אין בעיה, אם אתה מתעקש.שאלת רב גם אם להתפלל כל יום?
יש דברים שכתוב במפורש ולא צריך לשאול
אתה יכול להחליט עוד כמה דברים שזה' כתוב במפורש' ולעשות על פי זה, יש יהודים שכך עושים, ועושים ""חיים"", עד שהם הולכים לעולם שכולו טוב.
אין בעיה, אם אתה מתעקש.שאלת רב גם אם להתפלל כל יום?
יש דברים שכתוב במפורש ולא צריך לשאול
אתה יכול להחליט עוד כמה דברים שזה' כתוב במפורש' ולעשות על פי זה, יש יהודים שכך עושים, ועושים ""חיים"", עד שהם הולכים לעולם שכולו טוב.
במחילה, איזה שיקול זה?ויש מצב שהוא חרדי
מה נכון לעשות ?כרגע העדפנו שלא יהיה על חשבונינו ספק לשון הרע ונזק ליהודי... אבל עדיין מתלבטת אם עשינו נכון.
מעריכה אותך.התמונות נכונות, נכון ללפני כמה שנים טובות...
מדובר בצימרים השייכים לזוג מבוגר המתקשה לתחזק את המתחם.
לפני כמה שנים טובות התחזוק היה יותר קפדני.
זה ברור...!
השאלה היא אם אנחנו חייבים לכתוב בכלל משהו..
אם נכתוב - כמובן שזה יהיה האמת במלואה, לכן בחרנו כרגע לא לכתוב כלום.
השאלה אם עשינו נכון. אני עוד לא סגורה על זה.
לא ממקום של נקמה אלא באמת ממקום שאנחנו חטפנו שוק איך אנשים נתנו 5 כוכבים על כזה מקום וגרמו לנו לחשוב שהמקום מהמם.
לא רוצים ללכלך? אל תכתבו כלום. בטח לא שקרים.
רצינו להציל אחרים ולתת איזון לפידבקים השקריים ושוב עולה השאלה - האם מותר? האם זה באחריותנו?
האם האדם שהיה שם בטוח בטוח שלא רוצה קצת להחזיר לבעל העסק על העגמת נפש שהיה לו ורק רוצה למנוע הזק מהבאים אחריו ?5. הסיפור לא יהיה כדי להנות מהדיבור הרע והשחרת המזיק, אלא כדי לעזור שלא יזיק עוד.
כדי לקיים סעיף זה צריך להיות בקיאים בכל שולחן ערוך חושן משפט עם הנושאי כלים והאחרונים וכל השותי"ם7. שלא ייגרם נזק ל'מזיק' יותר מכפי שמגיע לו אילו בי"ד היו פוסקים לו בדין תורה.
לא מצדיק את זהמדהים איך אנשים כאן מצפצפים במצוה יקרה וחשובה מאוד של "לשון הרע" שאפילו לא מפורשת בתורה בצורה מפורשת.
ומתעלמים ממצוה מפורשת בתורה של "השבת אבידה", כן, כמו שאם מצאתם כסף של יהודי אתה צריך להשיב לו כך יש מצוה להציל אותו מנזק!!!
ובהחלט זה שיקול של אחד נגד השני ולא על פוסקי/ות הלכה של פרוג להכריע בין 2 המצות/עבירות אלו.
אני בעבר שאלתי רב על שאלה דומה ואמר לי שיש לי עבירה!!! חמורה!! אם אני לא מפרסת....
שנה שעברה יצאנו לנפוש בצפוןמה דעתכם לכתוב תגובה על משהו מסוים (במיוחד על מקום שהיותם נופש וכו') שלא נהניתם כדי שהמתעניין ידע שמגזימים או שהתמנות לא נכונות וכו' וכו' אבל מצד שני יהיה נזק למפרסם ויש מצב שהוא חרדי וכו'
נשמח לשמוע דעתכם!
זו שאלה הלכתיתמה דעתכם לכתוב תגובה על משהו מסוים (במיוחד על מקום שהיותם נופש וכו') שלא נהניתם כדי שהמתעניין ידע שמגזימים או שהתמנות לא נכונות וכו' וכו' אבל מצד שני יהיה נזק למפרסם ויש מצב שהוא חרדי וכו'
נשמח לשמוע דעתכם!
בכל אופן,פשוט טינפנו את המצעים ואת החדרים בשאריות של אוכל וטיטולים מסריחים
'נשפך' קפה על המיטה וכו
נכון לגמריאם אתה מפרסם חו"ד שלילית באתרים ייעודיים לצימרים, אשר בעלי הצימר משלמים על המקום פרסום, רוב הסיכויים שיורידו/לא יפרסמו תגובה שלילית. אני גם מאוכזבת כל פעם מחדש מרמת הנקיון והתחזוקה בצימרים, והתגובות של כולם, לא מרמזות בכלום. אדרבא אם יש מישהו שהיה בצימר נקי למשעי, אשמח מאוד לקבל את הפרטים שלו, ולא משנה איפה בארץ. רובם מנקים בעצמם, מחליפים מצעים, מטאטים ושוטפים את הרצפה, משל היה זה בית שקצת התלכלך. (שמים מגבת אחת לכל מתארח, למרות שיש בריכה, ולא מחליפים באמצע, גם אם לקחת 2-3 לילות) מקום אירוח צריך להיות נקי יותר מבית! כולל מראות, קרמיקה, מקלחונים, מקרר, ארונות מטבח. וכמובן תחזוקה קבועה של החלפת נורות, אסלה תקינה, ברזם וטושים. לצערי המצב רחוק מזה, ולא לקחנו דירות אירוח זולות. מחירים יקרים מאוד.
מה שנקרא:שנה שעברה יצאנו לנפוש בצפון
הגענו לצימרים שלא מזכירים בכלל את מה שראינו בתמונות
כמובן שהוא כבר חייב חצי מהסכום באשראי עוד טרם הגענו
המקום היה ממש מטונף וזוועתי, לא מתוחזק ולא נעים בכלל
שלא לדבר על מצלמות מרושתות בכל המתחם, כולל בבריכה
יחס מזעזע של בעל הצימרים אחרי שכבר נכנסו לחדרים
ידענו ששיימינג לא יעזור במשהו אצלינו החרדים
כי לא לכולם יש גישה לזה
פשוט טינפנו את המצעים ואת החדרים בשאריות של אוכל וטיטולים מסריחים
'נשפך' קפה על המיטה וכו
כדי שלפחות לפני שיכנסו הבאים אחרינו הוא יצטרך לנקות פעם אחת ברצינות
למדנו, השנה נסענו למקום לפני שסגרנו
ממש מבאס להגיע לנפוש ובמקום זה לסבול ולהתעצבן
ולהרגיש שדפקו וניצלו אותך כהוגן
אל תתעצלו, תסעו לפני לראות או לשלוח מישהו
או על סמך חברים או משפחה שהיו במקום הנופש
התמונות שהם מפרסמים זה מהשבוע שבו הם פתחו את העסק
אחרי זה כבר ההזנחה חוגגת
מי שרוצה לברר יכול לבדוק את התגובות בגוגל מפות
כמובן שתגובה אחת שלילית עדיין לא אומרת כלום אבל אם יש הרבה תגובות כאלו
ואפשר גם לקרא אם יש ביניהם מכנה משותף
אז שומר נפשו וכספו ועצביו ועוד ירחק מהם
הרוצה לאבד ממונו ....לא באה לפסוק הלכה. שכל אחד ישאל את רבותיו
אבל אנחנו ביררנו לאחרונה ממש את הענין הזה עם מו"צ מהבי,ד של ר' ניסים קרליץ
והורה לנו שלא לעשות את זה כי זה בגדר קבלת לשון הרע.
אבל שוב, זה מה שאישית ביררנו ושכל אחד יבדוק לעצמו
רק באתי לעורר שיתכן ויש בזה בעיה הלכתית.
על "למיחש", שמעתם?לא באה לפסוק הלכה. שכל אחד ישאל את רבותיו
אבל אנחנו ביררנו לאחרונה ממש את הענין הזה עם מו"צ מהבי,ד של ר' ניסים קרליץ
והורה לנו שלא לעשות את זה כי זה בגדר קבלת לשון הרע.
אבל שוב, זה מה שאישית ביררנו ושכל אחד יבדוק לעצמו
רק באתי לעורר שיתכן ויש בזה בעיה הלכתית.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קה
א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ: