וואלה.אני מקווה שאתה יודע שביתד נאמן לא מתנזרים משמות פרטיים של נשים [עדיין...], והעולם גם לא ייחרב אם ליצמן יוזכר שם בלי 'הרב'.
לא שמעתי על אדם שקורא יתד, שלא אוכל לנדא, או שהפסיק ללכת עם שעון יד.
וואלה.אני מקווה שאתה יודע שביתד נאמן לא מתנזרים משמות פרטיים של נשים [עדיין...], והעולם גם לא ייחרב אם ליצמן יוזכר שם בלי 'הרב'.
לא שמעתי על אדם שקורא יתד, שלא אוכל לנדא, או שהפסיק ללכת עם שעון יד.
אולי מישהו שם התחיל לחשב על הפיצויים...
אם זה היה על הפיצויים היה צריך לכתוב: "אחד פוצע קל"אולי מישהו שם התחיל לחשב על הפיצויים...
הפעם אין מדובר בשגיאה, אלא בהשמטה.
לאחרונה הוציא אהרן רזאל דיסק חדש 'הנשמה רוצה יותר', ואת אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך, הוציא בצורת קליפ, עם ציורים של יהושע [ג'וש] באום, כפי שמצוין בקרדיטים שבסוף הקליפ. ב'המבשר' של היום מביאים את כל הסיפור, בלי לציין את שמו של רזאל, אלא רק 'זמר מפורסם'.
האם זה מקובל עליך @הגיבן ?
העוול הוא כלפי הזמר וכפול מכך כלפי עצם הסיפור עם וע"י ר' שלמה קרליבך, ולמרות שאין זו מטרת המאמר העיקרית, אין להביא זאת בצורה כ"כ מעוותת.
כאן מדובר על שגיאת תוכן קשה הגרועה מהרבה שגיאות לשוניות
איני מכיר את היצירה של רזאל אלא רק את הסיפור המקורי מפי ר' שלמה, והבאתי כאן תמלול שלו מתוך אתר 'כף זכות' ירא הקהל וישפוט אם אין מדובר בשגיאת תוכן.
יש לי רק לימוד זכות קטן שאולי אחד מסייגי העיתון הוא שלא להזכיר את ר' שלמה ולכן זו התוצאה.
אז זה הסיפור למי שלא מכיר. בעברית עילגת עם הרבה טעויות לשוניות, אך בשפת הלב מלאת הרגש והמופלאה (חבל רק שבלי הגיטרה)
לא זכיתי להבין את הבעיה הגדולה. כל הסימנים מובילים לדמויות המקוריות (האחד קבע מושבו בכולל... ועוד).
ומכיון שהדמויות שנויות במחלוקת (כן!) מעדיפים להשאיר את שמותיהן מחוץ לכתבה. אין לעיתון כח לפתוח מערכה נגד קנאים כאלו ואחרים מהציבור שלנו. מה כ"כ הזוי?
נדמה לי שהביקורת כבר יורדת לפסים לא כ"כ רציניים...!
לקחתם לי את המילים מהפה. סליחה, מהמקלדת.לכל אחד יש זכות לסייג את מה שהוא רוצה בכמה סייגים וגדרות שהוא רוצה.
אבל מה? תעשה את זה כמו גדול.
אתה מסתייג ממישהו, הקוראים שלך יזעמו שהזכרת את שמו?
אל תביא סיפורים עליו ומשמו באנונימיות. או בשינויים.
פשוט תוותר.
השם לא מתאים לך? גם הסיפור לא.
מה לעשות? זה המחיר.
שלם אותו כמו אדם בוגר, שיודע שלהחלטות ולשמירה על הערכים שלך יש מחיר.
לא מזדהה. שרירותי וחסר הגיון.השם לא מתאים לך? גם הסיפור לא.
ממשיך באותו ענין.את אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך,
את זה לא ראיתי.הזדמן לידי עלון של ארגון קירוב ויזואלי ידוע, הם משכנעים שם לתרום לארגונם, ע"י ציטוט דבריו של -שימו לב- האדמו"ר מפיאסצנה המכונה 'הגיבן הזקן' שאין דבר גדול מלעשות טובה לזולת.
זו הגדרה ישנה לאובייקט שעדיין לא הואשם במשפט.אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
צפה בקובץ המצורף 497548
כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
לא מתאים אולי להרחיב כאן, אבל אתה מזכיר לי שבצעירותי שאלתי על דברי רש"י (ב"מ כה) שמדבר על כך שאם אבדה מסוימת תישאר באשפה, "יטלנה נכרי או ישראל חשוד". הרי חשוד זו מילה יחסית, כלומר, בעינינו הוא חשוד כי איננו יודעים אם הוא גנב או אדם ישר, אבל כאן הרי לא מדובר שידוע לנו מיהו, אלא מתארים מצב שיבוא אדם (אולי גנב) ויטלנה, ולא מתאימה כאן המילה 'חשוד'. הבנתי אז ש'חשוד' זה סוג של בנאדם, ולא רק שחפותו מוטלת בספק, ובישיבישערית "הוא חפצא של חשוד"...אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
צפה בקובץ המצורף 497548
כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
בעגה תלמודית 'חשוד' הוא לא אדם שיש לו חזקת חפות עד שתוכח אשמתו בבית המשפט, אלא הוא אדם שידוע בתור מועד לפשע, בין אם הוא חשוד על נטילת אבידה בלי להשיבה, ובין אם הוא חשוד למשל למכור בהמה גסה לגוי.לא מתאים אולי להרחיב כאן, אבל אתה מזכיר לי שבצעירותי שאלתי על דברי רש"י (ב"מ כה) שמדבר על כך שאם אבדה מסוימת תישאר באשפה, "יטלנה נכרי או ישראל חשוד". הרי חשוד זו מילה יחסית, כלומר, בעינינו הוא חשוד כי איננו יודעים אם הוא גנב או אדם ישר, אבל כאן הרי לא מדובר שידוע לנו מיהו, אלא מתארים מצב שיבוא אדם (אולי גנב) ויטלנה, ולא מתאימה כאן המילה 'חשוד'. הבנתי אז ש'חשוד' זה סוג של בנאדם, ולא רק שחפותו מוטלת בספק, ובישיבישערית "הוא חפצא של חשוד"...
ברשותך נעצור כאן...בעגה תלמודית 'חשוד' הוא לא אדם שיש לו חזקת חפות עד שתוכח אשמתו בבית המשפט, אלא הוא אדם שידוע בתור מועד לפשע, בין אם הוא חשוד על נטילת אבידה בלי להשיבה, ובין אם הוא חשוד למשל למכור בהמה גסה לגוי.
כאן לא מדובר על סוגיא תלמודית.
סליחה על הבורות, האם הגילוח בתער ע"י משה לא היה חד פעמי?קורח היה לוי ומגולח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: