כמה נקודות שצפו לי עם קריאת השאלה:
- חכמת חיים וניסיון חיים הרבה פעמים בתחילה יש יותר לבנות שכבר יצאו מהסמינר זה כמה שנים, בעוד הבחור במסגרת הישיבה פחות יצא לו להיתקל בדברים אחרים. לכן זה בגדר 'מום חולף' - תלוי כמובן גם בכישורים ובאופי וכו'.
- אם יש פער גדול בחכמה באופן בסיסי, זה יכול להקשות בתקשורת.
- אם יש פער גדול בחכמה, זה יכול להקשות על ההערכה שלה כלפיו. חשוב שתבחן בתוך עצמה אם יש/תהיה בה יכולת הערכה אמיתית לבחור המסוים שהיא נפגשת. זו נקודה מאוד חשובה.
- לפעמים מצטרפת לחכמה דעתנות, דבר שיכול להפריע מאוד לבחור. אם היא אכן פשוטה ונעימה ונותנת מקום ומרחב גם לדעות של השני - החכמה פחות אמורה להפריע לבחור.
- כשאומרים שכלתנות - השאלה אם הכוונה לחכמה, או למיעוט רגש? כי חכמה לבד לא סותרת כלל רגש, וייתכן אינטלגנציה שכלית גבוהה יחד עם אינטלגנציה רגשית גבוהה, ושילוב נכון של שתיהן.
- חכמת חיים וניסיון חיים הרבה פעמים בתחילה יש יותר לבנות שכבר יצאו מהסמינר זה כמה שנים, בעוד הבחור במסגרת הישיבה פחות יצא לו להיתקל בדברים אחרים. לכן זה בגדר 'מום חולף' - תלוי כמובן גם בכישורים ובאופי וכו'.
- אם יש פער גדול בחכמה באופן בסיסי, זה יכול להקשות בתקשורת.
- אם יש פער גדול בחכמה, זה יכול להקשות על ההערכה שלה כלפיו. חשוב שתבחן בתוך עצמה אם יש/תהיה בה יכולת הערכה אמיתית לבחור המסוים שהיא נפגשת. זו נקודה מאוד חשובה.
- לפעמים מצטרפת לחכמה דעתנות, דבר שיכול להפריע מאוד לבחור. אם היא אכן פשוטה ונעימה ונותנת מקום ומרחב גם לדעות של השני - החכמה פחות אמורה להפריע לבחור.
- כשאומרים שכלתנות - השאלה אם הכוונה לחכמה, או למיעוט רגש? כי חכמה לבד לא סותרת כלל רגש, וייתכן אינטלגנציה שכלית גבוהה יחד עם אינטלגנציה רגשית גבוהה, ושילוב נכון של שתיהן.