שיר ליגון בחרתנו ותשם את אחי לתליין?

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ערבבת בין 2 נושאים:
1. ההגנה או הנקמה.
2. היחס של התקשורת
וזהו ערבוב שלא יכול להתקיים, כי כשהתקשורת לוקחת צד מסלפת או משחירה,
אז לבוא בטענות אליה כשאת בכלל מאמינה בעקרונות אחרים.
המדיניות החדשה של הממשלה תוכיח שיש כמה דרכים לפעולה, ויש אנשים שחושבים אחרת מהחוק .
* שימו לב לא הבעתי דעה רק הדגשתי את האפשרויות.
ולקחת צד לפי הבנתי, כי גם עם הסתייגות שלך את עדיין לא מקבלת את הדרך הזו.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מכיוון שיש כאן הרבה תגובות כלליות אשמח מאד אם תצטטי את המשפטים בשיר שגרמו לך לכתוב את הדברים הבאים,
כי מאד קל ופשוט לכתוב דברים באוויר.
ערבבת בין 2 נושאים:
1. ההגנה או הנקמה.
2. היחס של התקשורת
איפה בדיוק ראית את החלוקה?
וזהו ערבוב שלא יכול להתקיים, כי כשהתקשורת לוקחת צד מסלפת או משחירה,
אז לבוא בטענות אליה כשאת בכלל מאמינה בעקרונות אחרים.
אשמח אם תפרטי את העקרונות בהם נראה לך שאני מאמינה שבגללם אני לא יכולה לבוא בטענות על הצביעות של התקשורת.

נראה שהדיון פה יצא קצת מכלל היגיון ואני מנסה להבין האם לאנשים פשוט קשה לקבל את העובדה שהחיים הם לא שחור לבן ואפשר לומר שני דברים סותרים במקביל או שיש כאן משהו אחר.
אולי אתם אנשים גדולים כל כך שאצליכם הכול ברור ומסודר למחלקות, אני מה לעשות קטונתי ויכולה להרגיש כמה דברים גם אם הם עומדים בסתירה אחד מול השני.
וברצינות אולי יש כאן מישהו שיהיה מוכן מעבר לפופוליזם כללי לצטט לי ברחל בתך הקטנה, מה הפריע לו בשיר שכתבתי מעבר לכאב בו נכתב?
 
נערך לאחרונה ב:

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
המסר שלך הוא לפי הבנתי:
למרות שאסור להרגיז/להחזיר/ בכל זאת במקרה של מאבק,
צריך לדברר יפה את ה"מחזירים" בגלל שהם כאובים.
אז קודם כל השאלה היא אם הם מחזירים או יש כאן הגנה עצמית.
ומעבר לכך כל מי שגר באזורים הללו נקלע לעימות, לא רק בגלל הכאב,
בגלל הקרבה נוצר חיכוך.
ולפי הבנתי אנשים הרגישו שהמסר שלך סותר כי את לא יכולה לומר שהם לא צודקים,
ובאותו משפט להגן על כבודם רק בגלל שהם כאובים.
אני שוב, לא הבעתי עמדה, רק הארתי לך למה קשה לאנשים לקבל את המסר.
(אם אדם מאמין בדרך מסוימת הוא לא צריך שימצאו זכות במעשיו שלשיטתו מוצדקים,
ואת לא יכולה להגיע משתי הצדדים של המפה.)
מקווה שהצלחתי להסביר במילים מקוטעות את הבנתי - מה גם שלדעתי דיונים כאלו - אין מקומם בפרהסיה - מפני שאנחנו מאמינים בשלטון הדמוקרטיה.
ואולי באמת הדיבור של התקשורת מלמד משהו על יחסי הכוחות ואופן קבלת ההחלטות.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
למרות שאסור להרגיז/להחזיר/ בכל זאת במקרה של מאבק,
צריך לדברר יפה את ה"מחזירים" בגלל שהם כאובים.
לא כתבתי שאסור להרגיז, כתבתי שאסור לדוג' להצית בתים של חפים מפשע. ישנו הבדל קטן נראה לי.
ולא דיברתי על 'דברור יפה'. כתבתי שאין עוול נורא יותר מהצגתם כמבצעי פוגרומים בזמן שאת הצד השני הציגו בתקשורת כמפגינים.
אז קודם כל השאלה היא אם הם מחזירים או יש כאן הגנה עצמית.
הגנה עצמית יש בהחלט, לא עליה דיברתי.
ובלוד ועכו ובמקומות נוספים הייתה הגנה עצמית למרות שהתקשורת הציגה זאת כ'עימותים בערים המעורבות'.
ולפי הבנתי אנשים הרגישו שהמסר שלך סותר כי את לא יכולה לומר שהם לא צודקים,
ובאותו משפט להגן על כבודם רק בגלל שהם כאובים.
אני באמת שואלת למה?
זה נובע מכך שלאנשים קשה לקבל מסר שאינו שחור לבן?
אי אפשר לומר זאת לא הדרך ובמקביל לומר כואב להם והשפילו אותם ועשו להם עוול?
לא יודעת מה טווח הגילאים של הקוראים כאן בפורום, אני מאמינה שהוא רחב.
אבל מאנשים בוגרים הייתי מצפה ליכולת לראות מסר שהוא גם אפור.
ואגב, הפואנטה בשיר הוא הקונפליקט הזה.
(אם אדם מאמין בדרך מסוימת הוא לא צריך שימצאו זכות במעשיו שלשיטתו מוצדקים,
ואת לא יכולה להגיע משתי הצדדים של המפה.)
שוב אשאל, למה את חושבת שאי אפשר להציג שני צדדים במקביל? כל דבר בחיים שלך בו את מאמינה מסודר בצורה כזאת של כן לא ושחור לבן?
מה גם שלדעתי דיונים כאלו - אין מקומם בפרהסיה - מפני שאנחנו מאמינים בשלטון הדמוקרטיה.
יש קצת סתירה במה שאת אומרת, דמוקרטיה היא בדיוק הסיבה המאפשרת לקיים דיונים כאלו בפהרסיה.
לכל הפחות הדמוקרטיה בגרסתה הליברלית האמיתית ולא הקלישאה הנקראת 'דמוקרטיה מתגוננת'.
 
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וברצינות אולי יש כאן מישהו שיהיה מוכן מעבר לפופוליזם כללי לצטט לי ברחל בתך הקטנה, מה הפריע לו בשיר שכתבתי מעבר לכאב בו נכתב?
זה בא ממקום קצת מתנשא אולי? שאת יודעת וזוכרת מה ראוי וכדאי, שלא כמו אלה עליהם את מדברת שנעבעך לא הצליחו להתגבר על עצמם, ועם כל זה וגו' לפואנטה.
לא אומרת שזה לא נכון עובדתית, אבל זה מובא בצורה שקצת יכולה לעצבן כנראה.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
זה בא ממקום קצת מתנשא אולי? שאת יודעת וזוכרת מה ראוי וכדאי, שלא כמו אלה עליהם את מדברת שנעבעך לא הצליחו להתגבר על עצמם, ועם כל זה וגו' לפואנטה.
לא זה לא בא ממקום מתנשא, זה בא מכאב, ולכן כתבתי אנחנו כי כנראה אם הייתי שם אולי הייתי עושה בדיוק מה שהם עשו.
אם רק תבואי ותדגישי לי איפה ראית את ההתנשאות אני אתנצל ואעזוב את הדיון.
אבל ברצינות, אני מרגישה שכל מה שיש כאן הוא וויכוח לשם וויכוח, כי מישהו הרגיש איזו הרגשה ובמקום לבוא כמו בנ"א בוגר ולהראות בנתונים מה מפריע, חוזרים שוב ושוב על אותן טענות ללא ביסוס מהדברים שנכתבו בשיר שבגללו נכתב כל זה.
בבקשה, אם את רוצה להיות הוגנת, קחי את האתגר, ספרי לי איפה בשיר הרגשת התנשאות ואם צריך אתקן ואתנצל.
בדיוק כמו שבעבודה אם תרצי להעיר למישהו תצייני לו בצורה מדויקת היכן מבחינתך הבעיה.
אנשים בוגרים אמורים להתנהל בהוגנות וכנות.
אני לא חושבת שאני מושלמת, ממש לא. השיר הזה נכתב מכאב גדול, יש לי משפחה וחברות במקומות האלו, הם חלק ממני ואני האחרונה שאתנשא. דיברתי בלשון רבים כי זה על כולנו, רק שהם הרבה יותר אמיצים ממני כשמתמודדים עם כל זה כל הזמן.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא זה לא בא ממקום מתנשא, זה בא מכאב, ולכן כתבתי אנחנו כי כנראה אם הייתי שם אולי הייתי עושה בדיוק מה שהם עשו.
אם רק תבואי ותדגישי לי איפה ראית את ההתנשאות אני אתנצל ואעזוב את הדיון.
אבל ברצינות, אני מרגישה שכל מה שיש כאן הוא וויכוח לשם וויכוח, כי מישהו הרגיש איזו הרגשה ובמקום לבוא כמו בנ"א בוגר ולהראות בנתונים מה מפריע, חוזרים שוב ושוב על אותן טענות ללא ביסוס מהדברים שנכתבו בשיר שבגללו נכתב כל זה.
בבקשה, אם את רוצה להיות הוגנת, קחי את האתגר, ספרי לי איפה בשיר הרגשת התנשאות ואם צריך אתקן ואתנצל.
בדיוק כמו שבעבודה אם תרצי להעיר למישהו תצייני לו בצורה מדויקת היכן מבחינתך הבעיה.
אנשים בוגרים אמורים להתנהל בהוגנות וכנות.
אני לא חושבת שאני מושלמת, ממש לא. השיר הזה נכתב מכאב גדול, יש לי משפחה וחברות במקומות האלו, הם חלק ממני ואני האחרונה שאתנשא. דיברתי בלשון רבים כי זה על כולנו, רק שהם הרבה יותר אמיצים ממני כשמתמודדים על כל זה כל היום.
חוזרת בי.
אני באמת לא יכולה להביא ציטוט מדויק אלה מילים בדיוק גרמו לי להרגיש אוירה כזאת בקריאת השיר.

שאלת, רציתי לענות כי זה באמת הפריע לי וכי נראה שגם לך התגובות מפריעות ואת רוצה להבין.
קיבלת יותר מתגובה אחת שלא הבינו אותך נכון, לדעתי אפשר לקבל שלא תמיד כותב מצליח להביע את מה שרצה ואולי הניסוח יכול להתפרש ליותר מצד אחד, ואפשר גם לטעון שכל מה שיש הוא ויכוח לשם ויכוח.
לי אין בעיה עם שום אפשרות מאלה.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
קיבלת יותר מתגובה אחת שלא הבינו אותך נכון, לדעתי אפשר לקבל שלא תמיד כותב מצליח להביע את מה שרצה ואולי הניסוח יכול להתפרש ליותר מצד אחד, ואפשר גם לטעון שכל מה שיש הוא ויכוח לשם ויכוח.
בהחלט. את זה אני יכולה לקבל, היה צריך עוד ליטוש לשיר בוודאי.
לי מפריע שאנשים כתבו שהדעות שלי הן כאלו וכאלו, שאני ציינתי X או Y, ובעצם טענו טענות חסרות כל ביסוס כי הם הבינו משהו מסוים באווירה והחליטו שכך אני טענתי על אף שחזרתי והסברתי את הכוונה שלי.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
כשאמצא את המקור אבדוק אם הוא עולה בקנה אחד עם המלבי"ם.
בכל אופן, בציווי התורה אין ספקות - דא היא גזירת אורייתא 'מחה תמחה'.
אפשר לדרוש טעמא דקרא כל היום והלילה שיש מושג של ענישה קולקטיבית, אבל זה טעמא דקרא.
אך אם כבר יותר מסתבר שעמלק שרשם ברע וכו' מה שאי אפשר לומר על הפלשתינים הארורים - הן בהם מצוות מחה תמחה.
הרב מרדכי אליהו הבין את המהר"ל קצת אחרת ממך
1677669764564.png


ואלו דברי המהר"ל:
ואמר להקהל ולעמוד על נפשם לומר כי זה שהם יהרגו את אויביהם נקרא זה לעמוד על נפשם ולא תאמר לא היה צריך להם רק להשיב את הספרים ולא יהרגו שונאיהם בהם אבל מה שיהרגו הם שונאיהם למה להם זה ועל זה אמר לעמוד על נפשם כי ההריגה בשונאיהם זה רק שעומדים על נפשם כי ישראל כאשר הם בגלות בין העמים אם יש שונא להם כמו שהם אלו שהם מזרע עמלק האגגי כאשר הוא צורר ישראל ותמיד הם עומדים לכלות ישראל לכך אם ישארו כמו שהיה עתה היה המן רוצה לכלותם כ"ש כי אח"כ יחשבו כי היהודים עמדו עליהם להנקם מהם שרצו לכלותם ותמיד יחשבו להפילם ולכך אמר ולעמוד על נפשם, ויש שהאריכו בקושיא זאת מאוד מה ראתה אסתר שבקשה על זה שהיהודים יהרגו בהם ולא היה די לה לבטל הכתבים ויהיו היהודים כמו שהיו בראשונה קודם שבא המן לאבדם וקושיא זאת אין בה ממש כי לכך אמרה אסתר ולעמוד על נפשם כמו שאמרנו ובלא זה נצטוו ישראל על עמלק למחות שמו מן העולם ושאול המלך נאבד ממלכותו בשביל שנתן לעמלק פליטה ועתה יהיו נותנים לעמלק פליטה כאשר נפל בידם והתורה אמרה (שמות יז, יד) כתוב זאת זכרון בספר, וגומר הכתוב רמז גם כן מעשה המגילה הזאת שהיא למחות שמו מן העולם.
אפשר לראות בדבריו בבירור כי שונאי ישראל שנאתם היא ההוכחה להיותם מזרע עמלק, ולא להיפך
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בהחלט. את זה אני יכולה לקבל, היה צריך עוד ליטוש לשיר בוודאי.
לי מפריע שאנשים כתבו שהדעות שלי הן כאלו וכאלו, שאני ציינתי X או Y, ובעצם טענו טענות חסרות כל ביסוס כי הם הבינו משהו מסוים באווירה והחליטו שכך אני טענתי על אף שחזרתי והסברתי את הכוונה שלי.
זה כבר סתם דיון על הסברים לספרות.
פרסמת שיר, ולא הכחשת שזו דעתך ולא סתם שיר ספרותי, נכון? על זה אין ויכוח אני מקוה.
כל קורא מבין את זה איך שהוא מבין עם כל המטען והדעות הקדומות שיש לו כשהוא קורא.
אפשר אולי לנסות לדייק ולהזהר בניסוח ולהתאמץ מאד שקוראים יבינו מה שהוא רוצה שיבין אבל אי אפשר לשלוט בזה.
אז הבאת הסברים אחר כך, שזה טוב אם מישהו נפגע אבל זה כנראה לא מספיק חזק כדי לשנות את ההבנה של הקוראים למפרע.

כשאיש ציבור אומר שהוציאו את דבריו מהקשרם את מאמינה לו ומבינה את דבריו אחרת כפי שהבנת בפעם הראשונה או שאת מבינה שזו דרך לחזור בו או להתחמק מחקירה או מזעם ציבורי?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
פרסמת שיר, ולא הכחשת שזו דעתך ולא סתם שיר ספרותי, נכון? על זה אין ויכוח אני מקוה.
לא מכחישה. רק שימי לב לניסוח שלך: 'זו דעתך', ואני שאלתי איזה דעה הסקת מהשיר? אבל מסקנה מדויקת ללא ההסברים שלי.
והתשובה שלך הייתה שאת לא יודעת בעצם לומר לי משהו קונהרטי. כי הייתה כאן בעיקר הצגה של משהו, לא נסיון לשכנע בדעתי אחרים.
אז אנשים הבינו משהו אחד, הגיוני. וזה בסדר, והסברתי את הטענות שלי כי מתבקש שאסביר אותן והן טענו אחרת וגם זה בסדר.
אבל מכאן ועד לטענות כמו התנשאות? ביקורת? והעניין הוא שאני חוזרת ואומרת שאם מישהו יביא לי ציטוט מדויק מהשיר בו ראה דברים כאלו אתקן אותם ואתנצל.
ועל זה אני מדברת, על וויכוח לגופו של עניין.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
הרב מרדכי אליהו הבין את המהר"ל קצת אחרת ממך
צפה בקובץ המצורף 1329348

ואלו דברי המהר"ל:

אפשר לראות בדבריו בבירור כי שונאי ישראל שנאתם היא ההוכחה להיותם מזרע עמלק, ולא להיפך
אם הייתי אתה ואתה אני הייתי כותב: רבי אלעזר, מצאתי את מה שחיפשת. אגב יש פרשנות מרחיבה יותר של הרב מרדכי אליהו (וכבודה במקומה מונח) שכוללת את כל הידועים כשונאם גם אם הם לא מעמלק ונידונים על שם סופם.
ואתה היית עונה לי: יפה ייש"כ! אבל אפילו לפי פרשנותו של הרב אליהו - איך יסביר את המשך המהר"ל בעניין ההזדמנות למחות את עמלק? מ"מ ייש"כ.

ייש"כ.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא מכחישה. רק שימי לב לניסוח שלך: 'זו דעתך', ואני שאלתי איזה דעה הסקת מהשיר? אבל מסקנה מדויקת ללא ההסברים שלי.
והתשובה שלך הייתה שאת לא יודעת בעצם לומר לי משהו קונהרטי. כי הייתה כאן בעיקר הצגה של משהו, לא נסיון לשכנע בדעתי אחרים.
אז אנשים הבינו משהו אחד, הגיוני. וזה בסדר, והסברתי את הטענות שלי כי מתבקש שאסביר אותן והן טענו אחרת וגם זה בסדר.
אבל מכאן ועד לטענות כמו התנשאות? ביקורת? והעניין הוא שאני חוזרת ואומרת שאם מישהו יביא לי ציטוט מדויק מהשיר בו ראה דברים כאלו אתקן אותם ואתנצל.
ועל זה אני מדברת, על וויכוח לגופו של עניין.
זה שיר, לא מתמטיקה.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אני באמת שואלת למה?
זה נובע מכך שלאנשים קשה לקבל מסר שאינו שחור לבן?
אי אפשר לומר זאת לא הדרך ובמקביל לומר כואב להם והשפילו אותם ועשו להם עוול?
בואי ניקח דוגמה פשוטה מהחיים כדי לפשט את הרעיון:
יוסי מרביץ (ומגונן) בצדק לשלום שהרביץ שלא בצדק.
חברים של שלום התוקף והשתלטן באים לעזרתו ואומרים ליוסי: , "אתה רשע"
מגיעה הרב שלהם ואומר לחברים שהסיטו : "נכון שיוסי לא היה צריך להרביץ אבל הוא לא רשע"
עד כאן המשל.
והנמשל:
הרב לא דיבר נכון! יוסי מרגיש שנעשה לא עוול ומתקומם מדברי הרב.
יוסי לא רק "לא רשע" הוא עשה מעשה חיובי, הוא גונן על ילד אחר.
וזו התשובה:
אתה לא יכול לבוא להצדיק מישהו שכבר צודק.
מקווה שהבנת למה התכוונתי.
(מיד כשקראתי את השיר הרגשתי את הקונפליקט הזה,
כשראיתי את התגובות הבנתי שיש כאן קונפליקט)
אי אפשר לבוא מהצד של הדעה החרדית הקלאסית שמתנגדת להתיישבות
ובאותה הנשימה לטעון נגד אלה שמציגים אותם בצורה יותר מושחרת מהרגיל.
את כותבת שיר אחד ולמי את מתכוונת?
אם את פונה למתנחלים, הם לא רוצים לשמוע שיש את השבועה, ומפרשים לפי דעתם.
ואם את פונה לציבור שלא מאמין בהפרות סדר מטעמי מדיניות וגם לא מאמין בתקשורת אז
הם לא ממש יבינו את הכאב.
אפשר לעשות את זה בכמה שלבים:
לדוגמה:
להציף את הדיון עם כמה דמויות. (כמו שאת עושה בספרים הטובים שלך)
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
הטענות כאן לא היו שירים.
אני מצפה מאנשים שטוענים משהו מסוים להתבסס על נתונים. אני מבינה שזאת ציפייה מוגזמת.
היטבת להגדיר - מאדם בוגר מצופה להבין גם דברים מורכבים.
אם נסכם בנוסח המוסכם על כל החשודים בצידוד בשונאי ישראל -
זה שהערבים פושעים נאלחים לא מצדיק חוסר שליטה עצמית.
באשר לאחינו בשרינו שכיסחו את החווארתים - אסור לנו לשפוט אותם, כי כנראה היינו נוהגים בדיוק כך כשהדם רותח וכו'.
לגבי השחרת התקשורת - גם אם יש אמת בדברים, חוק בוזגלו זועק כאן זעקה גדולה ומרה שמסקנתה שוללת את הלגיטימציה של התקשורת הנבזית הזו לפתוח את הפה.
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אי אפשר לבוא מהצד של הדעה החרדית הקלאסית שמתנגדת להתיישבות
ובאותה הנשימה לטעון נגד אלה שמציגים אותם בצורה יותר מושחרת מהרגיל.
את כותבת שיר אחד ולמי את מתכוונת?
אם את פונה למתנחלים, הם לא רוצים לשמוע שיש את השבועה, ומפרשים לפי דעתם.
ואם את פונה לציבור שלא מאמין בהפרות סדר מטעמי מדיניות וגם לא מאמין בתקשורת אז
הם לא ממש יבינו את הכאב.
עניין השבועות כאן הוא מינורי והקונפליקט קיים בלעדיו ג"כ.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יש קצת סתירה במה שאת אומרת, דמוקרטיה היא בדיוק הסיבה המאפשרת לקיים דיונים כאלו בפהרסיה.
לכל הפחות הדמוקרטיה בגרסתה הליברלית האמיתית ולא הקלישאה הנקראת 'דמוקרטיה מתגוננת'.
שאלתי את עצמי האם המשפט יובן באירוניה שלו.
(למדתי שוב שחשוב לכתוב במפורש - המשפט אירוני)
ובפרט בימים אלו בהם מתקיים דיון לגבי הכוח של הדמוקרטיה (משפט אירוני)
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הטענות כאן לא היו שירים.
אני מצפה מאנשים שטוענים משהו מסוים להתבסס על נתונים. אני מבינה שזאת ציפייה מוגזמת.
את מזדהה עם אנשים ("אנחנו") ומדברת בשמם שהם לא היו אומרים.
אם תשאלי אותם כשהם יתקרר, אם מה שהם עשו היה איבוד שליטה, עבירה על השבועה, לא בדרך ובזמן המתאים, הם יענו בחיוב?
אם כן אז תמחקי את כל מה שכתבתי כאן. וגם אם לא.
שוב פעם למדתי שעדיף לשתוק.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אי אפשר לבוא מהצד של הדעה החרדית הקלאסית שמתנגדת להתיישבות
אופס אופס על זה הייתי חייבת להגיב.
אני חרדית ומשפחתי חרדית ואיננו מתנגדים להתיישבות. אלא תומכים בה בכל ליבנו.
דעות חרדיות זה דבר מורכב בשביל לטעון עליהן שהן קלאסיות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה