כותב מעט, אשמח לחוות דעתכם...

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שלום.

הפורום הזה זר לי, ובעצם איני שייך אליו כלל, בפעם הראשונה שנחשפתי אליו זה באתגר של "הדבר שלא סיפרתי לאיש מעולם" שהיה מאד מאתגר ומעניין, וגם אני כמו רבים מצאתי בו עניין.

איני יודע בדיוק מהי מטרת הפורום הזה, אך אני כותב מידי פעם מאמרים קטנים, שאיש אינו רואה אותם, מלבדי, ועוד אחד או שניים, אשמח להעלות כאן את הדברים ולקבל חוות דעת מכותבים שמוצאים בזה עניין, ואם לא יהיה בזה עניין, כמובן שאבין זאת...

הדברים הבאים זו תגובה שכתבתי למישהו על המלחמה בטכנולוגיה, שכתב "להתנגד לטכנולוגיה = להתנגד לכח המשיכה או לשמש... זה רצון ה', ומחכמתו לבני אדם. יש בחירה מה לעשות בטכנולוגיה, לברוח מזה זה בדיחה."

וזוהי תגובתי: (ובהזדמנות זאת אבקש, ממי שכן ראה עניין בדברים, אין רצוני להיכנס לפולמוס על הנושא עצמו, אלא לדעת כיצד מתקבלת כתיבתי, סגנון הכתיבה, מקצועיותה, ומה אוכל לעשות בה)

כוח המשיכה חה חה חה

איזו בדיחה חה חה חה

אז בכל פעם שתהיה לך איזושהי תאוה, כמובן שתאשים את כוח המשיכה חה חה חה

הכל זה רצון השם, אז אתה כבר לא אשם

אם אתה גונב, אונס, או כל דבר אחר, זהו רצון אשם, אתה לא אשם, והוא... מחכמתו, נתן לך את הכוח והחכמה לגנוב, איזו בדיחה, זה הרי כוח המשיכה חה חה חה.

זה מן הבדיחות שאינן מצחיקות כלל, ליהפך, הן ממש מעציבות את שומעיהן, וממאנות להאמין, כשקראתי את דבריך, בלבי אמרתי, שאיני קורא טוב, ואת המספר במשקפיים צריך להגדיל.

אך לאחר שראיתי שהגדילו לעשות כמותך, עוד כמה 'חכמים' שמ'חכמת הבורא' ניחנו, ומבינים שהכל מותר כאן בעולמנו, שהרי את הכל ברא השם, ומי זה שיאמר לך אתה אשם...

דע לך, שבודאי שגם את הרע, הרשעות והרוע ברא הבורא, שכן הוא אומר לך, לכולנו "הנה אנוכי נותן לפניך את החיים ואת הטוב, את ה מ ו ו ת ואת ה ר ע" אתה מצליח להבין זאת? כן כן, בורא העולם אומר לנו שגם את הרוע הוא ברא, כמו שהטביע בבריאה את כוח המשיכה, אבל...

וכאן מגיע האבל הגדול!...

הוא ממשיך ואומר לך:

"ו ב ח ר ת ב ח י י ם" ! ! !

גם את זה צריך אתה להבין, שכן כל אלו שהיו כאן לפניך כבר הבינו זאת, ולכן, רק לכן הם הצליחו להמשיך להעביר את מסורת יהדותנו בשרשרת הדורות מדור לדור, אתה, אם לא תבין את זה כמה שיותר מהר, אולי יש סיכוי, שהחוליה ממך והלאה תינתק, תאבד לנצח, שהרי הרמת ידיים אל מול כוח המשיכה.

כל נסיון, שבא על כל דור ודור בתולדות עמנו, היה כוח המשיכה, ואפילו חזק ממנו, הן בפרשתנו, שכם שחפץ בדינה, תאוותו הייתה תאוות האישות הגדולה מכוח המשיכה, נו, וכי יעקב ובניו הרימו ידיים אל מול 'כוח המשיכה'?! איזו בדיחה...

בקיצור, אנא אחי, הצטרף אלינו, צא לקראת השם בגיבורים, האמן, שאתה, בן אברהם יצחק ויעקב, יש בך את הכוח להילחם אל מול כול העולם, אל מול כל אויבי עמנו, מכל הדורות, אויבים רוחניים וגשמיים כאחד, צא הילחם בעמלק, ומחר... מחר בעזרת השם, יבקע כשחר אורנו, אור גאולתנו השלימה, גאולת עולמים, ונעמוד כולנו, איתנים, כאיש אחד בלב אחד, מאירים ושמחים, לקבלת משיח צדקינו...

ואתה אחי היקר, אתה, האהוב כל כך אצל בורא העולם, אתה תאמר, וואו, איזה מזל, איזה מזל שלא הרמתי ידיים, איזה מזל שלא התייאשתי ברגעים האחרונים, ונשארתי איתן אל מול כל הכוחות הגדולים ביותר, ששמר היצר מאז ששת ימי בראשית אל אחרית הימים, אתה, ורק אתה יחד איתי, כולנו, כל עם ישראל, לא ניתן למשחית לבוא אל ביתינו, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו, אין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו, אמן.
 

ערך רב

משתמש פעיל
עריכה תורנית
"להתנגד לטכנולוגיה = להתנגד לכח המשיכה או לשמש... זה רצון ה', ומחכמתו לבני אדם. יש בחירה מה לעשות בטכנולוגיה, לברוח מזה זה בדיחה."

עם כל האריכות שלך, גם אתה מסכים בעצם לדברים שלו.
אני רואה שגם אתה משתמש בטכנולוגיה של המחשב ושל האינטרנט.

המלחמה היא רק הגבלת השימוש באותן טכנולוגיות שלא להשתמש בהן לדברים גרועים, ואף חסימה כדי שלא להגיע לידי נסיון של שימוש לדברים הגרועים, ועל זה כתב גם הוא "יש בחירה מה לעשות בטכנולוגיה".

אבל בעצם הענין אינך סותר את דבריו בכלום, ושניכם לדבר אחד נתכוונתם.
 
אהבתי מאד מאד מאד את הסגנון!

שילוב החריזה בטקסט של מאמר הכניסה לי קצב לראש (בעל כרחי...), ונתנה לנכתב (בחלקו הראשון) מן שיר ראפ שכזה...

בקיצור - נהנתי מהסגנון (הכפול) ומהתוכן.

>>>הצטרף אלינו! יש לך כיוון מוצלח!<<<

וואוו, כמה סוגרים. (בקטע קצר);););)
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לערך רב, תודה. אבל...

נכתב ע"י welcome;1874780:
...(ובהזדמנות זאת אבקש, ממי שכן ראה עניין בדברים, אין רצוני להיכנס לפולמוס על הנושא עצמו, אלא לדעת כיצד מתקבלת כתיבתי, סגנון הכתיבה, מקצועיותה, ומה אוכל לעשות בה)...
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אורי ש. תודה תודה תודה, חיכיתי למעט ביקורת חיובית.

הייתי שמח לדעת מה זאת אומרת הצטרף אלינו, איך בדיוק עושים שימוש בכתיבה, איך פונים למקום בשביל לקבל במה, טור או כל דבר אחר, בפרט שמצד יש את הדחף לכתוב לבטא, אפילו ללא שכר, אך מצד שני גם לקבל את השכר הראוי על כך.
 

ערך רב

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נכתב ע"י welcome;1877172:
לערך רב, תודה. אבל...

תודה גם לך, וברכות חמות לרגל הצטרפותך לפורום. כתיבתך בהחלט יפה ואיכותית, וכולנו מקוים לראותך משביח את הפורום בנוכחותך.

ולגופן של דברים:
הגבתי בדיוק על "איך מתקבלת כתיבתך". חושבני שעצם הנושא של הכתיבה הוא חלק "לא פחות חשוב" מהסגנון.
הערתי שאתה לוקח מאמר של אדם, מפרש אותו לא נכון [בעיקר את הביטוי "כח המשיכה" שהזכיר], עושה אותו פושע, שופך עליו אש וגפרית, במקום להתעמק טיפ-טיפה יותר בדברים ולראות שלא כתב שום דבר חריג, ובגוף הדברים אתה ממש מסכים אתו ואף נוהג בפועל בהתאם למסקנתו.
אין טעם במאמר מושקע, יפה ככל שיהיה, אם הנושא שלו מבוסס על טעות בהבנה, ובפרט כשבמאמר זה אתה משתלח באדם תמים מחמת אותה טעות.

ואסיים שוב בברכת הצלחה רבה בכל העניינים, וסליחה אם לא כתבתי את הדברים בצורה מספיק עדינה.
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בשביל להבין את הדברים שההוא כתב, זה היה על ידיעה שרבנים מתכנסים אצל גדולי ישראל בשביל להילחם בפרצות הטכנולוגיה, וממילא תגובתו הייתה שאין מה לנסות להילחם בזה, וזה כולל את הסינונים שמצויים כיום, ועל כך באו דברי.

אך שוב, באמת, שאין רצוני להיכנס לעצם העניין, אם אותו אדם פושע או לא, אך תגובתו הייתה על ידיעה שמתחזקים אנשים נגד הטכנולוגיה, והוא בא ואומר, לא, אין מה להתחזק, כי זה מילא לא יעזור, כל אחד מספיק חכם לדעת כיצד להשתמש בה.

מקוה שדברי הובנו, ותודה על הארותיך לעצם הדברים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה