כדאי שתשאלי רב ואל תנהגי לפי תשובות המשתמשים....יצא לנו להזכיר בבית את הקראים והילדים (הגדולים) הביעו התעניינות, ואני יודעת שיש להם מרכז ברובע היהודי
חשבתי לקחת אותם לשם (חוויה אנתרופולוגית + זולה + ממוזגת
תוהה לעצמי אם יש בזה בעיה
כדאי שתשאלי רב ואל תנהגי לפי תשובות המשתמשים....יצא לנו להזכיר בבית את הקראים והילדים (הגדולים) הביעו התעניינות, ואני יודעת שיש להם מרכז ברובע היהודי
חשבתי לקחת אותם לשם (חוויה אנתרופולוגית + זולה + ממוזגת
תוהה לעצמי אם יש בזה בעיה
לפעמים לא צריך לשאול כדי לדעת תשובה אמיתית....בקיצור תשאלו רב...
הרבנים התחילו לענות בחרוזיםלפעמים לא צריך לשאול כדי לדעת תשובה אמיתית....
וגם אם הרב יפסוק שההלכה מתירה (מה שלא נראה ככה...)
----
נכון זה בסדר ואיפה כתוב?
ולמה כל דבר צריך להיות נגד
ממתי בתורה הדבר פסול
ומה הבעייה להכיר קהילות שמעבר?
מה בעצם הבעייה
בלראות תרבות קצת שונה
פתיחות מחשבתית - די לצמצום
מה- גם זו עבירה??
ולמה ואיך ומי אמר??
די לסטיגמות ישנות
העולם מתקדם -לא נעצר
צריך להיות מעורב עם הבריות
נכון זה לא כתוב בתורה מסיני
אבל בתורת חכמים זה ודאי
וגם אם לא הלכה בספר מוכר
הרגש שבלב זה כבר די...
ולא צריך רב שיתיר או יאסור
אם המרגש שבלב מדקדק
חרדי - זה לא סתם מושג רחוק
זה אחד שלעשות רצון שמיים שואף
יש שטחים שאין הגדרה ברורה
שחור ולבן ביחד מעורבים
וזה בדיוק אולי המושג השקפה
להבחין מהי דרך יראים
אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו היהודיים" הוא...לפעמים לא צריך לשאול כדי לדעת תשובה אמיתית....
וגם אם הרב יפסוק שההלכה מתירה (מה שלא נראה ככה...)
----
נכון זה בסדר ואיפה כתוב?
ולמה כל דבר צריך להיות נגד
ממתי בתורה הדבר פסול
ומה הבעייה להכיר קהילות שמעבר?
מה בעצם הבעייה
בלראות תרבות קצת שונה
פתיחות מחשבתית - די לצמצום
מה- גם זו עבירה??
ולמה ואיך ומי אמר??
די לסטיגמות ישנות
העולם מתקדם -לא נעצר
צריך להיות מעורב עם הבריות
נכון זה לא כתוב בתורה מסיני
אבל בתורת חכמים זה ודאי
וגם אם לא הלכה בספר מוכר
הרגש שבלב זה כבר די...
ולא צריך רב שיתיר או יאסור
אם המרגש שבלב מדקדק
חרדי - זה לא סתם מושג רחוק
זה אחד שלעשות רצון שמיים שואף
יש שטחים שאין הגדרה ברורה
שחור ולבן ביחד מעורבים
וזה בדיוק אולי המושג השקפה
להבחין מהי דרך יראים
?????אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו היהודיים" הוא...
שאלו פה מבחינה הלכתית לא השקפתית .
אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו החופשיים" הוא...
?!?!?!לא מדובר בספרי קודש אלא בספר הרמב"ם
ספר קודש בודד פחות חמור?התכוונתי לומר שלא מדובר בהרבה ספרים כפי שהשתמע מהתגובה אלא בספר בודד, בפעם הבא לדון לכף זכות
מי הם ומה הם ה'מקורות' שלך???דבר ראשון לא מדובר בספרי קודש אלא בספר הרמב"ם, ובאותו זמן שמצאו את זה גם הוציאו את זה.
(אגב בהמכלול גם אין מקור לסיפור, אז במקורות שלי ששם מסופר הסיפור הנ"ל כך כתוב, ובכלל כל הסיפור הזה אין לו מקור ברור)
שאלו פה גם מבחינה השקפתית ואני חושב שיש מקומות יותר מעניינים לבלות בהם בחג החירות ובמשך כל השנה, לגבי הפן ההלכתי אתם מוזמנים להתקשר לקו ההלכה ולשאול רב: 02-5715571, באם התשובה תהיה להתיר אז מי שלא מפריע הבחינה ההשקפתית וחושב שהמקום הכי טוב לבילוי עם המשפחה זה במקום שמתעבים את התורה שבע"פ שעליה אנחנו כה מבוססים ובמקום שרדפו אחרינו במשך שנים מוזמן לבלות שם ולחזור שמח וטוב לב.אני מציע שכל אחד יהיה אחראי על "רגשותיו היהודיים" הוא...
שאלו פה מבחינה הלכתית לא השקפתית .
ספר קודש בודד פחות חמור?
אגב, הרמב"ם הוא סט עם לפחות 14 ספרים אאל"ט
מי הם ומה הם ה'מקורות' שלך???
עפרא לפומיה להגיד על ספרי הרמב''ם שאינם ספרי קודש
אני לא יחזור שוב ושוב להבהיר את מה שכתבתי, לכל מיני יראי שמימדיגע שלא קוראים ולא מכירים היסטוריה, בפעם האחרונה אני מבהיר שהתכוונתי להבהיר היסטורית לניק שכתב שהיה שם הרבה ספרים אז תיקנתי אותו שלא היה אלא ספר אחד של הרמב"ם.העניין הוא לא הכמות, אלא היסטורי האם הסיפור היה על הרבה ספרים או על ספר בודד
מאז ומתמיד זה היה י"ד חלקים, לא סתם זה נקרא י"ד החזקה!נ.ב. @אור אורות לא ידוע לי שבזמן האור החיים רמב"ם פרנקל כבר היה פעיל
נכון אבל זה היה בכרך אחדמאז ומתמיד זה היה י"ד חלקים, לא סתם זה נקרא י"ד החזקה!
עובדתית בכל הדפוסים מאז ומעולם זה היה בכמה כרכים [בכת"י איני יודע אבל גם מסתבר שזה בכמה כרכים]נכון אבל זה היה בכרך אחד
בכל מקרה כדי לסיים את הוויכוח הטיפשי הזה, במקרה של האור החיים זה היה בספר בודד של הרמב"ם (ואולי זה היה רק חלק אחד)עובדתית בכל הדפוסים מאז ומעולם זה היה בכמה כרכים [בכת"י איני יודע אבל גם מסתבר שזה בכמה כרכים]
אולי לכן הם שמו את הרמב"ם שם על הריצפה מתחת למדרגותכל המשתתפים בתוכנית 'שיננא' או אחרות ללימוד רמב"ם יומי למדו בימים האחרונים את ההלכה הבאה:
"א. מי שאינו מודה בתורה שבעל פה אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי זה בכלל האפיקורוסין [ומיתתו בכל אדם].
ב. מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה [מורידין אותו] ולא מעלין והרי הוא כשאר כל האפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין, שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים [אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול].
ג. במה דברים אמורים באיש שכפר בתורה שבעל פה במחשבתו ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות לבו וכופר בתורה שבעל פה תחילה כצדוק ובייתוס וכן כל התועים אחריו, אבל בני התועים האלה ובני בניהם שהדיחו אותם אבותם ונולדו בין הקראים וגדלו אותם על דעתם, הרי הוא כתינוק שנשבה ביניהם וגדלוהו ואינו זריז לאחוז בדרכי המצות שהרי הוא כאנוס ואע"פ ששמע אח"כ [שהוא יהודי וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס שהרי גדלוהו על טעותם] כך אלו שאמרנו האוחזים בדרכי אבותם הקראים שטעו, לפיכך ראוי להחזירן בתשובה ולמשכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה"
ז"א יש באמת מה לחלק בין האנשים עצמם היום ש'ראוי להחזירם בתשובה' ולא לרוץ להורידו לבור וכו'
אבל "הרי הם כופרים.. והמוסרין ומומרין.. אינם בכלל ישראל..אפיקורסין" יש מה ללכת אליהם?
איך אפשר ללכת לכזה מקום ולהראות לילדים?!אולי לכן הם שמו את הרמב"ם שם על הריצפה מתחת למדרגות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: