התייעצות ילדה בת 10 שמתעקשת על-

ששונית

משתמש מקצוען
צריך לומר לה בנועם ובהחלטיות שאצלנו בבית הולכים כך.
אני רואה שזה קשה לך ולכן נצא יחד לקנות לך תיק/ שרשרת/ שעון / נעליים איזה שרק תרצי.
הבת תראה דבר ראשון שאת נחרצת,
דבר שני שהיא חשובה לך ואהובה עליך,
דבר שלישי שאת מסכימה לשלם סכום כל כך גבוה בעבור העיקרון הזה
דבר רביעי שהיא יכולה לממש את הטעם האישי שלה באופנים אחרים
 

צנונית

משתמש מקצוען
בתחום החברתי.
ואולי גם בדימוי גוף שלה.
לא כל מה שהיא משדרת לך הוא נכון

מבחינת חברה היא מובילה ומקובלת מאוד.
וגם מבחינת דימוי גוף היא די עפה על עצמה- היא רזרזונת ולא גבוהה יחסית לגילה, וממש מבסוטה מזה.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
תחשבי רגע לטווח ארוך.
מה המטרה הכי חשובה לך:
שהיא תלך כרגע בגילה עם חצאית באורך טוב, או שהיא תאהב את הצניעות, לא תפתח אנטי וגם תרצה ללכת ארוך בעתיד?
אני מאמינה ששתי המטרות חשובות, אבל השנייה חשובה יותר.
ולכן, כל דבר שיכריח אותה ללכת עם חצאיות ארוכות בלי רצון שלה - יפגע במטרה השנייה, הקריטית.

להעלים חצאיות זה לברוח מהתמודדות,
תשיגי את המטרה הראשונה, אבל תפספסי הזדמנות חשובה של הידברות, וכנראה שהאמון שלה בך ייפגע, דבר שלבטח יפגע במטרה להאהיב עליה את הצניעות.
ובכלל , אני לא בעד לברוח מהתמודדויות. אם לא תטפלי בזה עכשיו זה יגיע בגדול בסיבוב הבא , כשהיא תרצה לקנות חצאיות אחרות, ואז היא תגיע נחושה יותר, בטוחה בעצמה יותר, ומקבלת פחות.

אני הייתי מדברת איתה, בהתמקדות על המטרה השנייה, אבל עם חשיבות קטנה למטרה הראשונה.
קודם כל שואלת אותה למה היא רוצה רק קצרות.
ומה הבעיה בארוכות.
כנראה שהתשובה נעוצה בחברה , וזו הזדמנות לשיחה קרובה על איך היא מרגישה עם חברה, ומה זה נקרא להיות מקובלת , ומה זה באמת.
אחרי שתקשיבי, תביני וגם תרגישי את המצב שלה, תנכיחי גם את העובדות, את ההלכה, את מה שחשוב לך , ועל מה את לא מוותרת (סנטימטר אחד מתחת הברך , נניח)
תנסי להביא אותה לסיכום שיכלול את שתיכן, אולי הסיכום הוא שחצאיות קונים באורך טוב אבל אם הן מתקצרות אפשר ללבוש קצת, אולי הסיכום הוא בסנטימטרים,
תגידי לה שאת הכי רוצה בעולם שהיא תרגיש טוב, אבל יש גם השם , ויש גם כללים שלך , ולכן , בואי נמצא את האמצע שעליו את לא מוותרת, ביחד עם מה שחשוב לה.

יכול להיות שהמסקנה תהיה המסקנה הראשונית אותה את אמרת תמיד, אבל מנסיון, אחרי שיחה של הבנה אמיתית לקושי שלה , כל מסקנה תתקבל ביתר קלות, ולא תעורר כל כך אנטי.

כדי שהיא תרגיש שותפה תני לה לחשוב על פתרון, ולהיות חלק מהסיכום של שתיכן.
 

חני סילבר

משתמש פעיל
חצאית קצרה.
איך הייתן פועלות?
אצלי זה עקרון, ובנפשי הדבר- חצאיות אמצע לפחות ועדיף יותר ארוכות.
וכיון שאני חיה את המציאות ואת הדור, אני לא מבקשת ממנה ללכת עם חצאית אמצע, אבל בפרוש- חצאית שעוברת את כל הברך ממש ועוד טיפה.
קניתי לה חצאיות יפהייפיות אבל היא לא רוצה ללבוש אותן, אלא רק את הקצרות יותר.
ברור שהקצרות שלה לא מעל לברך, אבל רק טיפונת מתחת לעצם הבולטת.

אני כבר אחרי ההסברים שהיא הילדה הכי יפה כשהיא שומרת על הצניעות, וכמה זה חשוב לבנות וכו' אבל אולי זה עדיין לא הגיל, כי זה לא הרשים אותה במיוחד כנראה.
חשבתי אולי להעלים את החצאיות הקצרות ואז היא תלבש את מה שיהיה לה בארון וזהו.
השאלה אם נכון לפעול בכח או שזה סתם יעשה לה אנטי, מצד שני- זה נושא שהוא עקרוני. אין לי פה פשרות או עיגול פינות.

מה אומרות?

יש לבדוק מה גורם לה לא להזדהות עם הערכים של ההורים.
 
נערך לאחרונה ב:

אסתי ק. [קראנצ'ית]

אסתי קלמנוביץ- שרי ווייס
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
צריך לומר לה בנועם ובהחלטיות שאצלנו בבית הולכים כך.
אני רואה שזה קשה לך ולכן נצא יחד לקנות לך תיק/ שרשרת/ שעון / נעליים איזה שרק תרצי.
הבת תראה דבר ראשון שאת נחרצת,
דבר שני שהיא חשובה לך ואהובה עליך,
דבר שלישי שאת מסכימה לשלם סכום כל כך גבוה בעבור העיקרון הזה
דבר רביעי שהיא יכולה לממש את הטעם האישי שלה באופנים אחרים
כל מילה!!!!! מנסיון. מהצד השני.
 

תמיד בעליה

משתמש מקצוען
אני כבר אחרי ההסברים שהיא הילדה הכי יפה כשהיא שומרת על הצניעות,
אני מביאה את תחושתן של הבנות:
קצר בברך זה יפה, מה לעשות.
ואם את מסבירה שלא
את נהיית לא פונקציה, לא מבינה עניין
כי בתכל'ס
זה משדר מראה יותר לענין.

קודם ההבנה שזה כך.
ואחר כך
"אפשי ואפשי שחזיר טעמו ערב אך בוראי אסר עלי"
ציטוט לא מדויק מהגמרא.

אבל אל תתכחשו לרגשות שלהם,
אמהות יקרות,
תתקפו אותם, תבינו,
אחר כך שתיכן יחד מאותה נקודת הבנה
תחפשו איך.

עריכה: והייתם נקיים-
אני הולכת עם אמצע רגל.
 
נערך לאחרונה ב:

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מה גם שהילדה חושבת שאת לא מבינה כי את נולדת בדור אחר גם אם תסבירי לה אלף ואחת תירוצים.
ולכן באמת כדאי להדגיש את היופי ולקנות לה דברים יפים (כמובן גם זה בגבול הנורמה) ושתרגיש יפה בכל מצב שהיא יוצאת מהבית אפילו שהיא עם בגדים צנועים.
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
@המימד הנוסף שאלה לי אלייך, עם ההשקפות שלך, הבנותשלך הולכות חצאיות לפי ההלכה?
יופי הוא ערך??? ואסור "להקריב" אותו בשביל צניעות? צורם לי מאוד!
אני מבינה שהדיבור שלי הדליק אצלך משהו.

ראשית- יופי הוא ערך!
שנית איך הבנת מדברי שאין להקריב את היופי בזמנים ובמקומות שהתורה דורשת מאתנו?

נקודת היסוד ממנה אני יוצאת זה שאין מקרה בעולם ואם יש לה ילדה שמתעקשת על משהו יש לאמא לימוד פה, ללא ספק!
מידות זה לשון מדידה ואם הבת שלה הלכה לקצה אחד זה עשוי ללמד שהיא הלכה לקצה השני....
אם האמא מגיע לאיזון הילדים שלה משדרים את האיזון הזה.

מקווה שהצלחתי ליישב לך קצת את הסתירה כביכול בין יופי לצניעות!
 

שוש10

משתמש פעיל
אהבת עולם כותב טוב מאד
והייתי מוסיף שני נקודות שלא ראיתי באשכול פה.
1] כמדומני שראיתי בשם הרב הופמן שהרבה פעמים התעסקות ביופי הוא מעודף זמן ומחשבות
ובשביל זה צריך להעסיק את הראש.
בספרו נראה לי שכתוב שתתעסק במתמטיקה אבל אחד מתלמידיו אמר לי שזה רק סוג של רעיון וכל דבר שמעסיק את הראש זה טוב.
[אני לא מוצא כרגע את המקום]
2] עוד מובא בספר נפש אדם של הרב הופמן [עמוד קיא-ב] על בחור שהתלונן שאביו לוחץ עליו וכו'
ובברור של המשגיח מול האבא התברר שממש אבא אינו לוחץ עליו אבל הדבר היחיד הוא שהאבא לא מורשה לעשן בשום פנים ואופן ואין על מה לדבר על זה,
והבחור כן מאד רוצה לעשן ולכן הוא מרגיש שהוא לוחץ עליו, ואותו משגיח הציע לו שהאבא יקנה לו מצית טוב, יפה, יוקרתי, וכך יקנה את אמון הבן.
וכותב שם הרב הופמן שהתוצאות היו כל כך הפוכות והמצב ניהיה יותר גרוע.
[הטענה שזה אהבה תלויה בדבר]
אך הוא לא כותב מה הטיפול הנכון!
אבל יש כאן נקודה למחשבה!
דרך אגב בספרי הרב הופמן יש הרבה דברים על הנושא הזה.
 

אסתי ק. [קראנצ'ית]

אסתי קלמנוביץ- שרי ווייס
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
ראשית- יופי הוא ערך!
יופי הוא ערך??? יופי הוא דבר נחמד, יש אנשים שאוהבים ונמשכים ליופי [אני כזאת..]
אבל יופי הוא לא ערך. נקודה.
שאין להקריב את היופי בזמנים ובמקומות שהתורה דורשת מאתנו?
מכאן


האם יש אצלכם כבוד ליופי
הדרך להקנות הערכה למשהו חייבת לעבור דרך כבוד לערך המקביל ההפוך!
תנסי לפנות לו מקום בליבך ובבייתך ותראי רק נחת מביתך...
פעמים עדיף לא לחנך
ם הבת שלה הלכה לקצה אחד זה עשוי ללמד שהיא הלכה לקצה השני....
הבת שלה לא הלכה עדיין לשום קצה... ואני מכירה מספיק אנשים רגילים ולא קיצונים שהילדים שלהם הלכו לכוון קיצוני.....
 

פרפר סגול

משתמש מקצוען
תקני לה שמלות יפות ותשאירי את החצאיות לביה"ס.

מצטטת את עצמי, כי זו תגובה שבאה לי בשלוף, אבל אולי היא בעצם בריחה מהתמודדות?
ממליצה לך לקנות את הספר של הרב יעקובזון 'אל תחטאו בילד' -ולקרא את שני חלקיו בעיון ורק אח"כ לפעול.
 

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יופי הוא ערך??? יופי הוא דבר נחמד, יש אנשים שאוהבים ונמשכים ליופי [אני כזאת..]
אבל יופי הוא לא ערך. נקודה.
אתן שתיכן מתבלבלות!
יופי יכול להיות ערך ויכול לא להיות ערך.
הענין הוא כזה:
יש כאלה שמאד נמשכות ליופי אבל יודעות את הגבול מבחינת הוצאות, מבחינת צניעות וכו'
ויש כאלה שלוקחות את היופי כערך ומבחינתן יופי קודם להכל
יש גם כאלה שבחלק מהתחומים יופי הוא כערך ובחלק מהתחומים הוא לא ערך
אם בת מתלבשת צנוע ומאד אוהבת יופי אבל הצניעות קודמת ליופי אז פה הצניעות היא ערך אבל יכול להיות בת שתרצה לגור באיזה פריפריה והעיקר שיהיה לה בית יפה ואולי כאן היופי הפך מעט לערך
מקווה שהובנתי
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יופי הוא ערך??? יופי הוא דבר נחמד, יש אנשים שאוהבים ונמשכים ליופי [אני כזאת..]
אבל יופי הוא לא ערך. נקודה.
אז זוהי נקודת החילוק ביננו...

כתוב: כלה שעיניה יפות אינה צריכה בדיקה.
המקרא מתאר את שרה כ"יפת תואר ויפת מראה" ואין מקרא יוצא מידי פשוטו.
מכהן ומלך נדרש שיהיו יפים
שיר השירים עוסק בעניין
ועוד כהנה וכהנה דוגמאות רבות...

האמת שרציתי לכתוב לך באישי רק האפשרות חסומה...
את עוסקת בהנצחת היופי ומודה שיש לך זיקה אליו, מאידך את מתייחסת אליו כ'דבר נחמד' בלבד. לדעתי זהו כלי נפלא שזכית בו לעבוד איתו את ד'! את מבינה את המשמעות העמוקה של זה? או שאת מרגישה שנתקעת עם משהו שמנסה להסיט אותך מעבודת ד' ובחוסר ברירה הפכת אותו למקור פרנסתך?!

בעיני לכל מה שד' ברא יש ערך רק צריך לעשות זאת במקום ובזמן המתאים....
 
נערך לאחרונה ב:

מלי רקפת

משתמש מקצוען
יופי הוא ערך??? יופי הוא דבר נחמד, יש אנשים שאוהבים ונמשכים ליופי [אני כזאת..]
אבל יופי הוא לא ערך. נקודה.
יופי הוא בעיקר צורך
אישה נאה, כלים נאים, דירה נאה - זה לא אני אמרתי
יש כאלה שיש להם את זה במינון יותר גבוה, וכאלה שפחות
ליופי יש כח ולכן התורה מדריכה איך להשתמש בו, לא כדאי להתכחש לא לצורך בו, ולא לכח שלו
ורק כשמבינים את המקום שלו אפשר להבין ולאהוב את הצניעות
 
נערך לאחרונה ב:

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אז זוהי נקודת החילוק ביננו...

כתוב: כלה שעיניה יפות אינה צריכה בדיקה.
המקרא מתאר את שרה כ"יפת תואר ויפת מראה" ואין מקרא יוצא מידי פשוטו.
מכהן ומלך נדרש שיהיו יפים
שיר השירים עוסק בעניין
ועוד כהנה וכהנה דוגמאות רבות...

האמת שרציתי לכתוב לך באישי רק האפשרות חסומה...
את עוסקת בהנצחת היופי ומודה שיש לך זיקה אליו, מאידך את מתייחסת אליו כ'דבר נחמד' בלבד. לדעתי זהו כלי נפלא שזכית בו לעבוד איתו את ד'! את מבינה את המשמעות העמוקה של זה? או שאת מרגישה שנתקעת עם משהו שמנסה להסיט אותך מעבודת ד' ובחוסר ברירה הפכת אותו למקור פרנסתך?!

בעיני לכל מה שד ברא יש ערך רק צריך לעשות זאת במקום ובזמן המתאים....
כל דבר שיש בחיים זה כלי לעבוד את השם על זה אין עוררין.
אבל מדברייך נשמע כאילו כל אדם אוהב יופי בצורה מטורפת
אבל לא, יש אפילו מעט מאד אנשים ששונאים יופי ולא מבינים למה צריך את זה וגם אם תשכנעי אותם בכל התירוצים הם לא יבינו
יש כאלה שמאד נמשכות ליופי אבל צריך לדעת שיופי הוא לא ערך!!! יופי הוא דבר וכלי נפלא שהשם נתן כדי לעבוד אותו וגם לעצמינו שגם אם יש עניין כלשהו של יופי שהוא אינו רוחני אפשר להפוך אותו לרוחני כמו בהרבה תחומים.
אבל בשורה התחתונה אסור שיופי יהווה ערך לבת, ערכים זה דברים שקבעו לנו רבותינו, צניעות וכד' קודם ליופי. (אגב יופי הוא דבר שאי אפשר להגדירו כי לכל אחד יש טעם אחר כך שבהרבה פעמים אין טעם להתווכח עם האימרה שאפשר לשלב צניעות ביופי עם בת שהיא אנטי צניעות כל עוד לא מסבירים לה עוד צדדים)
ועם העניין של הפרנסה - בת שנמשכת ליופי והופכת את זה לפרנסה זה מעולה! אבל שוב, זה לא הערך הראשון, הערך הראשון זה המטרה לפרנס את בני הבית כדי שיוכלו לחיות ולעשות את רצון השם. ואם כבר אז למה לא לעשות את זה עם מקצוע שאני אוהבת ומקצוע שדורש גם אהבה ליופי (שמקצועות העיצוב מדיה כוללים בתוכם יופי)
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
@Mmiri @מלי רקפת @אסתי ק. [קראנצ'ית]
אני עדיין חושבת שיופי הוא ערך, כי הוא כלי לעבוד את ד'. כשם שהגוף הינו בעל ערך ויש לשומרו כי בלעדיו לא נוכל לעבוד את ד'.
לדעתי א"א לעבוד את ד' בשלמות בלי למצוא את החלק הפנימי שבנו שאוהב יופי.
אבל לא זאת הבמה לפרט.
ונישאר חלוקות בדעותינו לעת עתה....
 

אחות

משתמש מקצוען
חצאית קצרה.
איך הייתן פועלות?
אצלי זה עקרון, ובנפשי הדבר- חצאיות אמצע לפחות ועדיף יותר ארוכות.
וכיון שאני חיה את המציאות ואת הדור, אני לא מבקשת ממנה ללכת עם חצאית אמצע, אבל בפרוש- חצאית שעוברת את כל הברך ממש ועוד טיפה.
קניתי לה חצאיות יפהייפיות אבל היא לא רוצה ללבוש אותן, אלא רק את הקצרות יותר.
ברור שהקצרות שלה לא מעל לברך, אבל רק טיפונת מתחת לעצם הבולטת.

אני כבר אחרי ההסברים שהיא הילדה הכי יפה כשהיא שומרת על הצניעות, וכמה זה חשוב לבנות וכו' אבל אולי זה עדיין לא הגיל, כי זה לא הרשים אותה במיוחד כנראה.
חשבתי אולי להעלים את החצאיות הקצרות ואז היא תלבש את מה שיהיה לה בארון וזהו.
השאלה אם נכון לפעול בכח או שזה סתם יעשה לה אנטי, מצד שני- זה נושא שהוא עקרוני. אין לי פה פשרות או עיגול פינות.

מה אומרות?

ענו פה יפה מהרבה כיוונים.

לנסות להתנתק זה לא דוקא נגדך. ילדה בת 10, אמנם כבר טיפשעשרה אבל עדיין.....
תני לזמן לעשות את שלו. בלי להתעקש עם להאיר ולהחמיא.
אנחנו צריכים ללמד מהיא צניעות ולא להנחית כללים עם תקנון ארוך ארוך שמפרט ה-כ-ל כי לא ברור מה היא צניעות.
ואז עושים מה שכתוב בתקנון. לא מתלבשים בצניעות כי זו אני בת ישראל
.
אנחנו מחוייבים לדוגמא אישית מחויבים לחנך ומחוייבים להשתדלות
התוצאה אצל הקב''ה.

כבר כתבו שיחה עם המורה מנהלת על תשומת לב לחצאיות של כולם.
ואפשר להגיד גם למנהלת היקרה אנא החמיאי לבנות הצנועות עם הכפתור הסגור והחצאית הארוכה יותר שמדברות בנחת וכו
לא רק להעיר כשלא בסדר.
רוב נחת לכולנו.
 

מרים שוורץ

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אנא החמיאי לבנות הצנועות עם הכפתור הסגור והחצאית הארוכה יותר שמדברות בנחת וכו
לא רק להעיר כשלא בסדר.
רוב נחת לכולנו.
ואז להרגיש הצדייקעס של הכיתה? לפעמים זה גורם לאנטי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה