דרוש מידע להציל את הבא אחריך

בייביגרו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
שאלת רב גם אם להתפלל כל יום?
יש דברים שכתוב במפורש ולא צריך לשאול
אין בעיה, אם אתה מתעקש.
אתה יכול להחליט עוד כמה דברים שזה' כתוב במפורש' ולעשות על פי זה, יש יהודים שכך עושים, ועושים ""חיים"", עד שהם הולכים לעולם שכולו טוב.
 

צחית

משתמש מקצוען
אתה יכול להחליט עוד כמה דברים שזה' כתוב במפורש' ולעשות על פי זה, יש יהודים שכך עושים, ועושים ""חיים"", עד שהם הולכים לעולם שכולו טוב.
:cry::cry::cry::cry:
מה זה אמור להיות קללה
כי כל האנשים בסוף הולכים לעולם שכולו טוב
 

בייביגרו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
חס ושלום!
רק כתבתי שאכן ניתן לחיות בצורה משונה כזו גם עד זיבולא בתרייתא בגיל 120 שעולים לעולם שכולו טוב.
 

אשה כשרה

משתמש צעיר
לדעתי
אחרי שנכוותי כמה פעמים מצימרים ובעלי צימרים
וגם ידוע האיסור החמור של לשה"ר (ואולי בתועלת מותר כי זה מציל ממון, לא יודעת)

לכאורה הפיתרון הוא פשוט לעשות סוג של דירוג 1-5 לכל צימר איך היה וכו'
בלי לפרסם פרטים ברבים
ומי שרוצה לדעת איזה פרט מסויים תברר בפרטי...
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כרגע העדפנו שלא יהיה על חשבונינו ספק לשון הרע ונזק ליהודי... אבל עדיין מתלבטת אם עשינו נכון.
מה נכון לעשות ?
ללכת לרב, לספר את כל הפרטים ולשאול בדיוק האם מותר לספר ואיך
 
התמונות נכונות, נכון ללפני כמה שנים טובות...
מדובר בצימרים השייכים לזוג מבוגר המתקשה לתחזק את המתחם.
לפני כמה שנים טובות התחזוק היה יותר קפדני.


זה ברור...!
השאלה היא אם אנחנו חייבים לכתוב בכלל משהו..
אם נכתוב - כמובן שזה יהיה האמת במלואה, לכן בחרנו כרגע לא לכתוב כלום.
השאלה אם עשינו נכון. אני עוד לא סגורה על זה.

לא ממקום של נקמה אלא באמת ממקום שאנחנו חטפנו שוק איך אנשים נתנו 5 כוכבים על כזה מקום וגרמו לנו לחשוב שהמקום מהמם.
לא רוצים ללכלך? אל תכתבו כלום. בטח לא שקרים.
רצינו להציל אחרים ולתת איזון לפידבקים השקריים ושוב עולה השאלה - האם מותר? האם זה באחריותנו?
מעריכה אותך.
מאוד קשה ללכת נגד על ההרמת גבות של כולם.
הח"ח אומר שכשיש לאדם ספק, שלא יספר
כשאדם יבוא לבי"ד של מעלה יגידו לו : " למה לא סיפרת" יגיד שחשש מלשון הרע ויקבלו את הטענה.
אבל אם יספר ויראה למעלה שהיה אסור לו לספר ומישהו אחר נפגע בגללו לא תהיה לו טענה.
ייש"כ
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
זה שני הסעיפים שהכי קשה לעמוד בהם כי-
5. הסיפור לא יהיה כדי להנות מהדיבור הרע והשחרת המזיק, אלא כדי לעזור שלא יזיק עוד.
האם האדם שהיה שם בטוח בטוח שלא רוצה קצת להחזיר לבעל העסק על העגמת נפש שהיה לו ורק רוצה למנוע הזק מהבאים אחריו ?
יש מישהו שיכול להעיד על עצמו שהוא נקי בזה ?
7. שלא ייגרם נזק ל'מזיק' יותר מכפי שמגיע לו אילו בי"ד היו פוסקים לו בדין תורה.
כדי לקיים סעיף זה צריך להיות בקיאים בכל שולחן ערוך חושן משפט עם הנושאי כלים והאחרונים וכל השותי"ם
כמה אנשים בקיאים בכל זה ?
לכן ללכת לשאול מורה הוראה זה הכי טוב מצד שני הסעיפים. גם בגלל סעיף 5. ששם הרב שומע את הסיפור מהצד והוא לא נוגע בדבר, ויכול לשקול בנקיות כמה זה יעזור
וגם בגלל סעיף 7. שהוא ודאי בקי בשו"ע ונושאי כלים ויודע מה הבי"ד היה פוסק במקרה של דין תורה
 

ספרנוביץ

משתמש פעיל
מדהים איך אנשים כאן מצפצפים במצוה יקרה וחשובה מאוד של "לשון הרע" שאפילו לא מפורשת בתורה בצורה מפורשת.
ומתעלמים ממצוה מפורשת בתורה של "השבת אבידה", כן, כמו שאם מצאתם כסף של יהודי אתה צריך להשיב לו כך יש מצוה להציל אותו מנזק!!!
ובהחלט זה שיקול של אחד נגד השני ולא על פוסקי/ות הלכה של פרוג להכריע בין 2 המצות/עבירות אלו.
אני בעבר שאלתי רב על שאלה דומה ואמר לי שיש לי עבירה!!! חמורה!! אם אני לא מפרסת....
 

צחית

משתמש מקצוען
מדהים איך אנשים כאן מצפצפים במצוה יקרה וחשובה מאוד של "לשון הרע" שאפילו לא מפורשת בתורה בצורה מפורשת.
ומתעלמים ממצוה מפורשת בתורה של "השבת אבידה", כן, כמו שאם מצאתם כסף של יהודי אתה צריך להשיב לו כך יש מצוה להציל אותו מנזק!!!
ובהחלט זה שיקול של אחד נגד השני ולא על פוסקי/ות הלכה של פרוג להכריע בין 2 המצות/עבירות אלו.
אני בעבר שאלתי רב על שאלה דומה ואמר לי שיש לי עבירה!!! חמורה!! אם אני לא מפרסת....
לא מצדיק את זה
אבל שב ואל תעשה
הרבה יותר קל לאנשים
 

דוד המלך!

משתמש פעיל
מה דעתכם לכתוב תגובה על משהו מסוים (במיוחד על מקום שהיותם נופש וכו') שלא נהניתם כדי שהמתעניין ידע שמגזימים או שהתמנות לא נכונות וכו' וכו' אבל מצד שני יהיה נזק למפרסם ויש מצב שהוא חרדי וכו'
נשמח לשמוע דעתכם!
שנה שעברה יצאנו לנפוש בצפון
הגענו לצימרים שלא מזכירים בכלל את מה שראינו בתמונות
כמובן שהוא כבר חייב חצי מהסכום באשראי עוד טרם הגענו
המקום היה ממש מטונף וזוועתי, לא מתוחזק ולא נעים בכלל
שלא לדבר על מצלמות מרושתות בכל המתחם, כולל בבריכה
יחס מזעזע של בעל הצימרים אחרי שכבר נכנסו לחדרים
ידענו ששיימינג לא יעזור במשהו אצלינו החרדים
כי לא לכולם יש גישה לזה
פשוט טינפנו את המצעים ואת החדרים בשאריות של אוכל וטיטולים מסריחים
'נשפך' קפה על המיטה וכו
כדי שלפחות לפני שיכנסו הבאים אחרינו הוא יצטרך לנקות פעם אחת ברצינות
למדנו, השנה נסענו למקום לפני שסגרנו
ממש מבאס להגיע לנפוש ובמקום זה לסבול ולהתעצבן
ולהרגיש שדפקו וניצלו אותך כהוגן
אל תתעצלו, תסעו לפני לראות או לשלוח מישהו
או על סמך חברים או משפחה שהיו במקום הנופש
התמונות שהם מפרסמים זה מהשבוע שבו הם פתחו את העסק
אחרי זה כבר ההזנחה חוגגת
 

דוד המלך!

משתמש פעיל
תמונות מהמקום המתואר
 

קבצים מצורפים

  • Capture+_2021-08-01-10-50-25 (1) (1).png
    Capture+_2021-08-01-10-50-25 (1) (1).png
    KB 757.1 · צפיות: 65
  • Capture+_2021-08-01-10-50-39 (1) (1).png
    Capture+_2021-08-01-10-50-39 (1) (1).png
    KB 508 · צפיות: 66
  • Capture+_2021-08-01-10-51-00 (1).png
    Capture+_2021-08-01-10-51-00 (1).png
    KB 620 · צפיות: 71

. net

משתמש צעיר
מה דעתכם לכתוב תגובה על משהו מסוים (במיוחד על מקום שהיותם נופש וכו') שלא נהניתם כדי שהמתעניין ידע שמגזימים או שהתמנות לא נכונות וכו' וכו' אבל מצד שני יהיה נזק למפרסם ויש מצב שהוא חרדי וכו'
נשמח לשמוע דעתכם!
זו שאלה הלכתית

מה שאנשים כאן מרגישים לא רלוונטי
 

YOM&TOV

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אוטומציה עסקית
פשוט טינפנו את המצעים ואת החדרים בשאריות של אוכל וטיטולים מסריחים
'נשפך' קפה על המיטה וכו
בכל אופן,
לא הייתי משחיתה ככה את המידות שלי...
הם את שלהם עשו, ויקבלו על זה, אם לא בעוה"ז אז בעוה"ב,
לא בגלל זה אני יהרוס את מה שבניתי לי.

וכן,
גם אני נפלתי בפח,
והמליצו ממש, ושלחו תמונות, והייתי מאוכזבת עד דמעות,
רציתי לברוח...
לא האמנתי שהגעתי למקום כזה...
(אחרי כל הארגונים עם הילדים ומטפלת, והעבודה ונסיעה לצפון ו... ו....)
היה ממש מבאס...
אבל עד כאן!
לא מוכרת את המידות שלי על שום הון שבעולם!!!
 

אמא של אלי

משתמש פעיל
אם אתה מפרסם חו"ד שלילית באתרים ייעודיים לצימרים, אשר בעלי הצימר משלמים על המקום פרסום, רוב הסיכויים שיורידו/לא יפרסמו תגובה שלילית. אני גם מאוכזבת כל פעם מחדש מרמת הנקיון והתחזוקה בצימרים, והתגובות של כולם, לא מרמזות בכלום. אדרבא אם יש מישהו שהיה בצימר נקי למשעי, אשמח מאוד לקבל את הפרטים שלו, ולא משנה איפה בארץ. רובם מנקים בעצמם, מחליפים מצעים, מטאטים ושוטפים את הרצפה, משל היה זה בית שקצת התלכלך. (שמים מגבת אחת לכל מתארח, למרות שיש בריכה, ולא מחליפים באמצע, גם אם לקחת 2-3 לילות) מקום אירוח צריך להיות נקי יותר מבית! כולל מראות, קרמיקה, מקלחונים, מקרר, ארונות מטבח. וכמובן תחזוקה קבועה של החלפת נורות, אסלה תקינה, ברזם וטושים. לצערי המצב רחוק מזה, ולא לקחנו דירות אירוח זולות. מחירים יקרים מאוד.
נכון לגמרי
אנחנו היינו בצימר עם יחס מזעזע, ניסיתי לכתוב במספר פורומים שהצימר פורסם חוות דעת וזה נמחק מייד.......
נ.ב
אח"כ בעלי אמר לי שלא בטוח בכלל שהיה מותר לכתוב
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
שנה שעברה יצאנו לנפוש בצפון
הגענו לצימרים שלא מזכירים בכלל את מה שראינו בתמונות
כמובן שהוא כבר חייב חצי מהסכום באשראי עוד טרם הגענו
המקום היה ממש מטונף וזוועתי, לא מתוחזק ולא נעים בכלל
שלא לדבר על מצלמות מרושתות בכל המתחם, כולל בבריכה
יחס מזעזע של בעל הצימרים אחרי שכבר נכנסו לחדרים
ידענו ששיימינג לא יעזור במשהו אצלינו החרדים
כי לא לכולם יש גישה לזה
פשוט טינפנו את המצעים ואת החדרים בשאריות של אוכל וטיטולים מסריחים
'נשפך' קפה על המיטה וכו
כדי שלפחות לפני שיכנסו הבאים אחרינו הוא יצטרך לנקות פעם אחת ברצינות
למדנו, השנה נסענו למקום לפני שסגרנו
ממש מבאס להגיע לנפוש ובמקום זה לסבול ולהתעצבן
ולהרגיש שדפקו וניצלו אותך כהוגן
אל תתעצלו, תסעו לפני לראות או לשלוח מישהו
או על סמך חברים או משפחה שהיו במקום הנופש
התמונות שהם מפרסמים זה מהשבוע שבו הם פתחו את העסק
אחרי זה כבר ההזנחה חוגגת
מה שנקרא:
נקמה........
 

edemar

משתמש מקצוען
בדיוק התפרסם על זה מאמר

מותר לפרסם ביקורת שלילית על בית עסק?​

הרב יהודה שורפין

מתי מותר להשאיר ביקורת שלילית באינטרנט?​

אנחנו רגילים למושג "חופש הביטוי" ולרעיון שלכולנו מותר לומר מה שאנחנו רוצים. אולם מנקודת מבט תורנית אנו לגמרי אחראים לכל דבר שאנו אומרים, כותבים או מפרסמים ויש כמה גבולות שאסור לנו בשום אופן לחצות אותם. דיני לשון הרע, הלבנת פנים, איסור רכילות, איסור אמירת שקר, כל אלו חלים גם על הדברים שאנו מפרסמים במרחבי האינטרנט או ברשתות והאפליקציות החברתיות.

באופן כללי, פרסום שעלול לפגוע במוניטין של מישהו או לגרום לנזק כספי הוא בדרך כלל בעייתי, גם אם מדובר במידע מהימן וגם אם זה נעשה בתום לב1. אולם במקרים מסוימים לא רק שמותר לפרסם את המידע השלילי אלא שחובה לעשות זאת.

אז מה מותר ומה אסור לומר במסגרת השארת ביקורת על בית עסק? קבלו את המדריך ההלכתי לפרסום ביקורת על בתי עסק ונותני שירות2:

1. רק אם זה באמת יעזור למישהו
מותר להשאיר ביקורת על בית עסק רק אם היא הביקורת הזו מיועדת ובאמת עשויה להועיל לאחרים. לדוגמה, בשביל להגן על לקוחות פוטנציאלים מפני הפסד דומה לזה שחוויתם.

אסור לומר דבר שלילי על מישהו, גם אם הוא נכון לחלוטין, במטרה לפגוע במישהו או בתור נושא שיחה מעניין וגם לא בשביל לספק את הצורך בחוויית השיתוף או כדי "לשחרר קיטור".

2. נסו קודם להגיע להבנות
אם אתם מאוכזבים או פגועים מהתנהלותו של בית העסק, נסו קודם ליצור עמו קשר ולהגיע להבנות.

במקרים רבים יתכן שדיבור ישיר מול בית העסק תהיה גם הצעד הנכון יותר מבחינה צרכנית. בעולם הקמעונאות המקוונת, לדוגמה, מוכרים רבים יגלו יותר נכונות לטפל בבעיה שתציגו, אם תיידעו אותם שבכוונתכם לפרסם ביקורת פומבית על התנהלותם.

3. רק בלית ברירה
השימוש בפרקטיקה של דיבור שלילי הוא מוצא אחרון. אל תשתמשו בכלי הזה לפני שבדקתם האם ניתן להשיג את אותה תוצאה בדרכים חלופיות.

4. היו זהירים. השוו את הנזק מול התועלת
אל תפרסמו ביקורת שלילית אם הנזק שאותו אתם מתכוונים למנוע מאחרים לא שווה את הנזק הבלתי מוצדק שהביקורת שלכם עלולה לגרום.

למשל, השארת ביקורת של כוכב בודד למסעדה רק בגלל שהם לא זוכרים לצרף מפיות למשלוחים שלהם אמנם עשויה לגרום להם לשפר את השירות, וזה טוב, אבל זה עלול גם להרתיע לקוחות פוטנציאלים רבים שדווקא היו יכולים לצאת מרוצים. אסור לפרסם כזו ביקורת כי היא גורמת למסעדה הפסד בלתי מוצדק שגדול בהרבה מההפסד הזניח שאותו עלולים הלקוחות לספוג אם הביקורת הזו לא תפורסם.

5. בחנו את המניעים שלכם!
והנה משימה קשה שצריך להצטייד בלא מעט כנות ויושרה פנימית כדי לבצע אותה:

לפני שאתם משאירים ביקורת שלילית, שאלו את עצמכם בכנות מה באמת מניע אתכם לעשות זאת. האם זה רק כדי לעזור לאחרים להימנע מהפסד דומה או לעודד את בית העסק להשתפר? או שמא אתם מונעים מתוך רגשות של זלזול וכעס או נקמה? אם יש לכם טינה מוקדמת כלפי נשוא הביקורת או שאתם מעוניינים להקניט או לזלזל במישהו באמצעות הביקורת, אל תפרסו אותה, אפילו שלדעתכם היא מוצדקת ונכונה.

6. רק מידע נכון בידיעה אישית
היצמדו לעובדות כהווייתן ופרסמו רק מידע ודאִי. מסיבה זו מותר לפרסם רק מה שחוויתם או ראיתם בעצמכם ולא מידע שקיבלתם ממישהו אחר.

7. פרסמו רק מידע רלוונטי
התמקדו במידע הרלוונטי לקוראים. אסור להגזים או להכביר בתיאורים ציוריים בגנותו של העסק או להוסיף פרטים שליליים שאין בהם ערך לקוראים.

8. הסתפקו במינימום ההכרחי
אם יש מידע שלילי כלשהו שניתן לוותר עליו מבלי לגרוע במטרת הפרסום, הסירו אותו מהביקורת.

9. אל תשתמשו בתיאורים סובייקטיביים
מותר לפרסם רק נתונים אובייקטיבים שמוסכמים על כולם, לא תחושות שליליות או פרשנויות אישיות שאין להם אחיזה ברורה במציאות.

כך, לדוגמה, אם יש שתי חנויות שאחת מהן נחשבת ליותר זולה, אסור לתאר את החנות השנייה כ"יקרה" כל עוד מחירי החנות הפחות-זולה לא חורגים בבירור מטווח המחירים המקובלים בשוק.

כמו כן, אסור לומר או לכתוב שהאוכל במסעדה בה ביקרתם "לא טעים" כי יתכן שאותו אוכל טעים וערב לחיכם של מבקרים אחרים.

איפה לפרסם ביקורת​

כאמור, הפקת תועלת היא תנאי הכרחי בפרסום תוכן שלילי, ולכן יש לפרסם את הביקורת דווקא במקום שבו ניתן להשיג את מירב התועלת מהפרסום כמו בדף המוצר או העסק, ולא במרחבי הרשתות החברתיות.

למעשה פרסום ביקורת שלילית ברשתות החברתיות עלול להיות בעייתי במיוחד, כיוון שאיסור לשון הרע חל גם על מי ששומע או קורא סיפור שלילי על מישהו ולא רק על המספר, משום כך הצגת המידע השלילי במקום שלא יהיה רלוונטי לרוב הקוראים עלול להכשיל גם אותם באיסור.

חכמינו זיכרונם לברכה אומרים שלשון הרע הוא מה שגרם לגלות ולחורבן בית המקדש3. אם ניזהר ונשקול את הדיבור והכתיבה שלנו על אחרים נוכל, בעזרת ה', לתקן את הקלקול ולהביא את הגאולה האמתית והשלימה בקרוב ממש!
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
מי שרוצה לברר יכול לבדוק את התגובות בגוגל מפות
כמובן שתגובה אחת שלילית עדיין לא אומרת כלום אבל אם יש הרבה תגובות כאלו
ואפשר גם לקרא אם יש ביניהם מכנה משותף
אז שומר נפשו וכספו ועצביו ועוד ירחק מהם

לא באה לפסוק הלכה. שכל אחד ישאל את רבותיו
אבל אנחנו ביררנו לאחרונה ממש את הענין הזה עם מו"צ מהבי,ד של ר' ניסים קרליץ
והורה לנו שלא לעשות את זה כי זה בגדר קבלת לשון הרע.

אבל שוב, זה מה שאישית ביררנו ושכל אחד יבדוק לעצמו
רק באתי לעורר שיתכן ויש בזה בעיה הלכתית.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
לא באה לפסוק הלכה. שכל אחד ישאל את רבותיו
אבל אנחנו ביררנו לאחרונה ממש את הענין הזה עם מו"צ מהבי,ד של ר' ניסים קרליץ
והורה לנו שלא לעשות את זה כי זה בגדר קבלת לשון הרע.

אבל שוב, זה מה שאישית ביררנו ושכל אחד יבדוק לעצמו
רק באתי לעורר שיתכן ויש בזה בעיה הלכתית.
הרוצה לאבד ממונו ....
אל תבררו בשידוכים כי זה קבלת לשון הרע
ולא לפני ביצוע עסקה

תהיו בריאים
 
נערך לאחרונה ב:

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
לא באה לפסוק הלכה. שכל אחד ישאל את רבותיו
אבל אנחנו ביררנו לאחרונה ממש את הענין הזה עם מו"צ מהבי,ד של ר' ניסים קרליץ
והורה לנו שלא לעשות את זה כי זה בגדר קבלת לשון הרע.

אבל שוב, זה מה שאישית ביררנו ושכל אחד יבדוק לעצמו
רק באתי לעורר שיתכן ויש בזה בעיה הלכתית.
על "למיחש", שמעתם?
לא אמרתי שזה דווקא נכון במקרה הזה אבל צריך לקחת בחשבון
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה