כללי טיפ – אז באיזה גופן השתמשו כאן? – אולי פוטושופ יגלה עבורכם?

אריאל אלינסון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מדי פעם עולה כאן בפורום השאלה החוזרת: "מי יכול לזהות באיזה פונט השתמשו כאן"?
השאלה עולה בעיקר כשגרפיקאי אחד נדרש להמשיך עבודה של גרפיקאי אחר שאינו מוכר לו, והדרך היחידה היא למצוא מישהו שידע לזהות את הגופן. לעתים קורה שחלק גדול מעבודת העיצוב של הגרפיקאי מוקדש רק למציאת גופן שיתאים לסגנון העיצובי הקיים.

אם כן, חברת אדובי מגישה את תחילתו של הפתרון לבעיה המוכרת. בגרסאות החדשות של פוטושופ ניתן לסמן טקסט המופיע משוטח כפיקסלים, ולבקש מן התוכנה למצוא עבורכם גופן דומה או זהה למוצג בתמונה מבין הגופנים המותקנים במחשב. אם אין גופן דומה המותקן במחשב, תוכלו לקבל מפוטושופ הצעות לגופנים דומים מתוך ספריית הגופנים הענקית Adobe Typekit הכלולה בחבילת Creative Cloud.

אפשרות חביבה נוספת לזיהוי גופנים מאפשרת לבחור גופן ידוע המותקן כבר אצלכם במחשב, כשבלחיצה על כפתור ניתן לבקש מפוטושופ חלופות דומות לאותו הגופן.

עד כאן החדשות הטובות... החדשות הפחות טובות הן שיכולת זיהוי הגופנים פועלת בשלב זה רק על גופנים לטיניים (כמו אנגלית). לא ברור מתי ואם בכלל תתאפשר גם תמיכה בעברית ליכולת זיהוי הגופנים של אדובי.

נו... אז איך מזהים גופן בצילום?
Font advice.jpg


בסרטון הדרכה מהיר שיצרתי תוכלו ללמוד כיצד לאפשר לפוטושופ לעשות זאת.

ניתן להוריד את הסרטון כאן (לחסומים) או לצפות ישירות ביוטיוב למטה.

 

קבצים מצורפים

  • font recognition_SM.mp4
    52.7 MB · צפיות: 205

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה