חזרתי וקראתי את השיר פעמיים נוספות ואני עדיין מתקשה להבין איפה ראית משהו שסותר את הציפייה הזאת.מצופה מבני העם היהודי להתנהג בצורה בוגרת ולהבחין בין פוגע לחף מפשע, ולא לארגן פוגרומי נקמה.
חזרתי וקראתי את השיר פעמיים נוספות ואני עדיין מתקשה להבין איפה ראית משהו שסותר את הציפייה הזאת.מצופה מבני העם היהודי להתנהג בצורה בוגרת ולהבחין בין פוגע לחף מפשע, ולא לארגן פוגרומי נקמה.
בלתק
אם אתם לא יכולים להבין- אל תבקרו. אין לכם זכות.
ודי למבין.
במקום אין אנשים השתדל להיות איש.כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים.
כבני אדם בכלל וכיהודים בפרט 'ענישה קולקטיבית' אמורה להיות מחוץ לתחום.זה בדיוק האמירה שהפריעה כאן לכמה מגיבים.
האמת שבכלל לא הבנתי מה שכתוב בשיר, כמו רבים נוספים, אבל לאחר מכן נתת את הפרשנות הזאתחזרתי וקראתי את השיר פעמיים נוספות ואני עדיין מתקשה להבין איפה ראית משהו שסותר את הציפייה הזאת.
ואליה התכוונתי.השיר הזה נכתב בכמה דקות אחרי שראיתי שאתמול בכל מקום הסתובבו גינויים אינטלגנטים וכינויים שמקורם בזוועות הכי גדולות שקרו לעמ"י, וכשהדם עוד לא יבש אנשים שמעולם לא גינו בחריפות כזאת פרעות נגד יהודים העזו לכתוב מילים בוטות ביותר על בני עמם.
לא נכנסת למה שקרה, אבל כאב לראות איך מכבסת המילים שהייתה בזמן הפרעות בעיר לוד ובמקומות נוספים בתקשורת, לא עבדה לכוון ההפוך.
ואני חושבת שהרפרנס בכותרת משקף את זה במיוחד.
כלומר התכוונת שמפריע לך העובדה שבשיר הצגתי את הצביעות שבהצגת האירועים אתמול כפוגרום לעומת אירועי לוד בתור מהומות בערים המעורבות?ואליה התכוונתי.
מתלבטת עוד האם לקבל את זה בתור מחמאה או עלבון... או שאולי בכלל אתחיל לכתוב שירים אשר יש בהם מילים חסרות קשר ופשר המעוררות את כפתור הלייקים ובא לציון גואל.האמת שבכלל לא הבנתי מה שכתוב בשיר, כמו רבים נוספים, אבל לאחר מכן נתת את הפרשנות הזאת
'מהומות בערים המעורבות' היא כותרת לכל המהומות, ובתוך הכתבה עצמה בוודאי שהמאורעות הוצגו כפוגרומים.כלומר התכוונת שמפריע לך העובדה שבשיר הצגתי את הצביעות שבהצגת האירועים אתמול כפוגרום לעומת אירועי לוד בתור מהומות בערים המעורבות?
כי אני דיברתי על מכבסת המילים שיש לה רק כיוון אחד בשיח.
נראה שאתה לא מכיר כל כך את המשמעות של הביטוי 'מהומות בערים המעורבות' בהקשר של העיר לוד. זה לא היה סתם ציוץ רנדומלי ששלפתי מטוויטר כדי לנופף בו.'מהומות בערים המעורבות' היא כותרת לכל המהומות, ובתוך הכתבה עצמה בוודאי שהמאורעות הוצגו כפוגרומים.
בוודאי לדעתך מי שקורא לטבח שאירע בתרפ"ט 'מאורעות תרפ"ט' הוא משתמש ב'מכבסת מילים'.
מעיון בויקיפדיה, ערך 'המהומות בלוד', הייתי מתקשה לומר ש'לא היו עימותים או מהומות בערים המעורבות, אלא רק פרעות של ערבים ביהודים'.נראה שאתה לא מכיר כל כך את המשמעות של הביטוי 'מהומות בערים המעורבות' בהקשר של העיר לוד. זה לא היה סתם ציוץ רנדומלי ששלפתי מטוויטר כדי לנופף בו.
מציעה לעשות חיפוש פשוט בגוגל על השם 'עמית סגל' ביחד עם אותו ביטוי ולגלות שבאותה תקופה זה היה מוטו מכוון של התעלמות באולפנים.
אגב זה היה כל כך נדיר שאותו פרשן העז לומר את האמת בפנים מול אותם יפי נפש, שיהודים מאותן ערים שלחו לו פרחים וברכות לשבת כאות תודה שהעז להעלות את הצעקה שלהם ולומר את האמת הפשוטה שאין עימותים או מהומות בערים המעורבות אלא שיש פרעות של ערבים ביהודים בערים המעורבות.
זאת הייתה תקשורת חד צדדית ומוטה במיוחד.
ומכיוון שאין דבר חשוב יותר מהוגנות בחיים, ראיתי לנכון לציין שגם כאן כדאי וראוי לכבס מילים.
השתלשלות האירועים
10 במאי
ביום ירושלים, 10 במאי, החל משעות אחר הצהריים ערבים תושבי לוד התפרעו, יידו אבנים ובקבוקי תבערה. הרסו את מצלמות האבטחה של העירייה, הציתו כלי רכב של יהודים, מבנים של תלמוד תורה, ומוזיאון הפסיפס. החליפו את דגלי ישראל שהיו תלויים ברחובות העיר בדגלי פלסטין.[14] הוצת גם מבנה המכינה הקדם צבאית מעוז בשכונת רמת אשכול. בית הכנסת ובית המדרש של המכינה הוצתו בחלקם. חניכים שהתפנו מהמבנה חילצו את ספרי התורה ויצאו ללא פגע, אך ספרי קודש שהיו במבנה נשרפו.[15][16]
לפנות בוקר פתח אזרח יהודי בירי על ערבים מתפרעים. מהירי נהרג תושב לוד, מוסא חסונה, ואדם נוסף נפצע. חמישה יהודים שירו נעצרו בעקבות הירי, וכעבור חמישה חודשים תיק החקירה בעניינם נסגר מחוסר אשמה.[17] לאחר הירי, חלק מהפורעים הגיעו לבית החולים שאליו הובא ההרוג, ואיימו על הצוותים הרפואיים ממוצא ערבי תוך השתוללות, זריקת אבנים והשחתת רכוש. המשטרה התערבה בהמשך.[18]
11 במאי
כוחות משטרה ומג"ב בעיר לוד בעקבות אירועי האלימות בעיר. 11 במאי 2021
נשיא המדינה ראובן ריבלין, בביקור תנחומים במהלך השבעה בבית משפחת יגאל יהושע, 23 במאי
למחרת, המהומות חודשו ונשלחו כוחות משמר הגבול כחלק מההתמודדות איתן.[19][20] ראש עיריית לוד, יאיר רביבו כתב בחשבון הטוויטר שלו "70 שנות דו-קיום נרמסו".[21] לפי המשטרה, ברמלה ולוד היו 80 אירועים בשעה.[22]
בלווית ההרוג היו עימותים עם המשטרה, שוטר נפצע קל מיידוי אבנים.[23][24] עוד במהלך אותו יום, ערבים הציתו בית כנסת ועשרות מכוניות.[25][26][27] ניידת משטרה וקטנוע משטרתי הוצתו על ידם.
באותו יום פינתה העירייה משפחות יהודיות הגרות בבניינים הסמוכים לאזורי העימות למקום בטוח, מחשש לשלומן, וכן החלו בפינוי תושבים יהודים מבניינים מעורבים.[28] כמו כן נבדקה האפשרות להכניס צבא לעיר, ולחטיבת כפיר ניתנה הוראה להתכונן לכניסה. בינתיים נשלחו לתגבור המשטרה כוחות של מג"ב ויצאה הוראה ל-16 פלוגות מג"ב במילואים להיערך לכניסה לעיר. בלילה הוכרז בעיר אירוע חירום אזרחי, הכולל הענקת סמכויות מיוחדות לשוטרים ולכוחות הביטחון.[19] מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הצהיר כי יעביר את לשכתו ללוד.[דרושה הבהרה] השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לא התבטא כלל על ההתפרעויות ברחבי הארץ אך יצא נגד המשטרה המייחסת לחשוד יהודי מעורבות במותו של תושב העיר ב-10 במאי.[29]
בלילה נפצע קשה מפגיעת לבנה בראשו יגאל יהושע, יהודי בן 56 תושב שכונת גני אביב, בעת שחזר לביתו, ונפטר כעבור שבוע.[30] בתחילת יוני נעצרו 6 אזרחים ערבים ושני פלסטינים בחשד לרציחתו.[31][32] לפי המשטרה והשב"כ, הם החליטו להשליך אבנים על כלי רכב של יהודים. כשזיהו את יהושע כיהודי - יידו לעברו אבנים מטווח קצר. יהושע הצליח להימלט מהזירה, אך התנגש ברכב ליד ביתו, וכעבור כמה ימים מת מפצעיו.[33]
במקביל, התקיימו הפגנות תמיכה של פעילי ימין בלוד. הם הניפו דגלי ישראל וקראו לכוחות הביטחון להמשיך במאבקם הנחוש בטרור.[34] לנוכח האירועים הקימו חברי הגרעין התורני בלוד חמ"ל אזרחי שהפעיל אלפי מתנדבים מהעיר ומחוצה לה שסייעו בשמירה ואבטחה וריכזו את יוזמות הסיוע הרבות שהגיעו לעיר מרחבי הארץ.[35]
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בעיר תיאר את האירועים כ"אנרכיה של פורעים שאנחנו לא מסוגלים לקבל".[36]
12 במאי
כחלק מאירוע החירום האזרחי, הודיעה המשטרה על הטלת עוצר על העיר מ-20:00 עד 4:00 לפנות בוקר.[37] העוצר כלל איסור כניסה ללוד ועל התושבים נאסר לצאת מבתיהם. לפניו, התפרעויות פרצו בעיר, במעורבות תושבים ערבים ופעילי ימין רדיקלי שהתעמתו עם שוטרים ואלה עם אלה. בין היתר, ערבים הציתו רכב ופח, ופעילי הימין השליכו אבנים על השוטרים - שהגיבו בזריקת רימוני הלם.[38][39] לאחר תחילת העוצר, צעירים ערבים החלו להתעמת עם שוטרי מג"ב שהוצבו בעיר.[40] במהלך ההתפרעויות ירה אחד המתפרעים על אזרח יהודי ופצע אותו. באירוע אחר ערבי הותקף ונדקר.[41] בנוסף, דווח על אלימות בין יהודים וערבים כשהמשטרה ומג"ב ניסו לשמור על הסדר.[42] צומת בית המשפט הווה מוקד מרכזי של מהומות, כאשר מאות יהודים עצרו מכוניות בזו אחר זו, ותקפו רק את אלו שבהן נהג ערבי.[43] לטענת הערבים, פורעים יהודים גם שברו חלונות של מסגד אחר.[38] בנוסף, בוצע ניסיון הצתה במסגד אל-עומרי.[44] מתפללים שהיו במסגד מנעו מרעולי פנים להיכנס למסגד. במהלך הלילה היו מספר אירועי ירי שבוצעו על ידי ערבים.
בעקבות האירועים, כתב נשיא המדינה, ראובן ריבלין: ”מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח. ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלסטיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים במדינת ישראל”.[45]
13 במאי
בשעות הבוקר, מחבל ערבי דקר יהודי שהלך לתפילת שחרית, ופצע אותו באופן בינוני.[46] מאוחר יותר נפצעו שני יהודים מירי[47]
המשטרה פיזרה התכנסויות בעיר. מתנ"ס שיקגו הוצת על ידי ערבים. כך גם דירה בשכונת רמת אשכול.[48] על אף העוצר בלילה עשרות ערבים עשו מעשי ונדליזם ושרפו משאית.[49] הוצתו חדרים בבית הכנסת "דוסא".[50]
במקביל, יהודים מתנועת האוהדים הקיצונית "לה פמיליה", הציתו מכולת ערבית, השריפה כובתה על ידי תושבים יהודים.[51] מתפרעים יהודים תקפו רכב, הפכו אותו והשחיתו אותו לחלוטין.[52]
ללוד הגיעו גם קבוצות יהודים חמושות, לדבריהן ולדברי תושבי העיר היהודים על מנת לסייע בשמירה על בתי היהודים בעיר, ולהפגין נוכחות יהודית.[53] חלק מהיהודים שבאו ללוד היו מתנחלים, כך למשל ציין דובר יצהר צבי סוכות, כי הוא גאה ש-70% מהגברים ביצהר נסעו להפגין נוכחות בלוד.[54]
לוחמי מג"ב נכחו במוקדי החיכוך וההתקהלויות, פיזרו את החשודים באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו מעצרים של 43 מתפרעים במהלך הלילה.[49]
במהלך הלילה אירעו 40 מקרי ירי של נשק חי וירי זיקוקים מצד ערבים לעבר היהודים בשכונת רמת אשכול. מהירי נפצעו יהודים באורח קל.[55][56][57]
בבית קברות מוסלמי אותרו בקבוקי תבערה ומצבות שנופצו.[58]
אממ...מעיון בויקיפדיה, ערך 'המהומות בלוד', הייתי מתקשה לומר ש'לא היו עימותים או מהומות בערים המעורבות, אלא רק פרעות של ערבים ביהודים'.
העובדות הן שהיהודי ירה בערבי, ומאחר שלא ברור לכותב האם באמת הוא היה צריך לירות, מצויין שלטענת היורה הוא חש מאוים באופן שהוא היה חייב לירות. האם לדעתך התקשורת חייבת לתפוס באופן אוטומטי את הצד של היורה, רק בגלל שהוא יהודי שהרג ערבי?הנה קישור לכתבה בחדשות 12 מאותו הזמן, למעט ציטוט מראש העיר לוד שהזכיר את המילה פוגרום, הכתבה מוטית בצורה מיוחדת: הפורעים מוצגים כמפגינים, מציינים שיהודי ירה בערבי כי לטענתו חש מאוים, ועוד כאלו פנינים...
N12 - עימותים והתפרעויות ביישובים ערביים ברחבי הארץ, 15 נעצרו...
בצל מתקפת הרקטות מעזה והעימותים בהר הבית, מאות תושבים ערבים יצאו למחאות אלימות בחיפה, אום אל-פחם, רמלה ולוד • בחלק מהמוקדים יידו המפגינים אבנים לעבר כלי רכב וכוחות משטרה, ירו זיקוקים והבעירו פחיםwww.mako.co.il
כחרדי אני צורך תקשורת חרדית.וזה בסדר, שמחה בשבילכם שבזמן הפרעות בלוד, לא הרגשתם את חגיגת ההתעלמות ששררה אז בתקשורת.
התיק נסגר חמישה חודשים לאחר מכן ללא קביעת אשמה, אבל חדשות 12 ידועים בכך שהם תמיד לוקחים צד מראש.העובדות הן שהיהודי ירה בערבי, ומאחר שלא ברור לכותב האם באמת הוא היה צריך לירות, מצויין שלטענת היורה הוא חש מאוים באופן שהוא היה חייב לירות. למה לדעתך התקשורת חייבת לתפוס באופן אוטומטי את הצד של היהודי?
מעריכה מאד. אבל אם כך ברור למה הביטוי הזה אינו מעורר אצלך טריגר.כחרדי אני צורך תקשורת חרדית.
העובדות הן שהפורעים הערבים הציתו בית כנסת ובית ספר, ירו לעבר בתים, השחיתו בתים של יהודים שברחו (גם את של שכנים שלהם!) וערכו לינצים. ובזמן הזה המשטרה פחדה להגן על התושבים.העובדות הן שהיהודי ירה בערבי, ומאחר שלא ברור לכותב האם באמת הוא היה צריך לירות, מצויין שלטענת היורה הוא חש מאוים באופן שהוא היה חייב לירות. האם לדעתך התקשורת חייבת לתפוס באופן אוטומטי את הצד של היורה, רק בגלל שהוא יהודי שהרג ערבי?
מי שחווה את זה באמת לא צריך הסברים. חגיגת צביעות גדולה ומאוחדת של רוב גופי התקשורת.העובדות הן שהפורעים הערבים הציתו בית כנסת ובית ספר, ירו לעבר בתים, השחיתו בתים של יהודים שברחו (גם את של שכנים שלהם!) וערכו לינצים. ובזמן הזה המשטרה פחדה להגן על התושבים.
מי שהגן על היהודים שגרים שם בסופו של דבר הן אותם אנשים שמגנים אותם בימים האחרונים ואז התקשורת יצאה נגדם באופן דוחה.
לגמרי, עצוב שהדרך הכמעט יחידה כדי לבין באמת מה קרה שם היא לשמוע עדויית מכלי ראשון.מי שחווה את זה באמת לא צריך הסברים. חגיגת צביעות גדולה ומאוחדת של רוב גופי התקשורת.
כנראה שעדיף לא להגיב, לא התאפקתי.כבני אדם בכלל וכיהודים בפרט 'ענישה קולקטיבית' אמורה להיות מחוץ לתחום.
הוגן בעיניכם שיענישו אתכם בגלל מעשיו של השכן?!
אם יש בעיה עם ההרתעה הדלה שמספקת המדינה - אז צריך לעשות ישיבת קבינט איך מעצימים אותה.
לשבור את הכלים בחמת זעם חייתית תוך שחרור כל רסן אנושי - זו התנהגותם של חיות הטרף החולקים אתנו את האדמה הזאת.
זה שהם חיות, לא הופך אותנו לחיות.
זה שצריך להתנהג איתם כמו אל חיות - זה נכון.
אבל כל עוד יש שם חפים מפשע - ויש שם - אסור לנו להפוך לחיות.
'ענישה קולקטיבית'
לשבור את הכלים
יש שם חפים מפשע
החזקתי את עצמי חזק שלא לענותכבני אדם בכלל וכיהודים בפרט 'ענישה קולקטיבית' אמורה להיות מחוץ לתחום.
הוגן בעיניכם שיענישו אתכם בגלל מעשיו של השכן?!
אם יש בעיה עם ההרתעה הדלה שמספקת המדינה - אז צריך לעשות ישיבת קבינט איך מעצימים אותה.
לשבור את הכלים בחמת זעם חייתית תוך שחרור כל רסן אנושי - זו התנהגותם של חיות הטרף החולקים אתנו את האדמה הזאת.
זה שהם חיות, לא הופך אותנו לחיות.
זה שצריך להתנהג איתם כמו אל חיות - זה נכון.
אבל כל עוד יש שם חפים מפשע - ויש שם - אסור לנו להפוך לחיות.
אז הלכתי לבדוק כי זכרתי שכתוב היכן שהוא שההרוגים היו עמלקים בלבד.כנראה שעדיף לא להגיב, לא התאפקתי.
*אזהרת קריאה*
הציטוט כאן לא הובא כהשוואה לשום דבר.
ויכו היהודים בכל איביהם מכת חרב והרג ואבדן ויעשו בשנאיהם כרצונם. ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש... ויאמר המלך לאסתר המלכה בשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש ואת עשרת בני המן בשאר מדינות המלך מה עשו ומה שאלתך וינתן לך ומה בקשתך עוד ותעש. ותאמר אסתר אם על המלך טוב ינתן גם מחר ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום ואת עשרת בני המן יתלו על העץ
כפי שכבר כתבתי -החזקתי את עצמי חזק שלא לענות
אבל השיח פה ממשיך אז ארשה לעצמי לומר את זה בצורה ברורה:
גם אנחנו סובלים מענישה קולקטיבית בשם "המוסריות" המזוייפת של אלו שיושבים באותו קבניט שהזכרתם.
לדוגמא-
אסור לנו לבנות,
אין לנו תחבורה ציבורית ו/או שירותים ציבוריים אחרים כמו לכל אזרח במדינה,
מוציאים עלינו שם רע,
והיד נטויה.
אף אחד מאלו שהשתתף במחאה לא בא על מנת לפגוע בערבים, למרות שכל יושבי הכפר ההוא יצאו לגמרי מחזקת חפים מפשע, והוכחות לכך יש בשפע.
הם ירדו להראות שיהודים הם לא פראיירים. שיהודים לא מוכנים למות.
אותם אנשים נפלאים הם אלו שהגנו עליכם הפרעות בלוד. הם השאירו משפחה וילדים בבית באזור מאד לא מוגן, שגם בו היו הרבה אירועים, ובאו לערים היפות שלכם כדי לעזור לכם.
העובדה שיש אנשים שחושבים שהם יכולים למתוח ביקורת על הגיס הראשון והעיקרי של מדינת ישראל, שאוכל אבנים לארוחת בוקר, ירי על כלי רכב לצהריים ודקירות לארוחת ערב היא עובדה מעציבה מאד שמראה עד כמה הגלות חזקה.
אסור למתוח ביקורת בקול על מה שלא מבינים.
ואסור לדון אחרים במה שלא חווים.
אבל שוב, 'כפי שכבר כתבתי' - כלפי עצמנו, לא כבקורת צבועה ומבחילה בחוצות, אלא כמבחן לנו, אנשים הגונים ההולכים בדרך ה' - לא זו הדרך.לגבי השיר ופואנטתו בעניין הצביעות - כל מילה פנינה.
זו לאעמלקים בלבד.
לשיטתך?'ענישה קולקטיבית'
אי אפשר. באמת אי אפשר.העובדה שיש אנשים שחושבים שהם יכולים למתוח ביקורת על הגיס הראשון והעיקרי של מדינת ישראל, שאוכל אבנים לארוחת בוקר, ירי על כלי רכב לצהריים ודקירות לארוחת ערב היא עובדה מעציבה מאד שמראה עד כמה הגלות חזקה.
כשאמצא את המקור אבדוק אם הוא עולה בקנה אחד עם המלבי"ם.לשיטתך?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: