כללי טיפ - מותר (ואפילו עדיף) להתחיל בקטן

מצב
הנושא נעול.

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גינגית;589246:
ועוד משהו שלא אהבתי בהודעתך נעמה, זה ההשוואה בין הציבור הדתי/חילוני, לבין הציבור החרדי והמעטת ערכנו. לא נעים לקרוא שאת חושבת שאין פה אף אחד ברמה של אותו מקצוען שאת מכירה אישית. אנחנו לא בתחרות עם הציבור הדתי/חילוני.


מותר להכיר בערך עצמנו. מותר להכיר בכך שתהליכים כאלו מגיעים לציבור החרדי יותר לאט. מותר להכיר בכך שמוסדות העיצוב בציבור החילוני יותר מפותחים, פשוט מכיוון שהם התחילו עם זה 100 שנה קודם....

גם אני כמעצבת, לא מתקרבת לקרסוליו של אותו מעצב. רק שאני לא בוחרת להיעלב מזה (זה אמור לפגוע בי אישית שמישהו יותר מוכשר ממני?), אלא ללמוד מזה.

בכל אופן, המטרה לא היתה לנגח שום ציבור, רציתי להביא דוגמה של בחור מאוד מוכשר שעובד תחת שמו ולא תחת השם "סטודיו", ושעדיין זה לא מונע ממנו לקבל לקוחות מאוד גדולים. זה הכל.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י naamah;589253:
ראשית, החישוב שלך לא נכון.
התחלתי את לימודי העיצוב לפני 7 שנים, למדתי 4 שנים ובשנה ג' מתוך ארבע התחלתי לקבל עבודות רציניות (מעבר לפלאייר לשכנה וכד'). כיום אני 3 שנים לאחר סיום הלימודים. רק לפני שנה מיתגתי את עצמי כסטודיו. זה קצת שונה ממי שעשה קורס תוכנות של שנה ומיד בשיעור השני באינדיזיין התחיל לקבל עבודות. ויודגש שאני לא חלילה באה להתפאר בנסיוני או משהו, הוא גם לא חריג או מיוחד בכלל מחוץ למגזר החרדי. אני כותבת את כל זה רק בגלל הקושיה שלך.
[ואני חייבת, אגב, לומר שהיום אני חושבת שיכולתי בכיף להישאר רק עם שמי ושם משפחתי, אבל יש לי איזה קשר אישי עמוק לשם "המעבדה" (שהוא, אגב, לאו דווקא שם שבכלל מובן או קורץ לכל מאן דהו) ועושה לי טוב להשתמש בו.]

מי שחושב שכתבתי את ההודעה מתוך צרות עין או חוסר פרגון או רצון "להוציא אוויר מהמפרשים" וכדומה, לא הבין אותי בכלל וחבל. אם הייתי כזו, לא הייתי טורחת כל כך במענה לעבודות שמועלות כאן לחוות דעת - הרי זה עוזר לאנשים להתקדם, וחלילה עוד עלול לבוא "על חשבוני" כביכול...
המטרה היתה לסייע לאנשים לקבל החלטה אסטרטגית שלדעתי תקדם אותם, לא תפגע בהם חלילה. גם אם זה ע"י אמירת אמת שלא תמיד נעים לכולם לשמוע.

את רואה, את בעצמך מאשרת את מה שאמרתי רק במילים אחרות - שזה תהליך התבגרותי. בהתחלה רוצים להראות גדולים ולאט לאט יורדים לרמה הנכונה. ככה זה אצל כולם ואין שום סיבה שזה יפריע לך כל כך. אני חושבת שזה מצחיק כל הסיפור הזה, אבל זה מצחיק כי גם אני בהתחלה רציתי להראות גדולה. כיום אני מה שאני וזהו.

זה תהליך התבגרותי וזה לגיטימי לכולם, ותפרגני. מה כואב לך כל כך בזה?
חוץ מזה, אף אחד פה לא מתיימר להיות מכרך החילוני המקצוען מניו יורק. סך הכל כותבים פה גם מקצוענים וגם גרפיקאים מתחילים שקיבלו לידם פתאום כלי נפלא שקוראים לו "פוטושופ" או כל תוכנה כזו אחרת, ויש להם צורך לפרגן לעצמם.

שיפרגנו לעצמם.

כמו שכתבה כי טוב, זה פורום שנותן במה גם לגרפיקאים מתחילים וכל מקצוען שעוזר לגרפיקאי מתחיל בעצם עושה מעשה חסד ואנחנו חרדים פה, לא חילונים. אנחנו רוצים להבדל מהם, לא להדמות להם אפילו אם זה אומר שלא נהיה מקצוענים כמו יוסי ההוא מניו יורק.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גינגית;589262:
את רואה, את בעצמך מאשרת את מה שאמרתי רק במילים אחרות - שזה תהליך התבגרותי. בהתחלה רוצים להראות גדולים ולאט לאט יורדים לרמה הנכונה. ככה זה אצל כולם ואין שום סיבה שזה יפריע לך כל כך. אני חושבת שזה מצחיק כל הסיפור הזה, אבל זה מצחיק כי גם אני בהתחלה רציתי להראות גדולה. כיום אני מה שאני וזהו.

זה תהליך התבגרותי וזה לגיטימי לכולם, ותפרגני. מה כואב לך כל כך בזה?
חוץ מזה, אף אחד פה לא מתיימר להיות מכרך החילוני המקצוען מניו יורק. סך הכל כותבים פה גם מקצוענים וגם גרפיקאים מתחילים שקיבלו לידם פתאום כלי נפלא שקוראים לו "פוטושופ" או כל תוכנה כזו אחרת, ויש להם צורך לפרגן לעצמם.

שיפרגנו לעצמם.

כמו שכתבה כי טוב, זה פורום שנותן במה גם לגרפיקאים מתחילים וכל מקצוען שעוזר לגרפיקאי מתחיל בעצם עושה מעשה חסד ואנחנו חרדים פה, לא חילונים. אנחנו רוצים להבדל מהם, לא להדמות להם אפילו אם זה אומר שלא נהיה מקצוענים כמו יוסי ההוא מניו יורק.

אני מרימה ידיים. את כל כך רחוקה מלהבין אותי ואת כוונותי, ומפרשת אותי באופן כל כך מעוות, שמיותר יהיה אפילו לנסות להסביר.
 

נוכחות לעסקים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה תורנית
D I G I T A L
בחיפוש על נושא אחר בפורום הגעתי לאשכול הזהhttp://www.prog.co.il/showthread.php?t=6195
אבל האוירה פה היא שרק מי שעובד שלש ארבע שנים בתחחום מותר להשתמש עם המותג סטודיו
ושאלה מענינית כמה זמן צריך למכולת שכונתי לפעול כדי שיוכל להשתמש עם השם מכולת
סטודיו שזהגם מותג להגרפקה אואל צריכים לחכות חמש שנים כדי להשתמש עם המותג
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י naamah;589259:
מותר להכיר בערך עצמנו. מותר להכיר בכך שתהליכים כאלו מגיעים לציבור החרדי יותר לאט. מותר להכיר בכך שמוסדות העיצוב בציבור החילוני יותר מפותחים, פשוט מכיוון שהם התחילו עם זה 100 שנה קודם....

גם אני כמעצבת, לא מתקרבת לקרסוליו של אותו מעצב. רק שאני לא בוחרת להיעלב מזה (זה אמור לפגוע בי אישית שמישהו יותר מוכשר ממני?), אלא ללמוד מזה.

בכל אופן, המטרה לא היתה לנגח שום ציבור, רציתי להביא דוגמה של בחור מאוד מוכשר שעובד תחת שמו ולא תחת השם "סטודיו", ושעדיין זה לא מונע ממנו לקבל לקוחות מאוד גדולים. זה הכל.

ברור שלא התכוונת לנגח, אבל ההשוואה למקצוען חילוני שקורא לעצמו בשמו ממש מצחיקה. מה איכפת לי או לאחרים פה מה עושה מקצוען חילוני? למקצוען חילוני אין שום מגבלות מוסריות, כשהכל לגיטימי ומותר ואין פסול בשום דבר ובשום מסר וכל לקוח הוא לגיטימי, גם אם המסרים שהוא רוצה להעביר הינם לא מוסריים.

אנחנו כחרדים מאד מוגבלים במסרים שאנחנו יכולים להעביר וגם בסוג הלקוחות שאנחנו יכולים לקבל, ובגלל המוגבלות הזו, דווקא היצירתיות החרדית עולה ברמתה גם על המקצוען הכי מקצוען מניו יורק, שלא יבחל בשום דבר בפרסום.
 

סטודיו בר אוריאן

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י הכי טוב;589252:
...
העובדה שגרפיקאים טריים פותחים משרדי פרסום וכד', אינה אמורה לאיים על אף אחד, כמו שסופר דרינק לא מאיימת על קוקה קולה.

QUOTE]

ההשוואה לסופרדרינק אמורה לעודד אותם?
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י אלגנט;589266:
בחיפוש על נושא אחר בפורום הגעתי לאשכול הזהhttp://www.prog.co.il/showthread.php?t=6195
אבל האוירה פה היא שרק מי שעובד שלש ארבע שנים בתחחום מותר להשתמש עם המותג סטודיו
ושאלה מענינית כמה זמן צריך למכולת שכונתי לפעול כדי שיוכל להשתמש עם השם מכולת
סטודיו שזהגם מותג להגרפקה אואל צריכים לחכות חמש שנים כדי להשתמש עם המותג

ועוד שאלה - כמה זמן המכולת צריך להקרא מכולת לפני שהוא יוכל להפסיק לעבוד עם הגרפיקאי השכונתי, ויוכל להתחיל לעבוד עם סטודיו...
 

שמואל בזנסון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י סטודיו בר אוריאן;589269:
נכתב ע"י הכי טוב;589252:
...
העובדה שגרפיקאים טריים פותחים משרדי פרסום וכד', אינה אמורה לאיים על אף אחד, כמו שסופר דרינק לא מאיימת על קוקה קולה.

QUOTE]

ההשוואה לסופרדרינק אמורה לעודד אותם?

בהתחלה הם סופר דרינק ואח"כ הופכים לקוקה קולה ;)
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י naamah;589263:
אני מרימה ידיים. את כל כך רחוקה מלהבין אותי ואת כוונותי, ומפרשת אותי באופן כל כך מעוות, שמיותר יהיה אפילו לנסות להסביר.

הבנתי אותך בדיוק.
הבנתי את דבריך לראשונה וגם דבריך האחרונים.
 

ידידיה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נעמה, תרשי לי להמשיך לחלוק.
ברשותך אספר שני סיפורים, אחד מעשה שהיה ואחד שעוד לא היה.

משה - בעל חנות רהיטים גדולה, עם לוגו ומודעות משנות השישים, החליט שהוא רוצה להכנס חזרה לשוק, ועל פי המלצת חבריו חיפש גרפיקאי שיחדש לו את הלוגו. הוא הגיע דרך חבר ליוסקה כהן מיודענו, וכך התנהלה השיחה:
משה - שלום, רציתי לוגו חדש.
יוסקה - בשמחה, מחר תקבל.
משה - כמה זה עולה?
יוסקה - 350 שקל.
משה - כמה????
יוסקה - טוב, אה, 330.
משה - אוקיי.

עכשיו נספר את זה שוב, רק שהפעם הוא לא פנה ליוסקה כהן, אלא ל"כהן מיתוג והעצמה" (זה אותו יוסקה. זוכרים?)
משה - שלום רציתי לוגו חדש.
כהן - משה, הבנתי שאתה רוצה לחדש ולרענן את התדמית שלך, ולגרום לכך שיותר לקוחות יבואו אליך.
משה - (מתלהב) נכון!
כהן - תראה, אני רוצה להציע לך הרבה יותר מרק לוגו חדש, אני רוצה להציע לך מיתוג מחדש. לשם כך יש לי לשאול אותך כמה שאלות, כדי שאדע איך לבנות את הלוגו והקונספט באופן שישדר את ההבטחה שלך ללקוחותיך, וע"י כך להביא לקוחות שהתרגלו לקנות במקומות אחרים - אליך.
משה - (מסוקרן) אוקיי.
כהן - .......... (שואל את השאלות, ורושם לעצמו רשימות ביומן עם כריכת עור).
כהן - משה, תן לי כמה ימים, אעשה מחקר - מי קהל היעד שלך, מי המתחרים העיקריים שלך, מה החוזקה שלהם, מה אתה יכול להציע כנגד זה וכו' וכו', נפגש בעוד שבוע במשרדך (אין ליוסקה משרד, זוכרים?).
משה - (מתרגש) יופי. כמה זה יעלה לי?
כהן - אבדוק את זה, ואשלח לך הצעת מחיר במייל. (ההצעת מחיר כוללת דמי סקיצות ועם תנאי של מקדמה מראש).
כהן - הנה הכרטיס ביקור שלי, יש כאן את הטלפון של המזכירה שלי (זאת אשתו שהיא בכלל עקרת בית), לכל שאלה, אשמח להיות לעזר.

כעבור שבוע:
יוסקה מופיע עם פולדר מודפס, כשבתוכו הצעות מיתוג שכוללים שלושה סוגי לוגו, כאשר ליד כל לוגו יש הסבר למה הוא נראה כך, ואיך הוא משרת את המטרה של משה, ועם דוגמאות לכרטיס ביקור, ניירת וכו'.
על כל שאלה של משה יש ליוסקה תשובה. "למה צבע חום"? "כי צבע חום ....." וכו'.
משה - (משולהב) תודה רבה. לדעתך זה מה שיביא לי יותר לקוחות?
כהן - אתה יכול לבדוק אותי. תשווה נתוני מכירה מתקופות עברו לתקופה הקרובה.
משה - בבקשה, הנה התשלום. (5000 ש"ח לא כולל אתר...).


באיזה מקרה נראה לכם שמשה יעריך יותר את העבודה?
באיזה מקרה נראה לכם שהלוגו יהיה בעל ערך רב יותר?
באיזה מקרה נראה לכם שבאמת יבואו יותר לקוחות?
ואעיז להוסיף - באיזה מקרה נראה לכם שמשה מרגיש שהוא שילם יותר?? לדעתי במקרה הראשון, כי שכנה שלו לוקחת 300 שקל על לוגו. אבל במקרה השני הוא משוכנע (בצדק) שהוא שילם על משהו הרבה יותר גדול מלוגו. ודרך אגב, זו בדיוק תהיה הסיבה שמשה באמת יצליח למכור יותר. כי שוב, משה משוכנע יותר במה שיש לו להציע, וכשזה כך, הוא מעביר את זה ללקוחות בצורה הכי אמיתית ומשכנעת. אז באמת הוא שילם פחות...


ולסיום, מעשה שהיה.
חבר קרוב מיתג עסק חדש מא' ועד ת'. דרך אגב, הוא קיבל ביקורות חיוביות מאוד משני מעצבים (לשאלתך נעמה - לא דתיים).
אני לא רוצה לספר כמה הוא רב בשביל לקבל את הכסף (שלא מדובר בסכום גבוה בכלל), ועדיין הוא לא קיבל את זה.
עכשיו, העסק הזה הודיע לו שהם עוזבים אותו, כי הם רוצים להיראות יותר יוקרתיים, והם פונים למשרד פרסום גדול.
כולנו יודעים, ולדעתי גם בעל העסק יודע, שהם לא יקבלו במשרד פרסום תוצאה יותר טובה. אבל מכיון שחבר שלי ממותג בתור "יוסקה כהן", והמשרד פרסום בתור "____ ____", הם הולכים לשלם סכום עתק ולקבל תוצאה פחותה בהרבה.

אז האם זה נכון? האם זה צודק?
המסקנה לפי דעתי היא שוב, אם יש לך את זה, ואתה באמת יודע מה אתה עושה ואתה עומד מאחורי העבודות שלך, לך עם זה עד הסוף בלי להתבייש.
וההבדל נעוץ בהסתכלות של הגרפיקאי על עצמו. אם הוא רואה את עצמו בתור אחד שיודע "להזיז נקודות" באילוס' או לייצר מניפולציות בפוטושופ, אז באמת שישאר "יוסקה כהן". אבל אם הוא רואה את עצמו בתור אחד שיודע ליצוק תוכן לעבודה, אז הוא נמצא במקום אחר לגמרי, וזה לא משנה כמה זמן הוא בשוק או איפה הוא למד.

וגם לגבי התגובה של הצייר יוני, לצערי אני שוב לא מבין, וכי מי שיודע לצייר בצורה מדהימה לא ילך לעסוק בזה רק כי הוא לא למד בבית ספר לציור? הוא לא צריך את זה! אז בשביל מה?????
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י ידידיה;589274:
וגם לגבי התגובה של הצייר יוני, לצערי אני שוב לא מבין, וכי מי שיודע לצייר בצורה מדהימה לא ילך לעסוק בזה רק כי הוא לא למד בבית ספר לציור? הוא לא צריך את זה! אז בשביל מה?????
יישר כוח על התגובה המענינת,
אבל אגיב רק על מה ששאלת בנוגע למה שכתבתי - שכן שם אני יותר מתמצאת..
דבר ראשון גם אם יש כשרון מאד גדול חייבים ללמוד,
לאו דווקא באנשהו , יש ציירים שלומדים מהתבוננות, העתקה וכו' -
אבל גם לזאת ייקרא 'ללמוד'.
מלבד זאת כיום יש צורך ללמוד את התוכנות וכו',
זה לא קשור לכשרון...
ואני בעד שילכו לעסוק בזה,
כפי שאמרתי - עם הצורך בפרנסה היום א"א לבנות את עצמך כ"כ לאט,
ובמחירים שהעיתונים משלמים מותר גם למתחיל לצייר שם...
ואתה יודע מה -
אני לא מדברת על אנשי פלא שציוריהם מהרגע הראשון ברמה לא נורמלית.
בדרך הטבע צייר מתחיל אחרי שנתיים בוש במקצת להסתכל ביצירותיו הראשונות.
לכן נכון יותר להתחיל בנמוך.
בעצמי ברוב עיזוז ציירתי כמה ספרים בתחילת דרכי ואינני מעונינת להביט אליהם היום מרוב בושה.
(:
ובהצלחה לכולם, תקימו סטודיואים לרוב, דברי לא נאמרו מחוסר פרגון חלילה.
):
 

imb

משתמש מקצוען
אני חושבת שכל אחד מבין את דברי נעמה בצורה בה הוא רוצה להבין.
אני, למשל, נהניתי מאוד מדבריך, והם תואמים למסקנה אליה הגעתי ממש לאחרונה לגבי משהו בהתנהלות של העסק שלי.

ולכל הכועסים על דבריה, יתכן שזה בגלל שהיא נקראת אצלכם 'גדולה'. אבל אני מרגישה ש-כן, היא מעצבת מוכשרת מאוד, אבל זה לא מוריד כלום מהערך שלי ולא מאיים עלי בכהוא זה, לאט לאט, כולנו נהיה גדולים בסוף (ו'גודל' נמדד אצלי לאו דווקא בפרקטים ובמיקום ה'סטודיו').
 

shor

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני קוראת כן את האשכול ככה בדפדוף.. ומחייכת לעצמי..
זה מדהים לראות איך חברי הפורום יושבים ומחפשים את התנצלותם על כך שלצד שמם מצוין:"סטודיו","מיתוג" וכדו. . .

חבל לכם על ההתנצלות . . :)
 

שמואל בזנסון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כל האשכול הזה היה שווה בשביל הדמות שנבנתה כאן והלא הוא: 'יוסק'ה כהן' שייזכר וייחרט לעולמי עד לכל יושבי פרוג בדור הזה ועד סוף כל הדורות...
 

מעשה אבותי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
תפסתם אותה על המילה.
סטודיו או לא.
זה לא בדיוק שחור לבן של מתחיל ומתקדם, אלא של רמה מקצועית שבד"כ נקנית עם הזמן, (למעט את מי שנולד עם זה)
ובאמת, כמה "יוני" יש?

ויוס'קה מיודענו, גם אם הוא יידע לדקלם מדוע הוא בחר בצבע חום, השאלה איך הלוגו עם החום יראה באמת? מכל הבחינות, האם הוא יהיה באמת מקצועי? או שזה יהיה על הפנים ובעל העסק יתאכזב.

יש הרבה שמשדרים מקצועיות ואין להם בכלל מה למכור! וזה עוול. ולזה נעמה התכוונה.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
מיתוג עצמי הוא מן הבשלה של עצמי עם המקצוע שרכשתי לעצמי,
ומה אצרף לשמי האומלל שיראה "קצת יותר" סטודיו, משרד פרסום או משהו אחר שיוסיף לי קצת בטחון לקפוץ למים.
וכיצד אמלא כרטיס ביקור שלם?
אעתיק מהסיליבוס שקיבלתי בתחילת הקורס כמה מילים יפות ומפוצצות. והופ אני על הכביש.

מעניין לראות שדווקא עם ההבשלה במקצוע חוזרים לפתע פתאום לשם המקורי, הוא נשמע בסוף הכי טוב...

(בימי שפשופי בתחום עסקתי בייצור חותמות כמה מקסים היה לראות את הרב הגאון..., עו"ד... ד"ר... מנסה לחתום פעם ראשונה עם תוארו החדש...)
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י הכי טוב;589252:
פורום 'פרוג', נועד בין היתר לתת במה למעצבים מתחילים וותיקים כאחד ע"י הצגת תיקי עבודות וכו'. כל אחד רשאי וזכותו לקרוא לעצמו סטודיו, ולשייך לעצמו משפטים מפוצצים, בסופו של דבר הלקוח הוא זה שמבחין בעיני ראשו מה מקצועי ומה פחות, מי מתחיל ומי וותיק.

העובדה שגרפיקאים טריים פותחים משרדי פרסום וכד', אינה אמורה לאיים על אף אחד, כמו שסופר דרינק לא מאיימת על קוקה קולה.

היופי של פורום 'פרוג' "החרדי", זה לתת במה לכל איש מקצוע באשר הוא ובכבוד הראוי. אין כאן מטרה אחרת חוץ מלעזור ולעזור ולעזור לאנשים שרוצים להתפרנס בכבוד, כאלה שרוצים בס"ה למלאות את הארונות בבית במזון ולאו דווקא בסיגרים.

הכל נכון, אבל יחד עם זאת חשוב להבין כי "סופר דרינק" תעשה טעות חמורה אם היא תנסה לשדר שהיא שוות ערך ל"קוקה קולה".
כל עסק צריך למצוא את האסטרטגיה הפרסומית המתאימה לו, ולא לנסות לספר על עצמו מה שהוא לא. אמת בפרסום, כבר אמרנו? זה לא כלל מוסרי, זה כלל עסקי.
 

אסתי ב

משתמש רשום
נכתב ע"י ידידיה;589274:
נעמה, תרשי לי להמשיך לחלוק.
ברשותך אספר שני סיפורים, אחד מעשה שהיה ואחד שעוד לא היה.

משה - בעל חנות רהיטים גדולה, עם לוגו ומודעות משנות השישים, החליט שהוא רוצה להכנס חזרה לשוק, ועל פי המלצת חבריו חיפש גרפיקאי שיחדש לו את הלוגו. הוא הגיע דרך חבר ליוסקה כהן מיודענו, וכך התנהלה השיחה:
משה - שלום, רציתי לוגו חדש.
יוסקה - בשמחה, מחר תקבל.
משה - כמה זה עולה?
יוסקה - 350 שקל.
משה - כמה????
יוסקה - טוב, אה, 330.
משה - אוקיי.

עכשיו נספר את זה שוב, רק שהפעם הוא לא פנה ליוסקה כהן, אלא ל"כהן מיתוג והעצמה" (זה אותו יוסקה. זוכרים?)
משה - שלום רציתי לוגו חדש.
כהן - משה, הבנתי שאתה רוצה לחדש ולרענן את התדמית שלך, ולגרום לכך שיותר לקוחות יבואו אליך.
משה - (מתלהב) נכון!
כהן - תראה, אני רוצה להציע לך הרבה יותר מרק לוגו חדש, אני רוצה להציע לך מיתוג מחדש. לשם כך יש לי לשאול אותך כמה שאלות, כדי שאדע איך לבנות את הלוגו והקונספט באופן שישדר את ההבטחה שלך ללקוחותיך, וע"י כך להביא לקוחות שהתרגלו לקנות במקומות אחרים - אליך.
משה - (מסוקרן) אוקיי.
כהן - .......... (שואל את השאלות, ורושם לעצמו רשימות ביומן עם כריכת עור).
כהן - משה, תן לי כמה ימים, אעשה מחקר - מי קהל היעד שלך, מי המתחרים העיקריים שלך, מה החוזקה שלהם, מה אתה יכול להציע כנגד זה וכו' וכו', נפגש בעוד שבוע במשרדך (אין ליוסקה משרד, זוכרים?).
משה - (מתרגש) יופי. כמה זה יעלה לי?
כהן - אבדוק את זה, ואשלח לך הצעת מחיר במייל. (ההצעת מחיר כוללת דמי סקיצות ועם תנאי של מקדמה מראש).
כהן - הנה הכרטיס ביקור שלי, יש כאן את הטלפון של המזכירה שלי (זאת אשתו שהיא בכלל עקרת בית), לכל שאלה, אשמח להיות לעזר.

כעבור שבוע:
יוסקה מופיע עם פולדר מודפס, כשבתוכו הצעות מיתוג שכוללים שלושה סוגי לוגו, כאשר ליד כל לוגו יש הסבר למה הוא נראה כך, ואיך הוא משרת את המטרה של משה, ועם דוגמאות לכרטיס ביקור, ניירת וכו'.
על כל שאלה של משה יש ליוסקה תשובה. "למה צבע חום"? "כי צבע חום ....." וכו'.
משה - (משולהב) תודה רבה. לדעתך זה מה שיביא לי יותר לקוחות?
כהן - אתה יכול לבדוק אותי. תשווה נתוני מכירה מתקופות עברו לתקופה הקרובה.
משה - בבקשה, הנה התשלום. (5000 ש"ח לא כולל אתר...).


באיזה מקרה נראה לכם שמשה יעריך יותר את העבודה?
באיזה מקרה נראה לכם שהלוגו יהיה בעל ערך רב יותר?
באיזה מקרה נראה לכם שבאמת יבואו יותר לקוחות?
ואעיז להוסיף - באיזה מקרה נראה לכם שמשה מרגיש שהוא שילם יותר?? לדעתי במקרה הראשון, כי שכנה שלו לוקחת 300 שקל על לוגו. אבל במקרה השני הוא משוכנע (בצדק) שהוא שילם על משהו הרבה יותר גדול מלוגו. ודרך אגב, זו בדיוק תהיה הסיבה שמשה באמת יצליח למכור יותר. כי שוב, משה משוכנע יותר במה שיש לו להציע, וכשזה כך, הוא מעביר את זה ללקוחות בצורה הכי אמיתית ומשכנעת. אז באמת הוא שילם פחות...


ולסיום, מעשה שהיה.
חבר קרוב מיתג עסק חדש מא' ועד ת'. דרך אגב, הוא קיבל ביקורות חיוביות מאוד משני מעצבים (לשאלתך נעמה - לא דתיים).
אני לא רוצה לספר כמה הוא רב בשביל לקבל את הכסף (שלא מדובר בסכום גבוה בכלל), ועדיין הוא לא קיבל את זה.
עכשיו, העסק הזה הודיע לו שהם עוזבים אותו, כי הם רוצים להיראות יותר יוקרתיים, והם פונים למשרד פרסום גדול.
כולנו יודעים, ולדעתי גם בעל העסק יודע, שהם לא יקבלו במשרד פרסום תוצאה יותר טובה. אבל מכיון שחבר שלי ממותג בתור "יוסקה כהן", והמשרד פרסום בתור "____ ____", הם הולכים לשלם סכום עתק ולקבל תוצאה פחותה בהרבה.

אז האם זה נכון? האם זה צודק?
המסקנה לפי דעתי היא שוב, אם יש לך את זה, ואתה באמת יודע מה אתה עושה ואתה עומד מאחורי העבודות שלך, לך עם זה עד הסוף בלי להתבייש.
וההבדל נעוץ בהסתכלות של הגרפיקאי על עצמו. אם הוא רואה את עצמו בתור אחד שיודע "להזיז נקודות" באילוס' או לייצר מניפולציות בפוטושופ, אז באמת שישאר "יוסקה כהן". אבל אם הוא רואה את עצמו בתור אחד שיודע ליצוק תוכן לעבודה, אז הוא נמצא במקום אחר לגמרי, וזה לא משנה כמה זמן הוא בשוק או איפה הוא למד.

וגם לגבי התגובה של הצייר יוני, לצערי אני שוב לא מבין, וכי מי שיודע לצייר בצורה מדהימה לא ילך לעסוק בזה רק כי הוא לא למד בבית ספר לציור? הוא לא צריך את זה! אז בשביל מה?????

אם יוסקה אכן מסוגל לעשות את המחקר..... להגיע עם פולדר..... וכל הדברים המפוצצים שפירטת כאן, התוצאה של הלוגו תהיה בהתאם והוא אכן ראוי למתג את עצמו.

אם הוא עדיין בשלב של יוסקה כהן הפשוט כמו שתארת בהתחלה. אז הוא אכן פשוט. יכול להיות שהוא מעצב טוב. אבל הלוגו שהוא יצר לעולם לא יגיע לאותו רמת מקצועיות.

בקיצור כל אחד צריך להכיר את מקומו...
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י מירי10;589297:
אני חושבת שכל אחד מבין את דברי נעמה בצורה בה הוא רוצה להבין.
אני, למשל, נהניתי מאוד מדבריך, והם תואמים למסקנה אליה הגעתי ממש לאחרונה לגבי משהו בהתנהלות של העסק שלי.

ולכל הכועסים על דבריה, יתכן שזה בגלל שהיא נקראת אצלכם 'גדולה'. אבל אני מרגישה ש-כן, היא מעצבת מוכשרת מאוד, אבל זה לא מוריד כלום מהערך שלי ולא מאיים עלי בכהוא זה, לאט לאט, כולנו נהיה גדולים בסוף (ו'גודל' נמדד אצלי לאו דווקא בפרקטים ובמיקום ה'סטודיו').

אף אחד לא כועס עליה באופן אישי, אלא לא מסכימים עם דבריה או עם המסרים שהועברו פה וגם זה ממש לא אישי. אינני מסכימה עם הגישה הזו שזה פסול שגרפיקאים מתחילים רוצים להיראות ולהישמע כמו הגרפיקאים ה"גדולים" או להצליח במקצוע הזה בדרך שכרגע הם מכירים. ומה שמצחיק זה שכותבי המודעות פה עשו ועושים בעצמם בתחילת דרכם את מה שהם יצאו נגד.

אחת לכמה זמן נפתחים פה אשכולות נוטפי מוסר וחינוך מחדש לגרפיקאים מתחילים - אל תבנו לכם לוגו... אל תכינו לעצמכם פרסומת.... אל תפרסמו את עצמכם... אל תורידו מחירים...

גם אם ההודעה הראשונה נשמעה היתה בהתחלה כמו עצה טובה, או טיפ, זה מזמן הפסיק להיות כך. וכשזה הפסיק, הבעתי את דעתי. אבל אין פה כעס על אף אחד. זה ממש לא אישי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה