דרוש מידע יש בעיה הלכתית/השקפתית ללכת לסיור במרכז של הקראים?

תותח על חלל

משתמש רשום
?????
מעניין...
(עיין ערך נושא האשכול..)
צפה בקובץ המצורף 1352649

אגב כל עוד חיים פה במדינה דמוקרטית(?) ובן אדם מבקש חוות דעת על משהו מסוים
ככל הידוע לי יש אופציה לענות כל אחד ומחשבותיו הוא

בדיוק כמו שאני לא אכתוב:

קטע לפתוח פה אשכול ולשאול אנשים שכל אחד מהם בטוח שהוא וקהילתו אחראים על "ההשקפה הטהורה"...
 

שפירא - ישראל

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
כנסיה זה עבודה זרה
לכן זה אינו דומה אלא למסגד
בגמרא מובא, שבשעת סכנה כשצריך לבחור בין מקום עבודה זרה למקום מינות (כפירה), יש לבחור במקום העבודה זרה על פני מקום המינות.
 

זעירא דחברייא

משתמש פעיל
בגמרא מובא, שבשעת סכנה כשצריך לבחור בין מקום עבודה זרה למקום מינות (כפירה), יש לבחור במקום העבודה זרה על פני מקום המינות.
מה הכוונה של הגמרא הלא כל עבודה זרה היא גם מינות?
ואם הכוונה שמינות זה שלא מאמינים בד' ח''ו ועבודה זרה הם מאמינים אבל הם מאמינים בעוד כוחות
א''כ מסגד מאמינים בד'.
 

שפירא - ישראל

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מה הכוונה של הגמרא הלא כל עבודה זרה היא גם מינות?
ואם הכוונה שמינות זה שלא מאמינים בד' ח''ו ועבודה זרה הם מאמינים אבל הם מאמינים בעוד כוחות
א''כ מסגד מאמינים בד'.
עבודה זרה = כפירה בה' ובתורה,
מינות = סילוף בתוך דברי התורה עצמה.
בגמ' מובא טעם לדבר - "שאני מינות דמשכי", דהיינו שעבודה זרה ממש אין חשש שהאדם יגרר אחרי זה, לעומת מינות שמוצגת כרצון ה' ותורתו.
 

זעירא דחברייא

משתמש פעיל
עבודה זרה = כפירה בה' ובתורה,
מינות = סילוף בתוך דברי התורה עצמה.
בגמ' מובא טעם לדבר - "שאני מינות דמשכי", דהיינו שעבודה זרה ממש אין חשש שהאדם יגרר אחרי זה, לעומת מינות שמוצגת כרצון ה' ותורתו.
אני לא בטוח שהמוסלמים זה נחשב סילוף בתוך התורה
הם מאמינים בקוראן ולא בתורה
אבל זה גם לא ע''ז וכמו שידוע מתשו' הרמבם
 

אייל גלבוע.

משתמש פעיל
יצא לנו להזכיר בבית את הקראים והילדים (הגדולים) הביעו התעניינות, ואני יודעת שיש להם מרכז ברובע היהודי
חשבתי לקחת אותם לשם (חוויה אנתרופולוגית + זולה + ממוזגת:)
תוהה לעצמי אם יש בזה בעיה
תשאלו רב, ולדעתי זה ממש לא לעניין מכיוון שאם יהיו שם אנשים שידברו וינסו לסלף פסוקים וכדומה
ומכיוון שאני לא חושב שרוב הציבור יודע לענות ולהתנצח איתם וזה יכול להביא לחיסרון בירא"ש ואמונת חכמים מן הראוי שלא להתקרב לשם
 

מינוס מקצועי

משתמש פעיל
אתם מוזמנים להתקשר לקו ההלכה ולשאול רב: 02-5715571.
אולי להפסיק כבר את הויכוח הזה?
בגמרא מובא, שבשעת סכנה כשצריך לבחור בין מקום עבודה זרה למקום מינות (כפירה), יש לבחור במקום העבודה זרה על פני מקום המינות.
עבודה זרה = כפירה בה' ובתורה,
מינות = סילוף בתוך דברי התורה עצמה.
בגמ' מובא טעם לדבר - "שאני מינות דמשכי", דהיינו שעבודה זרה ממש אין חשש שהאדם יגרר אחרי זה, לעומת מינות שמוצגת כרצון ה' ותורתו.
 

מינוס מקצועי

משתמש פעיל
אהה, עכשיו אני מבין למה האשכול ממשיך להסתעף אפי' שהוויכוח המרכזי פסק!
הכל בגלל איזה זעירא דחברייא שהיה לו משעמם והחליט להמשיך לנושא חדש:cool:
אל תעלב ותסביר את עצמך כי אז האשכול הזה לא יגמר:D
 

זעירא דחברייא

משתמש פעיל
אהה, עכשיו אני מבין למה האשכול ממשיך להסתעף אפי' שהוויכוח המרכזי פסק!
הכל בגלל איזה זעירא דחברייא שהיה לו משעמם והחליט להמשיך לנושא חדש:cool:
אל תעלב ותסביר את עצמך כי אז האשכול הזה לא יגמר:D
בסדר
נעמוד כאן.
 

ג. בן שקד

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הייתי פעם בחופש באיזה חור נידח בארץ [בתוך עיר מרכזית ושמה אשדוד (רובע י''א נדמה לי) ] ואמרו לי שיש שם בית כנסת בקרבת מקום, לתדהמתי אני מגיע ורואה שהבית כנסת הינו על שם 'ענן הנשיא' - עבר שם איזה חילוני וצעק עלי שהוא ושכניו מנהלים מאבק רב שנים נגד הקראים שפתחו שם את המרכז שלהם אפ' שאין לזה ביקוש שם, וכל מי שבא ומסתכל [הוא חשב שבאתי לסיור מודרך] מחזק את הקראים בתקוותם שיצליחו להשפיע על העם... וזה מעלה את המורל שלהם, וכמובן שאם בעל חזות חרדית יקשיב להם שזה יחזק אותם.
הסברתי לו את הסיבות שהביאו אותי לשם ונפרדנו כידידים, אבל לעניינינו אגיד שכל אחד יפרש את הסיפור שלי כרצונו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה