דרוש מידע יש לך נסיון עם ADHD שתפי!

יוצרתת

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
וואו. שמחה לשמוע!
תדעי- זה היה ניסיון דל לתמלל את מה שעלה שקראתי את התגובות שלך, ושל עוד כמה!!
אני כמורה שמחזיקה בכתה כבר כמה שנים כל פעם את הילד ’ הכי מאתגר בעולם’,
כל שנה אני מגלה כמה קשה יותר קיים....
אבל תכלס, הם הכי מתוקים.... מה לעשות.... שמחים ויצירתים ברמות על!
יש המון טכניקות איך לעבוד איתם נכון ומקדם,
בגדול הגישה שעבדה לי מעולה אומרת שהרעיון הוא להתחבר למקום האנרגטי שלהם כצד חיובי,
לא לקושי בהתארגנות,
לא למעברים החדים,
רק לחלק הבריא של העשיה והאמביציה והרצון, יש להם רצון יותר מכולנו יחד (אלא אם כן כבר היה מי שדרס והרס...)
משם הרבה יותר קל להכניס אותם למציאות כיתתית.
אבל תשמעו, זה לא עובד אם את לא אוהבת את הילד ברמות ומוכנה לקבל אותו ולהחזיק אותו גם כשקשה וקשה מאוד.
כי יש להם זמנים קשים, ויותר מכל הם זקוקים למסר החזק של’לא מותרים עליך, אתה חלק מאיתנו’.
ותכלס ככה גם לנו יותר קל להתמודד, זה עובדה, בואו נעשה את זה הכי טוב...
ים הצלחה!!
אני בשיעורים, כאילו לקחתי לו את התנועתיות ואני כל כך משתמשת במלא דברים זמינים שהוא מרותק
קודם כל יש לי אמירה כזו עם הילדים שמאוד מרכזת את כולם,
אני מספרת להם שאין כפתור לאוזניים כדי שנדע אם מקשיבים לנו או לא,
אבל בעצם יש, הכפתור הוא העיניים, ילד שמסתכל עליי אני יודעת שהוא מקשיב.
כל פעם שאני מזכירה את זה כולן מרימים אליי את העיניים.
דבר נוסף אני לא מתחילה שיעור כשהכתה לא פייייייייקס
מאמינה מאוד בהרגלי סדר כמפתח ללמידה תקינה.
העזרים הזמינים שאני מדברת עליהם הם הידיים ופרצופים וחיקויים ודרמה,
הילדים מוכרחים להתרכז, אחד העונשים הכי קשים שאני שונאת לתת אבל גורם להם לפחד ממנו ולהתאפס לפני זה ש’אני לא אוכל להתייחס אליך כמה דקות או עד סוף השיעור’
אני כל כך מערבת אותם שהם בעצמם חלק מהלמידה.
אבל אני מזהירה, כזאת צורת הוראה היא מדהימה וכיפית אבל סוחטתתתתתתת.
תזהרי,
סוף שנה הופך להיות פריד ממש קשה,
אני מחנכת כבר כמה שנים ועדיין מתגעגעת מאוד לתלמידות הראשונות.
היה כזה כיף!
גם הזמנים הקשים היו בסוף כמ כך מגדלים,
למדתי מהם כזה המון,
כשנותנים הכל אי אפשר לדעת לאן זה יגיע,
כמו שאומרים,
מורה לעולם לא יודע היכל נגמרת השפעתו,
וזה היופי וזו האחראיות!
מה יש עוד להוסיף על כזה דבר?!
חוץ מזה שככ ריגש אותי לראות!!!
מה שאת עושה זה.. מדהים.
והגישה שלך, והשליחות. והאמון, והאמונה במה שאת עושה.
כל מה שנתת להם בחיים לא יוכל להמחק. (אם הם ככ עמוק בלב שלך... עד כמה את נשארת אצלם!)
כל הרגל למידה שהצלחת להקנות להם, נתת להם כלים לחיים. כפשוטו.
כמו שילד צריך מבוגר אחד שיאמין וכו'- הוא צריך גם אחד כזה שיאהב אותו. ככה. לא רק עפ מבחן תוצאה.
וואו. יש לי ככ הרבה מה לומר לך עוד!! ולצטט כאן כמה משפטים מדהימים ולהגיב עליהם!!!
הלוואי שעוד ועוד אנשים מתחום ההוראה ילמדו ממך!!
לא רוצהלהציק יותר מדיי בפורום.
חבל שלא יכולה לשלוח לך באישי.
שד' ישלם לך.
לך!!! על כל הנשמות בהן את כל כך משקיעה באהבה ומסירות מדהימים ולא מוותרת עליהם!!
יש לך מושג בכלל מה הערך של מה שאת עושה?!
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
בלת"ק חלקי
יש לי תלמידה (כיתה א') קפיצית ומוסחת
אין לי מושג אם זו הפרעת קשב או לא,
תכלס כשאני רואה שהיא מתחילה לזוז באי נוחות אני שולחת אותה להביא לי משהו מהארון וכדומה (אפילו עשיתי איתה הסכם שכשהיא מרגישה שהיא צריכה לקום שתצביע ותגיד לי לפעמיםםם היא זוכרת לעשות את זה:))
היום לדוגמה לא יכלתי למסור שיעור מרוב הסיבובים וההפרעות שלה אז שלחתי אותה למזכירה עם פתק שיתנו לה איזו "משימה חשובה" כדי שתרגע קצת....

לא אומרת שאני תמיד מצליחה לקלוע לצורת ההתיחסות הנכונה
ושאני אפפם לא מעירה לה שתשב יפה וכולי
אבל לפחות מנסה
למי שיש עוד טיפים אני אשמח!
ומהנסיון שלי- מהילדים האלה מקבלים הכי הרבה סיפוק בסוף!!!!
 

פודרה המלך

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני גננת, יש לי תלמיד מתוק מאד עםADHD
אני אוהבת אותו ומאד רוצה לקדם אותו
אבל קשה לי בגלל הקופצנות וחוסר הקשב
תני לי מנסיונך (או מאינטואיציה) איך לעזור לו ללמוד
חבל שלי לא היו מורים כאלה בת"ת
 
קודם כל כל הכבוד ענק לך

בלת"ק חלקי
יש לי תלמידה (כיתה א') קפיצית ומוסחת
אין לי מושג אם זו הפרעת קשב או לא,
תכלס כשאני רואה שהיא מתחילה לזוז באי נוחות אני שולחת אותה להביא לי משהו מהארון וכדומה (אפילו עשיתי איתה הסכם שכשהיא מרגישה שהיא צריכה לקום שתצביע ותגיד לי לפעמיםםם היא זוכרת לעשות את זה:))
היום לדוגמה לא יכלתי למסור שיעור מרוב הסיבובים וההפרעות שלה אז שלחתי אותה למזכירה עם פתק שיתנו לה איזו "משימה חשובה" כדי שתרגע קצת....

לא אומרת שאני תמיד מצליחה לקלוע לצורת ההתיחסות הנכונה
ושאני אפפם לא מעירה לה שתשב יפה וכולי
אבל לפחות מנסה
למי שיש עוד טיפים אני אשמח!
ומהנסיון שלי- מהילדים האלה מקבלים הכי הרבה סיפוק בסוף!!!!

*לעמוד בשיעור ניסית, ?
*לתת לה לנקות את הכיתה (אפילו תוך כדאי השיעור )
*לסדר את הארון
*להביא לה ציורים . מבוכים . ציור לפי מספריים , לפעמיים זה נראה שהתלמיד לא איתך אבל זה שהוא מרוכז שלפתתור מבוך יכול להרגיע אותו ואז היא תוכל להתפנות להקשיב להמשך השיעור
*שהיא תכתוב על הלוח
*לקרוא ספר

*אני לא יודעת אם זה מוכר או לא
אבל אצלי מאוד הפריעה שיכפולים שצריך להשלים בתוכם
כלומר יוצא שיש שתי סוגי כתב בדף וגם צריך לחכות כל שניה וזה גרם להרבה תסכול
היה לי מורה אחת מדהימה באנגלית שידעה שזה מפריעה לי
והיא הייתה דואגת לי לשכפול מוקלד כולו בלי צורך לכתוב ולתרגם והשקט ירד לעולם
מקווה שהצלחתי להסביר
כדאי לשים לב לפעמיים שכפולים גורמים להרבה תסכול בעניים ובילד וזה מאבד אותו

המון הצלחה
ושיהי ברור ילד עם "קשב " זוכר מי בצד שלו ועוזר לו ו
מי רוצה לנשות אותו כי הוא לא כמו כולם
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
קודם כל כל הכבוד ענק לך



*לעמוד בשיעור ניסית, ?
*לתת לה לנקות את הכיתה (אפילו תוך כדאי השיעור )
*לסדר את הארון
*להביא לה ציורים . מבוכים . ציור לפי מספריים , לפעמיים זה נראה שהתלמיד לא איתך אבל זה שהוא מרוכז שלפתתור מבוך יכול להרגיע אותו ואז היא תוכל להתפנות להקשיב להמשך השיעור
*שהיא תכתוב על הלוח
*לקרוא ספר

*אני לא יודעת אם זה מוכר או לא
אבל אצלי מאוד הפריעה שיכפולים שצריך להשלים בתוכם
כלומר יוצא שיש שתי סוגי כתב בדף וגם צריך לחכות כל שניה וזה גרם להרבה תסכול
היה לי מורה אחת מדהימה באנגלית שידעה שזה מפריעה לי
והיא הייתה דואגת לי לשכפול מוקלד כולו בלי צורך לכתוב ולתרגם והשקט ירד לעולם
מקווה שהצלחתי להסביר
כדאי לשים לב לפעמיים שכפולים גורמים להרבה תסכול בעניים ובילד וזה מאבד אותו

המון הצלחה
ושיהי ברור ילד עם "קשב " זוכר מי בצד שלו ועוזר לו ו
מי רוצה לנשות אותו כי הוא לא כמו כולם
מדובר בילדה מתקשה שבכל מקרה לא "מקשיבה"
לא יודעת לקרוא, וכולי
כך שהמטרה שלי היא לא להחזיק אותה קשובה כל השיעור כי זה לא הגיוני
(אם היא עושה משהו אחר תוך כדי אין מצב שהיא שומעת משהו, ציינתי שהיא לא מאובחנת כך שזה לא חייב להיות ADHD)
אלא שיהיה לה נוח ויהיה נוח למסור שיעור כשהיא נמצאת
כשהיא אומרת לי "המורה אני מקשיבה לך" - בא לי לחבק אותה
 

יוצרתת

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
ברעיון כדאי לאבחן.
ככל שמגלים ומטפלים מוקדם יותר יותר טוב.
(ולהזהר שלא יווצר מצב של "יותר מדיי הנחות"... בסופו של דבר אנחנו מאמינים- (לא מצפים!) שהם יצליחו )
אבל כדאי קודם לוודא ולאבחן זה חשוב לפני שמחליטים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  10  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה