נכתב ע"י ip6;589049:עצרתם אותי ממש בזמן אוטוטו כמעט פתחתי סטודיו לתלת מימד וברגע האחרון עצרתם אותי, איזה נס.
חבל....
זה מצער לשמוע.
תאמין בעצמך!
נכתב ע"י ip6;589049:עצרתם אותי ממש בזמן אוטוטו כמעט פתחתי סטודיו לתלת מימד וברגע האחרון עצרתם אותי, איזה נס.
חבל....
זה מצער לשמוע.
תאמין בעצמך!
נכתב ע"י ip6;589049:עצרתם אותי ממש בזמן אוטוטו כמעט פתחתי סטודיו לתלת מימד וברגע האחרון עצרתם אותי, איזה נס.
ואגב בכל הפורומים עוזרים, פשוט יש סטוקים של גרפיקאים, ואין סטוקים של תלתיסטים, פלשיטים, צלמים, ציירים וכו' הקף בעיגול או מחק את המיותר, ולכן העזרה שם מגיעה בקצב יותר איטי מפורום עיצוב.
כל מילה פנינהנכתב ע"י ידידיה;589149:לאחר קריאת האשכול, צר לי להביע דעה נחרצת בכיוון הפוך מהקו שננקט כאן.
שלא כבמקצועות אחרים, אפשר למצוא הרבה אנשים חזקים מאוד בתחום, שלא למדו בבצלאל או בשנקר, ולא למדו בדיוק את חתך הזהב, קומפוזיציה, טיפוגרפיה וכו' וכו', אבל בלי ללמוד את כל זה, פשוט יש להם את זה. אפשר לתת דוגמאות לא מעטות של אנשים שמסתובבים כאן בפורום, ועושים עבודות שגדולי המקצוענים מורידים את הכובע בפניהם, והם בקושי יודעים לבטא כמה מילים בעברית ללא שגיעט קטיב. ואני מדבר על אנשים עם פנים ושמות שאני מכיר באופן אישי, ואני גם יודע חוות דעת שהם קיבלו מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה.
לדעתי אדם כזה שיצא לרחוב בתור "יוסקה כהן", יביא תוצאות של "יוסקה כהן". אף בעל עסק מכובד לא ימתג את העסק שלו אצל יוסקה שכזה, ואם יוסקה הנ"ל יעיז לבקש על לוגו מעל 300 שקל, הוא מהר מאוד ימצא את עצמו בלשכת התעסוקה.
אני רוצה להדגיש שכמובן אני מדבר על כאלו שהם ברמה הזו, אבל לא השנים עושות את זה, וכן, גם לא השם המפוצץ. מפאת כבוד המקום והבריות לא אנקוב בשמות של משרדי פרסום הכי יוקרתיים במגזר שלנו, שבדיוק היום ראיתי עבודות שלהם שאפילו יוסקה היה מתבייש להוציא מתחת ידו. אבל בצד יש את השם המפוצץ "____ _____". אז מה, בגלל שהם בשוק כך וכך שנים והם לא קפצו מעל הפופיק זה אומר שהם באמת שם? אולי כל הגובה שלהם הוא גובה הפופיק (צר לי על הדימוי, אבל רציתי ליישר קו...).
ודבר נוסף חשוב מאוד. ואת זה כן למדתי בבית ספר לעיצוב. בשונה ממוכר במאפיה שמוכר מוצר ממשי, וכן בשאר התחומים - אפילו בתחום התכנות וכדו', אנחנו המעצבים מוכרים חלום. אפשר להגדיר את זה בצורה מעט שונה, אבל הרעיון מובן. וחלק גדול מההצלחה בתחום הזה, היא היכולת למכור משהו לא ממשי. אז נכון שבהרבה מקרים נראה תוצאות - ריבוי לקוחות וכדו', אבל זה רק בגלל שהצלחנו למכור את החלום בצורה טובה ומשכנעת, שמעבר לכך שהיא שכנעה את הלקוח לשלם עליה, היא הצליחה לשכנע גם את לקוחות הקצה לשלם עליה. ולאומנות ולתורה הזו יש חשיבות ומשמעות יותר גדולה מערך המוצר עצמו, ע"ע מודעות מזעזעות שיוצאות ממשרד פרסום "יוקרתי", שהלקוחות הסכימו לשלם על כך, והרבה.
ואם זה אכן כך, אז הדרך לזה היא מיתוג אישי, לוגו מרשים, כרטיס ביקור וכדו', ולפעמים יש לזה ערך יותר מעצם העבודה.
ואחזור שנית - אני לא מדבר על כאלו שיש באמת פער גדול בין המיתוג שלהם לבין התוצאה.
שורה תחתונה - אם יש מישהו שמרגיש שיש לו את זה, שילך על זה בכל הכוח, ויקבל על אותו לוגו במקום 300 שקל, הרבה יותר. ואם הוא הצליח לקבל יותר, זה אומר שהוא בדרך הנכונה.
צר לי על האריכות, ואם חזרתי בדברי על דברי קודמי, התנצלותי.
בהצלחה
נכתב ע"י ידידיה;589149:לאחר קריאת האשכול, צר לי להביע דעה נחרצת בכיוון הפוך מהקו שננקט כאן.
שלא כבמקצועות אחרים, אפשר למצוא הרבה אנשים חזקים מאוד בתחום, שלא למדו בבצלאל או בשנקר, ולא למדו בדיוק את חתך הזהב, קומפוזיציה, טיפוגרפיה וכו' וכו', אבל בלי ללמוד את כל זה, פשוט יש להם את זה. אפשר לתת דוגמאות לא מעטות של אנשים שמסתובבים כאן בפורום, ועושים עבודות שגדולי המקצוענים מורידים את הכובע בפניהם, והם בקושי יודעים לבטא כמה מילים בעברית ללא שגיעט קטיב. ואני מדבר על אנשים עם פנים ושמות שאני מכיר באופן אישי, ואני גם יודע חוות דעת שהם קיבלו מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה.
לדעתי אדם כזה שיצא לרחוב בתור "יוסקה כהן", יביא תוצאות של "יוסקה כהן". אף בעל עסק מכובד לא ימתג את העסק שלו אצל יוסקה שכזה, ואם יוסקה הנ"ל יעיז לבקש על לוגו מעל 300 שקל, הוא מהר מאוד ימצא את עצמו בלשכת התעסוקה.
אני רוצה להדגיש שכמובן אני מדבר על כאלו שהם ברמה הזו, אבל לא השנים עושות את זה, וכן, גם לא השם המפוצץ. מפאת כבוד המקום והבריות לא אנקוב בשמות של משרדי פרסום הכי יוקרתיים במגזר שלנו, שבדיוק היום ראיתי עבודות שלהם שאפילו יוסקה היה מתבייש להוציא מתחת ידו. אבל בצד יש את השם המפוצץ "____ _____". אז מה, בגלל שהם בשוק כך וכך שנים והם לא קפצו מעל הפופיק זה אומר שהם באמת שם? אולי כל הגובה שלהם הוא גובה הפופיק (צר לי על הדימוי, אבל רציתי ליישר קו...).
ודבר נוסף חשוב מאוד. ואת זה כן למדתי בבית ספר לעיצוב. בשונה ממוכר במאפיה שמוכר מוצר ממשי, וכן בשאר התחומים - אפילו בתחום התכנות וכדו', אנחנו המעצבים מוכרים חלום. אפשר להגדיר את זה בצורה מעט שונה, אבל הרעיון מובן. וחלק גדול מההצלחה בתחום הזה, היא היכולת למכור משהו לא ממשי. אז נכון שבהרבה מקרים נראה תוצאות - ריבוי לקוחות וכדו', אבל זה רק בגלל שהצלחנו למכור את החלום בצורה טובה ומשכנעת, שמעבר לכך שהיא שכנעה את הלקוח לשלם עליה, היא הצליחה לשכנע גם את לקוחות הקצה לשלם עליה. ולאומנות ולתורה הזו יש חשיבות ומשמעות יותר גדולה מערך המוצר עצמו, ע"ע מודעות מזעזעות שיוצאות ממשרד פרסום "יוקרתי", שהלקוחות הסכימו לשלם על כך, והרבה.
ואם זה אכן כך, אז הדרך לזה היא מיתוג אישי, לוגו מרשים, כרטיס ביקור וכדו', ולפעמים יש לזה ערך יותר מעצם העבודה.
ואחזור שנית - אני לא מדבר על כאלו שיש באמת פער גדול בין המיתוג שלהם לבין התוצאה.
שורה תחתונה - אם יש מישהו שמרגיש שיש לו את זה, שילך על זה בכל הכוח, ויקבל על אותו לוגו במקום 300 שקל, הרבה יותר. ואם הוא הצליח לקבל יותר, זה אומר שהוא בדרך הנכונה.
צר לי על האריכות, ואם חזרתי בדברי על דברי קודמי, התנצלותי.
בהצלחה
אז מה שמפריעה לך היא שאנשים במקום לבחור בשם הפרטי שלהם הם משתמשים במונחים יוקרתיים כמו סטודיונכתב ע"י naamah;589202:כאן אולי שייך לדבר על ההבדל בין המגזר החרדי למגזר הכללי.
אני איני מכירה את המגזר החרדי (חוץ ממה שאני פוגשת כאן בפרוג) ואת ההתנהלות העסקית בו. הלקוחות שלי הם מהמגזר הדת"ל ומהמגזר החילוני (מהמגזר הדתי בעיקר לקוחות קטנים ומוסדות, מהמגזר החילוני חברות בינוניות).
אני יכולה לומר לך בפה מלא שבמגזר החילוני אף אחד אינו רואה פחיתות כבוד כאשר מעצב משתמש בשמו הפרטי ללא שם סטודיו וללא לוגו, וחברות גדולות מפקידות פרוייקטים משמעותיים ועתירי תקציב בידי מעצבים כאלה.
אולי מדובר על כך שבמגזר החרדי הדברים מגיעים באיחור יחסית, ולכן מונחים כמו סטודיו, משרד פרסום וכד' נשמעים מאוד מפוצצים, "יוקרתיים" ומרשימים לקוחות יותר מפשוט "המעצב יוסקה כהן". במגזר החילוני זה לא כך. המושגים הללו כבר שחוקים לעייפה, ושימוש יתר בהם מראה על זילות.
כבר הבאתי כאן כדוגמה את המעצב (החילוני) אסף מירון, מכר וירטואלי שלי מפורום אחר, בחור מוכשר ביותר ומעצב איכותי ברמה גבוהה מאוד. הוא עבד במשרדי פרסום ומיתוג מהנחשבים בניו יורק ועשה פרוייקטים בסדר גודל שעם כל הכבוד, אין כאן ולו אחד שמתקרב לעשות. היום הוא מעצב עצמאי, תחת השם הפשוט והלא-מתיימר "אסף מירון עיצוב ומיתוג" (במקרה שלו יש לטייטל "מיתוג" על מה להישען...), והוא עובד עם לקוחות מהגדולים במשק הישראלי (וגם בחו"ל). דווקא אם הוא היה בוחר בשם בסגנון "סטודיו הברקה - הפרסום הזוהר שלך" וכדומה, זה היה מוזיל אותו.
נכתב ע"י אלגנט;589180:כל מילה פנינה
ונניח לרגע את משרדי הפרסום ומה עם העיתונים האם יש עיתון מקומון בציבור החרדי שמעוצב ומעומד ברמה מקצועית ,
כל תלמיד אחרי שיעור שני באינדזיין ייש לו את הידע המבורך לזה
אני לא יודע כמה משלמים לשעה, מה שאני כן יודע שלא בכל עיתון יש מעצבים מתחילים! ואפילו ככה זה התוצאות שאין כמעט עיתון שיכולים לציין את עיצוב הגרפית המרשימהנכתב ע"י מי;589223:יש עיתון (שלא לומר מקומון) שמשלם יותר משכר מינימום, מקסימום 25 ש"ח? ברור שברמת תשלומים כזאת מקבלים רק מעצבים מתחילים.
ראוי לציין לשבח את עיתון משפחה, על רמתו העיצובית הגבוהה. אני באמת מאמינה שהם לא משלמים 20.70 לשעה...
נכתב ע"י naamah;589202:כאן אולי שייך לדבר על ההבדל בין המגזר החרדי למגזר הכללי.
אני איני מכירה את המגזר החרדי (חוץ ממה שאני פוגשת כאן בפרוג) ואת ההתנהלות העסקית בו. הלקוחות שלי הם מהמגזר הדת"ל ומהמגזר החילוני (מהמגזר הדתי בעיקר לקוחות קטנים ומוסדות, מהמגזר החילוני חברות בינוניות).
אני יכולה לומר לך בפה מלא שבמגזר החילוני אף אחד אינו רואה פחיתות כבוד כאשר מעצב משתמש בשמו הפרטי ללא שם סטודיו וללא לוגו, וחברות גדולות מפקידות פרוייקטים משמעותיים ועתירי תקציב בידי מעצבים כאלה.
אולי מדובר על כך שבמגזר החרדי הדברים מגיעים באיחור יחסית, ולכן מונחים כמו סטודיו, משרד פרסום וכד' נשמעים מאוד מפוצצים, "יוקרתיים" ומרשימים לקוחות יותר מפשוט "המעצב יוסקה כהן". במגזר החילוני זה לא כך. המושגים הללו כבר שחוקים לעייפה, ושימוש יתר בהם מראה על זילות.
כבר הבאתי כאן כדוגמה את המעצב (החילוני) אסף מירון, מכר וירטואלי שלי מפורום אחר, בחור מוכשר ביותר ומעצב איכותי ברמה גבוהה מאוד. הוא עבד במשרדי פרסום ומיתוג מהנחשבים בניו יורק ועשה פרוייקטים בסדר גודל שעם כל הכבוד, אין כאן ולו אחד שמתקרב לעשות. היום הוא מעצב עצמאי, תחת השם הפשוט והלא-מתיימר "אסף מירון עיצוב ומיתוג" (במקרה שלו יש לטייטל "מיתוג" על מה להישען...), והוא עובד עם לקוחות מהגדולים במשק הישראלי (וגם בחו"ל). דווקא אם הוא היה בוחר בשם בסגנון "סטודיו הברקה - הפרסום הזוהר שלך" וכדומה, זה היה מוזיל אותו.
נכתב ע"י גינגית;589242:נעמה, אני לא מבינה אותך. בסך הכל את 3 שנים במקצוע, וכבר יש לך כינוי "סטודיו" ליד השם. אז מי אמר שאחרי 3 שנים זה לגיטימי יותר מאשר אחרי שנתיים או שנה? מי אמר שאת מקצועית יותר אחרי 3 שנות ניסיון, ממישהו מוכשר שסיים הרבה אחריך?
לי אישית לא שמתי "סטודיו" אחרי השם למרות שאני במקצוע בערך כמוך, כי זה לא נראה לי שייך לגבי, אבל לא מעצבן אותי למשל, אם מישהו כמוך או פחות מקצועי ממך מחליט להוסיף לו תואר יוקרתי אחרי השם.
אדרבא - תפרגני לכולם. למה זה מפריע לך כל כך?
אם מישהו חושב שזה יעזור לו בפרנסה, אדרבא. שינסה.
ועוד דבר. אני חושבת שבהתחלה כל גרפיקאי רוצה להראות יותר ממה שהוא כדי שיתייחסו אליו ברצינות. זה כמו תהליך התבגרות וזה עובר אחרי זמן מה. אחרי שנה יורד הסטודיו ומתחלף הלוגו. זה נורמלי וטבעי ולא צריך לעשות מזה ענין.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: