דרוש מידע יש בעיה הלכתית/השקפתית ללכת לסיור במרכז של הקראים?

גרפיקאית מתנסה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
יצא לנו להזכיר בבית את הקראים והילדים (הגדולים) הביעו התעניינות, ואני יודעת שיש להם מרכז ברובע היהודי
חשבתי לקחת אותם לשם (חוויה אנתרופולוגית + זולה + ממוזגת:)
תוהה לעצמי אם יש בזה בעיה
כדאי שתשאלי רב ואל תנהגי לפי תשובות המשתמשים....
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש כאן שתי שאלות שצריך להבדיל ביניהם
השאלה הראשונה היא שאלה הלכתית
כתוב בפסוק "הרחק מעליה דרכך ואל תקרב אל פתח ביתה" וחז"ל דורשים "זו מינות".
דין הקראים הכופרים בתושבע"פ כדין המינים, ועל כן כלל לא ברור שמותר להכנס לשם.

השאלה השנייה היא שאלה השקפתית.
גם אם בשאלה הראשונה נפסוק להיתר מסיבה זו או אחרת, השאלה אם זה מה שאנחנו רוצים ללמוד, ועוד יותר ללמד את הילדים בגיל הרך.

ואגב, אני ממש מבין את המשיכה לראות ולבקר את המקום. זה נשמע ממש מעניין לראות קבוצה כזו שהחזיקה מעמד כל כך הרבה שנים.
 

בנני

משתמש מקצוען
בקיצור תשאלו רב...
לפעמים לא צריך לשאול כדי לדעת תשובה אמיתית....
וגם אם הרב יפסוק שההלכה מתירה (מה שלא נראה ככה...)
----

נכון זה בסדר ואיפה כתוב?
ולמה כל דבר צריך להיות נגד
ממתי בתורה הדבר פסול
ומה הבעייה להכיר קהילות שמעבר?

מה בעצם הבעייה
בלראות תרבות קצת שונה
פתיחות מחשבתית - די לצמצום
מה- גם זו עבירה??

ולמה ואיך ומי אמר??
די לסטיגמות ישנות
העולם מתקדם -לא נעצר
צריך להיות מעורב עם הבריות

נכון זה לא כתוב בתורה מסיני
אבל בתורת חכמים זה ודאי
וגם אם לא הלכה בספר מוכר
הרגש שבלב זה כבר די...

ולא צריך רב שיתיר או יאסור
אם המרגש שבלב מדקדק
חרדי - זה לא סתם מושג רחוק
זה אחד שלעשות רצון שמיים שואף

יש שטחים שאין הגדרה ברורה
שחור ולבן ביחד מעורבים
וזה בדיוק אולי המושג השקפה
להבחין מהי דרך יראים
 

זעירא דחברייא

משתמש פעיל
לפעמים לא צריך לשאול כדי לדעת תשובה אמיתית....
וגם אם הרב יפסוק שההלכה מתירה (מה שלא נראה ככה...)
----

נכון זה בסדר ואיפה כתוב?
ולמה כל דבר צריך להיות נגד
ממתי בתורה הדבר פסול
ומה הבעייה להכיר קהילות שמעבר?

מה בעצם הבעייה
בלראות תרבות קצת שונה
פתיחות מחשבתית - די לצמצום
מה- גם זו עבירה??

ולמה ואיך ומי אמר??
די לסטיגמות ישנות
העולם מתקדם -לא נעצר
צריך להיות מעורב עם הבריות

נכון זה לא כתוב בתורה מסיני
אבל בתורת חכמים זה ודאי
וגם אם לא הלכה בספר מוכר
הרגש שבלב זה כבר די...

ולא צריך רב שיתיר או יאסור
אם המרגש שבלב מדקדק
חרדי - זה לא סתם מושג רחוק
זה אחד שלעשות רצון שמיים שואף

יש שטחים שאין הגדרה ברורה
שחור ולבן ביחד מעורבים
וזה בדיוק אולי המושג השקפה
להבחין מהי דרך יראים
הרבנים התחילו לענות בחרוזים
דורו של משיח
אבל בכל אופן מאד יפה וחד.
 

תותח על חלל

משתמש רשום
לפעמים לא צריך לשאול כדי לדעת תשובה אמיתית....
וגם אם הרב יפסוק שההלכה מתירה (מה שלא נראה ככה...)
----

נכון זה בסדר ואיפה כתוב?
ולמה כל דבר צריך להיות נגד
ממתי בתורה הדבר פסול
ומה הבעייה להכיר קהילות שמעבר?

מה בעצם הבעייה
בלראות תרבות קצת שונה
פתיחות מחשבתית - די לצמצום
מה- גם זו עבירה??

ולמה ואיך ומי אמר??
די לסטיגמות ישנות
העולם מתקדם -לא נעצר
צריך להיות מעורב עם הבריות

נכון זה לא כתוב בתורה מסיני
אבל בתורת חכמים זה ודאי
וגם אם לא הלכה בספר מוכר
הרגש שבלב זה כבר די...

ולא צריך רב שיתיר או יאסור
אם המרגש שבלב מדקדק
חרדי - זה לא סתם מושג רחוק
זה אחד שלעשות רצון שמיים שואף

יש שטחים שאין הגדרה ברורה
שחור ולבן ביחד מעורבים
וזה בדיוק אולי המושג השקפה
להבחין מהי דרך יראים
אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו היהודיים" הוא...
שאלו פה מבחינה הלכתית לא השקפתית .
 

אוריאל לא מלאך

משתמש רשום
אני מבין את הדיון ההלכתי, ונראה שצודקים אלו האומרים שאסור להיות שם, אבל מבחינה השקפתית אני לא מבין את התיעוב העצום, אני מסכים ביחס לתנועה הזו, אבל אם יש ילדים גדולי, שיכולים להכיל מעט מורכבות, אז אני חושב שהמפגש עם האנשים שהיום משתייכים לקהילה הזו יכול להיות מאוד מעניין, וייתכנו כל מיני מסורות שהם שימרו בצורות מסוימות ואצלינו השתנו בגלל כל מיני תקנות חדשות וכדו'. מעבר לכך העירו כבר בהתחלה, כי אין להם מנין כיום (ומסתמא דרך גוזמא הוא, אבל בכל זאת העיקרון נשאר), אז ניתן בהחלט להרות לילדים כי דווקא השמירה על המסורת כפי שקיבלנו מחז"ל היא ששמרה על עמ"י לאורך שנות הגלות הארוכות.
 

בנני

משתמש מקצוען
אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו היהודיים" הוא...
שאלו פה מבחינה הלכתית לא השקפתית .
?????
מעניין...
(עיין ערך נושא האשכול..)
1681440691694.png

אגב כל עוד חיים פה במדינה דמוקרטית(?) ובן אדם מבקש חוות דעת על משהו מסוים
ככל הידוע לי יש אופציה לענות כל אחד ומחשבותיו הוא

בדיוק כמו שאני לא אכתוב:
אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו החופשיים" הוא...
 

קבצים מצורפים

  • 1681440823177.png
    1681440823177.png
    KB 27.1 · צפיות: 23

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לא מדובר בספרי קודש אלא בספר הרמב"ם
?!?!?!
התכוונתי לומר שלא מדובר בהרבה ספרים כפי שהשתמע מהתגובה אלא בספר בודד, בפעם הבא לדון לכף זכות
ספר קודש בודד פחות חמור?
אגב, הרמב"ם הוא סט עם לפחות 14 ספרים אאל"ט.
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
דבר ראשון לא מדובר בספרי קודש אלא בספר הרמב"ם, ובאותו זמן שמצאו את זה גם הוציאו את זה.
(אגב בהמכלול גם אין מקור לסיפור, אז במקורות שלי ששם מסופר הסיפור הנ"ל כך כתוב, ובכלל כל הסיפור הזה אין לו מקור ברור)
מי הם ומה הם ה'מקורות' שלך???
עפרא לפומיה להגיד על ספרי הרמב''ם שאינם ספרי קודש
 

מינוס מקצועי

משתמש פעיל
אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו היהודיים" הוא...
שאלו פה מבחינה הלכתית לא השקפתית .
שאלו פה גם מבחינה השקפתית ואני חושב שיש מקומות יותר מעניינים לבלות בהם בחג החירות ובמשך כל השנה, לגבי הפן ההלכתי אתם מוזמנים להתקשר לקו ההלכה ולשאול רב: 02-5715571, באם התשובה תהיה להתיר אז מי שלא מפריע הבחינה ההשקפתית וחושב שהמקום הכי טוב לבילוי עם המשפחה זה במקום שמתעבים את התורה שבע"פ שעליה אנחנו כה מבוססים ובמקום שרדפו אחרינו במשך שנים מוזמן לבלות שם ולחזור שמח וטוב לב.
רק מעניין אותי לשמוע עוד כמה שנים מה יצא מהילדים:LOL::ROFLMAO:
סליחה אם מישהו נפגע מהבוטות.
 
נערך לאחרונה ב:

נסיך אוסטרי

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ספר קודש בודד פחות חמור?
אגב, הרמב"ם הוא סט עם לפחות 14 ספרים אאל"ט
מי הם ומה הם ה'מקורות' שלך???
עפרא לפומיה להגיד על ספרי הרמב''ם שאינם ספרי קודש

העניין הוא לא הכמות, אלא היסטורי האם הסיפור היה על הרבה ספרים או על ספר בודד
אני לא יחזור שוב ושוב להבהיר את מה שכתבתי, לכל מיני יראי שמימדיגע שלא קוראים ולא מכירים היסטוריה, בפעם האחרונה אני מבהיר שהתכוונתי להבהיר היסטורית לניק שכתב שהיה שם הרבה ספרים אז תיקנתי אותו שלא היה אלא ספר אחד של הרמב"ם.
נ.ב. @אור אורות לא ידוע לי שבזמן האור החיים רמב"ם פרנקל כבר היה פעיל;)
ואגב ביררתי את הנושא הלכתית והתשובה הייתה שעל פי הלכה מותר כמו שכתבנו מקודם.
 
נערך לאחרונה ב:

נסיך אוסטרי

משתמש פעיל
עריכה תורנית
עובדתית בכל הדפוסים מאז ומעולם זה היה בכמה כרכים [בכת"י איני יודע אבל גם מסתבר שזה בכמה כרכים]
בכל מקרה כדי לסיים את הוויכוח הטיפשי הזה, במקרה של האור החיים זה היה בספר בודד של הרמב"ם (ואולי זה היה רק חלק אחד)
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
כל המשתתפים בתוכנית 'שיננא' או אחרות ללימוד רמב"ם יומי למדו בימים האחרונים את ההלכה הבאה:

"א. מי שאינו מודה בתורה שבעל פה אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי זה בכלל האפיקורוסין [ומיתתו בכל אדם].
ב. מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה [מורידין אותו] ולא מעלין והרי הוא כשאר כל האפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין, שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים [אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול].
ג. במה דברים אמורים באיש שכפר בתורה שבעל פה במחשבתו ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות לבו וכופר בתורה שבעל פה תחילה כצדוק ובייתוס וכן כל התועים אחריו, אבל בני התועים האלה ובני בניהם שהדיחו אותם אבותם ונולדו בין הקראים וגדלו אותם על דעתם, הרי הוא כתינוק שנשבה ביניהם וגדלוהו ואינו זריז לאחוז בדרכי המצות שהרי הוא כאנוס ואע"פ ששמע אח"כ [שהוא יהודי וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס שהרי גדלוהו על טעותם] כך אלו שאמרנו האוחזים בדרכי אבותם הקראים שטעו, לפיכך ראוי להחזירן בתשובה ולמשכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה"

ז"א יש באמת מה לחלק בין האנשים עצמם היום ש'ראוי להחזירם בתשובה' ולא לרוץ להורידו לבור וכו'
אבל "הרי הם כופרים.. והמוסרין ומומרין.. אינם בכלל ישראל..אפיקורסין" יש מה ללכת אליהם?
 

כבקרת רועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כל המשתתפים בתוכנית 'שיננא' או אחרות ללימוד רמב"ם יומי למדו בימים האחרונים את ההלכה הבאה:

"א. מי שאינו מודה בתורה שבעל פה אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי זה בכלל האפיקורוסין [ומיתתו בכל אדם].
ב. מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה [מורידין אותו] ולא מעלין והרי הוא כשאר כל האפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין, שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים [אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול].
ג. במה דברים אמורים באיש שכפר בתורה שבעל פה במחשבתו ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות לבו וכופר בתורה שבעל פה תחילה כצדוק ובייתוס וכן כל התועים אחריו, אבל בני התועים האלה ובני בניהם שהדיחו אותם אבותם ונולדו בין הקראים וגדלו אותם על דעתם, הרי הוא כתינוק שנשבה ביניהם וגדלוהו ואינו זריז לאחוז בדרכי המצות שהרי הוא כאנוס ואע"פ ששמע אח"כ [שהוא יהודי וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס שהרי גדלוהו על טעותם] כך אלו שאמרנו האוחזים בדרכי אבותם הקראים שטעו, לפיכך ראוי להחזירן בתשובה ולמשכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה"

ז"א יש באמת מה לחלק בין האנשים עצמם היום ש'ראוי להחזירם בתשובה' ולא לרוץ להורידו לבור וכו'
אבל "הרי הם כופרים.. והמוסרין ומומרין.. אינם בכלל ישראל..אפיקורסין" יש מה ללכת אליהם?
אולי לכן הם שמו את הרמב"ם שם על הריצפה מתחת למדרגות
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
אולי לכן הם שמו את הרמב"ם שם על הריצפה מתחת למדרגות
איך אפשר ללכת לכזה מקום ולהראות לילדים?!
לדוגמא - אם היה לך שכן בבניין שמניח את ספרי רבותיך ביזיון בבית הכיסא - היית מכניס את הילדים ל'סיור' לשם בשם 'הכרת האחר' או שיש גבול לבזיון וכפירה וכו'
וכאן זה פי כמה וכמה כפירה ביסודי התורה ותורה שבע"פ ומשה רבינו וכל עמוד התלמוד וההוראה אלפי שנים!?

[דבר שני ומשני ממש, ואינו קרוב כלל לטענה האמיתית שיש בזה ביזיון וחילול ה' עצום והרס חינוך וכו'
- האם אתה מוכן באמת לדיון עמוק עם ילדיך על אמינות תורה שבע"פ?
לא שצריך לפחד מדיון עם הילד על זה, אבל אתה מוכן לזה עכשיו? ועוד להציג בפניהם את השיטה הכי קיצונית וכפרנית ימ"ש?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה