זה לא נכון לא מבחינה היסטורית ולא מבחינה הלכתית.פעם לא שילמו כסך לשום דבר שבקדושה, לא חזן, לא גבאי, לא מוהל, לא מסדר קידושין, ולא ח"ק.
זה לא נכון לא מבחינה היסטורית ולא מבחינה הלכתית.פעם לא שילמו כסך לשום דבר שבקדושה, לא חזן, לא גבאי, לא מוהל, לא מסדר קידושין, ולא ח"ק.
זה נכון שהיום זה הרבה יותר קל, אבל עדיין מי שיש לו את הידע הדקדוקי (ואפילו רק ידע רק בתת הכרה) יקרא מדוקדק, מי שאין לו את זה יצטרך כל מילה לבדוק איך היא מנוקדת וכו', גם ההכנה תיקח פי כמה זמן וגם ייצא פחות מדוקדק. מי שזה טבעי אצלו לא צריך את הסימנים לרוב רובה של הקריאה אולי מידי פעם יכול להיות לו ספקות ולהסתכל, לא יותר מכך.כיום לא צריך הרבה ידע דקדוקי.
מי שקורא בסימנים במטרה לעשות כל מה שמראים שם, יכול.
מלעיל, מלרע , מתג. אותיות מודגשות. וכמובן שווא נע ונח.
הכל תלוי מה הבע"ק דורש מעצמו.
נכון מאוד!!זה נכון שהיום זה הרבה יותר קל, אבל עדיין מי שיש לו את הידע הדקדוקי (ואפילו רק ידע רק בתת הכרה) יקרא מדוקדק, מי שאין לו את זה יצטרך כל מילה לבדוק איך היא מנוקדת וכו', גם ההכנה תיקח פי כמה זמן וגם ייצא פחות מדוקדק. מי שזה טבעי אצלו לא צריך את הסימנים לרוב רובה של הקריאה אולי מידי פעם יכול להיות לו ספקות ולהסתכל, לא יותר מכך.
אני לא יודעת למה אתם מתכוונים ההצע רב על הביקוש, אבל ממה שאני שומעת מבעלי ומהבן שלי בהמון בתי כנסת בב"ב פשוט לא יוצאים ידי חובה בשמיעת הפרשה מרוב טעויות ובפרשות כמו זכור - זו ממש בעיה. אז אם מחפשים מישהו שיקרא "בכאילו", העיקר שיקרא אולי יש הרבה, אבל כאלה שבאמת יודעים - אין הרבה.ממש לא.
לעיקר הנושא:
בקהלות חרדיות יתכנו אף מחירים של 25 ש"ח ולמטה מכך (בזיון, אך זו המציאות כשההצע רב על הביקוש).
מחיר ממוצע ונורמלי בקהלה חרדית הוא 75-100 ש"ח להכנת קריאה (לא על הקריאה עצמה, כנפסק בשו"ע סי' שו. ואכמ"ל).
בערים מעורבות - 150 ש"ח הוא מחיר מקובל לחלוטין (יתכן אף תשלום של 200 ש"ח. תלוי בגבאים ובטיב בעל־הקריאה).
בהחלט. עדיף כבר בחינם כנהוג בעירנו ב"ב המעטירה. אפילו מניני הקורונה זכו בבעלי קריאה ברובם בחינם, וכן גם מדקדקים לא כנכתב כאן שבבני ברק לא יוצאים ידי חובה. היכן שיש בעל קורא קבוע בדרך כלל הוא קורא מדוקדק ללא טעויות ואני מדבר בעיקר על הבתי כנסת הגדולים במקומות קטנים יותר שאין מי שיקרא מביאים מישהו מבחוץ ומשלמים.בקהלות חרדיות יתכנו אף מחירים של 25 ש"ח ולמטה מכך (בזיון, אך זו המציאות כשההצע רב על הביקוש).
ברור שכדי לזכות בבעל־קריאה טוב נדרש תשלום נאות.אז אם מחפשים מישהו שיקרא "בכאילו", העיקר שיקרא אולי יש הרבה, אבל כאלה שבאמת יודעים - אין הרבה.
. . הרי הוא הכין שנים על גבי שנים, ובשנים הראשונות הרבה זמן, על מנת להגיע לרמה כזו.
מנסיון (הכרות עם בעל־קריאה ותיק שבתקופה מסוימת - מחמת אילוצים - לא הכין את הפרשה), הדברים - על־אף ההנחה הנפוצה - אינם נכונים.בעלי קריאה וותיקים בכלל לא צריכים להכין מכינים רק מצד החובה להכין.
שורה זאת צריכה להיות הראשונה, ואז הכל מובןיישוב חילוני באזור חולון
שמעתי ברמלה על בעל קורא שמקבל 300 לקריאה וגם אבא שלי סיפר לי שבביה"כ שלו ברמת גן הם נותנים 300 לבעל קורא וגם התאימו את זמן התפילה במיוחד שיתאים לקורא (אחרי שהוא קורא בנץ שיבוא אליהם)שורה זאת צריכה להיות הראשונה, ואז הכל מובן
איפה?באזור שלנו
קופת השכונה לחוד, וקופת בית הכנסת לחוד!במאמר המוסגר,
כשמדובר באנ"ש כדאי לתת בעין טובה, לא משנה כמה מגיע לו
בסופו של דבר אתה חוסך לקופת השכונה...
אז אם מחפשים מישהו שיקרא "בכאילו", העיקר שיקרא אולי יש הרבה, אבל כאלה שבאמת יודעים - אין הרבה.
אני לא מוכן להתפשר על איכות הקריאה, אני שואל כמה יעלה בעיר חרדית לבעל קורא שמקפיד על כל כללי הדקדוק.לחרדים שלא למדו דקדוק כמעט בכלל, אין הערכה ואין הבנה בכלל לאנרגיה שמשקיע בעל קורא דקדקן,
לא יודע איפה אתה חי.לחרדים שלא למדו דקדוק כמעט בכלל, אין הערכה ואין הבנה בכלל לאנרגיה שמשקיע בעל קורא דקדקן, הם בקושי מבינים את ההבדל בין מלעיל למרע ובין שוא נח לנע, שלא לדבר על אותיות אהוי נסתרות, ועוד כהנה וכהנה, והלוואי שיקראו בעצמם קריאת שמע בדקדוק ההלכתי הדרוש]
עד כדי אי־זכירת שמות הנקודות!זה אחד מהמקצועות שנשכחים הכי מהר.
מסקר שעשיתי.עד כדי אי־זכירת שמות הנקודות!
אם לא ראיתי בעיני - לא האמנתי.
וחבל על כך עד מאד.זה אחד המקצועות השנואים ביותר.
זה לא יעזור לך כלום, אבל צריך להודות על האמת, שבציבור שלנו תחום הדקדוק הוא בגדר 'מת מצווה' שמועטים מאוד הם האנשים שמקפידים על זה, גם אם אתה זכית להמנות על אותו מיעוט.לא יודע איפה אתה חי.
אבל אני קראתי בכל המגזרים.
והמגזר שהכי יודע להעריך והכי דן על שינויי משמעות זה המגזר החרדי.
לא נראה לי שהנשים שלמדו דקדוק יותר מבינות בזה מהגברים.
זה אחד מהמקצועות שנשכחים הכי מהר.
והנידונים תמיד על שינוי הכי קטן בהדגשה, במתג, וכו' מגיע מהאברכים הכי צולים.
[אני זוכר דוגמא על נידון. איך צריך לקרוא אם "שנותי" ברק חרבי בהאזינו. שזה כתוב מלרע ולכאו' תלוי בפירושים שם בראשונים.]
אני אישית מדקדק מאד מאד כולל אותיות מודגשות. [ויש שמודגשות יותר.] בד"כ אין לי אפי' טעות אחת לא בניקוד ולא בטעמים. ומקבל המון המון הערכה. אני רואה שהסביבה מבינה את זה.
[שמתי לב שבמיוחד מתימנים משתכנזים שלמדו הרבה דקדוק בחייהם. אבל לא רק. ובד"כ איפה שהציבור יותר "צדיק" יותר מבינים ומעריכים.]
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: