טעויות ושגיאות באתרים עיתונים ומגזינים

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני מקווה שאתה יודע שביתד נאמן לא מתנזרים משמות פרטיים של נשים [עדיין...], והעולם גם לא ייחרב אם ליצמן יוזכר שם בלי 'הרב'.
לא שמעתי על אדם שקורא יתד, שלא אוכל לנדא, או שהפסיק ללכת עם שעון יד.
וואלה.
 

מאן דהו

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
upload_2019-6-14_10-43-22.png
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הפעם אין מדובר בשגיאה, אלא בהשמטה.
לאחרונה הוציא אהרן רזאל דיסק חדש 'הנשמה רוצה יותר', ואת אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך, הוציא בצורת קליפ, עם ציורים של יהושע [ג'וש] באום, כפי שמצוין בקרדיטים שבסוף הקליפ. ב'המבשר' של היום מביאים את כל הסיפור, בלי לציין את שמו של רזאל, אלא רק 'זמר מפורסם'.
האם זה מקובל עליך @הגיבן ?
פיסצנה.PNG
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
העוול הוא כלפי הזמר וכפול מכך כלפי עצם הסיפור עם וע"י ר' שלמה קרליבך, ולמרות שאין זו מטרת המאמר העיקרית, אין להביא זאת בצורה כ"כ מעוותת.
כאן מדובר על שגיאת תוכן קשה הגרועה מהרבה שגיאות לשוניות
איני מכיר את היצירה של רזאל אלא רק את הסיפור המקורי מפי ר' שלמה, והבאתי כאן תמלול שלו מתוך אתר 'כף זכות' ירא הקהל וישפוט אם אין מדובר בשגיאת תוכן.
יש לי רק לימוד זכות קטן שאולי אחד מסייגי העיתון הוא שלא להזכיר את ר' שלמה ולכן זו התוצאה.

אז זה הסיפור למי שלא מכיר. בעברית עילגת עם הרבה טעויות לשוניות, אך בשפת הלב מלאת הרגש והמופלאה (חבל רק שבלי הגיטרה)


אני הולך על יד מלון השלום על יד הירקון בת"א. פתאום אני רואה אדם, הפנים שלו הם יפים מאוד, מהודרים, רואים עליו שהוא אדם אציל. ...הגוף שלו, לגמרי נשבר.

הוא גיבן, כל העצמות שלו שבורים, זה פחד כמעט להסתכל עליו. אבל כשרואים את הפנים שלו – שכינה עליו. כשראיתי אותו, לא יכולתי לעצור בעצמי ואמרתי לו "שלום לך אדוני", והוא ענה לי ממש כמו יהודי פולני מלידה או מבטן ואומר: "עלייכעם שולם".

- עלייכעם שולם?!?! מאיפה אתה?

- מפיאסצנה.

- מפיאסצנה ?!?!?

לא ידעתי, לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, שאלתי אותו: "אדוני המהולל, תגיד לי ראית פעם את רבנו הקדוש רב קלונימוס קלמן?

אומר לי: אם ראיתי אותו? אני למדתי אצלו חמישה שנים. התחלתי ללמוד אצלו כשהייתי בן שש, ולמדתי אצלו עד שהייתי בן אחד עשרה. כשהייתי בן אחד עשרה לקחו אותי לאושוויץ. אבל הייתי כל כך גדול וחזק חשבו שאני בן שבע עשרה. ואל תאמין, עכשיו אני לגמרי שבור מכל המכות שנתנו לי, מכל המכות. כל עצם מעצמיי הוא שבור. ככה אני נראה מה אני יכול להגיד לך.

מכל המשפחה שלי לא נשאר אף אחד. אני לבד... ...ממשיך לנקות את הרחוב.

....והוא מנקה רחובות... ...מנקה רחובות... ... בקדושה.

מי יודע איזה קדושה מביא לעולם בכל יום, שהוא מנקה את הרחובות.

אני עמדתי משתומם, ואני אמרתי לו: אדוני, הרשו לי, אתם זוכרים תורה מרבנו הקדוש ר' קלונימוס קלמן?

בהתחלה הוא אמר לי הוא אמר: "מה?, אתה חושב שאחרי אוושויץ אפשר לזכור תורות?!?"

אמרתי לו: כן, בטח. דברי רבנו הקדוש יורדים אל תוך עמקי הנשמה.

הוא מסתכל עלי, זמן רב... "אתה באמת רוצה לשמוע תורה מרבנו הקדוש?

אני רק זוכר שממש התחלתי לבכות... אמרתי, אני נשבע לכם, אני רוצה לשמוע תורה, אני משתוקק עם כל הנשמה שלי, אבל הוא היה חסיד אמיתי, הוא לא מוסר תורות כשהוא מנקה את הרחובות. הוא הלך ליטול ידיים... נטל קצת מים על הפנים שלו, התחיל לספר לי...


..."דע לך דע לך, שעד שיבוא המשיח ותהיה שבת קודש כמו אצל רבנו הקדוש, איך אני יכול לתאר לך את בואי בשלום, את רבנו הקדוש, עומד באמצע וכל הילדים רוקדים מסביבו... ..."פני שבת נקבלה", איזה פנים היו לרבנו שבת קודש, לא כמו מלאכי השרת, אלה פנים יותר יפים... השולחן... רבנו הקדוש מתחיל: "שלום עליכם מלאכי השרת, מלאכי עליון.

וכמה מאות ילדים, באמת מלאכי עליון, משרתי עליון... לא יהיה עד שיבוא המשיח... אבל דע לך: בין הדגים למרק... בין מרק לעוף, רבנו הקדוש אמר תורה - לפרשה... וכל פעם אחרי שהוא גמר את התורה כך היה אומר, כך היה:


אחת ואחת. אחת ושתיים, אחת ושלוש, אחת וארבע, אחת וחמש, אחת ושש, אחת ושבע... וזרקתי עליכם מים טהורים. רבנו הקדוש זרק עלינו מים משמי שמיים וכך היה אומר... ואני אגיד לכם כמו הלשון של המנקה רחובות... קינדערלאך...

..."ילדים חמודים ,ילדים מתוקים, תזכרו רק דבר אחד. הדבר הכי גדול לעשות טובה למישהו אחר. וכל פעם כשהוא גומר את התורה היה אומר... קינדערלאך...


הייתי באוושויץ, שמעתי שמכל המשפחה שלי לא נשאר אף אחד. תאמין לי, רציתי להרוג את עצמי, ואני כבר עושה כל מיני הכנות להרוג את עצמי אך פתאום אני שומע את קולו של הרבי אומר... קינדערלאך...


פתאום אני מלא שמחה. ואתה יודע כמה טובות אפשר לעשות בלילה באוושויץ? בכל פינה שוכב על הרצפה יהודי בוכה ואין לו עם מי לדבר. כי מי יש עוד כח לשמוע את הסיפור על אשתו על הילדים שהם פה שם בשמי שמיים? כל הלילה, כל הלילה ישבתי עם היהודים השבורים – נתן לי כח...


אחרי כמה חודשים אני שוב רוצה להרוג את עצמי. ואני שוב שומע את קולו של הרבי... ...דע לך אני כבר בת"א אני ממש לבד, אין לי אף בן אדם אחד. אתה יודע כבר כמה פעמים כבר ניסיתי לאבד עצמי לדעת? בתוך הים, אני כבר בתוך הים ואני כמעט טובע פתאום אני שומע את קולו של הרבי הקדוש: "קינדערלאך, זיסע טייערע קינדערלאך..." ...הדבר הכי גדול, לעשות טובה למישהו. מה אגיד לך, אתה יודע כמה טובות אפשר לעשות ברחובות ת"א?

אחרי כמה חודשים חזרתי לארץ, בבוקר, היה בחנוכה, בבוקר הראשון רצתי ברחוב שם על יד הירקון למצוא את המנקה הרחובות, הגיבן הקדוש – לא מצאתי אותו. נכנסתי למלון השלום ושאלתי: איפה המנקה רחובות, איפה הגיבן הקדוש? אמרו לי: "אתה לא יודע? האם לא שמעת? שביום שני של חג הסוכות הוא עלה למרומים.


...אתם שומעים כולכם, כשיבוא המשיח, תחיית המתים, הגיבן הקודש המנקה רחובות יחזור לעולם הזה, הוא ינקה את כל הרחובות מירושלים עד סוף העולם, ואתם יודעים איך הוא ינקה אותם?

...הוא יעמוד בראש הגבעה, הוא ילמד את כל העולם כולו: הדבר הכי גדול בעולם הוא: "קינדערלאך טייערע קינדערלאך..."

...אתם חושבים שאם אדם מבקש טובה מכם, אתם עושים לו טובה?!?!? לא. – ...בשבילכם!...


..."ילדים מתוקים, ילדים חמודים מדבש, הדבר הכי גדול בעולם: לעשות טובות למישהו"...
 
נערך לאחרונה ב:

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הפעם אין מדובר בשגיאה, אלא בהשמטה.
לאחרונה הוציא אהרן רזאל דיסק חדש 'הנשמה רוצה יותר', ואת אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך, הוציא בצורת קליפ, עם ציורים של יהושע [ג'וש] באום, כפי שמצוין בקרדיטים שבסוף הקליפ. ב'המבשר' של היום מביאים את כל הסיפור, בלי לציין את שמו של רזאל, אלא רק 'זמר מפורסם'.
האם זה מקובל עליך @הגיבן ?
%D7%A4%D7%99%D7%A1%D7%A6%D7%A0%D7%94-png.494471
העוול הוא כלפי הזמר וכפול מכך כלפי עצם הסיפור עם וע"י ר' שלמה קרליבך, ולמרות שאין זו מטרת המאמר העיקרית, אין להביא זאת בצורה כ"כ מעוותת.
כאן מדובר על שגיאת תוכן קשה הגרועה מהרבה שגיאות לשוניות
איני מכיר את היצירה של רזאל אלא רק את הסיפור המקורי מפי ר' שלמה, והבאתי כאן תמלול שלו מתוך אתר 'כף זכות' ירא הקהל וישפוט אם אין מדובר בשגיאת תוכן.
יש לי רק לימוד זכות קטן שאולי אחד מסייגי העיתון הוא שלא להזכיר את ר' שלמה ולכן זו התוצאה.

אז זה הסיפור למי שלא מכיר. בעברית עילגת עם הרבה טעויות לשוניות, אך בשפת הלב מלאת הרגש והמופלאה (חבל רק שבלי הגיטרה)

לא זכיתי להבין את הבעיה הגדולה. כל הסימנים מובילים לדמויות המקוריות (האחד קבע מושבו בכולל... ועוד).
ומכיון שהדמויות שנויות במחלוקת (כן!) מעדיפים להשאיר את שמותיהן מחוץ לכתבה. אין לעיתון כח לפתוח מערכה נגד קנאים כאלו ואחרים מהציבור שלנו. מה כ"כ הזוי?
נדמה לי שהביקורת כבר יורדת לפסים לא כ"כ רציניים...!
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
לא זכיתי להבין את הבעיה הגדולה. כל הסימנים מובילים לדמויות המקוריות (האחד קבע מושבו בכולל... ועוד).
ומכיון שהדמויות שנויות במחלוקת (כן!) מעדיפים להשאיר את שמותיהן מחוץ לכתבה. אין לעיתון כח לפתוח מערכה נגד קנאים כאלו ואחרים מהציבור שלנו. מה כ"כ הזוי?
נדמה לי שהביקורת כבר יורדת לפסים לא כ"כ רציניים...!

לכל אחד יש זכות לסייג את מה שהוא רוצה בכמה סייגים וגדרות שהוא רוצה.

אבל מה? תעשה את זה כמו גדול.

אתה מסתייג ממישהו, הקוראים שלך יזעמו שהזכרת את שמו?

אל תביא סיפורים עליו ומשמו באנונימיות. או בשינויים.
פשוט תוותר.
השם לא מתאים לך? גם הסיפור לא.
מה לעשות? זה המחיר.

שלם אותו כמו אדם בוגר, שיודע שלהחלטות ולשמירה על הערכים שלך יש מחיר.
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לכל אחד יש זכות לסייג את מה שהוא רוצה בכמה סייגים וגדרות שהוא רוצה.

אבל מה? תעשה את זה כמו גדול.

אתה מסתייג ממישהו, הקוראים שלך יזעמו שהזכרת את שמו?

אל תביא סיפורים עליו ומשמו באנונימיות. או בשינויים.
פשוט תוותר.
השם לא מתאים לך? גם הסיפור לא.
מה לעשות? זה המחיר.

שלם אותו כמו אדם בוגר, שיודע שלהחלטות ולשמירה על הערכים שלך יש מחיר.
לקחתם לי את המילים מהפה. סליחה, מהמקלדת.
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
את אחד מהשירים 'הגיבן הקדוש' שהוא מבוסס על סיפור של שלמה קרליבך,
ממשיך באותו ענין.
ולא תאמינו איזו בורות וזלזול באינטלגנציה פגשתי. הזדמן לידי עלון של ארגון קירוב ויזואלי ידוע, הם משכנעים שם לתרום לארגונם, ע"י ציטוט דבריו של -שימו לב- האדמו"ר מפיאסצנה המכונה 'הגיבן הזקן' שאין דבר גדול מלעשות טובה לזולת.

כשקראתי לא ידעתי אם לצחוק או לצעוק, במקביל החלטתי שזהו. אפסה תקווה. בואו נשלים עם המצב, למענינו ולמען בריאותינו הנפשית.
אבל בכל אופן נמשיך להוציא פה קיטור, שלא יאמרו "מדשתקי רבנן שמע מינה דניחא להו"...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הזדמן לידי עלון של ארגון קירוב ויזואלי ידוע, הם משכנעים שם לתרום לארגונם, ע"י ציטוט דבריו של -שימו לב- האדמו"ר מפיאסצנה המכונה 'הגיבן הזקן' שאין דבר גדול מלעשות טובה לזולת.
את זה לא ראיתי.
מה שכן ראיתי, שבהתחלה הם ציטטו 'מצוואתו של האדמו''ר מפיאסצנה: הדבר הכי גדול בעולם זה לעשות טובה למישהו אחר', אחר כך זה כבר תוקן, והפך ל'מדבריו של האדמו"ר מפיאסצנה', כמדומני.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
כנופיית חשודים.PNG

כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
צפה בקובץ המצורף 497548
כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
זו הגדרה ישנה לאובייקט שעדיין לא הואשם במשפט.
ככה זה היום. חשדהו וחשדהו.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ברור שכשכותבים על אנשים מסוימים שקושרים אליהם מעשה מסוים, כותבים 'החשודים נעצרו במקום', מאחר שהם רק חשודים במעשה.
אבל כשמדובר בעצם המעשה, שבזה ברור שהיו ארבעה בריונים שהיכו חרדים, לא כותבים 'ארבעה חשודים' אלא 'ארבעה בריונים', ולאחר מכן אפשר לכתוב 'החשודים נעצרו' או 'מתנהל מרדף אחרי החשודים'.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אין ספק שיש שיפור ב-JDN אבל תמיד מוצאים דברים נחמדים...
צפה בקובץ המצורף 497548
כנופייה של ארבעה חשודים?
הם היו חשודים לפני ההכאה, או שרק אחריה נהיו חשודים?
ואם הם רק חשודים, מי אמר שהיו ארבעה, אולי רק שלושה?
לא מתאים אולי להרחיב כאן, אבל אתה מזכיר לי שבצעירותי שאלתי על דברי רש"י (ב"מ כה) שמדבר על כך שאם אבדה מסוימת תישאר באשפה, "יטלנה נכרי או ישראל חשוד". הרי חשוד זו מילה יחסית, כלומר, בעינינו הוא חשוד כי איננו יודעים אם הוא גנב או אדם ישר, אבל כאן הרי לא מדובר שידוע לנו מיהו, אלא מתארים מצב שיבוא אדם (אולי גנב) ויטלנה, ולא מתאימה כאן המילה 'חשוד'. הבנתי אז ש'חשוד' זה סוג של בנאדם, ולא רק שחפותו מוטלת בספק, ובישיבישערית "הוא חפצא של חשוד"...
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא מתאים אולי להרחיב כאן, אבל אתה מזכיר לי שבצעירותי שאלתי על דברי רש"י (ב"מ כה) שמדבר על כך שאם אבדה מסוימת תישאר באשפה, "יטלנה נכרי או ישראל חשוד". הרי חשוד זו מילה יחסית, כלומר, בעינינו הוא חשוד כי איננו יודעים אם הוא גנב או אדם ישר, אבל כאן הרי לא מדובר שידוע לנו מיהו, אלא מתארים מצב שיבוא אדם (אולי גנב) ויטלנה, ולא מתאימה כאן המילה 'חשוד'. הבנתי אז ש'חשוד' זה סוג של בנאדם, ולא רק שחפותו מוטלת בספק, ובישיבישערית "הוא חפצא של חשוד"...
בעגה תלמודית 'חשוד' הוא לא אדם שיש לו חזקת חפות עד שתוכח אשמתו בבית המשפט, אלא הוא אדם שידוע בתור מועד לפשע, בין אם הוא חשוד על נטילת אבידה בלי להשיבה, ובין אם הוא חשוד למשל למכור בהמה גסה לגוי.
כאן לא מדובר על סוגיא תלמודית.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בעגה תלמודית 'חשוד' הוא לא אדם שיש לו חזקת חפות עד שתוכח אשמתו בבית המשפט, אלא הוא אדם שידוע בתור מועד לפשע, בין אם הוא חשוד על נטילת אבידה בלי להשיבה, ובין אם הוא חשוד למשל למכור בהמה גסה לגוי.
כאן לא מדובר על סוגיא תלמודית.
ברשותך נעצור כאן...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה