דרוש מידע יש כאן משהו שמבין בהכשרים?

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
דברי טעם. אך שמעתי מכמה מגאוני זמננו שאומרים שסומכים משום עד אחד.. ונ"ל שא"א לבטל את הסעיף המרכזי הזה בכל מערכת כשרות כי זה הבסיס.
ולדידי, יש אמת בדבריך שסומכים לפחות גם משום החזקה שיש להם.
אוקי. אבל כל מה שכתבתי היה בעיקר במקרה שאי אפשר לסמוך כאשר אין כאן את ה'עד' שבאמת יכול להעיד. בנוגע לכשרות שבאמת אפשר לסמוך לגמרי מידיעה וכו' מסכים שאפשר לדון אם זה חזקה או 'עד'..

ובמילים פשוטות: שהרב ______ יכין לי מנה שהוא קטף ועישר וניקה וחתך ותיבל - אני יאכל בשמחה.
אבל שהוא לא יכיל באמת 'להעיד' אלא רק סומך על מערכת המשגיחים שלו שהמערכת לא משהו (מבחינת תפקוד וכו' וכמו שכתבתי) והנתונים אצלם וחומרי הגלם והכל לא 100% מתפקד. הוא לא יכול להעיד! הוא אומר שזה כשר מתחושות טובות שרוצה מאמין במערכת שיצר, ללא שום ידיעה ברורה.. אם הוא יודע בוודאות ויש לו 'חזקה' ברורה על כל העסק, רק אז אולי נחשב ל'עד'..
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אוקי. אבל כל מה שכתבתי היה בעיקר במקרה שאי אפשר לסמוך כאשר אין כאן את ה'עד' שבאמת יכול להעיד. בנוגע לכשרות שבאמת אפשר לסמוך לגמרי מידיעה וכו' מסכים שאפשר לדון אם זה חזקה או 'עד'..

ובמילים פשוטות: שהרב ______ יכין לי מנה שהוא קטף ועישר וניקה וחתך ותיבל - אני יאכל בשמחה.
אבל שהוא לא יכיל באמת 'להעיד' אלא רק סומך על מערכת המשגיחים שלו שהמערכת לא משהו (מבחינת תפקוד וכו' וכמו שכתבתי) והנתונים אצלם וחומרי הגלם והכל לא 100% מתפקד. הוא לא יכול להעיד! הוא אומר שזה כשר מתחושות טובות שרוצה מאמין במערכת שיצר, ללא שום ידיעה ברורה.. אם הוא יודע בוודאות ויש לו 'חזקה' ברורה על כל העסק, רק אז אולי נחשב ל'עד'..
שאלה מצוינת ומעונינת.. בלי נדר אביא על כך תשובה מאחד הפוסקים שיש לי גישה אליהם בכ"א בכתב. (בע"פ אני יכול לשאול הרבה אך מי יאמינני?? אולי משום עד אחד.......)
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
לגבי קהילות.
וכן יש חותמת שונה על המוצרים בכשרות קהילות, האם זה אותה כשרות?
מה הטיב שלה
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
לגבי קהילות.
וכן יש חותמת שונה על המוצרים בכשרות קהילות, האם זה אותה כשרות?
מה הטיב שלה
לא כ"כ מתמצא במוצרים של כשרות קהילות. אבל אם תוכלי לפרט יותר לתועלת המגיבים..

בעופות שמעתי מת"ח בקי גדול שהיה שם ואמר שאפשר לסמוך ממש גם לספרדים.
לגבי בשר לא ידוע לי בבירור.
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
אין חיוב הלכתי לנפות קמח.
המצאות חרקים בקמח הוא מיעוט שאינו מצוי.
ויכולו להעיד על כך כל מי שמנפה קמח יותר מיומיים...
מניסיוני האישי בשקים גדולים של קמח ( 20 קילו ) כמו שיש במסעדות ובתי עסק יש תולעים ענקיות כמו שלשול למי שמכיר אבל בצבע שקוף לבן שלא
שלא תדעו מה יש בנפה בסוף הניפוי
לכן במקומות כאלה חייב לנפות גם ברבנות רגילה מחייבים דבר כזה ודאי שכל הכשר עושה כך
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
@מקצה הארץ-:)
א. שימו לב שהתגובה שלי הגיע לתגובה ש'התירה' גם את ליברמן כעד נאמן.
ו'ההתר שקיבל' היה בגלל הטענות שאתם מעלים. כך שחכמים הזהרו בדבריכם.
ב. גם לגבי הפסקים שאתם מעלים אפשר לומר, כל אחד ישאל את רבותיו. ולא כל פסק מקובל וגורף אצל כל הציבור.
ג. ובעיקר,
גם בפסקים שאתם מעלים מובא בהדגשות שוב ושוב שכל ההיתר הוא אם מכירים מקרוב, ואם יודעים שהם תלמידי חכמים ויראי שמים וכו' וכו' הפלגות גדולות שממשש ממשש לא תקפות לכל המקומות. תנסה לשאול מי שסומך על הכשרים פחות מחמירים אם הוא יודע מה מתחולל בשטח ותשמע על אמונה עיוורת. [בסוגריים: מה שאין כן במטפלים ובבעלי מקצוע, שם הם יחפשו את המיטב והמירב וירצו לאכול חיים את מי שלא יעבור מסלול 'מושלם'. אבל זה רק בסוגריים]

-
וסיפור ששמעתי מכלי ראשון.
בעל של ידידה הוא משגיח כשרות באולמות. הכשר מהסוגים הפחות חזקים.
היא מספרת איך שהרבה פעמים! הוא מגיע לאולם כשהשמחה כבר הסתימה.
הסיבה לכך היא קיום שמחות באולמות במקומות רחוקים/נידחים/פחות ידועים.
הוא מקבל את הכסף והולך הביתה.
אני לא נכנסת לנושא הישרות של האדם הזה המכנה עצמו משגיח.
ואין סיכוי שתקלה כזו תתרחש במקומות עם הכשר מעולה.

בנוסף, תחשבו לבד למה מקום מעדיף הכשר בינוני על פני הכשר מעולה. המסקנות ברורות.
סיפור אישי שלי אני מגיע ממשפחה של הרבה רקע כשרותי ולא פעם עשיתי אירועים או הייתי באירועים שאבא שלי היה משגיח שם ולידיעתכם החיוב של המשגיח להיות מהבוקר להכשיר את הכלים לבדוק את כל המוצרים לברור לשטוף ולסנן וכו ולהישאר עד סוף האירוע כמובן לא עד שהזוג הולך אלא הכוונה עד שנסגר המטבח אחרי הקינוח
אז לאצריך להוציא לעז בגלל סיפור אחד על משגיח מושחת
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
סיפור אישי שלי אני מגיע ממשפחה של הרבה רקע כשרותי ולא פעם עשיתי אירועים או הייתי באירועים שאבא שלי היה משגיח שם ולידיעתכם החיוב של המשגיח להיות מהבוקר להכשיר את הכלים לבדוק את כל המוצרים לברור לשטוף ולסנן וכו ולהישאר עד סוף האירוע כמובן לא עד שהזוג הולך אלא הכוונה עד שנסגר המטבח אחרי הקינוח
אז לא צריך להוציא לעז בגלל סיפור אחד על משגיח מושחת
זה לא משגיח זה ליצן! וה' ירחם עלינו עם כאלה משגיחים!!!

ואני מדבר כמובן על זה
וסיפור ששמעתי מכלי ראשון.
בעל של ידידה הוא משגיח כשרות באולמות. הכשר מהסוגים הפחות חזקים.
היא מספרת איך שהרבה פעמים! הוא מגיע לאולם כשהשמחה כבר הסתימה.
הסיבה לכך היא קיום שמחות באולמות במקומות רחוקים/נידחים/פחות ידועים.
הוא מקבל את הכסף והולך הביתה.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
סיפור אישי שלי אני מגיע ממשפחה של הרבה רקע כשרותי ולא פעם עשיתי אירועים או הייתי באירועים שאבא שלי היה משגיח שם ולידיעתכם החיוב של המשגיח להיות מהבוקר להכשיר את הכלים לבדוק את כל המוצרים לברור לשטוף ולסנן וכו ולהישאר עד סוף האירוע כמובן לא עד שהזוג הולך אלא הכוונה עד שנסגר המטבח אחרי הקינוח
אז לאצריך להוציא לעז בגלל סיפור אחד על משגיח מושחת
מסתבר שהוא עובד באחת הכשרויות הגדולות ומקבל בהתאם.

היכן ראיתם הוצאת לעז?
היה כאן סיפור מהשטח בלי שמות ופרטים מזהים.
ואגב, אלו לא אנשים ליצנים ופוקרים, אלא תוצר של מערכת הכשרות שם הוא עובד.
תוצר של דרישות המעביד ותוצאה של צורת העובדה.
רק לדוגמא,
אם הדרישה היא להיות נניח שעה לפני האירוע ותו לא!
והתשלום כמובן בהתאם!!!
לא דומה התשלום למשגיח שמגיע לחמש שעות למשגיח שמגיע ל10 שעות.
ואחר כך באים בטענות על מחיר ההשגחה, או מתעלמים ממנה.
ונחזור למשגיחינו שיצא לאירוע,
ובאחריות יתירה יצא כדי להגיע שעתיים לפני האירוע.
אבל היו פקקים בלתי צפויים+מקום לא מוכר=הגעה בזמן הגשת האוכל.
אפשר להבין איזו רמת כשרות זו.
אין ספק שיש כאן את הפאן האישי של המשגיח.
אבל,
אני מתקשה להאמין שיש משגיח שמקבל כסף עבור ארבע שעות עבודה ורואה שחייבים יותר שעות יבוא באותו סכום כסף לעשר שעות.
אולי ואולי אם הוא ירא שמים הוא יקום ויעזוב את עבודתו.
או, כדי לדונו לכף זכות הוא מבין שמי שצורך רמה כשרותית פחות גבוהה, מצפה לרמה זו. ותו לא.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
מישהו שאני מכיר כתב את הדברים ועבר עליהם מוץ חשוב
 

קבצים מצורפים

  • עד אחד נאמן באיסורים בגופי כשרות.pdf
    KB 40.5 · צפיות: 34

יהודה מלאכי

משתמש חדש
אין כמעט מקום בחו''ל מלבד בקהילות היהודיות שאפשר להשיג בהם אוכל למהדרין מן המהדרין עם כל החומרות
אז בהחלט אפשר להחמיר ולא לטוס אבל רוב העולם כן סומך להקל שנמצאים במקומות שאין משהו אחר
"ובשר בשדה טריפה לא תאכלו", למה דווקא בשדה, ומה עם הבית? ומובא בשם צדיקים: כי בבית מקפידים מאוד כי הכל זמין; אטליז, מאפיה, כל מה שצריך בשיא ההידור. אבל ב"שדה" כשנמצאים בדרך ומנסים למצוא היתרים שונים, על זה הזהירה התורה "טריפה לא תאכלו".
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
מסתבר שהוא עובד באחת הכשרויות הגדולות ומקבל בהתאם.

היכן ראיתם הוצאת לעז?
היה כאן סיפור מהשטח בלי שמות ופרטים מזהים.
ואגב, אלו לא אנשים ליצנים ופוקרים, אלא תוצר של מערכת הכשרות שם הוא עובד.
תוצר של דרישות המעביד ותוצאה של צורת העובדה.
רק לדוגמא,
אם הדרישה היא להיות נניח שעה לפני האירוע ותו לא!
והתשלום כמובן בהתאם!!!
לא דומה התשלום למשגיח שמגיע לחמש שעות למשגיח שמגיע ל10 שעות.
ואחר כך באים בטענות על מחיר ההשגחה, או מתעלמים ממנה.
ונחזור למשגיחינו שיצא לאירוע,
ובאחריות יתירה יצא כדי להגיע שעתיים לפני האירוע.
אבל היו פקקים בלתי צפויים+מקום לא מוכר=הגעה בזמן הגשת האוכל.
אפשר להבין איזו רמת כשרות זו.
אין ספק שיש כאן את הפאן האישי של המשגיח.
אבל,
אני מתקשה להאמין שיש משגיח שמקבל כסף עבור ארבע שעות עבודה ורואה שחייבים יותר שעות יבוא באותו סכום כסף לעשר שעות.
אולי ואולי אם הוא ירא שמים הוא יקום ויעזוב את עבודתו.
או, כדי לדונו לכף זכות הוא מבין שמי שצורך רמה כשרותית פחות גבוהה, מצפה לרמה זו. ותו לא.
אני דיברתי על רמה של הרבנות מקומית בבדץ אין לי מושג ואולי שם נמצא באמת כל השחיתות
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
מישהו שאני מכיר כתב את הדברים ועבר עליהם מוץ חשוב
צילום מסך תשובתו של ר עמרם פריד
1669547213265.png
 

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

moishy

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
זה באמת לא מריח טוב

תצילו את האמונה שלנו ברבנים ותספרו שמישהו הביא את דברו בלי שיהיה לו גישה לדברים כאלו
לא הבנת.
אני התכוונתי בציניות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה