שיתוף בתהליך כמה מילים על קומפוזיציה

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום לנו!
והפעם נדבר על אחד הקסמים המיוחדים שבאיור.


באיור ישנם הרבה מרכיבים חשובים, כגון אנטומיה, פרספקטיבה, הבעה, תורת הצבע, אור וצל, וכו', וכו'
אך ישנו עוד מרכיב חשוב וכמעט בלתי נראה, אך משפיע בצורה עצומה על היצירה--- הקומפוזיציה!
ובכן, בואו נתחיל~

הסצנה שלנו היא משפחה ששכרה רכב לטיול והרכב היה זקן ומקרטע ונתקע להם באמצע הטיול...
כעת עלינו לבחור באיזו נקודת מבט להתמקד, של האבא המתוסכל, או... של הרכב האומלל..
ובכן, הסיפור מנקודת המבט של הרכב היא פחות שגרתית ויותר מותחת את הדמיון, אז הלכתי על זה:)

וכעת לקימפוז!
ראשית השתמשתי כאן בחוק השלישים, שאומר שהעין נמשכת ישר לארבעת הנקודות המצטלבות של קוו השלישים, ולכן שם נשים אלמנטים חשובים שאנו רוצים שלא יעלמו מהעין. אז יש לנו את העין של הרכב, את השמש, ואת החכה)

יחד עם זאת הוספתי תנועה לקומפוזיציה, יש קווים בלתי נראים שמוליכים את האובייקטים קדימה, זה ישרת אותנו בחלק הבא-
Illustration3.jpg
הולכה!

אחד מהדברים החשובים ביותר הוא ההולכה,
לגרום לעין לטייל בציור בצורה מתוכננת ולא סתם ש'תיפול' על הציור ותמשיך הלאה.
אז האלמנט המרכזי שאני רוצה שיתפוס את העין הוא הרכב, ולכן הוא נמצא בפרונט- בגדול. ומשם העין תלך למשפחה המתוסכלת, ומשם שוב לרכב...
לשם כך התנועה שבקומפוזיציה, אלו הקווים השחורים המסומנים, הם עוברים בציורה בלתי נראית בראשים של הדמויות- אל הרכב, וכן קו הרצפה, וכן העננים, הכל נזרק קדימה. (עיינו ציור קודם)
Illustration3צ.jpg


שלב הבא- צבע!
השכרת רכבים.jpg
(משום מה אני לא מצליח להוריד את ההדגשה של האותיות... מחילה...)

הצבעים משחקים גם כן משחק לא פחות חשוב בתהליך הקימפוז.
על ידי בניה נכונה של ערכי הצבעים נוכל גם כן לגרום לעין להיתפס במקומות מסוימים, ו'לשחרר' פוקוס ממקומות מסוימים
(בקצרה- צבע מורכב משלשה ערכים: גוון, רוויה, בהירות- כהות.)

דרך טובה לבחון את ערכי הצבעים בציור שלכם היא להפוך אותו לשחור לבן.
אנחנו רואים שהצבע של הרכב יוצא די כהה למרות שבציור הצבעוני הוא לא נראה כהה במיוחד.
זה בגלל שערך הרוויה שלו גבוה יותר. וזה גורם לעין להתמקד בו קודם.
השכרת רכבים.jpg



עד כאן כמה מילים על קימפוז
אז...
שיהיה בהצלחה!


~הציור מתוך ספר 'לשון הטוב' של הרב יהודה קופרמן~
 
נערך לאחרונה ב:

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
אפרופו קימפוז, לא יכולתי להתאפק...

(( הקריאה על אחריותכם בלבד! ))

הריני מתכבד להציג בפני חובבי השפה את הטיות השורש של הפועל ק.מ.פ.ז. בשלושה בניינים (בלבד, כי לכתוב את כל השבעה זה די מתיש), בלשון זכר ונקבה, ביחיד וברבים, בעבר הווה ועתיד:

בנין פעל:
קמפז, קומפז, יקמפז, קמפזה, קומפזת, תקמפז, קמפזו, קומפזים, יקמפזו, קמפזו, קומפזות, תקמפזנה

בנין פועל (בשורוק כמובן):
קומפז, מקומפז, יקומפז, קומפזה, מקומפזת, תקומפז, קומפזו, מקומפזים, יקומפזו, קומפזו, מקומפזות, תקומפזנה.

בנין התפעל:
התקמפז, מתקמפז, יתקמפז, התקמפזה, מתקמפזת, תתקמפז, התקמפזו, מתקמפזים, יתקמפזו, התקמפזו, מתקמפזות, תתקמפזנה.

ולקינוח, הא לכם השורש המעיק הזה כשהוא עוטה על עצמו לבוש מסורבל של אותיות שימוש למכביר (בכתיבה תקנית כמובן):

"ולכשלמתקמפזים"

(זה @יוספי יוסף התחיל. אני רק המשכתי...) :geek:
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה