אשדודאיפה?
דל"י, ספרדי, אשכנזי, או חסידי?אשדוד
ליטאי וחסידי (הוא קורה בשני מקומות)דל"י, ספרדי, אשכנזי, או חסידי?
בכל בית כנסת יהיה מישהו, או אפילו כמה שמבינים בזה.לא יודע איפה אתה חי.
אבל אני קראתי בכל המגזרים.
והמגזר שהכי יודע להעריך והכי דן על שינויי משמעות זה המגזר החרדי.
לא נראה לי שהנשים שלמדו דקדוק יותר מבינות בזה מהגברים.
זה אחד מהמקצועות שנשכחים הכי מהר.
והנידונים תמיד על שינוי הכי קטן בהדגשה, במתג, וכו' מגיע מהאברכים הכי צולים.
[אני זוכר דוגמא על נידון. איך צריך לקרוא אם "שנותי" ברק חרבי בהאזינו. שזה כתוב מלרע ולכאו' תלוי בפירושים שם בראשונים.]
אני אישית מדקדק מאד מאד כולל אותיות מודגשות. [ויש שמודגשות יותר.] בד"כ אין לי אפי' טעות אחת לא בניקוד ולא בטעמים. ומקבל המון המון הערכה. אני רואה שהסביבה מבינה את זה.
[שמתי לב שבמיוחד מתימנים משתכנזים שלמדו הרבה דקדוק בחייהם. אבל לא רק. ובד"כ איפה שהציבור יותר "צדיק" יותר מבינים ומעריכים.]
אגב, היית צריך להדגיש שה"נ" של ויענך מודגשת והיא בשוא נע. שבזה הטעות יותר נפוצה.בכל בית כנסת יהיה מישהו, או אפילו כמה שמבינים בזה.
בדרך כלל זה לא הגבאי....
באופן כללי, מעריכים את מי שנשמע מדוייק, כלו' שקורא יפה וחלק ולא נתקע, ואף אחד לא ישים לב שהוא קרא [מפר' השבוע] וַיַעַנְךָ במקום וַיְעַנְךָ וכן ברעמסס, או חיים כלְכם היום, שהל' היא שוא נע, ועוד אלף ואחד דברים
עוד פעם.זה לא יעזור לך כלום, אבל צריך להודות על האמת, שבציבור שלנו תחום הדקדוק הוא בגדר 'מת מצווה' שמועטים מאוד הם האנשים שמקפידים על זה, גם אם אתה זכית להמנות על אותו מיעוט.
לא מדויק.זה בערך שיעור של 5 דקות
זה לא קשור לליבה, כי כבר הוציאו את לימוד הדקדוק מבתי הספר. היום בבתי הספר (הן ממלכתי הן ממ״ד וכ״ש בחינוך החרדי) לומדים מקסימום הבנת הנקרא, תחביר, נטיית פעלים על פי בניינים וגזרות, וכדומה, אבל ניקוד, דגשים, שוואים, וכמובן טעמים, כבר לא לומדים. כך שהביקורת של חיים דוביד אינה נכונה: היום, אין מגזר שלומדים בו דקדוק.מסביבי יש הרבה שמבינים בזה והם לא בעלי קוראים. [ורחוקים מאד מ"ליבה"]
אין להקפיץ אשכולות ישניםזה לא קשור לליבה, כי כבר הוציאו את לימוד הדקדוק מבתי הספר. היום בבתי הספר (הן ממלכתי הן ממ״ד וכ״ש בחינוך החרדי) לומדים מקסימום הבנת הנקרא, תחביר, נטיית פעלים על פי בניינים וגזרות, וכדומה, אבל ניקוד, דגשים, שוואים, וכמובן טעמים, כבר לא לומדים. כך שהביקורת של חיים דוביד אינה נכונה: היום, אין מגזר שלומדים בו דקדוק.
בדיוק בגלל אנשים שחושבים כך חדלתי לפני מספר שנים לקרוא בהתנדבות.אני תמיד חשבתי שהבעל קורא הוא זה שמשלם.
הוא הנהנה העיקרי לא?
אתה קולט שאתה מגיב על דבר שנכתב לפני למעלה משנה???בדיוק בגלל אנשים שחושבים כך חדלתי לפני מספר שנים לקרוא בהתנדבות.
הייתי קורא בקהילה קטנה, (אז אברך טרי), לקחתי אחריות לקרוא שם בעקביות ובדקדוק רב. לפעמים קיבלתי הזמנות להתארח בשבתות וסירבתי כי חשבתי שזה מאוחר מדיי ולא יהיה קל לגבאי למצוא מחליף. לפעמים הייתי מתארח אצל בני משפחה באותה עיר, אבל במרחק לא מבוטל, והייתי הולך במיוחד (אחרי שכבר התפללתי במקום אחר) לבית הכנסת ההוא לקרוא שם.
ועם הזמן הגיעו לשכונה עוד שני אנשים שיודעים גם הם לקרוא, אבל פעמים רבות היו נוסעים לשבתות, והם שאלו באסיפת שכנים למה אני כל הזמן קורא, צריך לתת גם לאחרים, אז מעכשיו עושים תורנות, כשהם נמצאים הם יקראו לפי תורם, וכשיגיע תורי או כשהם לא נמצאים אני אקרא.
מאז, קלטתי שעשיתי טעות לשעבד את עצמי ולקרוא בחינם. האנשים לא קלטו שאני מוסר את נפשי עבורם והם חשבו שהם עושים לי טובה שנותנים לי לקרוא. מאז הודעתי שאני מפסיק לקרוא, ואם הם רוצים שאמשיך, שישלמו.
סליחה, לא שמתי לב לשנה.אתה קולט שאתה מגיב על דבר שנכתב לפני למעלה משנה???
זה לא חוקי לפי תקנות פרוג
צודק ב 100%בדיוק בגלל אנשים שחושבים כך חדלתי לפני מספר שנים לקרוא בהתנדבות.
הייתי קורא בקהילה קטנה, (אז אברך טרי), לקחתי אחריות לקרוא שם בעקביות ובדקדוק רב. לפעמים קיבלתי הזמנות להתארח בשבתות וסירבתי כי חשבתי שזה מאוחר מדיי ולא יהיה קל לגבאי למצוא מחליף. לפעמים הייתי מתארח אצל בני משפחה באותה עיר, אבל במרחק לא מבוטל, והייתי הולך במיוחד (אחרי שכבר התפללתי במקום אחר) לבית הכנסת ההוא לקרוא שם.
ועם הזמן הגיעו לשכונה עוד שני אנשים שיודעים גם הם לקרוא, אבל פעמים רבות היו נוסעים לשבתות, והם שאלו באסיפת שכנים למה אני כל הזמן קורא, צריך לתת גם לאחרים, אז מעכשיו עושים תורנות, כשהם נמצאים הם יקראו לפי תורם, וכשיגיע תורי או כשהם לא נמצאים אני אקרא.
מאז, קלטתי שעשיתי טעות לשעבד את עצמי ולקרוא בחינם. האנשים לא קלטו שאני מוסר את נפשי עבורם והם חשבו שהם עושים לי טובה שנותנים לי לקרוא. מאז הודעתי שאני מפסיק לקרוא, ואם הם רוצים שאמשיך, שישלמו.
אם כבר הקפיצו, אז לפחות בלי טעויות....זה לא קשור לליבה, כי כבר הוציאו את לימוד הדקדוק מבתי הספר. היום בבתי הספר (הן ממלכתי הן ממ״ד וכ״ש בחינוך החרדי) לומדים מקסימום הבנת הנקרא, תחביר, נטיית פעלים על פי בניינים וגזרות, וכדומה, אבל ניקוד, דגשים, שוואים, וכמובן טעמים, כבר לא לומדים. כך שהביקורת של חיים דוביד אינה נכונה: היום, אין מגזר שלומדים בו דקדוק.
מזדהה....צודק ב 100%
אני באותו מצב בדיוק
קורא בתורה בחינם ואני משקיע בזה המון המון בימות השבוע...
וכמעט אפס ההערכה מצד האנשים
(יש לדוג' אחד שלא מסכים בשופו"א שאני אקרא בקריאות המיוחדות בשנה (שהם בעצם הקריאות הכי כיפיות שמחכים להם...) כמו לדוג' ימים נוראים, חתן תורה/בראשית, כי הוא טוען שיש לו על זה 'חזקה'... 'חזקה'??? איפה אתה כל השבוע...???)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: