דרוש מידע ייאוש!! רמת גימורים מזעזעת בדירה

HMB

משתמש פעיל
אם חתמתי בעת מסירת מפתח אחרי שנה מחתימים שוב?
לא הבנתי מה זאת החתימה לאחר שנה
 

איילה אור

משתמש צעיר
קנינו דירה בפרויקט ברמה ד2 בבית שמש.
מסירה הייתה כבר לפני כמעט שנה,
ויש רמת גימורים מחרידה בדירה,
נזילות, רטיבויות, ריח של ביוב, מרצפות שבורות, פאנלים נופלים, מכסי שקעים נופלים, דלתות לקויות ועוד ועוד.

ניסינו לדבר עם הקבלן דבר עשרות פעמים ואין תזוזה,
מה שקורה בפועל שמנהל העבודה של הפרויקט מגיע עם עוד פועל אחד,
קצת מסיידים מלמעלה וטוענים שהכל הסתדר.+
יש למשהו ניסיון מה ניתן לעשות??
האם פניה לקבלן עם מכתב אזהרה מעורך דין יכול לעזור?

אודה לכל מידע בעניין,
והאם יש עוד דיירים מהפרויקט שמזדהים עם הנ"ל
(אולי נוכל ליזום פנייה משותפת)
אני עבדתי פעם במשרד ארד בדק בית, הם עושים עבודה מטורפת במקומותת האלה כולל עזרה משפטית עם עו"ד וכו' יש להם ניסיון ממש גדול בזה זה עולה כסף אבל לדעתי שווה כל שקל, אני כבר לא עובדת שם יותר משנה אז אין לי פרטים שלהם ואין לי אינטרסים כמובן סתם פשוט בגלל שהייתי בפנים אני ראית את רמת העבודה שלהם, בהצלחה
 

מירי פוזנר

משתמש חדש
לתועלת הציבור,
אנחנו כרגע בתוך שנתיים לקבלת הדירה מהקבלן,
עבור רב הליקויים הקלים יש בשנתיים אלו עדין אחריות, וליקויים מהותיים יותר יש אף יותר.
למי שנתקל בליקוי שהקבלן לא מתקן יש אפשרות קלה יותר מלתבוע בבית דין או בית משפט,
לשלוח תלונה למשרד הבינוי והשיכון, (זה לא תביעה כספית, ואין קנסות לקבלן, אך הקבלנים מאוד יראים לקבל דרישה ממשרד השיכון עבור ליקוי בנכס)
אצלינו בדירה היה בעיה בחדר ממד שהוא לא היה תקין, העובדים של הקבלן הגיעו פעמיים לתקן ולא תוקן בטענות שונות שזה מתאים לתקו, לאחר פניה לגוף החיצוני , נשלחה דרישה לתקן את הליקוי (כיתבו אותי) ובאורח פלא הקבלן תיקן את הליקוי.

חשוב לפני הגשת התלונה לראות שיש הוכחה (מייל, וואטסאפ) של פנייה לקבלן לתקן טת הליקוי.

הלינק להגשת התלונה:
https://govforms.gov.il/mw/forms/<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>#!subject




מתוך אתר כל זכות:

אחריות קבלן לליקויים בדירה חדשה(זכות)​

הקראה
תרגום:


קבלן המוכר דירה חדשה נושא באחריות לתיקונים ליקויים שנתגלו בדירה בתקופה שלאחר מסירתה לקונה

משך האחריות משתנה בהתאם לסוג הליקוי

במקרה שהקבלן לא מתקן את הליקויים ניתן להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים

למידע נוסף ראו באתר משרד הבינוי והשיכון

קבלן המוכר דירה חדשה נושא באחריות לתיקון ליקויים שנתגלו בדירה בתקופה שלאחר מסירתה לקונה.
  • אחריות הקבלן מתחלקת לשתי תקופות:
  1. תקופת הבדק-
    • בתקופת הבדק חובה על המוכר לתקן את הליקוי אלא אם כן הוכיח שהליקוי נגרם באשמת בעל הדירה.
    • תקופת הבדק מתחילה עם מסירת הַחֲזָקָה בדירה, והיא נמשכת בין שנה ל-7 שנים על פי מהות הליקוי (לכל ליקוי תקופת הבדק שונה, כפי שיפורט בהמשך).
  2. תקופת האחריות-
    • בתקופת האחריות חובת ההוכחה חלה על רוכש הדירה – עליו להוכיח שהליקוי נובע מהתכנון, מהעבודה או מהחומרים.
    • תקופת האחריות מתחילה עם סיום תקופת הבדק ונמשכת 3 שנים.
  • לאחר תקופת הבדק ולאחר תקופת האחריות חלה אחריות הקבלן רק במקרים הבאים:
  1. אי-יציבות בבניין או בבטיחותו, שמקורה בשלד הבניין או ביסודות.
  2. התגלתה תקלה שלא הייתה אפשרות סבירה לגלות אותה בשנים הראשונות למגורים, אם רוכש הדירה הודיע על אי-התאמה למוכר כבר בשנים הראשונות לאחר קבלת הדירה, והליקוי לא תוקן.

מי זכאי?​

  • כל מי רוכש דירה חדשה מקבלן.

תהליך מימוש הזכות​

  • יש להודיע לקבלן על הליקויים ולדרוש ממנו לתקנם.
  • כדי להסתמך על קיומו של ליקוי שאותו ניתן לגלות בעת העמדת הדירה לרשות הקונה יש להודיע עליו למוכר בתוך שנה ממועד העמדת הדירה לרשות הקונה.
  • במקרה שהקבלן לא מתקן את הליקויים ניתן להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון - לפרטים נוספים.
  • כמו כן ניתן להגיש נגד הקבלן תביעה משפטית.

תקופת הבדק לדירות שנרכשו מיום 06.04.2011 ואילך​

  • תקופות הבדק על דירה שחוזה המכר לגביה נכרת מיום 06.04.2011 ואילך, ובתנאי שבניית הדירה לא הסתיימה לפני מועד זה, הן:
  • ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים.
  • ליקוי בריצוף וחיפוי פנים לרבות שקיעות ושחיקה – שנתיים.
  • כשל בתפקוד ובעמידות של מכונות ודוודים – 3 שנים.
  • ליקוי בפיתוח חצר (כולל שבילים, משטחים, קירות, גדרות, רכיבים בנויים ומערכות, ובכלל זה מערכות מים, ביוב, ניקוז, חשמל, תאורה ותקשורת), וכן שקיעות, בין היתר של מרצפות בקומת קרקע, בחניות, במדרכות ובשבילים בשטח הבניין, וכן ליקויים במשטחים מחומרי גימור שונים – 3 שנים.
  • כשל בתפקוד ובעמידות של מרכיבי מערכות הבידוד התרמי – 3 שנים.
  • כשל, לרבות נזילות, במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – 4 שנים.
  • כשל באיטום המבנה, לרבות בחללים תת-קרקעיים, בקירות, בתקרות ובגגות, לרבות גגות קלים עם סיכוך – 4 שנים.
  • סדקים ברוחב גדול מ-1.5 מ"מ ברכיבים לא נושאים – 5 שנים.
  • התנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ – 7 שנים.
  • כל אי-התאמה אחרת שאינה אי-התאמה יסודית – שנה אחת.
 

דוד המלך!

משתמש פעיל
לתועלת הציבור,
אנחנו כרגע בתוך שנתיים לקבלת הדירה מהקבלן,
עבור רב הליקויים הקלים יש בשנתיים אלו עדין אחריות, וליקויים מהותיים יותר יש אף יותר.
למי שנתקל בליקוי שהקבלן לא מתקן יש אפשרות קלה יותר מלתבוע בבית דין או בית משפט,
לשלוח תלונה למשרד הבינוי והשיכון, (זה לא תביעה כספית, ואין קנסות לקבלן, אך הקבלנים מאוד יראים לקבל דרישה ממשרד השיכון עבור ליקוי בנכס)
אצלינו בדירה היה בעיה בחדר ממד שהוא לא היה תקין, העובדים של הקבלן הגיעו פעמיים לתקן ולא תוקן בטענות שונות שזה מתאים לתקו, לאחר פניה לגוף החיצוני , נשלחה דרישה לתקן את הליקוי (כיתבו אותי) ובאורח פלא הקבלן תיקן את הליקוי.

חשוב לפני הגשת התלונה לראות שיש הוכחה (מייל, וואטסאפ) של פנייה לקבלן לתקן טת הליקוי.

הלינק להגשת התלונה:
https://govforms.gov.il/mw/forms/<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>#!subject




מתוך אתר כל זכות:

אחריות קבלן לליקויים בדירה חדשה(זכות)​

הקראה
תרגום:


קבלן המוכר דירה חדשה נושא באחריות לתיקונים ליקויים שנתגלו בדירה בתקופה שלאחר מסירתה לקונה

משך האחריות משתנה בהתאם לסוג הליקוי

במקרה שהקבלן לא מתקן את הליקויים ניתן להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים

למידע נוסף ראו באתר משרד הבינוי והשיכון

קבלן המוכר דירה חדשה נושא באחריות לתיקון ליקויים שנתגלו בדירה בתקופה שלאחר מסירתה לקונה.
  • אחריות הקבלן מתחלקת לשתי תקופות:
  1. תקופת הבדק-
    • בתקופת הבדק חובה על המוכר לתקן את הליקוי אלא אם כן הוכיח שהליקוי נגרם באשמת בעל הדירה.
    • תקופת הבדק מתחילה עם מסירת הַחֲזָקָה בדירה, והיא נמשכת בין שנה ל-7 שנים על פי מהות הליקוי (לכל ליקוי תקופת הבדק שונה, כפי שיפורט בהמשך).
  2. תקופת האחריות-
    • בתקופת האחריות חובת ההוכחה חלה על רוכש הדירה – עליו להוכיח שהליקוי נובע מהתכנון, מהעבודה או מהחומרים.
    • תקופת האחריות מתחילה עם סיום תקופת הבדק ונמשכת 3 שנים.
  • לאחר תקופת הבדק ולאחר תקופת האחריות חלה אחריות הקבלן רק במקרים הבאים:
  1. אי-יציבות בבניין או בבטיחותו, שמקורה בשלד הבניין או ביסודות.
  2. התגלתה תקלה שלא הייתה אפשרות סבירה לגלות אותה בשנים הראשונות למגורים, אם רוכש הדירה הודיע על אי-התאמה למוכר כבר בשנים הראשונות לאחר קבלת הדירה, והליקוי לא תוקן.

מי זכאי?​

  • כל מי רוכש דירה חדשה מקבלן.

תהליך מימוש הזכות​

  • יש להודיע לקבלן על הליקויים ולדרוש ממנו לתקנם.
  • כדי להסתמך על קיומו של ליקוי שאותו ניתן לגלות בעת העמדת הדירה לרשות הקונה יש להודיע עליו למוכר בתוך שנה ממועד העמדת הדירה לרשות הקונה.
  • במקרה שהקבלן לא מתקן את הליקויים ניתן להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון - לפרטים נוספים.
  • כמו כן ניתן להגיש נגד הקבלן תביעה משפטית.

תקופת הבדק לדירות שנרכשו מיום 06.04.2011 ואילך​

  • תקופות הבדק על דירה שחוזה המכר לגביה נכרת מיום 06.04.2011 ואילך, ובתנאי שבניית הדירה לא הסתיימה לפני מועד זה, הן:
  • ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים.
  • ליקוי בריצוף וחיפוי פנים לרבות שקיעות ושחיקה – שנתיים.
  • כשל בתפקוד ובעמידות של מכונות ודוודים – 3 שנים.
  • ליקוי בפיתוח חצר (כולל שבילים, משטחים, קירות, גדרות, רכיבים בנויים ומערכות, ובכלל זה מערכות מים, ביוב, ניקוז, חשמל, תאורה ותקשורת), וכן שקיעות, בין היתר של מרצפות בקומת קרקע, בחניות, במדרכות ובשבילים בשטח הבניין, וכן ליקויים במשטחים מחומרי גימור שונים – 3 שנים.
  • כשל בתפקוד ובעמידות של מרכיבי מערכות הבידוד התרמי – 3 שנים.
  • כשל, לרבות נזילות, במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – 4 שנים.
  • כשל באיטום המבנה, לרבות בחללים תת-קרקעיים, בקירות, בתקרות ובגגות, לרבות גגות קלים עם סיכוך – 4 שנים.
  • סדקים ברוחב גדול מ-1.5 מ"מ ברכיבים לא נושאים – 5 שנים.
  • התנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ – 7 שנים.
  • כל אי-התאמה אחרת שאינה אי-התאמה יסודית – שנה אחת.
תודה רבה
עזרה ממש גדולה
 

יעל זלמנוביץ

משתמש מקצוען
זה רטיבות רצינית מאד, כל הפאנלים נופלים בגלל זה, והקירות מקולפים ממש.
גם לנו זה היה וכל פעם (בהתחלה) באו וניסו לסדר ושוב חזר ואז אחד עם נסיון אמר לי שכאשר מרצפים שמים חול וצריך שהחול יהיה יבש וככל הנראה החול אצלינו היה רטוב וכל הלחות מהחול יצאה לה לאט לאט....ורק אחרי כמעט שנתיים + חיכנו שהלחות תצא לגמרי ורק אז טיפלנו וב"ה שנים אחרי זה לא חזר
בהצלחה
 

הבריסקער הנודד

משתמש פעיל
מהנסיון שלנו בפרוייקט אחר מהתמא באשדוד.
בחורף יש רטיבות. מאשמים את השכנים, אנחנו מתעקשים, הם מסכימים לטפל.
הקיר מתנפח. מתקלף. אי אפשר לתקן ,מחכים לקיץ.
בקיץ מגיעים , מורחים חומר מבחוץ בצורה הכי מגושמת ודוחה,
בחורף הרטיבות חוזרת, הפעם ביותר גדול (איטום נוסף הספיק להתפורר)
הקיר מתנפח. מתקלף. אי אפשר לתקן ,מחכים לקיץ.
בקיץ מגיעים , מוסיפים חומר מבחוץ בצורה הכי מגושמת ודוחה,
בחורף הרטיבות חוזרת
הקיר מתנפח. מתקלף. אי אפשר לתקן ,מחכים לקיץ.
עד היום הזה...
 

3 פינות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
מהיכרות אישית (לא עם הקבלן הזה) להביא חברת בדק עולה 1000-2000 שקל וזה בהחלט שווה, הקבלנים מטפלים ברמה אחרת לגמרי ברגע שזה מגיע במסמך רשמי של איש מקצוע שגם קביל בבית משפט, והם לוקחים את הרשימת ליקויים בתור רשימת דברים לביצוע.
חשוב כמובן להיות חזקים ולא לחתום להם על שום דבר שהם כאילו תיקנו שזה באמת מתוקן עד שלא בודקים את זה ורואים שזה באמת טוב, נניח רטיבות עד שלא יעבור חורף נוסף לא לחתום על התיקון.
עוד דבר חשוב מאוד מאוד זה שאת כל הפניות לקבלן מצלמים את הליקוי ומפרטים כמה שיותר ושולחים במייל, ככה יש תיעוד לכל דבר שזה חשוב מאוד בשביל תביעות ובשביל ויכוחים.
(הקבלנים גם יודעים את זה ויטפלו יותר בפניות מתועדות מאשר פניות לא מתועדות).
 

דאבל

משתמש מקצוען
אשמח לייעוץ מה לעשות.
יש לנו דירה בבית שמש, מושכרת כרגע.
בדוח בדק בית שהבאנו לא אותרו נזילות
אבל כעת לאחר שנתים הופיעו נזילות משמעותיות בשני מוקדים
הקבלן טען שהנזק נגרם בעקבות קדיחה שבוצעה בקיר,
הבאנו איש מקצוע לאיתור נזילות שכתב דוח שמוכיח שאין קשר בין הקדיחות לנזילה.
שלחנו את התגובה לקבלן ומאז הוא לא עונה לנו
לא מגיב למייל ולא לטלפון
מה ניתן לעשות? לשלם אלפי שקלים על תיקון ודי
או שיש דרך לגרום לקבלן לבצע אותו?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אשמח לייעוץ מה לעשות.
יש לנו דירה בבית שמש, מושכרת כרגע.
בדוח בדק בית שהבאנו לא אותרו נזילות
אבל כעת לאחר שנתים הופיעו נזילות משמעותיות בשני מוקדים
הקבלן טען שהנזק נגרם בעקבות קדיחה שבוצעה בקיר,
הבאנו איש מקצוע לאיתור נזילות שכתב דוח שמוכיח שאין קשר בין הקדיחות לנזילה.
שלחנו את התגובה לקבלן ומאז הוא לא עונה לנו
לא מגיב למייל ולא לטלפון
מה ניתן לעשות? לשלם אלפי שקלים על תיקון ודי
או שיש דרך לגרום לקבלן לבצע אותו?
הקבלן תמיד יטען דברים כאלו כדי להתנער מאחריות
תפנו לבית משפט לתביעות קטנות
זה הליך קל וקצר
 

3 פינות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
כתבו פה בעבר שגם אפשר להגיש תלונה לרשם הקבלנים במשרד השיכון והבינוי, וזה הרבה פעמים עוזר.

שימו לב רק שלפעמים אם יש פתרון פשוט שעולה כמה אלפי שקלים, לפעמים האנרגיות שידרוש התביעה, והנזקים שמצטברים בכל הזמן של עד שתצליחו לגרום לקבלן לתקן את זה לא שווים את זה.
(במיוחד בדירה מושכרת שאתם מסתכלים עליה מבחינה מסוימת כמו עסק כלכלי, וצריך לשקול בחשבון כלכלי מה עדיף לעשות).
בכל מקרה גם אם אתם מחליטים בסוף לתקן לבד, תשלחו הודעה כתובה לפחות במייל לקבלן שמאחר והוא לא מגיב לפניותיכם לא נשארה לכם ברירה אלא לתקן לבד, והוא יאלץ לשלם אחר כך את עלות התיקון, וגם אפשר לתבוע אותו אחר כך את התיקון בבית משפט.

לעניין תביעה בתביעות קטנות שימו לב שהיום פותחים תביעה באינטרנט ואפילו לא צריך ללכת פיזית להגיש את התביעה, חשוב גם כמובן לברר עם דיין את ההלכה לפני שתובעים בבית משפט.
(בכוונה כתבתי לשאול דיין כי דיין אמור להכיר טוב את השאלות האלו)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
כתבו פה בעבר שגם אפשר להגיש תלונה לרשם הקבלנים במשרד השיכון והבינוי, וזה הרבה פעמים עוזר.

שימו לב רק שלפעמים אם יש פתרון פשוט שעולה כמה אלפי שקלים, לפעמים האנרגיות שידרוש התביעה, והנזקים שמצטברים בכל הזמן של עד שתצליחו לגרום לקבלן לתקן את זה לא שווים את זה.
(במיוחד בדירה מושכרת שאתם מסתכלים עליה מבחינה מסוימת כמו עסק כלכלי, וצריך לשקול בחשבון כלכלי מה עדיף לעשות).
בכל מקרה גם אם אתם מחליטים בסוף לתקן לבד, תשלחו הודעה כתובה לפחות במייל לקבלן שמאחר והוא לא מגיב לפניותיכם לא נשארה לכם ברירה אלא לתקן לבד, והוא יאלץ לשלם אחר כך את עלות התיקון, וגם אפשר לתבוע אותו אחר כך את התיקון בבית משפט.

לעניין תביעה בתביעות קטנות שימו לב שהיום פותחים תביעה באינטרנט ואפילו לא צריך ללכת פיזית להגיש את התביעה, חשוב גם כמובן לברר עם דיין את ההלכה לפני שתובעים בבית משפט.
(בכוונה כתבתי לשאול דיין כי דיין אמור להכיר טוב את השאלות האלו)
לגבי תביעה אצל רשם הקבלנים, אין להם אפשרות לאכוף
ולצערי, יש קבלנים שגם ההליך הזה לא גורם להם לזוז מעמדתם (מניסיון מר...)

תביעה בבית משפט לתביעות קטנות יותר מהירה ויותר יעילה (והאמת שגם פחות פוגעת בקבלן, וכמובן לשאול רב)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה