כבוד התלמידה

  • פותח הנושא 23
  • פורסם בתאריך

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י 23;1862277:
כנראה זהו סיפור ישן,
פעם לא הקפידו על זה.
היום לא יקרה!

סיפור מלפני שלש שנים: ילד של חברתי, בן 6 או 7, נשלח ע"י המלמד הביתה מכיוון שהרטיב במכנסיים, מבלי לדבר עם ההורים. זה היה בחורף, וההורים לא היו בבית. הילד חיכה עד הצהריים כך בחוץ. הדברים האלה עדיין קורים, לצערנו, למרות המודעות המוגברת לעניין.

והסיפור שלי: הייתי ילדה ביישנית מאד, שלא השתתפה באירועים וכו', אבל אהבתי מאד לשיר. לקראת מסיבת הסיום של כיתה ח' אזרתי אומץ להיבחן ל"סולו", וקבלתי תשבוה - סולו קול שני. לא היתה מאושרת ממני.
עד שיום אחד גיליתי שחסרות בכיתה כל שאר הבנות שקבלו סולו. בררתי - לקחו אותן לאולפן להקליט את קטעי השירה שלהן. רק לי לא קראו.
כשהמורה האחראית על העניין גילתה אותי בוכה בעלבון, היא התנצלה בחצי פה, והבטיחה לי שבסולו שלי ינמיכו את הפלייבק כדי שישמעו אותי.
כמובן שהדבר לא נעשה, ועד היום רואים אותי בהסרטה של המסיבה, ושומעים מישהי אחרת.
 

23

משתמש מקצוען
אולי באמת בת"ת עדיין לא מקפידים ע"כ,
אבל בבתי"ס בית יעקב מקפידים מאד.
 

פילפל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
וסיפור נוסף על הכיוון ההפוך - אך עם מסר חשוב למורות, לרגישות לתלמידות שיש להן גם צרכים שלא מקובלים עליהן:

זה היה בכיתה ז', הוחלט על ארוחת בוקר כיתתית וחגיגית לכבוד ראש חודש או ארוע אחר. פיתה פלאפל, כל אחת הביאה משהו, סלט, כדורי פלאפל, וכו' וכו' וכולן אכלו במרץ רב.

אני הייתי אכלנית מאד קטנה, ואינסטניסטית מאד גדולה... ישבתי וחגגתי עם כולן, אך לא נגעתי בכלום... אולי כמה נגיסות בבורקס קנוי אך בלי רוטב...

לפתע... המורה שמה לב... והדבר לא מצא חן בעיניה... בלי לברר או להסס היא התחילה לספר בדרמטיות לכל הכיתה סיפור שלם על אדם הזוי שהגיע להתארח באיזשהו מקום, לא זוכרת את כל הפרטים, ולא אכל כלום... כמה שזה לא נימוסי ולא אנושי ולא מוסרי ולא מקובל, וכמה שזה מטופש ומשונה וכו' וכו'... כשאני הדמות המרכזית בהצגה לעיני כולן:eek:

בחסדי ה' לא נשארה לי טראומה מהאירוע :D אך לא הייתי מדרגת את אותה מורה במקום הראשון בסולם המורות הרגישות לתלמידות וכבודן, וגם לא במקום השני או השלישי...
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
בבית הספר היסודי בו למדתי, נהוג היה לערוך בכתה ג' בחינה בעל פה על כל לוח הכפל. הנבחנות שענו נכונה קבלו תעודת הצטיינות.

מתמטיקה לא היתה הצד החזק שלי, אבל בתעודת ההצטיינות חשקתי גם חשקתי. ניגשתי למורה ובקשתי להיבחן. נכשלתי. בואי בעוד כמה ימם להיבחן שוב, אמרה המורה. וכך מספר פעמים. בבחינה הרביעית או החמישית הצלחתי.

אני מעריכה את מורתי זו על הסבלנות שגילתה ועל כך שלא גרמה לי לרפות ידי והעצימה את האמון שלי ביכולותיי.

לפני מספר שנים, בשעת בוקר מוקדמת, כשהמתנתי בתחנת האוטובוס שיובילני לעבודתי (לימדתי אז בתיכון. יש תקווה גם לאחריתן של אלו שלא הצטיינו במתמטיקה :p), ראיתי את המורה הזו צועדת להליכת בוקר. היא כבר היתה מבוגרת מאד (גם כשאני למדתי אצל ההיא נחשבה מורה 'זקנה'). היא לא זיהתה אותי כשפניתי אליה ולא זכרה אותי, בכל זאת חלפו מאז כמעט שני עשורים, אבל הרגשתי חובה להודות לה. היא הגיבה בפשטות ובצניעות: זו לא אני, זו את שהתעקשת והתאמצת.
 

R A C H E L I

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני זוכרת את עצמי בכיתה ו' נראה לי
היינו באמצע התפילה
ופתאום היה איזה ג'וק על השיער של החברה שישבה מאחורינו
עמדנו אז
חברה שלי ואני סימנו לה שתוריד את זה
ההיא משום מה נפגעה - אולי חשבה שאנחנו צוחקות עליה ומרמזות לה שיש לה כינה (וזה ממש לא הייתה הכוונה - מבטיחה!!)
היא הלכה לאחותה הגדולה ובכתה
והן הלכו להלשין עלינו למנהלת......
המנהלת הגיעה וצעקה עלינו
ופנתה לכל בנות הכיתה ואמרה שהיא לא מאמינה שהיה דבר כזה ולא יצא מצב כזה שלא דיברנו באמצע התפילה - אין סיכוי!!!
והיא רוצה לדעת אם אכן ככה היה ומי דיברה
ובת אחרת מטור אחר הלכה והצביעה עלי...- מאיפה ראתה בכלל אבל לא משנה...
המנהלת האמינה בה המורה לא התערבה
אני זוכרת שהייתי בהלם מוחלט
וזה פגע בי מאוד
המנהלת לא נותנת אמון שבכלל לא דיברנו
ונותנת אמון בילדה קטנה אחרת מאיזור אחר בכלל בכיתה ומאמינה לה...
על סמך מה בדיוק???
עד היום אני נזכרת בזה ונצבט לי הלב
אני כמובן מוחלת - אבל אז זה היה בלתי נסלח!!!
במיוחד שאני יודעת שהמנהלת מקסימה
ועד היום התלמידות נזכרות בה ומתגעגעות
אני לא אומרת יש דברים שצריך לטפל בחומרה
בעיקר אם מדובר בבנות לא מידי טובות
אבל סליחה - הייתי ילדה טובה ובכלל לא אהבתי \ אוהבת לפגוע בבן אדם
ולא משנה באיזה בת מדובר - עדיין לא זאת הדרך..........
 

סא איור

מהמשתמשים המובילים!
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י קפוצון;1862096:
, המורה רשמה בצד ימין של הלוח "אדיוט קופץ בראש" וכל פעם שעניתי היא היתה מצביעה לשם,

...

הכוונה להדיוט? כי זה נשמע יותר טוב...:cool:
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מתייעצת;1861261:
אולי כדאי, כמו שגיטי אמרה למצוא אנקדוטות שבהן מורות כיבדו תלמידות ובכך גידלו אותן.

אני באמצע לחפש נואשות נקודה כזו...
הייתי תלמידה מצטיינת ומקסימה, ההורים שלי מעולם לא הסכימו לדבר סרה באנשי הצוות (רק אחרי שנרדמתי...) ואני עדיין מתאמצת מאד להתחמק ממפגש עם מורות ולא זוכרת אותן באהדה כלל.
כשאחותי הקטנה ממני ב8 שנים למדה באותו בי"ס, ואני יכלתי לבחון אותו במבט בוגר יותר, החריפה דעתי. מורה אינה פקידה בבנק שיכולה 'להרשות' לעצמה להתנהג היום בחמיצות כי רע וקשה לה, יש לפניה תלמידות שראויות ליחס הגון ומתחשב. רבות מדי מן המורות שהכרתי החשיבו את צרכיהן באופן מודגש וצורם, ידן היתה קלה מדי על הדק פליטות הפה ובהתנהלות שלהן ראיתי פעמים רבות עצלות מופרזת שפגעה בראש ובראשונה- בתלמידות.

כפגיעה אישית, זכורה לי במיוחד פעם אחת, כשהייתי בכיתה ג'- המחנכת בדקה מחברות וגילתה שהשתמשתי במחברת שורה (ככה קוראים לזה? המחברות עם הרווח הגדול בין השורות, מהסוג של 'הגדולים'), למעשה זו היתה טעות והשתמשתי במחברת כזו רק לאותו מקצוע מסוים. אבל מה היה למורה לאמר? 'עכשיו אני מבינה למה הכתב שלך כל כך מכוער!'
עברו מאז כמה שנים, אבל אני זוכרת את זה במדויק. נעלבתי ממש.

מעבר לזה, הייתי תלמידה חכמה ווכחנית שלא הסכימה לוותר למורות עייפות. הייתי עונה במדויק על שאלות במבחנים, דבר המוכיח הבנת הנקרא והכרות עם החומר, וסבלתי תמיד מהערות 'חסר' - אע"פ שמה שחסר אף פעם לא היה חלק מן התשובה המתבקשת. כל תלונותי לא זכו להתייחסות, ואני כילדה הרגשתי שהטפשות של המורה מנצחת- היא בעצמה לא מבינה מה אמורה להיות התשובה!
אז תאמרו שהייתי ילדה שחצנית- אבל זה לא מוריד מחלקה של המורה שהיתה חסרת סבלנות ובדקה מבחנים באישון לילה תוך שהיא מתקשה להבדיל בין ארור המן לברוך מרדכי.
באותו נושא- הייתי ילדה עם ידע עשיר, שקראה וראתה קצת יותר ממה שספרי הלימוד הראו, ואהבתי להוסיף את הידיעות שלי בשיעורים. אך למורות עייפות אין זמן וכח למישהו עם יותר ידע מהמערך שלהם, נכון? ההערות שלי התקבלו בקוצר רוח בוטה דרך קבע. ותאמינו לי- הייתי ילדה מחונכת ולא נודניקית בכלל. לא הייתי קוטעת את דבריהן החשובים ולא סותרת אותם. מורה אידיאלי היה רואה בי תלמיד אידיאלי- לא רק סופג ידע, אלא גם נלהב ממנו ומבקש להעשיר בידיעותיו.
דרך אגב- בתיכון סבלתי מאותה תופעה, בחומרה רבה יותר. המורות היו שחצניות כל כך וחששו כ"כ לגלות את קוצר ידיעותיהן, שהתגובות שלהן יכלו להפיל אזניים.

אלו הנקודות שאני רואה בהן חשיבות, בין השאר...

אה, ועוד משהו- אולי כדאי שהמורות יפסיקו להוציא לילדות הטובות את החשק להיות כאלה ע"י שהן מושיבות אותן ליד אלו שאף אחת לא רוצה לשבת לידן... אי אפשר לנצל את אלו שלא יתלוננו.

בדברי אלו אין כוונה לפגוע בכבודן של המורות הכבודות ממילא, אלא רק להזכיר להן שלא לפגוע בכבודן של התלמידות, שכבודן מוטל בספק.
 

מרמורשטין

משתמש מקצוען
נזכרתי בסיפור.
בכיתה ז' המורה החליפה מקומות פעם בחודש.
עצם הרעיון - מבורך. גיוון לשגרה.
אבל הבעיה אצלי היתה אחרת.
כנראה שבתחילת השנה, כשהתיישבתי ליד חברתי הטובה, פטפטתי יותר מידי. המורה מצאה לזה פתרון וכשהחליפה מקומות, העבירה אותי ליד הבת השקטה ביותר בכיתה שבדרך אגב, לא היה מאד נעים לשבת לידה.
עבר חודש ואני חיכיתי בשקיקה להשאר מהמקום המשמים והמציק שלי ואז העבירה המורה שדוב מקומות.
זכיתי להתיישב על יד הבת שהיתה זוכה לתואר "השקטה ביותר בכתה" לולא הייתה הבת הקודמת שישבתי לידה. זה היה מתסכל!
חיכיתי חסרת סבלנות עוד חודש ואז- הפתעה! עברתי מקום ליד הבת הקודמת שישבתי לידה!
עד לסוף השנה ישבתי ליד אותן שתי בנות לסרוגין!
כשניסיתי לבקש לעבור מקום, זכיתי לקיתון שהסביר לי שאם אני עוברת מקום מבת דחויה, היא עלולה להעלב ועלי לחכות לסוף החודש, מה שכמובן לא גאל אותי מהשעמום.

אותה שנה היתה לאחר סלט בבית הספר, כיתה חדשה עם הכרות ובניה של המעמד של כל בת.
נכון, בהפסקות בהחלט השתתפתי עם כולן, אבל לא היתה לי הזדמנות מצד המורה ליצור קשר עם בנות חברותיות והמקום החברתי שלי היה די בשפל.

כשעליתי לסמינר, פתאום גילו אותי חברות חדשות שלמדו איתי באותה הכיתה...
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י סא;1862381:
הכוונה להדיוט? כי זה נשמע יותר טוב...:cool:

אדיוט- טיפש
הדיוט פשוט, או שאינו בקי בנושא מסוים. (כהן הדיוט)

חני
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
[
אה, ועוד משהו- אולי כדאי שהמורות יפסיקו להוציא לילדות הטובות את החשק להיות כאלה ע"י שהן מושיבות אותן ליד אלו שאף אחת לא רוצה לשבת לידן... אי אפשר לנצל את אלו שלא יתלוננו.

בדברי אלו אין כוונה לפגוע בכבודן של המורות הכבודות ממילא, אלא רק להזכיר להן שלא לפגוע בכבודן של התלמידות, שכבודן מוטל בספק.[/QUOTE]

אכן את בתי הושיבו תקופה ארוכה מאד ליד בת מסוימת, וראו שהיא לא מתלוננת אז נתנו לה את הבת ההיא גם לבת זוג בעוד דברים, וכו וכו עד שכשעלתה כיתה בתי כבר(לא נעים לומר) לא היתה מסוגלת לסבול אותה. יצאה מהאף, פשוטו כמשמעו.
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נזכרתי בסיפור חיובי!

ילד בעל ביקורת עצמית מופרזת למד לכתוב בכיתה א'. הוא רצה שכל האותיות יצאו ישרות, מוקפדות, זהות וכדו' ולכן אף פעם לא הספיק להעתיק מהלוח. המורה קלטה את האובססיה שלו והחרימה לו את המחק. היא אמרה לו שהיא לא מרשה לו למחוק ואיך שיוצא יהיה מרוצה. הוא קיבל בכך אישור גורף לכתוב 'לא כל כך מדויק ויפה' והצליח מאד.
בהדמנות אחרת אמרה שרק הוא מכל הילדים לא צריך לשלב ידיים, כי הוא מקשיב כל כך יפה- הוא פשוט היה לחוץ מאד מביה"ס וישב מקובע במקומו, בידיים שלובות מתחילת היום ועד סופו...
אותו ילד, לא זוכרת אם אותה מורה- מכירים את המשימה למלא את הדף בספרה או אות מסוימת? המורה קלטה שזה ממש סיוט בשבילו ונתנה לו פחות שורות, היא אמרה (אני חושבת אפילו בקול, לפני אחרים) שהוא כותב כל כך מדויק שהוא יכול לכתוב פחות.

זו הבנה אמיתית לנפש הילד, מורה אחרת היתה שמחה על מזלה הטוב שיש לה תלמיד אחד ממושמע ומצטיין שלא צריך 'לטפל' בו, והוא היה ממשיך לסבול מעצמו.
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
סיפורים על עוולות לא חסר כאן ואני גם לא במיוחד זוכרת, למרות שלא הייתי ילדה טובה ירושלים בכלללל
אני יותר זוכרת בכאב עוולות שאני עשיתי למורות, פגיעות והפרעות בשיעורים שלכי תבקשי עליהם סליחה היום.
האמת שמורה אחת, ממלאת מקום בכיתה ז' שהצקתי לה מאד ולפני ר"ה של כיתה ח' התקשרתי לבקש סליחה והיא אומרת לי: אני זוכרת ממך רק דברים טובים. וזה נחרט אצלי מאד (אני מקווה שהיא אמרה את זה מכל הלב :()


זוכרת לטובה מאד את המחנכת שלי מכיתה ג', שהייתי שרת השליחויות הקבועה שלה והרגשתי מאד מאד חשובה בגלל, שהיא סומכת עלי ועל האחריות שלי.

זוכרת מאד לטובה את המחנכת מכיתה ד' בגלל הרבה דברים, אבל בעיקר זוכרת איך שאני וחברתי ארגנו בעצמינו בסוף השנה מתנה למורה, ואחרי שהלכתי עם אימי לקנות את המתנה החלטנו ללכת אליה אחה"צ להביא לה כדי שלא תצטרך לסחוב את זה בעצמה הביתה מבית הספר, זוכרת איך שהכניסה אותנו וקבלה אותנו יפה, הושיבה אותנו על כוס מיץ וגלידה ובמשך שעה וחצי ארחה אותנו ודברה איתנו בנעימות.

ובכלל במשך השנים זכיתי ב"ה למחנכות מיוחדות מאד (היתה לנו בכיתה בת עם פגיעה מסויימת ויתכן שבגלל זה קבלנו תמיד את המורה הכי רגישה וטובה)
 

פריידי

צילום תוסס ואנרגטי:)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י userit;1862553:
נזכרתי בסיפור חיובי!

ילד בעל ביקורת עצמית מופרזת למד לכתוב בכיתה א'. הוא רצה שכל האותיות יצאו ישרות, מוקפדות, זהות וכדו' ולכן אף פעם לא הספיק להעתיק מהלוח. המורה קלטה את האובססיה שלו והחרימה לו את המחק. היא אמרה לו שהיא לא מרשה לו למחוק ואיך שיוצא יהיה מרוצה. הוא קיבל בכך אישור גורף לכתוב 'לא כל כך מדויק ויפה' והצליח מאד.
בהדמנות אחרת אמרה שרק הוא מכל הילדים לא צריך לשלב ידיים, כי הוא מקשיב כל כך יפה- הוא פשוט היה לחוץ מאד מביה"ס וישב מקובע במקומו, בידיים שלובות מתחילת היום ועד סופו...
אותו ילד, לא זוכרת אם אותה מורה- מכירים את המשימה למלא את הדף בספרה או אות מסוימת? המורה קלטה שזה ממש סיוט בשבילו ונתנה לו פחות שורות, היא אמרה (אני חושבת אפילו בקול, לפני אחרים) שהוא כותב כל כך מדויק שהוא יכול לכתוב פחות.

זו הבנה אמיתית לנפש הילד, מורה אחרת היתה שמחה על מזלה הטוב שיש לה תלמיד אחד ממושמע ומצטיין שלא צריך 'לטפל' בו, והוא היה ממשיך לסבול מעצמו.

יפה מאד שראית את זה חיובי!
נראה לי יש כאלה שהיו יכולים גם לראות את אותו הסיפור שלילי.....
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י userit;1862498:
אה, ועוד משהו- אולי כדאי שהמורות יפסיקו להוציא לילדות הטובות את החשק להיות כאלה ע"י שהן מושיבות אותן ליד אלו שאף אחת לא רוצה לשבת לידן... אי אפשר לנצל את אלו שלא יתלוננו.

אני נמצאת עכשיו בדילמה בדיוק הפוכה.

הבת שלי ילדה טובה וחברותית, אבל גם חרוצה, ומאד מאד אוהבת ללמוד (לא ברור ממי היא קיבלה את זה...)
והמורות מושיבות אותה ליד ילדות רעשניות וקופצניות.
ומאד קשה לה ללמוד. היא אוהבת חברה ואוהבת כיף. וגם אוהבת ללמוד. והיא מרגישה שהיא ממש צריכה להתאמץ.

והיא לא טפשה בכלל, היא אמרה לי, 'אמא כל הזמן המורה שמה אותי ליד בנות לא חרוצות כדי שאני יעשה שם שקט. די אני רוצה קצת לשבת באיזור שקט ולהקשיב ברוגע'.

אולי באמת מורות, כדאי לשים לב לדבר הזה, זה נכון לשים ילדות שקטות ליד ילדות רועשות ולהיפך. אבל לפעמים לפעמים, פעם בכמה זמן, כדאי גם להתחשב בתלמידות ולתת להם את המקום שהן רוצות.
 

23

משתמש מקצוען
הפגיעה בסיפור עם הג'וק, יכלה להמנע בהקשבה אמיתית לתלמידה.
והיא דוגמא קלסית לפגיעה שבאה מחוסר הקשבה
ולא מרוע, וזה המקום שממנו אנו המורות יכולות ללמוד המון.
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פריידי;1862575:
יפה מאד שראית את זה חיובי!
נראה לי יש כאלה שהיו יכולים גם לראות את אותו הסיפור שלילי.....

כי הן לא מכירות את הילד המדובר, אולי הן חושבות שהמורה עשתה עימו 'חסד מביך'- זו כוונתך? כמו שחוסכים מהילדה החלשה חצי מהמבחן?
מדובר בחנון מובהק וכפייתי, שזכה להמון פרגון מהמורה, לפתקים טובים להורים ולמילים טובות במחברות, והיא קנתה את אמונו. מי שלא נתקלה בתופעה כזו אולי תתקשה להבין, אבל יש ילדים שיכולים לשבת 3 שעות בשביל דף של הספרה 0 עד שכולם יהיו עגולים כמצופה- זה גורם להמון תסכול אצל הילד, במיוחד שבסוף הוא לא מרוצה מעצמו ואמא שלו צריכה למנוע ממנו בכח לקרוע את הדף ולהתחיל מחדש :)
 

רותי ינאי.

צילום מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
חיובי :
מורה בכתה ו' שאני תמיד זוכרת לטובה
אמרה לי: את ילדה כ"כ צדיקה וטובה
מהצנועות בכיתה שלנו
אז כדאי שתלבשי גרביים מעל הברך...
היא לא העירה לי על הקצר!

מורה בכיתה ז' שעש היום אני לא יכולה לראות את הפרצוף שלה
אמרה לי כשכל הכיתה נעמדה לשמונה עשרה, בקול!
תחזרי לתחילת התפילה, לא ראיתי שהתפללת, לא הסתכלת בסידור...חלמת
עד סוף השנה לא הייתי מסוגלת כמעט להישיר אליה מבט
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מזכיר לי, כשהייתי בסמינר, היתה בכיתתנו בת שקטה מאוד, מוזרה מאוד, מסכנה מאוד, שהדיפה ניחוח רע, המורה של אותה שנה לא סבלה אותי, פשוטו כמשמעו, לא היתה לה סיבה הגיונית (שאלתי אותה, אל תדאגו) פשוט לא סמפטה, ולכן הושיבה אותי על ידה,
איכשהו שרדתי חודש, אחרי חודש התחננתי לעבור מקום, תחשבו מה זה ישבתי לידה, חייכתי אליה, הכל, אבל סתמתי את האף, פשוט נחנקתי!

המורה הסבירה לי שאף אחת לא מוכנה לשבת לידה, ע"כ אשב אני, ככה שרדתי 3 חודשים, כשבאתי שוב ושוב להתחנן לעבור מקום, המורה פטרה אותי בלך ושוב, עד שאמא שלי התערבה.
ואז נשמתי לרווחה
תרתי משמע
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
היתה לנו מורה אחת 'חכמה' עד אין קץ.
אחרי אסרו חג של סוכות ילדה אחת התלבלה והזכירה לבנות להגיד 'ותן טל ומטר לברכה' (במקום ותן ברכה, זה עדיין לפני ז' בחשוון.)
אחרי התפילה, היה קצת בלגן, כי כמה בנות אכן אמרו לפי התזכורת שלה.
ואז עלתה השאלה, שאמנם בקיץ חוזרים על 'ותן טל ומטר' כי בקשת מטר זה קללה בקיץ, אבל אחרי סוכות זה כבר לא קללה, זה רק בגלל עולי רגלים.
בקיצור, המנהלת התקשרה לר' ניסים קרליץ (כמה אני זקנה. פשוט יכלו להתקשר אליו בטלפון לשאול אותו שאלות ;) ), והוא פסק להן לחזור בכל אופן.
אחרי שהן גמרו להתפלל, ונכנסו לכיתה, המחנכת הדגולה הרימה כאלו צעקות על אותה ילדה, שחבל לכם על הזמן. עם האשמות מאשמות שונות על מספר העבירות שהיא צברה, שמות ה' לבטלה, גזל זמן (נניח שיש עברה כזו), ועוד כשאר יד הדמיון הטובה עליה.
****** (צונזר).
בשביל מה יש הלכות בשולחן ערוך, בשביל לצרוח על מי שנזקק להם?
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י גלבוע;1862739:
היתה לנו מורה אחת 'חכמה' עד אין קץ.
אחרי אסרו חג של סוכות ילדה אחת התלבלה והזכירה לבנות להגיד 'ותן טל ומטר לברכה' (במקום ותן ברכה, זה עדיין לפני ז' בחשוון.)
אחרי התפילה, היה קצת בלגן, כי כמה בנות אכן אמרו לפי התזכורת שלה.
ואז עלתה השאלה, שאמנם בקיץ חוזרים על 'ותן טל ומטר' כי בקשת מטר זה קללה בקיץ, אבל אחרי סוכות זה כבר לא קללה, זה רק בגלל עולי רגלים.
בקיצור, המנהלת התקשרה לר' ניסים קרליץ (כמה אני זקנה. פשוט יכלו להתקשר אליו בטלפון לשאול אותו שאלות ;) ), והוא פסק להן לחזור בכל אופן.
אחרי שהן גמרו להתפלל, ונכנסו לכיתה, המחנכת הדגולה הרימה כאלו צעקות על אותה ילדה, שחבל לכם על הזמן. עם האשמות מאשמות שונות על מספר העבירות שהיא צברה, שמות ה' לבטלה, גזל זמן (נניח שיש עברה כזו), ועוד כשאר יד הדמיון הטובה עליה.
****** (צונזר).
בשביל מה יש הלכות בשולחן ערוך, בשביל לצרוח על מי שנזקק להם?
כל כך חבל.
חוץ מהילדה שבטח נפגעה עד עמקי נשמתה, ובטח התביישה מכל החברות.
לפעמים אני חושבת למה אנשים מפספסים דברים בידיים.
במקום לנצל את החלון הזדמנויות הזה, לשבח את הבנות על זה שהם לא עברו על זה לסדר היום. והם הלכו לברר והגיעו עד לר' ניסים קרליץ. וכל הכבוד להן.
ולהשאיר אותן עם טעם טוב, והרגשה טובה של מעשה טוב.
ואולי אפילו לנצל את זה ללימוד חוזר של ההלכות, לימוד שמגיע מתוך רצון של הבנות.
לימוד כזה הוא לכל החיים, אף אחת לא תשכח יותר את ההלכה הזאת נכון?

והיא הלכה והפכה את כל הסיפור הזה לרע, אוף.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה