברירה אלא יוותר. כך אולי נכון לוותר על להיות מטפל בגלל הערכים.
בעיני זו התגובה החשובה ביותר באשכול.
 

L1234

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מעריכה מאד את מי שלא לומד באקדמיה, באמת. אבל כמו שהוא לא יתימר להיות רופא בלי זה, ואין ברירה אלא יוותר. כך אולי נכון לוותר על להיות מטפל בגלל הערכים.
אז כנראה שלא בררת את הנושא מספיק.
 

חיבור*

משתמש מקצוען
@yonatanr התנצלותי א"כ. לא הבנתי אותך.
לגופו של עניין, טיפול בפצע לדוגמה, פחות רחב ונוגע ברבדים חיצוניים - בשונה מטיפול נפשי.
במיוחד (לא רק) כשמדברים על קדושה, ישנה משמעות לתפיסה יהודית מדויקת. ולא רק הלכתית.
לא מדובר בהנהגות או שיטות אלא בבסיס. למדו לצידי אנשי חינוך, רבנים ומורי הוראה מכל גווני הגישות (גם אלו הייחודיים).
 

L1234

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני מדברת על מכון לימודים - שמכללת אונו עברו על החומר - וכל השנים קיבלו תעודה דרכם.
השנה בגלל הקורונה - זה עוד לא בטוח.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני מדברת על מכון לימודים - שמכללת אונו עברו על החומר - וכל השנים קיבלו תעודה דרכם.
השנה בגלל הקורונה - זה עוד לא בטוח.
אני רוצה להבין יותר טוב:
אונו הם סמכות מקצועית כי הם אקדמיים?
אז אם יש צורך בהערכה אקדמית, למה לא ללמוד אצלם ישר?
 

mirier

משתמש מקצוען
העלו כאן נקודה מסוימת ואני רוצה לחדד אותה.
מטפלים שמסיימים הכשרה, גם אם היא מעולה ממש, לא יכולים להשתלב במקומות ציבוריים וחייבים לפנות ישירות לאפיק הפרטי.

התרומה של עבודה במקום ציבורי לרכישת ניסיון רחב וידע היא עצומה. יש הבדל גדול בין הלמידה התיאורטית לעבודה בשטח עצמו.

כשעובדים במערכת ציבורית מלבד העבודה וההדרכה הפרטנית יש עבודת צוות והדרכות קבוצתיות.
נחשפים להרבה מאד מקרים וגם לומדים המון מאנשי המקצוע שעובדים לצידך.

רק אחרי שרוכשים הרבה ניסיון, הבנה טיפולית רחבה ומעמיקה ובעיקר המון ענווה, אפשר להתחיל לחשוב על קליניקה פרטית.
 

ציפור גן עדן

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
רק אחרי שרוכשים הרבה ניסיון, הבנה טיפולית רחבה ומעמיקה ובעיקר המון ענווה, אפשר להתחיל לחשוב על קליניקה פרטית.
אם כך - האפקטיביות העיקרית של התואר היא היכולת לצבור דרכו ניסיון טיפולי?
זו מחשבה מעניינת. אהבתי.
 

חשוב

משתמש פעיל
קראתי חלקית..
מה שאני מבינה - זה שמי שרוצה ללכת ללמוד טיפול בקורס כלשהוא מעולם לא נתקלה במצבים מורכבים בחיה.
וגם מי שממליץ ללכת לבוגר קורס כזה.
"רק לטפל במערכת יחסים" או "רק לצאת מדיכאון" יכול להרוס משפחות שלמות. כלומר לא יכול. הרס.
אז באמת אני מאחלת מכל ליבי שמעולם לא תדעו צער ומכאוב והחיים תמיד יזרמו על מי מנוחות.
 

mirier

משתמש מקצוען
ממש לא.
לימודי תואר מעניקים בסיס רחב לטיפול.
בין סיום לימודים ללהיות מטפל טוב יש דרך ארוכה.
אף אחד לא יוצא בסיום הלימודים מטפל מוגמר. יש הרבה דרך של הדרכות, המשך למידה תמידי ועבודה פנימית שלא מסתיימת.

אחד הדברים שעוזרים זה רכישת ניסיון ארוך, רחב ועמוק כדי להיות יותר עצמאי. על אף שגם שם, מטפל טוב לוקח הדרכה שבועית.

מה שציינתי, זה שגם אם ההכשרה היא טובה, מי שיוצא ישירות לשוק הפרטי הוא מטפל דל יחסית ביכולת לטפל.
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
העלו כאן נקודה מסוימת ואני רוצה לחדד אותה.
מטפלים שמסיימים הכשרה, גם אם היא מעולה ממש, לא יכולים להשתלב במקומות ציבוריים וחייבים לפנות ישירות לאפיק הפרטי.
מי שלמד אצל צביקה עידן והוא מאושר אצל לשכת המאמנים יכול לעבוד במקומות תחת ארגון (אפשר לראות בפרסומים שלו) וזה אכן כך! לא יאומן אחרי שאנחנו כבר למודים בשקרים ואכזבות:confused:
נ.ב. רק אל תתבעו אותי על פרסום לא מאושר בפורום...
 

mirier

משתמש מקצוען
מי שלמד אצל צביקה עידן והוא מאושר אצל לשכת המאמנים יכול לעבוד במקומות תחת ארגון (אפשר לראות בפרסומים שלו) וזה אכן כך! לא יאומן אחרי שאנחנו כבר למודים בשקרים ואכזבות:confused:
נ.ב. רק אל תתבעו אותי על פרסום לא מאושר בפורום...


אתה מדבר על אימון.
זה תחום אחר מטיפול.
מלבד זה לא מכירה מאמנים שעובדים במסגרות ציבוריות.
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
אתה מדבר על אימון.
זה תחום אחר מטיפול.
נכון, שונה לחלוטין.
במהלך השרשור הכנסתי את הנושא הזה
כי מי שלא רוצה ללמוד טיפול במסגרת המקובלת בעולם, בלי להיכנס למה ומה נכון, אני לא נכנס לזה,
ועדיין רוצה להתפרנס וללמוד את תחום הנפש, יכול ללמוד את זה בצורה מקצועית ומושלמת בלי קיצורי דרך יכול לעשות את זה באימון תחת לישכת המאמנים, כשאני מנסיוני ממליץ על צביקה עידן, ולמדתי קורסים נוספים.
מלבד זה לא מכירה מאמנים שעובדים במסגרות ציבוריות.
אני לא רוצה לגלוש לנושא הזה, אבל כפי שציינתי יש בצורה מסודרת.
 

חיולה

משתמש מקצוען
זו המצאה חסרת כל בסיס, ששקולה לטענה שחיסונים גורמים לאוטיזם ולעקרות. בשני המקרים אנשים טוענים את זה בשביל להרוויח הון על הטיפולים האלטרנטיביים, שמעולם לא הוכחו.
זו ממש לא המצאה
לא שלי ולא של אף אחד
חז"ל הקדושים אמרו זאת
אין לי זמן לחפש מקורות
אבל מה שברור שנפש של יהודי בנויה אחרת מנפש של גוי
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכון, שונה לחלוטין.
במהלך השרשור הכנסתי את הנושא הזה
כי מי שלא רוצה ללמוד טיפול במסגרת המקובלת בעולם, בלי להיכנס למה ומה נכון, אני לא נכנס לזה,
ועדיין רוצה להתפרנס וללמוד את תחום הנפש, יכול ללמוד את זה בצורה מקצועית ומושלמת בלי קיצורי דרך יכול לעשות את זה באימון תחת לישכת המאמנים, כשאני מנסיוני ממליץ על צביקה עידן, ולמדתי קורסים נוספים.
אימון זה לא טיפול.
בתור אדם אני חושבת שאימון זה כלי מדהים להשגת יעדים אישיים (לא במקום אלא נותן מענים אחרים מטיפול).
ובתור יועצת תעסוקתית אני אכניס גם פה את ההסתייגות שלי ממקצועות שאין שום אפשרות לעבוד בהם בלי לפתח קליניקה פרטית.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
זו ממש לא המצאה
לא שלי ולא של אף אחד
חז"ל הקדושים אמרו זאת
אין לי זמן לחפש מקורות
אבל מה שברור שנפש של יהודי בנויה אחרת מנפש של גוי

עברתי כבר מאות מטפלים שטענו שלמדו מאיקס שכל הידע שלו מהתורה, כי הפסיכולוגיה לא בנויה לנפש היהודי, וכשבדקתי מקורות מסתבר שלקחו שיטות קיימות וגיירו אותם

דוגמאות?
שמואל טל שלשיטתו פיתח שיטה שלמה תורתית טהורה- מתבסס על סי בי טי טהור.
גידי דבוש משקוף משתמש באושו מתורות המזרח בלי ניפוי קל, באותן מילים ממש
חוה ממכון אדם משתמשת בשיטת המגירות ותטא הילינג
עולה על כולנה אחד שמפרסם שילמד את שיטתו הטהורה, רק מי שלא למדה שום שיטה כלשהי משיטות הגויים (הסיבות ברורות)

וצישינסקי עצמו למד באקדמיה, ומלמד אקדמיה, וכל השיטה המותאמת לנפש היהודית היא פרי פיתוח אישי שלו ולא איזה משהו שכתוב באורים ותומים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה