כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

חי 523

משתמש פעיל
חי חי חי
יחתום בימים הקרובים
כבר 8 חודשים זה המשפט..........
ולמי יש יותר סמכות
נו באמת
היועמשית שר"י היא מלך מדינת ישראל
אבל אולי בסוף כן יהיה טוב בעזרת השם מלך העולם
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לפני שעה בדה מרקר
קיש צפוי לחתום על התקנות כבר בימים הקרובים למרות התנגדות משרד המשפטים דבר שיקשה על הבגצ להכריע למי יש סמכות יותר ליועמשית או לשר החינוך.
אז מתי יפסוק הבגצ לפי זה ?.מעניין
נשמע כמו סיכום של האשכול הזה על 323 עמודיו..
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לפני שעה בדה מרקר
קיש צפוי לחתום על התקנות כבר בימים הקרובים למרות התנגדות משרד המשפטים דבר שיקשה על הבגצ להכריע למי יש סמכות יותר ליועמשית או לשר החינוך.
אז מתי יפסוק הבגצ לפי זה ?.מעניין
הכתבה המלאה היא שהייעוץ המשפטי מתנגד גם לתקנות החדשות (ולכן עדין לא חתם)
קיש מבחינתו הולך לחתום עוד לפני 1/9 כדי לקבוע עובדות בשטח
אבל סוף הכתבה היא שבמקרה כזה בגצ ודאי יפסול...
 

צוק איתן

משתמש פעיל
עכשיו כתבה מעניינת בדה מרקר שכפי הנראה עובדי משרד החינוך כן תומכים בשר קיש להעברת התקציב הענק לרשתות וחתימת התקנות אולי נבחר שלנו יוכל להעלות את הכתבה במלואה זה חשוב
 
נערך לאחרונה ב:

שמוליק דוד

משתמש חדש
זאת הכתבה לכל המעוניין
בכירי משרד החינוך נמצאים בדילמה. אם התחזיות יתגשמו, הם ייאלצו להחליט בימים הקרובים אם להישאר נאמנים לחוק ולדרישות היועצת המשפטית לממשלה, או לשמור על נאמנות לשרי החינוך יואב קיש וחיים ביטון.
הסימנים מצביעים על כך שלמעשה הדילמה כבר נפתרה. בכירי המשרד ישמרו על נאמנות לביטון, יפגעו באינטרס הציבורי ויאמצו נורמות מושחתות.
לפי גורמים בממשלה, קיש מתכנן ליצור משבר חוקתי סביב תוספות התקציב הענקיות לרשתות החינוך החרדיות המזוהות עם ש"ס ויהדות התורה (בלשכת קיש סירבו להגיב על כך השבוע). אם קיש יחתום על התקנות שנועדו לאפשר את תשלום התוספות, הוא יפעל בניגוד מוחלט לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, ומשרד המשפטים — שדרשו שבתי הספר החרדיים יעמדו בכללי החוק, כללי משרד החינוך וכללי אופק חדש כדי לקבל את תוספות התקציב. המהלך שקיש מוביל יפלה לרעה את המורים בחינוך הממלכתי והממלכתי־דתי, וגם את התלמידים החילונים.
גורמי המקצוע יכולים לעצור את קיש: היועצת המשפטית במשרד החינוך יכולה להתנגד; בכירי האגף האחראים על תנאי השכר של עובדי ההוראה יוכלו לא לאפשר את הגדלת שכר המורים החרדים, ולא לאפשר שינויים המנוגדים לעמדת היועצת המשפטית לממשלה ולכללים המוטלים על שאר בתי הספר בתמורה לתוספות שכר; בכירי אגף התקציבים במשרד החינוך יוכלו להודיע שיסרבו להעביר תוספות של מאות מיליוני שקלים לבתי הספר החרדיים בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; בכירי אגף הרישוי יוכלו לשלול רישיונות או להטיל סנקציות תקציביות על בתי ספר חרדיים שלא מלמדים את מקצועות הליבה.
לכל הפחות הם יכלו להשמיע את קולם — אך דבר מאלה לא נעשה, ובכירי המשרד גיבו את קיש כשהופיעו ושתקו במסיבת עיתונאים שבה הודיע על כוונתו לקדם את התקנות בניגוד לעמדת משרד המשפטים.
במהלך השנה וחצי האחרונות משרד החינוך כבר הושחת, ואנשיו פעלו באופן שלא מתיישר עם עמדת היועצת המשפטית לממשלה ושלטון החוק. כך, כבר קרוב לשלושה שבועות עובדי המשרד מסרבים להישמע לדרישת המשנה ליועצת המשפטית לממשלה אביטל סומפולינסקי, ולהסיר את הסיווג שנתנו לרוב בתי הספר ברשתות החרדיות, כאילו הם פועלים תחת רפורמת אופק חדש — אף שהתקנות שמאפשרות לעשות זאת בכלל לא פורסמו ומשרד המשפטים מתנגד לנוסח הקיים.
במשרד החינוך איפשרו לסווג את בתי הספר החרדיים ככאלה שזכאים לאופק חדש למרות שעדיין לא עמדו בתנאים לשם כך (עוד לפני שנקבעו), בניגוד לעמדת משרד המשפטים ובניגוד למשתמע מעמדת המדינה בתשובתה לעתירה שהגישה עמותת חדו"ש לבג"ץ. משרד האוצר הבהיר כמה פעמים בשנה האחרונה כי בתי הספר ברשתות החרדיות עדיין לא זכאים לאופק חדש ולא עומדים בתנאים לשם כך.
בנוסף, במשרד החינוך לא הבהירו לרשתות החרדיות שהן אינן רשאיות להעסיק את המורים תחת תנאי אופק חדש (הכוללים תוספת שעות עבודה), ללא תקנות שיסדירו זאת, אף שמשרד האוצר עשה זאת במקומו.
זאת ועוד: ב-19 בדצמבר קבע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלכסנדר רון, כי החלטת משרד החינוך לקדם את תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות המזוהות עם המפלגות החרדיות בלבד "פגומה ונגועה באי־חוקיות". בעקבות עתירה שהגישו בתי ספר פרטיים שדרשו לקבל גם הם את תוספות התקציב, השופט רון מתח ביקורת על המשרד שבמקום לפעול במקצועיות, איפשר לרשתות החרדיות לקבל את תוספת התקציב מבלי לקבוע קריטריונים הוגנים לחלוקת תוספת התקציב. "ההחלטה יצאה לפועל ללא תבחינים מכוח החלטה בלתי מנומקת, פגומה ונגועה באי־חוקיות. מדובר בתקלה חמורה שיצאה תחת ידי המשיב (משרד החינוך; ל.ד), והדרך שבה בחר להלך פגומה", קבע רון.
במהלך הדיונים בעתירה השופט הציע למשרד החינוך להציג מתווה חדש לחלוקת הכספים הקואליציוניים שלא ייצור אפליה ויעמוד בדרישות החוק, אך המשרד לא עשה זאת, בידיעה שסביר שהשופט יפסוק נגדו. למרות הפסיקה החמורה, משרד החינוך המשיך לקדם את התהליך.
משרד החינוך הושחת בשנה וחצי האחרונות. ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, כדאי שגורמי המקצוע במשרד יחשבו איזו דוגמה הם נותנים לתלמידים במערכת החינוך.

במשרד החינוך סירבו להגיב.
 

חי 523

משתמש פעיל
רמאים
מה למען השם מגיע פחות לחרדים מלחילונים, ליבה לומדים אותו דבר בבנות ואפילו יותר,
ביקורת פיננסית יש עם ההסכם עם האוצר
מה חסר
אפילו מילה הם לא כותבים במה החרדים פחות
נטו שנאה
נטו אנטישמיות
נטו צמצום מוח ושטיפת מוח אווילית
רח"ל
 

שמוליק דוד

משתמש חדש
רמאים
מה למען השם מגיע פחות לחרדים מלחילונים, ליבה לומדים אותו דבר בבנות ואפילו יותר,
ביקורת פיננסית יש עם ההסכם עם האוצר
מה חסר
אפילו מילה הם לא כותבים במה החרדים פחות
נטו שנאה
נטו אנטישמיות
נטו צמצום מוח ושטיפת מוח אווילית
רח"ל
צריך להכנס ולהגיב שם על הכתבות שלהם, לצערי כל המגיבים אפילו יותר קיצונים מהכתבים.
 

HODAYAK

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
מה תכל'ס אמרו למנהלים לגבי מערכת בשבועיים הקרובים?
 

צוק איתן

משתמש פעיל
נמתין שיחלקו המנהלים את מערכת השעות לפי זה אפשר לדעת .אולי מחכים לרגע האחרון
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
חלק מהבתי ספר כבר חילקו מערכת שעות לתחילת השנה לפי עולם ישן
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה