שיתוף - לביקורת כָּל רֹדְפֶיהָ הִשִּׂיגוּהָ בֵּין הַמְּצָרִים

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ב"ה

כל יום תפריט דגים חדש, דג צלוי על האש, סלטים חינם, פוקאצות חמות וקראנצ'יות עם גבינות נימוחות יישר מהטאבון.

סלטים מיוחדים בתוספת פטריות מטוגנות גבינת חלומי, בטטות קרוטונים, לחם שום, ופינוק הבית.

מודעות הפרסומת מזמינות ומבטיחות הנחות מיוחדות לתשעת הימים הבאים עלינו לטובה.

חנויות האוכל גדושות עד אין מעבר, וכי אפשר לוותר על מבצע של שלוש פיצות גדולות במאה?

חגיגת תשעת הימים.

גם חנויות נוספות לא טומנות ידן בצלחת, הנחות מפתיעות שחלילה לא תפסיקו לרגע מחגיגת הרכישות, "דבר האבד" בלשון הלכה, מבצעים שלא היו כמותם, חיסולים, חנויות הביגוד, כלי הבית, ענקית הריהוט כולן יוצאות במבצעים אדירים, שלא תעיזו לפספס.

אם חשבתם להישאר בבית בימים אלו, אז אתם פשוט לא מבינים מה הולך, חבל על הזמן, לעולם לא תשיגו כאלה בגדים מושלמים במחירים כל כך הזויים, אין דברים כאלה, באמת "דבר האבד", בזבוז, מי שלא יוצא מפסיד את ההפסד של החיים שלו.

כך יוצא שתשעת הימים ימי הצער על החורבן הופכים לימים של חגיגה קולינרית, הרי אי אפשר לאכול בשרי, אז חייבים לאכול חלבי.

כך יוצא שימי החורבן על גלות הופכים לימים של קניות סוף עונה משתלמות, אנחנו נחדש את הבגדים רק אחרי תשעה באב, בחופשה, מסבירים לעצמינו הסבר רק כדי להניח את הדעת.

בכלל הימים החמים והארוכים הללו שאי אפשר לצאת לבלות בים או בבריכה, כדאי לנצל אותם כדי לאפות, להתארגן לחופשה, לעשות בדק בית, זה בדיוק הזמן המתאים, ימים כבדים כאלה, עם הרגשה של כבדות באוויר, ושעמום גרוע יותר, הלא כן?

אז כבר לא. יש סיבות לצאת לאכול, לצאת לקניות, להתארגן, עוד יום, יומיים והימים הללו עוברים, מפגישים אותנו הישר עם ים וחול.

ימים של זיכרון על בית יפה שהיה, צער על שכינה בגלות, על קורבנות שאינם, צער על כאב של כל יהודי בגלות, זה שייך ליחידי סגולה, אנחנו גם מצטערים קצת, אבל כמה אפשר להצטער?

בין קניה לקנין, בין הנחה לאנחה בין ריצה לרצון, בין המצרים הישיגוה כל רודפיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה