דרוש מידע יש לך נסיון עם ADHD שתפי!

אולי זה ישמע מוזר
אבל כשאני הייתי תלמידה
הייתי מבקשת ממורות או לעמוד או לשבת על השולחן הפוך (נשמע רע.אני יודעת ) רק חלק קטן הסכימו והרוויחו )
אבל תכלס זה עבד
לפעמיים עצם הצורך לשבת הוא קשה ממש
המלצתי היא אולי לקבוע מקום מוסכם בינכם איפה הוא יוכל לשבת בזמן לימוד
אפילו על דברים הזויים כמו חלון או בימבה יתכן שזה יעזור לו לדעת שאם קשה לו לשבת הוא יכול לעבור לשבת במקום אחר

*לימוד בשיטה משעממת וחזרתית זה אסון לילדים עם "קשב "
אני לא יודעת איזה גיל הילד אבל לכתוב 1 מאתיים פעם לא יועיל או אפילו 5 פעמיים
רק יגרום לו למרד לראות אם כמה פעמיים הוא קלט ולהמשיך
*לתת לו תפקידים כמו להחזיק את התמונה , לעשות ערמת כיסאות , ללמד חבר אחר , לעזור בארוחה
נניח בזמן ריכוז שהוא לא יהיה רק בעמדת תלמיד אלה שיהיה לו הרבה מה לפעול ולעשות
*לראות במה הוא כן מרוכז ולא קופץ נניח אם שסיפורים הוא כן קשוב אז לפעול הנתיב הזה
או אם בשעת ציור הוא מרוכז לעבוד בנתיב הזה
*כדאי גם לדעת שלהיות ילד עם "קשב " זה קשה לכשעצמו
גם לקפוץ כל היום זה קשה למרות שהוא חייב לעשות את זה זה מעייף אותו

מאמינה שזה עבודה לא קלה אם המון שליחות
מאחלת לך המון בהצלחה
 

On control

משתמש פעיל
הייתי מבקשת ממורות או לעמוד או לשבת על השולחן הפוך (נשמע רע.אני יודעת ) רק חלק קטן הסכימו והרוויחו )
אבל תכלס זה עבד
איפה למדת שהמורות הסכימו לזרום איתך? או איפה המורות האלו היום...:confused:

לשאלת @חיה שין יש היום השתלמויות שמעבירים לגננות או קורס מאמנות adhd שנותן את מגוון הכלים והידע להתמודד עם ילדים בעלי קושי זה.
מלבד זאת יש חנות ברשת, משהו בשם adhd עם המון עזרים ומשחקים
(לדוג’ כרית סיליקון קוצנית שעוזרת לילד לשבת על הכסא)

ישר כח על הנכונות והרצון הטוב לעזור! שירבו כמותך...
 

musicismylove

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני כמורה שמחזיקה בכתה כבר כמה שנים כל פעם את הילד ’ הכי מאתגר בעולם’,
כל שנה אני מגלה כמה קשה יותר קיים....
אבל תכלס, הם הכי מתוקים.... מה לעשות.... שמחים ויצירתים ברמות על!
יש המון טכניקות איך לעבוד איתם נכון ומקדם,
בגדול הגישה שעבדה לי מעולה אומרת שהרעיון הוא להתחבר למקום האנרגטי שלהם כצד חיובי,
לא לקושי בהתארגנות,
לא למעברים החדים,
רק לחלק הבריא של העשיה והאמביציה והרצון, יש להם רצון יותר מכולנו יחד (אלא אם כן כבר היה מי שדרס והרס...)
משם הרבה יותר קל להכניס אותם למציאות כיתתית.
אבל תשמעו, זה לא עובד אם את לא אוהבת את הילד ברמות ומוכנה לקבל אותו ולהחזיק אותו גם כשקשה וקשה מאוד.
כי יש להם זמנים קשים, ויותר מכל הם זקוקים למסר החזק של’לא מותרים עליך, אתה חלק מאיתנו’.
ותכלס ככה גם לנו יותר קל להתמודד, זה עובדה, בואו נעשה את זה הכי טוב...
ים הצלחה!!
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אני גננת, יש לי תלמיד מתוק מאד עםADHD
א רק מזכיר אין לנו אפשרות לתת תווית לילד בלי אבחון מקצועי
ב אני מניסיון כתלמיד קופצני (מעולם לא הלכתי לאבחון אבל אין תסמין של ADHD שלא התברכתי בו)
לא תמיד זה אפשרי לפעמים נתינת הלגיטימציה לילד לעשות כרצונו היא נזק לכל הכיתה
באופנים שזה אפשרי
לתת לו לצייר לקשקש
לשחק
וללמוד דברים בצורות חווייתיות
והכי חשוב לא לשכוח שבילדים עם בעיות קש"ר יש הרבה כוחות מיוחדים
בהצלחה
וכל הכבוד
 

חיה שין

משתמש מקצוען
ש היום השתלמויות שמעבירים לגננות או קורס מאמנות adhd שנותן את מגוון הכלים והידע להתמודד עם ילדים בעלי קושי זה.
איפה מומלץ ללמוד?
הם הכי מתוקים.... מה לעשות.... שמחים ויצירתים ברמות על!
זה ברור!
א רק מזכיר אין לנו אפשרות לתת תווית לילד בלי אבחון מקצועי
נכון, אבל לילד הזה יש אבחון של זה.
 

דוּבי

משתמש מקצוען
נכון, אבל לילד הזה יש אבחון של זה.
עד שיגיעו למינון המדוייק (במידה והוא נוטל טיפול תרופתי)
יש כרית מיוחדת שילדים קופצניים שיושבים עליה רגועים מאוד
אם מעניין אתכם אני ינסה לברר איך קוראים לזה (לנו זה עזר מאוד.)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לפעמים נתינת הלגיטימציה לילד לעשות כרצונו היא נזק לכל הכיתה
עדיף לתת לו לגיטימציה
מאשר שהוא יעשה דברים בלי לגיטימציה
ויגרום לחוסר משמעת של כל הילדים.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אשמח גם ברעיונות איך לגרום לריכוז
לתת לו לשחק עם משהו בידיים תוך כדי ריכוז
חומר שהוא צריך לרכוש פרטני - לבדוק איתו איפה הכי טוב לו להיות כדי ללמוד
אולי להתנדנד בכסא ליד השולחן אולי בעמידה ואולי בנדנדה,
בעיקר- להגיד לו שיש דברים שמותר ויש דברים שאסור.
לשים בגזרת המותר די הרבה דברים להעסיק אותו כדי שתוכלו לעמוד בגזרת האסור
(להציק לילדים אחרים, לקחת דברים בלי רשות, להרוס דברים ולעשות דברים מסוכנים וכדו')
 

musicismylove

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עדיף לתת לו לגיטימציה
מאשר שהוא יעשה דברים בלי לגיטימציה
ויגרום לחוסר משמעת של כל הילדים.
אני בשיעורים, כאילו לקחתי לו את התנועתיות ואני כל כך משתמשת במלא דברים זמינים שהוא מרותק
קודם כל יש לי אמירה כזו עם הילדים שמאוד מרכזת את כולם,
אני מספרת להם שאין כפתור לאוזניים כדי שנדע אם מקשיבים לנו או לא,
אבל בעצם יש, הכפתור הוא העיניים, ילד שמסתכל עליי אני יודעת שהוא מקשיב.
כל פעם שאני מזכירה את זה כולן מרימים אליי את העיניים.
דבר נוסף אני לא מתחילה שיעור כשהכתה לא פייייייייקס
מאמינה מאוד בהרגלי סדר כמפתח ללמידה תקינה.
העזרים הזמינים שאני מדברת עליהם הם הידיים ופרצופים וחיקויים ודרמה,
הילדים מוכרחים להתרכז, אחד העונשים הכי קשים שאני שונאת לתת אבל גורם להם לפחד ממנו ולהתאפס לפני זה ש’אני לא אוכל להתייחס אליך כמה דקות או עד סוף השיעור’
אני כל כך מערבת אותם שהם בעצמם חלק מהלמידה.
אבל אני מזהירה, כזאת צורת הוראה היא מדהימה וכיפית אבל סוחטתתתתתתת.
 

musicismylove

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מעולה, רעיון טוב
לא מפחדת מקשה
תזהרי,
סוף שנה הופך להיות פריד ממש קשה,
אני מחנכת כבר כמה שנים ועדיין מתגעגעת מאוד לתלמידות הראשונות.
היה כזה כיף!
גם הזמנים הקשים היו בסוף כמ כך מגדלים,
למדתי מהם כזה המון,
כשנותנים הכל אי אפשר לדעת לאן זה יגיע,
כמו שאומרים,
מורה לעולם לא יודע היכל נגמרת השפעתו,
וזה היופי וזו האחראיות!
 
ואוו כל כך נכון הסדר שהוא משמעותי ברמות קריטיות

איפה למדת שהמורות הסכימו לזרום איתך? או איפה המורות האלו היום...:confused:

ותך...
למורות כבר לא היה מה להפסיד ...........
אני הייתי זו שמבקשת מהם בד"כ לא האמינו לי!!
אבל אלו שכן האמינו לרוב קיבלו תלמידה שקטה ויכלו להעביר שיעור (כולל לשבת בחלון אפילו )
כיסא זה דבר מגביל ממש

* לימודים רגילים קלאסים מאוד מורכבים לילדים עם "קשב "
*מה שניזכרתי עוד שמאוד הפריעה לי כתלמידה זה החזרתיות על דוגמאות כלומר אם המורה רוצה להמשל משהו
היא מספרת את המשל ואז עוד דוג' ועוד ועוד ועוד וכל אחד מסבירה וזה היה חופרררר
לדעתי לא יודעת אם מחקרית לילדים כאלו יש אינטואיצה לדעת מה יקרה
ושניה קודם הם כבר מאבדים את הקשב
כדאי ללמד בצורה מאוד ענינית ופעם אחת
כמו לא לחזור על פסוק כמה פעמיים או לא לפתור תרגיל כמה פעמיים זזה מחרפן

והכי מומלץ איפה שעבדתי היה כיסאות ויסות מדהימם (כמו נחום תקום שגם הרגלים עיגול מסתובב וגם מושב )
אני יחפש קישור לזה )

ששוים מאוד מאוד ועוזרים מאוד בריכוז לדעתי יותר מכריות כי כרית את צרכיה להעביר ממקום למקום
ולראות שזה בתנוחה הנכונה בכיסא יש פלוס שזה הכיסא ואותו אפשר הזיז ממקום למקום
אם את רוצה להשקיעה לדעתי זה יכול מאוד מאוד לעזור
המון הצלחה ותזכרי שכל הצלחה קטנה שלו עכשיו ימנע תסכל ענק בעתיד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה