חרבות ברזל כל הפרטים על העסקה לשחרור החטופים

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

אם היו שואלים לדעתך, העסקה המתגבשת ראויה או לא?

  • כן

    הצבעות: 353 36.8%
  • לא

    הצבעות: 607 63.2%

  • סה"כ מצביעים
    960
  • הסקר נסגר .

רוגעל'ה חם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
ח״כ אוהד טל מהציונות הדתית: עסקה חלקית שלא כוללת את כל חטופינו - היא טעות איומה וגזר דין מוות לכל מי שנשאר מאחור. בעת הזו - רק הגברת הלחץ על חמאס, ראשיו ובני משפחותיהם, עד שיתחנן שניקח את כולם.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הסבר של אלמוג בוקר למה לשחרר רוצחים שאחר כך רוב הסיכויים הם ינסו להרוג חיילים בעזה

חשוב לומר הערב הזה: העסקה הזאת היא בלתי נמנעת! אין דרך אחרת. מדינת ישראל הפקירה את הילדים האלה, את המשפחות האלה וישראל חייבת לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה! ביום הטבח הם היו שם לבד ועכשיו זה הזמן שהמדינה תהיה שם לצידם, תשלם את המחיר ותחזיר אותם הביתה.
‏נכון, תאורטית, לא עושים עסקאות עם מחבלים נאצים ואם עושים, לא נותנים להם יותר ממה שמקבלים.
‏בתאוריה.
‏במציאות, יש לנו בצד השני של הגדר 40 ילדים! 237 חטופים!
‏כל יום בעזה, מסכן את החיים שלהם ולכן אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להביא אותם הביתה. גם אם זה אומר לשחרר 140 מחבלים נאצים.
‏אחרי זה נחסל את כולם.
‏ועוד דבר אחד שחשוב לומר, ההפוגה היא למשך 5 ימים.
‏העסקה לא אומרת - הפסקת המלחמה.
‏ובתום ימי ההפוגה הכוחות שלנו בשטח, הלוחמות והלוחמים שלנו ימשיכו למשימה הנוספת לצד החזרת החטופים - השמדת חמאס.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

יוסי יהושוע:עם כל הצער והכאב, העסקה המסתמנת היא חלק מתוכנית ההונאה של סינוואר, שרוצה לעצור את המלחמה.​



עם כל הצער והכאב, העסקה המסתמנת היא חלק מתוכנית ההונאה של סינוואר, שרוצה לעצור את המלחמה.
את מה שראו התצפיתניות, המטכ״ל והדרג המדיני שוב מפספסים: הם שבויים בקונספציה וגם באחריות למחדל ואין אחד שמאתגר את המערכת.
חובה להמשיך וללחוץ כדי למוטט את הזרוע הצבאית של חמאס - ורק אז להשיג עסקה כוללת
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
עמית סגל
ישקם במעט את הסולידריות הישראלית שנפגעה

זו לא עסקה מופקרת, בתנאי אחד
כמו תמיד, קצת פרופורציות: כל עסקאות החטופים שהיו עד כה בתולדות המדינה, כולן ביחד, לא מגיעות למספר החטופים שאמורים להיות משוחררים בחמשת הימים הקרובים. מדובר, ללא ספק, באירוע חריג, חריג ובלתי נמנע.
היום ה-46 למלחמת חרבות ברזל | עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה
שחרור חטופים, ימי הפוגה: אלה הפרטים המסתמנים של עסקת החטופים
ישראל הפקירה את החטופים הללו בשבעה באוקטובר, אך הצליחה להגיע לאחר לחימה עיקשת, כבר לפני שבוע, למצב שבו היא מקבלת אותם בחזרה במחיר קשה, אך נסבל - וכל זאת מבלי לפגוע במטרת העל שלה שהיא חיסול חמאס לאחר המלחמה.
כמתנגד ותיק לעסקאות חטופים מופקרות, ובראשן עסקת שליט בימים שהיא עוד הייתה פופולרית, חשוב לעמוד על הבדל אחד עיקרי: בעסקאות עבר הבטן הלאומית ניצחה את הראש. עסקת שליט ועסקת ג'יבריל לפניה נתנו פרס לטרור - 1,027 תמורת אחד או 1,400 תמורת שלושה במקרה השני. בחסות הביטוי "בכל מחיר" ו"רוצים אותו בבית רוצים אותו עכשיו", השחרורים הללו הפכו אירוע טקטי כאוב לנזק אסטרטגי. הם התניעו אינתיפאדות, העניקו פרס לטרור והובילו בסופו של דבר לרצח סיטוני של ישראלים.
זה אינו המקרה כאן: הנכס העיקרי שיקבל חמאס הוא חמישה ימי הפסקת אש. הם לכשעצמם לא חשובים, אלא אם התקווה היא שיובילו את ישראל לקוראלס שיסיים את המלחמה.
במקרה הזה, ולא בפעם הראשונה במלחמה, יחיא סינוואר לא מבין את הסנטימנט הישראלי. הוא לא תופס שלא תיתכן עצירה בעיני הציבור הישראלי. ממשלה שלא תמשיך את המלחמה גם בעדה בעדה נחל עזה בדרום הרצועה - אין לה סיכוי לשרוד. כל אדם, בטח שר או ראש ממשלה, שלא יתמוך בהמשך המלחמה ייפגע קשות בזירה הציבורית. להבנתי, גם אין אדם אחד בקבינט המלחמה שחושב שהפסקת האש הזאת תוביל לסיום הלחימה. התנאי החשוב הוא לאשרר הערב (שלישי) בממשלה שמטרת המלחמה היא השמדת החמאס, והיא תתחדש בשבוע הבא עם תום ההפוגה.
אפשר כבר להבין מה הרווח האסטרטגי שמדינת ישראל מקבלת מהעסקה: היא משקמת, ולו במעט, את הפגיעה האנושה בסולידריות הישראלית שנבעה מהתמונות הבלתי נתפסות של תינוקות ג'ינג'ים, אימהות וילדים נלקחים לעזה באכזריות מבלי שיש חייל אחד שישמור עליהם ותוך מחדל נורא של מדינת ישראל. החזרה של חטופים כאלו היא אירוע אסטרטגי במלחמה הזאת.
מהסיבות הללו, כן לעסקה
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
■ סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי טען: "אני מאמין שבתוך יומיים תהיה עסקת חליפין של שחרור 50 חטופים שמוחזקים ברצועת עזה - בתמורה ל-300 ילדים ונשים מבתי הכלא הישראלים, לצד הפסקת אש והכנסת סיוע לעזה" (ליפקין)

כל אחד זורק מספרים חופשי.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יו״ר תנועת ש״ס הרב אריה דרעי הציג הערב בפני זקן מועצת חכמי התורה מו"ר הגר״מ מאיה שליט״א וחבר המועצת מו"ר הגר״א סלים שליט״א, את פרטי המתווה שמובא לאישור הממשלה.
מרנן ורבנן שליט"א הורו לרב דרעי להנחות את שרי ש״ס להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש.
 
נערך לאחרונה ב:

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
חמאס בעזה כבר חוגג ניצחון, וזו המגמה ברחוב הערבי: סגן ראש החמאס בעזה, ח'ליל אלחיה, כינס "מסיבת עיתונאים": "האויב לא השיג שום הישג מול גבורת הלוחמים והעמידה האיתנה של בני עמנו, חוץ מביצוע מעשי טבח באזרחים". (ד״ר גיא בכור)
 

קושקוש

עיצוב ומיתוג אמנותי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
דפנה ליאל: השרים מתחילים להגיע לקריה. הסתיים הקבינט המצומצם.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
פרטים חדשים על עסקת החטופים: בתוך 50 החטופים שחמאס צפוי לשחרר - יהיו גם נשים מבוגרות. הסיבה: לחמאס אין את כל הילדים החטופים, אך יצטרך לעמוד ביעד של 50 חטופים. מדובר בנשים מבוגרות שסובלות ממצב רפואי רעוע. חמאס, כאמור, ינסה לאתר את יתר הילדים במהלך ימי ההפוגה. (כאן)
 

תצתצ

משתמש מקצוען
עמית סגל ב׳ערוץ 12׳: 40 ילדים ו-13 נשים צעירות נחטפו ולא נמצאים בישראל. חמאס העביר מסרים שיש לו 30 ילדים ו-8 אימהות.
עוד מעמית סגל ב׳ערוץ 12׳: החשש הגדול אצל חלק ממפלגות הימין הערב, שהפסקת האש תידרדר לעוד ועוד הפוגות, עד שהמלחמה תיעצר. לכן נתניהו אומר ״הכניסה הקרקעית לחאן יונס היא לא שאלה של אם, אלא מתי״.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
שר הרווחה יעקב מרגי: "יחד עם כל עם ישראל אנו מצפים לשובם של החטופים הביתה. משרד הרווחה נערך עם משנה סדורה לטיפול בחטופים שיחזרו מהשבי. גורמי המקצוע עברו הדרכות ייעודיות, לכל חטוף וחטופה ולכל ילד יוצמד עו"ס שילווה אותם צמוד ויעניק להם מעטפת סוציאלית רגשית וחומרית כדי לסייע להם להתגבר על הקושי והטראומה".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה