כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

חוחית

משתמש סופר מקצוען
ויש כללים ואנחנו האנשים הקטנים.
ויש כללים המחייבים את כולם.
אגב, בעיני, האנשים מההנהלה הם לא "אנשים גדולים"
הם פקידים.
פקידים בשרות, נקודה.
שלא יתבלבלו.
קודם כל התלמידים
אח"כ המורים והם עושים את תפקידם למענם.
זאת תובנה שחסרה קצת ברשתות האלו...

נחמד שכ"א אומר מה כדאי כאילו הוא יכול לקבוע את העולם,
כללי הסתדרות המורים ו/או הארגון חלים על כולם.
נקודה.

ושהרשתות לא יעזיזו להמשיך עם השטויות שלהם.

מקווה שהמורות והמורים יעמדו סופסוף על זכויותיהם ללא מורא.
 

דגש חזק

משתמש פעיל
(אם כי אמר לנו פעם המנהל שהוא לא אוהב לשחרר את המורות שיש להן שהייה בסוף היום, כי ככה כשהוא זקוק למילוי מקום בשעות האלו- אין מורות שמסכימות. בעוד שאם היו מורות בשעת שהייה בזמן הזה בבי"ס- יכול מאד להיות שלא היה אכפת להן להיכנס לכיתה. זה עדיין לא נשמע לי כמו סיבה מוצדקת כדי להשאיר את המורות תמיד. אם מורה לא מוכנה להיכנס למ"מ בהזדמנות ספציפית- אפשר לומר לה שבאותו היום היא בכל מקרה תצטרך לעשות את שעות השהייה בבי"ס, אבל לא באופן קבוע)
בתשלום כמובן.
מורה שנכנסת לשיעור פרונטלי על חשבון שעת שהייה, בית הספר צריך לשלם לה על כך שעת מ"מ.
 

בת צלופחד

משתמש צעיר
אתמול דיברתי עם אחת הרכזות שבקשר ישיר ורציף עם המפקחת האזורית והיא אמרה שככל הידוע לה נכנסים כולם בלי העדפות של בי"ס ותתי"ם וכן מאחת המזכירות שעורכות את חישובי השכר כל חודש במשרדי החינוה"ע שייכנסו כמה שיותר מהר ע"מ להספיק לפני שאולי הממשלה תיפול... ואפילו איני בטוחה אבל נראה לי שאמרה שמי שלא ייכנס מייד יקבל מקדמה/השלמה כשייכנסו.
לו יהי כן. (תקוותי בכ"א)
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
שאלה למבינים...
האם במעבר מעולם ישן לאופק מחוייבים לשמור על אחוזי משרה כולל תוספת אם? או רק על השעות בפועל?

הסבר:
מורה שעבדה 24/30 בעולם ישן= 80% משרה קיבלה תוספת אם סה"כ 90% משרה
באופק אפשר לשמר לה את מספר השעות ז"א 24 פרונטלי בתוספת תומכות הוראה בתוספת אם= 100%
או שמחויבים לה רק 22 פרונטלי שבסה"כ יגיע ל90% כמו שהיה לה בלי האם? (יש כאן הורדה בשעות)
או שאפשר אפילו לתת לה 80%- ז"א שעל תוספת אם אין קביעות?
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

ובאופק-חדש?

גננות

אתחיל עם הגננות, שאצלן העסק פשוט יותר.
ההטבה של תוספת-אם אצל הגננות באופק-חדש היא תוספת שכר של 10% לאחוזי-המשרה. (ככה היה פעם לכל עובדות ההוראה בעולם-הישן)
כלומר גננת שעובדת 80% ויש לה משרת-אם, תקבל שכר של 90% משרה,
ואם היא עובדת 90% משרה, היא תקבל שכר של 100% משרה,
ואם בפועל היא עובדת 100% משרה, בזכות התוספת היא תקבל שכר של 110% משרה.
אצל מנהלות-גן יש נוהג, שהן עובדות 4.5 ימים בשבוע. כלומר לסירוגין שבוע אחד 4 ימים בשבוע ושבוע אחד 5. משום מה קורים לזה “משרת-אם”.
מדוע? כנראה כי 4.5 ימים מביא אותן ל-90% משרה ואז התוספת-אם מעלה אותן לשכר של 100%.
ומה הבעיה בזה? שיש מפקחות שמנצלות את בורותן של הגננות, ומציגות כאילו אין להן אפשרות חוקית לשבץ אותן ליותר מזה. וזה שטויות. אם מנהלת-גן מבחירתה, תעבוד כל שבוע 5 ימים, היא תגיע להיקף משרה של 100% משרה, ואז בזכות התוספת-אם היא תקבל שכר כאילו עבדה 110% משרה. ויש לא מעט שעושות את זה בפועל.
אז למה סתם להטעות?
אותה הטעייה מתרחשת גם אצל הגננות המשלימות. למשל, יכולה להיות גננת-משלימה, שעובדת 4.5 ימים בשבוע, המפקחת מספרת לה שיש לה “משרת-אם”, והגננת מבסוטה שכתוב לה בתלוש 90% משרה.
היא לא מבינה שהיא בעצם עובדת 80% משרה וה-10% הנוספים הם בזכות היותה אמא. יותר חמור מזה – היא לא מבינה שהיא היתה יכולה לעבוד 5 ימים שלמים, שזה 90% משרה, ולקבל משכורת של 100% משרה!
אז אני מקווה שפיזרתי את הערפל אצל הגננות.

ושאר עובדות-ההוראה באופק-חדש?​

הסכם אופק-חדש הגדיר, שאת מקבלת שכר מסויים, ורשאית לעבוד שעתיים פחות, שעה פרונטלית אחת ושעת שהייה.
ניתן לזה כמה דוגמאות:
  • מורה ביסודי שמלמדת בפועל 21 שעות שבועיות פרונטליות בכיתה. ללא המשרת-אם השכר שלה היה לפי 80.5% משרה. אבל התוספת-אם מוסיפה לה לשכר עוד שעתיים, ולכן היא תקבל בפועל שכר של 86.11% משרה.
  • מטפלת ממקצועות-הבריאות שעובדת בחטיבת-ביניים 22 שעות פרונטלית בשבוע (אני יודע שהיא לא מלמדת פרונטלי בכיתה. מה אני אעשה שאלו ההגדרות הרשמיות…
    ‍♂️
    ) לפני התוספת-אם אחוזי-המשרה שלה הינם 94.44% משרה, אבל בזכות התוספת היא תקבל משכורת לפי 100% משרה.
  • מורה בחטיבת-ביניים, שנכנסת בפועל ל-20 פרונטליות בכיתה בשבוע – ללא המשרת-אם אחוז המשרה שלה יהיה 83.33%, ובזכות התוספת היא תקבל שכר לפי 91% משרה. (נוספה לה גם עוד שעה פרטנית שהיא צריכה לעשות אותה בפועל)
אני חייב לציין שלא בכל המקרים אחוזי-המשרה יעלו לפי תוספת של שעתיים. לפעמים אחוזי-המשרה יעלו לפי 3 שעות, ואז יהיה צריך לבצע שעה נוספת (פרטני או שהייה). ולפעמים אחוזי-המשרה יעלו רק בשעה אחת, ובעצם אפשר יהיה לבצע פחות שעה שבועית אחת (פרטנית או שהייה). הכל לפי הטבלאות שנקבעו בהסכם אופק-חדש.
(נציין שבעבר היו מורות באופק שקיבלו תוספת-אם למרות ששובצו בפועל פחות מ-79% משרה באופק-חדש. פורמלית זו היתה טעות ומשרד-החינוך די הפסיק את החגיגה הזו.)
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
שאלה למבינים...
האם במעבר מעולם ישן לאופק מחוייבים לשמור על אחוזי משרה כולל תוספת אם? או רק על השעות בפועל?

הסבר:
מורה שעבדה 24/30 בעולם ישן= 80% משרה קיבלה תוספת אם סה"כ 90% משרה
באופק אפשר לשמר לה את מספר השעות ז"א 24 פרונטלי בתוספת תומכות הוראה בתוספת אם= 100%
או שמחויבים לה רק 22 פרונטלי שבסה"כ יגיע ל90% כמו שהיה לה בלי האם? (יש כאן הורדה בשעות)
או שאפשר אפילו לתת לה 80%- ז"א שעל תוספת אם אין קביעות?
תודה רבה על ההשקעה:)
את הטבלאות אני מכירה
שאלתי על מחויבות לשמר בסיס משרה במעבר מעולם ישן לאופק.
בגלל התיחסות שונה למשרת אם, מה החוק מחייב?
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ציטוט מכאן:

משרת אם​

באופק חדש מורות זכאיות למשרת אם בעיקרון לא מקבלות תוספת לשכר, אלא הפחתת שעות. בפועל, מאחר וברוב בתי הספר מחלקים את השעות למורות ע"פ השעות הפרונטליות- משרת אם בד"כ כן מעלה את אחוז המשרה, אבל פחות מאשר בעולם הישן.
אפשר לראות כאן גם את מבנה שבוע העבודה למורות במשרת אם.
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
שאלה למבינים...
האם במעבר מעולם ישן לאופק מחוייבים לשמור על אחוזי משרה כולל תוספת אם? או רק על השעות בפועל?

הסבר:
מורה שעבדה 24/30 בעולם ישן= 80% משרה קיבלה תוספת אם סה"כ 90% משרה
באופק אפשר לשמר לה את מספר השעות ז"א 24 פרונטלי בתוספת תומכות הוראה בתוספת אם= 100%
או שמחויבים לה רק 22 פרונטלי שבסה"כ יגיע ל90% כמו שהיה לה בלי האם? (יש כאן הורדה בשעות)
או שאפשר אפילו לתת לה 80%- ז"א שעל תוספת אם אין קביעות?
למיטב ידיעתי יש מחוייבות לאחוזי משרה ולא לשעות
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
למיטב ידיעתי יש מחוייבות לאחוזי משרה ולא לשעות
אם כך, כלללללל המורות של החינוך העצמאי שעבדו עד היום 90% משרה (24 שעות א-ו)
יצטרכו עכשיו לעבוד רק 22? כדי לקבל את אותם אחוזים?

על כל 11 מורות קיימות מתווספת לבי"ס משרה חדשה? יש מצב??
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
אם כך, כלללללל המורות של החינוך העצמאי שעבדו עד היום 90% משרה (24 שעות א-ו)
יצטרכו עכשיו לעבוד רק 22? כדי לקבל את אותם אחוזים?

על כל 11 מורות קיימות מתווספת לבי"ס משרה חדשה? יש מצב??
מורה ותק 20 שנה מקצועית מלמדת ב7 כיתות שונות BA ו7 גמולים רכזת מקצוע 22 שעות שמתוכם 8 שעות זח
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
@לא מוגדרת המחשבון כאן תואם את התלוש שלך בערך? כמובן ברוטו כללי בלי תוספת מעונות וכדומה?
1689315629038.png
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
אם כך, כלללללל המורות של החינוך העצמאי שעבדו עד היום 90% משרה (24 שעות א-ו)
יצטרכו עכשיו לעבוד רק 22? כדי לקבל את אותם אחוזים?

על כל 11 מורות קיימות מתווספת לבי"ס משרה חדשה? יש מצב??
באופק אין 90%
יש או 86 או 91
ואכן אופק מצריך כח אדם נוסף
מצד שני זה 22 שעות + 9 שהיה ופרטני
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
אם כך, כלללללל המורות של החינוך העצמאי שעבדו עד היום 90% משרה (24 שעות א-ו)
יצטרכו עכשיו לעבוד רק 22? כדי לקבל את אותם אחוזים?

על כל 11 מורות קיימות מתווספת לבי"ס משרה חדשה? יש מצב??
כיום בד''כ מחנכת עם 24 ש''ש מלמדת 21 שעות פרונטליות,
כיום היא לא מקבלת על שעת תפילה, ברגע שיהיה אופק אז יצטרכו לחשב גם את שעת התפילה וכך יהיה סה''כ 25 ש''ש פרונטליות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה