שיר ליגון בחרתנו ותשם את אחי לתליין?

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
וזוכרים שנשבענו
שלא נעלה בחומות
גם כשעדיין רותח הדם
ועוד לא יבש מתחת לציפורניים.

ומבטיחים שאנחנו
מסכימים שלא כדאי
לאבד שליטה או לקחת
את החוק בידיים.

ובבקשה אולי נפסיק
כי זה לא הזמן והדרך
ועל הלחי עוד לא יבשו
דמעות מלוחות של אתמול.

אבל אל תקראו לזה פוגרום
או ליל הבדולח
כשבלוד עוד זוכרים איך אמרתם:
מהומות בערים המעורבות.

1677456546163.png

1677457577157.png
 
נערך לאחרונה ב:

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אני מרגישה שבעת כזו הדבר היחיד שאני יכולה לדבר זה שתיקה -א"א להבין וא"א לשפוט כשהדם מבעבע ואוזלת היד של המדינה קטנה קטנה...
'וידום בעת ההיא'.
מסכימה, הפוך - אפשר רק להבין.
השיר הזה נכתב בכמה דקות אחרי שראיתי שאתמול בכל מקום הסתובבו גינויים אינטלגנטים וכינויים שמקורם בזוועות הכי גדולות שקרו לעמ"י, וכשהדם עוד לא יבש אנשים שמעולם לא גינו בחריפות כזאת פרעות נגד יהודים העזו לכתוב מילים בוטות ביותר על בני עמם.
לא נכנסת למה שקרה, אבל כאב לראות איך מכבסת המילים שהייתה בזמן הפרעות בעיר לוד ובמקומות נוספים בתקשורת, לא עבדה לכוון ההפוך.
ואני חושבת שהרפרנס בכותרת משקף את זה במיוחד.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
מסכימה, הפוך - אפשר רק להבין.
השיר הזה נכתב בכמה דקות אחרי שראיתי שאתמול בכל מקום הסתובבו גינויים אינטלגנטים וכינויים שמקורם בזוועות הכי גדולות שקרו לעמ"י, וכשהדם עוד לא יבש אנשים שמעולם לא גינו בחריפות כזאת פרעות נגד יהודים העזו לכתוב מילים בוטות ביותר על בני עמם.
לא נכנסת למה שקרה, אבל כאב לראות איך מכבסת המילים שהייתה בזמן הפרעות בעיר לוד ובמקומות נוספים בתקשורת, לא עבדה לכוון ההפוך.
ואני חושבת שהרפרנס בכותרת משקף את זה במיוחד.
לא הובא כאן גם ביקורת על התגובות שיהודים עושים?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מסכימה, הפוך - אפשר רק להבין.
השיר הזה נכתב בכמה דקות אחרי שראיתי שאתמול בכל מקום הסתובבו גינויים אינטלגנטים וכינויים שמקורם בזוועות הכי גדולות שקרו לעמ"י, וכשהדם עוד לא יבש אנשים שמעולם לא גינו בחריפות כזאת פרעות נגד יהודים העזו לכתוב מילים בוטות ביותר על בני עמם.
לא נכנסת למה שקרה, אבל כאב לראות איך מכבסת המילים שהייתה בזמן הפרעות בעיר לוד ובמקומות נוספים בתקשורת, לא עבדה לכוון ההפוך.
ואני חושבת שהרפרנס בכותרת משקף את זה במיוחד.
מצפים מאיתנו ליותר.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
לא הובא כאן גם ביקורת על התגובות שיהודים עושים?
על מה שקרה?
ציינתי דעה שהרבה גם בצד הימני טענו אותה אתמול: שלא נכון לנהוג ככה. ולא כדאי.
ובמקביל אמרתי, שאין דבר יותר מקומם ומכאיב מאשר לראות אנשים מטיפים מוסר ועוד משתמשים באירועים ואזכורים יהודיים כדי לתאר את הכאב המתפרץ הזה כאילו הוא בדיוק, אבל בדיוק אותו הדבר.
אולי זה קשור לעובדה שקראתי עוד כמה עשרות תגובות כאלו וגרועות מהן, שלא ארצה לחזור עליהן כאן.
אחמד טיבי לדוג' טען שזהו ליל הבדולח. הוא צייץ את זה בחשבון הטוויטר שלו בשלוש שפות.
אני מאמינה שזה לא נשאר רק לעיניו בלבד.
ומילא זה העם שלו, אבל זה מקומם ומכאיב שיהודים מצטרפים בכל הכוח להגן על כפר שהרבה טרור יצא ממנו, כשלא כל כך מזמן בלוד אחים שלהם התחננו לעזרה כי ברחובות היה פשוטו כמשמעו פוגרום - והם, אותם אוהבי אדם, ישבו בנחת באולפנים, עיקמו את אפם, קראו לזה מהומות בערים המעורבות ועברו בנחת לאייטם הבא.
 
נערך לאחרונה ב:

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ציינתי דעה שהרבה גם בצד הימני טענו אותה אתמול: שלא נכון לנהוג ככה. ולא כדאי.
בלתק

אם אתם לא יכולים להבין- אל תבקרו. אין לכם זכות.
ודי למבין.

במקום אין אנשים השתדל להיות איש.
כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
בלתק

אם אתם לא יכולים להבין- אל תבקרו. אין לכם זכות.
ודי למבין.

במקום אין אנשים השתדל להיות איש.
כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים.
אני אשמח לדעת מה בדברים שלי גרם לך לחשוב שאני משתייכת לצד המגנה את האחים שלנו. כשליטרלי עשיתי בדיוק הפוך.
באמת שמהבוקר אני מנסה ללא הצלחה להבין מה רוצים המגיבים כאן לומר ונראה שאין הרבה רצון חוץ מפשוט לומר משהו...

עריכה:
רואה שכתבת בלת"ק ואם באמת התכוונת לזה, אז אני חושבת שיש כאן חוסר הוגנות כלשהי. אם את רוצה להעיר על מה שכתבתי ראוי שתקראי לפני את התגובות בהן הסברתי בפירוט את הכוונה שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני אשמח לדעת מה בדברים שלי גרם לך לחשוב שאני משתייכת לצד המגנה את האחים שלנו. כשליטרלי עשיתי בדיוק הפוך.
באמת שמהבוקר אני מנסה ללא הצלחה להבין מה רוצים המגיבים כאן לומר ונראה שאין הרבה רצון חוץ מפשוט לומר משהו...
בשלושה בתים מהשיר העברת מסר אחד, שאמנם מובן מהם שזה לא כל האמירה ויש המשך, אבל יש בהם אמירה.
את מבקשת שהקוראים יתייחסו רק לרבע האחרון של השיר?
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ספציפית המשפט שאותו ציטטתי.
ולא אמרתי באופן אישי ח''ו
התייחסתי באופן כללי מאד לדעתם האירונית של דורשי האיפוק בין אם הם משמאל ובין אם הם מימין.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
בשלושה בתים מהשיר העברת מסר אחד, שאמנם מובן מהם שזה לא כל האמירה ויש המשך, אבל יש בהם אמירה.
את מבקשת שהקוראים יתייחסו רק לרבע האחרון של השיר?
שלושת הבתים הראשונים של השיר אמרו דבר אחד: לא עושים כזה דבר אבל את הכאב הנורא כולם מבינים, בשונה מגורמים שונים בשמאל בעיקר שטענו לפוגרום יהודי ועוד מילים איומות.
הפוך אני התייחסתי בעיקר לעובדה שהרבה טענו שלא צריך לעשות ככה אבל מנגד הלב שלהם היה רק עם המשפחה השכולה והאנשים שהכאב הנוראי שלהם גרם להם לעשות את זה.
וזה לא רק זה אגב, כל מי שטורח לבדוק כמה מקרי ז"א ובקבוקי תבערה יש מידי יום ביומו בכבישי יו"ש מבין את הכאב.
ולכן בא הבית האחרון ואמר: כמה אטימות ורוע יש בעולם, כשאפשר לקרוא לכאב הנוראי שהתפרץ מהיהודים הללו - פוגרום.
וזהו.
אה, ואין כאן שחור ולבן.
והרבע האחרון של השיר הוא לא רבע נפרד, לפחות בעיני הוא הפואנטה.
התייחסתי באופן כללי מאד לדעתם האירונית של דורשי האיפוק בין אם הם משמאל ובין אם הם מימין.
והאירוניה היא שהשיר מדבר על אותה אירוניה עצמית בדיוק.
והאירוניה הגדולה יותר שאני מוצאת את עצמי מתווכחת על אותן הדעות בהן אני מאמינה.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שלושת הבתים הראשונים של השיר אמרו דבר אחד: לא עושים כזה דבר אבל את הכאב הנורא כולם מבינים
זה בדיוק האמירה שהפריעה כאן לכמה מגיבים.

והרבע האחרון של השיר הוא לא רבע נפרד, לפחות בעיני הוא הפואנטה.
גם בעיני, אבל אם עד שמגיעים אליו חוזרת שוב ושוב אמירה מציקה אחרת, קשה להתייחס רק לפואנטה.

והאירוניה הגדולה יותר שאני מוצאת את עצמי מתווכחת על אותן הדעות בהן אני מאמינה.
כנראה שמשהו לא עבר ברור בשיר.
 
  • תודה
Reactions: -S-

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
זה בדיוק האמירה שהפריעה כאן לכמה מגיבים.
אם אזכור המדרש לא לעלות בחומה או האזכור שלא כדאי לאבד שליטה מפריעה לאנשים - קטונתי.
כנראה שמשהו לא עבר ברור בשיר.
אולי.
הוא נכתב בסערת רגשות ובלי הרבה הצטעצעויות.
ואת יודעת מה מצחיק? שכנראה הדעות שלי קיצוניות יותר לימין מרוב העמדות של הכועסים עלי ועדיין הנה אני כאן ומתווכחת כאילו אני בכוון ההפוך.
החיים אירוניים זה באמת בטוח...
 
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הוא נכתב בסערת רגשות ובלי הרבה הצטעצעויות.
את הפואנטה הבינו מצוין. לא על זה היו התגובות כאן.

אם אזכור המדרש לא לעלות בחומה או ה האזכור שלא כדאי לאבד שליטה מפריעה לאנשים - קטונתי.
לא חשבתי שכל כך לא ברור מה מפריע. ואין צורך להכנס לדיון.


ואת יודעת מה מצחיק? שכנראה הדעות שלי קיצוניות יותר לימין מרוב העמדות של הכועסים עלי ועדיין הנה אני כאן ומתווכחת כאילו אני בכוון ההפוך.
החיים אירוניים זה באמת בטוח...
האירוניה זה שמסר שרצית להביע לא הובן נכון?
אז מה מצחיק בזה?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כמה מסוכנות מילים כאובות.

השיר נכתב בכוונה אחת ואנחנו הבנו אחרת והפוכה.
כמה מסוכנות מילים וכמה חשוב ההסבר.
תודה שהסברת!
ואני מתנצלת שוב.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא הצלחתי להבין מי מצפים, מה מצפים, ואת מי מכנים 'אנחנו'.
ובמחילה, אבל זאת התבטאות פופוליסטית.
מצופה מבני העם היהודי להתנהג בצורה בוגרת ולהבחין בין פוגע לחף מפשע, ולא לארגן פוגרומי נקמה.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה