כללי התנהגות בפורום צילום| הקריאה חובה למצטרפים

מצב
הנושא נעול.

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
קהילת הצלמים בפרוג - פורום חרדי מקצועי, כשמה כן היא, קהילת צלמים לעזרה, ייעוץ, שיתוף וביקורת בפורום "פרוג", המהווה במה ל"חרדי מקצועי", במסגרת ההלכה ובהתאמה לרוח המוסכמות, בענייניות מקצועית.
בשביל לשמר את ההגדרה הזאת הוחלט להציב כללי התנהגות כדלהלן :

• הפורום נועד לדיונים מקצועיים בנושאי צילום בלבד! במידה ויש לכם ביקורת הלכתית או השקפתית על תכני התמונה ולא ברמה המקצועית, יש לדווח להנהלה דרך אייקון הדיווח (משולש אדום מימין), או בהודעה פרטית. בשום אופן לא בגוף האשכול. במידה והתמונה אינה הולמת את האתר היא תוסר והמשתמש יקבל אזהרה. משתמש שיתן ביקורת השקפתית רוחנית בצורה פומבית באתר יחסם לתגובה בפורום צילום.

• ביקורת : העלית עבודה לחו"ד תהיה מוכן לקבל את הביקורת כמו שהיא גם אם באותו רגע זה נראה לך פוגע מדי או אישי מדי, נסה להבין ש-99% מהביקורות כאן בפורום, נאמרים ע"י המשתתפים לאחר שנים של עבודה בתחום. אם גם אחרי שניסית להרגע היא עדיין פוגעת מדי, תמיד אפשר לפנות למנהל הפורום שיבדוק ויחליט.
ההודעות כאן הם על בסיס מקצועי ואין לרדת לרמה אישית ופוגענית, הקמת הפורום נעשתה כדי לקדם לימוד מקצועי ושיתופי פעולה עסקיים ולא לצרכי בילוי.

נותן ביקורת, תמיד צריך לזכור שגם אם התוצאה הסופית לא מוצאת חן בעיניך. עדיין הושקע בזה עמל. לכן כדאי תמיד להתחיל במחמאה. (ולא רק בפורום, אלא גם בחנות שליד הבית). זה לא עולה כסף, זה שוה יותר מכסף.
מחמאה אמתית זו מחמאה ספציפית, לגופה של יצירה ותמיד אפשר למצוא אחת כזאת.
ביקורת זה דבר חשוב בתנאי שמדובר בביקורת בונה ולא בביקורת הורסת. ביקורת בונה מחזירה את ידי היוצר למצלמה בשביל לשפר. ביקורת הורסת מסיטה את ידיו לחבילת הטישויים הקרובה אליו.
בביקורת בונה חובה להגדיר בצורה מדויקת את החסרונות. מצאתם חסרון ? פרטו את החסרון והסבירו איך ניתן לתקן אותו. הביקורת חייבת להיות עניינית ולא מהולה בשום נימת זלזול.

• ניתן להעלות עד 4 תמונות באשכול. תוך עדיפות לכמה שפחות תמונות.
כדי לאפשר לחברים לתת הערות באופן קונקרטי על כל תמונה.
החוק ייאכף, ואשכול שיופיעו בו יותר מארבע תמונות, ידולל לפי ראות עיני המנהלים.
מי שמעוניין להעלות גלריה של תמונות לשיתוף בלבד - תיקי העבודות פתוחים בפני כולם, וניתן לשים קישור בגוף ההודעה, עם הפניה לתיקיה ספציפית בתיק העבודות.

• כותרת נושא צריכה להיות מובנת, אין לכתוב כותרת בנוסח "בבקשה, פליז דחוףףף"...

• פורום צילום לא נועד לתת במה לכל התמונות המדהימות (באמת!) הרצות ברשת בסגנון "בא במייל" וכדומה. (בשביל זה יש אתר X וX).

• אין להעלות לפורום תמונות נשים אלא אם צריכים עזרה דחופה בעיצוב וכדומה ורק בקובץ סגור (ZIP) ולהודיע על כך בצורה בולטת שהקובץ מיועד לנשים בלבד. (ואין צורך לכתוב שמדובר בנשים צנועות כפי שמחייבת תוה"ק)
גם בקישור לאתר חיצוני, אם הוא מכיל תמונות לא צנועות אין להעלות כלל, קישור כזה ימחק ללא התראה והודעה מראש. אם זה אתר עם נשים נא לציין זאת. כדי שהמשתמש יחליט אם להיכנס או לא.

• מעוניינים בשירותי צילום מחברי מהפורום ? פורום צילום לא נועד לשוק מסחרי של הצעות מחיר פומביות, בסגנון כל ה"ממעיט במחיר זוכה" ללא התייחסות לטיב המוצר.
יש אשכול צלמים ואשכול צילומי ילדים בהם ניתן לראות סגנון עבודות הצלם או הצלמת בתוספת פרטי תקשורת עם הצלם/ת.
כל התקשורת לאחר הפניה, תהיה רק דרך הודעות פרטיות או בצורת תקשורת אחרת שצוינה באשכול.
פורום צילום לא נועד ל"מדור דרושים" שבו מחפשים צלם אירועים שיש בארץ או בעולם. בשביל זה יש 144.

• מכירת מוצרי יד 2 יפורסמו באשכול יד 2 בלבד ובכפוף לכלליו

• הקפצות: א. אין להקפיץ אשכול לצורך חו"ד אלא אם כן עברו 12 שעות לפחות מהתגובה האחרונה. חבר שיעבור על כלל זה הודעתו תנעל מיידית. ב. אין להקפיץ אשכולות ישנים כלל! (בהגדרה זו נכללים אשכולות שעברו עליהם שבוע ויותר) יוצא מן הכלל, אשכול שיש בו תועלת ויכול לעזור לגולשים תמיד. או אשכול שעודכן בדוגמא נוספת לחו"ד.

• חתימה צריכה להיות קצרה ותמציתית בלי סמיילים מיותרים וכתב גדול מידי. חתימה נועדה לשיתופי פעולה עסקיים בלבד. משתמש שיגזים עם החתימה, חתימתו תמחק ללא התראה. החתימה נועדה לשיתופי פעולה עסקיים ואישיים בלבד אין לפרסם שם דברים שאינם קשורים לניק עצמו.

• כל פרסום של חברה מסחרית כלשהי מעל הפורום צריך להיות מסוכם עמנו.
זה לא משנה עם זה מבצע מיוחד לחברי פרוג, או משהו כללי, ולא משנה עם זה מגיע על ידי החברה או ע"י משתמש מסווה
אין שום רשות להעלות אשכולות שתוכנן הוא פרסום עקיף או ישיר לכל מיני חברות או מכללות למיניהן המעוניינים בפרסום יכולים לפנות למשרד דרך הלינק צור קשר.

• כל התמונות המוצגות בפורום צילום מוגנות בזכויות יוצרים, אלא אם צויין במפורש אחרת ע"י המפרסם.
באופן חד משמעי, אין רשות להשתמש בתמונות ללא רשות מפורשת מהיוצר. הגדרה זאת כוללת גם את הורדת התמונה לשימוש אישי או שיתוף פרטי.

נשמח לראותך כאן עוזר ונעזר בחברים, להכירך וליצור שיתופי פעולה עסקיים.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לאחרונה מתפתחת תופעה שלכאורה לא היתה צריכה להיות מדוברת - Fake reply
שימוש של אותו אדם בכמה שמות משתמשים ויצירת דיון ובעיקר תגובות חיוביות על תמונות ודעות שהוא העלה ויצר. בתוצאה אנחנו מקבלים אשכול עם תגובות מפרגנות של אדם על עצמו, ועוד יותר, התנצחות נגד כל הערה או ביקורת של משתמשים אחרים.
אז מהיום, חוץ מזה שזה פתטי ומכוער זו גם עבירה על חוקי הפורום.
להנהלה יש את היכולת לאתר צלם/צלמת שמשתמשים בשמות שונים ולמטרה לא כשרה.
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
תזכורת:
מעוניינים בשירותי צילום מחברי מהפורום ? פורום צילום לא נועד לשוק מסחרי של הצעות מחיר פומביות, בסגנון כל ה"ממעיט במחיר זוכה" ללא התייחסות לטיב המוצר.
יש אשכול צלמים ואשכול צילומי ילדים בהם ניתן לראות סגנון עבודות הצלם או הצלמת בתוספת פרטי תקשורת עם הצלם/ת.
כל התקשורת לאחר הפניה, תהיה רק דרך הודעות פרטיות או בצורת תקשורת אחרת שצוינה באשכול.
פורום צילום לא נועד ל"מדור דרושים" שבו מחפשים צלם אירועים שיש בארץ או בעולם. בשביל זה יש 144.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה