דרוש מידע יש כאן משהו שמבין בהכשרים?

דיני

משתמש מקצוען
את מדברת על אורז מוואקום שלא צריך ברירה או את מדברת על אורז בשיווק רגיל?
כי אורז בשיווק רגיל פה הוא דווקא די נגוע.
אורז רגיל.
למה את קוראת נגיעות?
כתמים שחורים הם פגמים ביצור.
אני מתכוונת לגוקים מתרוצצים, תולעים, קורים וכל הסגנון הזה.
אני- לא נתקלתי מעולם!
 

אם הבנים שמחה!

משתמש מקצוען
לזה-

ומחברות באיכות טובה.
אני בעיקר הייתי מוצאת חרקים באורז, לא תולעים.
מהסוג הזה:
765093
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מבדיקה של בערך 20 שנה של אפיה חלות כל שבוע עם ניפוי בנפת 80 מש, מעולם לא נמצא חרקים בקמח. מעולם.
חוץ מפעם אחת בחבילת קמח מלא, ישן מאוד, נמצאו חרקים.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לפני שמדברים על מה בודקים ומה לא בחול- צריך לדעת שבכל מקום הכללים שונים בגלל אקלים, תנאי אכסון,ועוד.
וכן לגבי פעם, מצד אחד לפני כ10 שנים היינו אוכלים תותים טחונים וצימוקים חופשי, מצד שני פעם קשיו היה נחשב לנגוע מאוד והיום הוא כמעט בחזקת נקי מחרקים. לכן הרב ויא מוציא כל שנה הוראות בדיקה מחרקים ולא מסתמכים על שנים קודמות. (מתפרסם באזור טו בשבט יחד עם הפרסומים של הברכות ושהחינו)
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נ.ב. הדוגמאות הן רק דוגמאות, יש עוד הרבה לכאן ולכאן
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
שאלה מוזרה...
מבחינת ההלכה היבשה "עד אחד נאמן באיסורים" אפי' אם קוראים לו איווט ליברמן.
מבחינת ההקפדה שמעבר לזה - השמיים הם הגבול.
כל מי שהוא מומר להכעיס
שיש לו אפשרות לאכול כשר ואוכל לא כשר
הוא פסול לעדות
ובהם גם הרבה ממשיחי השקר מגוש הימין
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תקפה.
למה לא?
(כמובן מבחינה הילכתית יבשה, לא שזו עמדתי לגבי רמת הכשרויות...)
מי אנחנו שניתן תוקף לדינים?
תבררי את ההלכה ואז תחזרי. [כי מה שכתבתי לא כתבתי מסברה אישית]
והסיבה היא שבביזנעס יש נגיעה אישית שמשנה את התמונה.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תקפה.
למה לא?
(כמובן מבחינה הילכתית יבשה, לא שזו עמדתי לגבי רמת הכשרויות...)
מי אנחנו שניתן תוקף לדינים?
תבררי את ההלכה ואז תחזרי. [כי מה שכתבתי לא כתבתי מסברה אישית]
והסיבה היא שבביזנעס יש נגיעה אישית שמשנה את התמונה.
וביתר פירוט,
לכלל של 'עד אחד נאמן באיסורים יש יוצאים מן הכלל:
  1. עד אחד לא נאמן באיסורין כאשר יש לו נגיעה אישית בדבר. [כמו בעל עסק. מעבר לכך שיש עוד סיבות בעסק שאין אפשרות להסתמך על 'עד אחד']
  2. העד חיב לדעת את דיני האיסור, אחרת לא ידע איך להתיר או לאסור. [ולכן אי אפשר לסמוך על אדם שאינו מדקדק במצוות ובודאי לא על שאינו שומר תורה ומצוות בנוגע לכשרות]
  3. ראיות ברורות סותרות עד אחד. [אריזות של מוצרים שאינם בהכשר, כשלים נראים לעין]
 

זמני בעולם

משתמש מקצוען
וביתר פירוט,
לכלל של 'עד אחד נאמן באיסורים יש יוצאים מן הכלל:
  1. עד אחד לא נאמן באיסורין כאשר יש לו נגיעה אישית בדבר. [כמו בעל עסק. מעבר לכך שיש עוד סיבות בעסק שאין אפשרות להסתמך על 'עד אחד']
  2. העד חיב לדעת את דיני האיסור, אחרת לא ידע איך להתיר או לאסור. [ולכן אי אפשר לסמוך על אדם שאינו מדקדק במצוות ובודאי לא על שאינו שומר תורה ומצוות בנוגע לכשרות]
  3. ראיות ברורות סותרות עד אחד. [אריזות של מוצרים שאינם בהכשר, כשלים נראים לעין]
הכל נכון מסברא, ואני לא נכנס עכשיו לדיני כשרות, אבל ההלכה של עד אחד ממש ממש ממש ממש לא נאמרה על אחד בלי נגיעות.
ואני לא רוצה להרחיב פה, אבל כל המקור של עד אחד נלמד משיא הנגיעות.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הכל נכון מסברא, ואני לא נכנס עכשיו לדיני כשרות, אבל ההלכה של עד אחד ממש ממש ממש ממש לא נאמרה על אחד בלי נגיעות.
ואני לא רוצה להרחיב פה, אבל כל המקור של עד אחד נלמד משיא הנגיעות.
לא נכון, תפתח ספר ותראה.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מה הכתובת? איפה זה כתוב?
אגב, אני לא דיברתי על כשרות, דיברתי על המושג עד אחד.
וכאן דיברו על כשרות.
כל הבסיס הוא הכרות קרובה שקיימת במקור הדין, ובדבר ששייך אליה ג"כ... מה שלא קיים בעולם הכשרות העיסקי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה